FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: Gabriel w Lipiec 01, 2011, 11:59:45 am
-
Czytalem wiele watkow na forum o klimie w Polonezie ale nie znalazlem wytlumaczenia jak w minusie odbywa sie sterowanie klima? Czy jest jakis dodatkowy panel do tego, czy inaczej konsola wyglada? Moze ktos ma jakies zdjecia?
Czy jest mozliwe podlaczyc elementy klimatyzacji tak aby dzialaly na przycisk on/off? Teoretycznie, jak zalaczy sie
sprzeglo na kompresorze i zacznie tloczyc gaz, to bedzie sie robilo zimno, myle sie? :)
Zdobylem taki panel jak na zdjeciu ale nie mam pojecia czy to jest oryginalny produkt FSO, czy to jakis tuningowy
gadget innej firmy?
(http://i.imgur.com/bfgoi.jpg)
-
Oryginalny produkt FSO nawet gdzieś są zdjęcia C- z takim panelem Oraz starszych poldków , tylko nie wiem jak to jest ze sterowaniem bo ten panel posiada On / Off oraz ciepło zimno.
-
Klima w wersji bez środkowych nawiewów
(http://img59.imageshack.us/img59/8372/244f7d8a37f1b915.jpg)
W minusach gdzie były fabrycznie środkowe nawiewy
(http://img861.imageshack.us/img861/1072/img0534es.jpg)
-
Wszystko sterujesz z tych pokręteł niema zadnego innego włącznika.
http://imageshack.us/photo/my-images/810/alexgaznik.png/
-
Czy ten schemat ktory zalaczyles jest wlasnie od klimy w Caro minusie?
Rozumiem ze wystarczy aby sprzeglo kompresora zalapalo, i gdy gaz zacznie leciec przewodami to bedzie sie robilo chlodno, mam racje? Rozumiem ze pokretlo "Air" reguluje sile dmuchawy, ale do czego sluzy pokretlo od temperatury i do czego ono jest podlaczone?
Posiadam taki panel jak na swoim pierwszym zdjeciu. Mam jeszcze nagrzewnice z za schowka do minusa, kompresor, osuszacz od passata b4, no i kupe przewodow (od poloneza i od passata.) Mam znajomego ktory moze mi dorobic rozne
koncowki przewodow. Czego jeszcze potrzeba zeby to dzialalo? Wybaczcie jezeli zadaje glupie pytania :p
-
Potrzeba jeszcze chłodnicy z wiatrakami, czujnika ciśnienia, wiązki, przekaźników, koło trzybieżniowe, pasek, trochę śrub i nakrętek ... No i trochę czasu i roboty ... końcówki przewodów w polonezie są inne niż w pasacie więc trzeba przerabiać węże (robić je od nowa a to już koszty)... dlatego lepiej kupić osuszacz z poloneza ... (chyba już o niczym nie zapomniałem)
-
Chlodnice z wiatrakami sobie wytrzasne, a do czego jest potrzebny ten czujnik cisnienia?
Domyslalem sie ze oryginalnej wiazki nie znajde i poprostu podlacze wszystko samemu, czy lepiej szukac wiazki? Silnik w tym bolidzie to i tak nie bedzie polonezowska jednostka wiec wszelkie mocowania/kola pasowe beda rozwiazane inaczej :)
-
czujnik ciśnienia jest wkręcany w osuszacz ... odpowiada za włączanie klimy ... wiązkę ciężko będzie Ci zrobić samemu więc lepiej szukać używanej ... jeśli silnik nie z polda to będziesz miał spory problem z połączeniem tego ze sprężarką (różne końcówki) ... no i dodatkowo musisz podłączyć to do komputera, który steruje silnikiem ... no ale to już wszystko musisz sam rozwiązać ...
-
Mam kolege który siedzi w klimatyzacji i może mi dorobić przewody z takimi końcówkami jakie trzeba. Ale chyba w minusach klima nie była w żaden sposób podłączona pod komputer, prawda? Zresztą, Polonezy z "borewiczową" deską chyba były jeszcze wszystkie na gaznikach, myle się?
Mam na myśli coś takiego- podłącze sprzęgło kompresora przekażnikiem tak aby sie załączyło wtedy kiedy włącze dmuchawe pokrętłem "Air." Czy zda to egzamin? Pytanie tylko, co robi drugie pokrętło i do czego powinno być podłączone?
-
W osuszaczu jest wkręcony czujnik ciśnienia który steruje włączaniem i wyłączaniem sprężarki i wentylatorów.
-
Drugie pokrętło jest to termostat. Jest wpięty w obwód pomiędzy włącznikiem z napisem AIR a czujnikiem w osuszaczu. Jeżeli jest ustawiona niższa temperatura niż panuje w samochodzie to termostat puszcza sygnał do czujnika w osuszaczu i jeśli jest odpowiednie ciśnienie w układzie to czujnik przekazuje sygnał do przekaźnika a ten załącza pierwszy wentylator i sprężarkę.
Kiedyś był schemat instalacji na innym forum ale teraz go nie widzę.
-
Co do wiązki to największy problem jaki widzę to są złączki różnego typu. Same wykonanie nie jest skomplikowane:
http://student.pwsz.elblag.pl/~tualatin/polonez/klimatyzacja/index.html#fota_40
Na tej stronie znajdziesz schemat elektryczny (do plusa !! )
-
Ten schemat co wkleiłem to dostałem w zeszłym roku od pracownika działu technicznego, dostałem jeszcze listę części.
Specjalnie pytałem o podłączenie do gaźnikowca bo u mnie będzie właśnie na nim latała.
Na chwilę obecną szukam zdjęć moda gdzie upchana jest klima alexa i wspoma ZF oczywiście w miejscach minusowych po lewej stronie. Widziałem gdzieś takie foty i nie zalezy mi na przekładaniu spprezarki na prawą stronę. Ma ktoś takie foto ?
-
Odkopuję.
Parę pytań ode mnie:
Pokrętło AIR reguluje prędkośią dmuchawy - tzn. Stare pokrętło niczym nie reguluje?
Jaki jest czynnik oryginalnie - R12 czy R22? Da się tym nabić, czy jest na to jakiś zamiennik, czy można bez problemu napuścić R134a?
-
Ile czynnika R12 i oleju wchodzi do tej minusowej klimy? No i jaki olej?
-
Zaczołem przymiarki do klimy i wspomy
(http://img441.imageshack.us/img441/3559/28042012301.jpg)
(http://img848.imageshack.us/img848/7696/28042012302.jpg)
Tutaj jednak od dawna obawy że na ori mocowaniach to nie podpasuje razem z aparatem i mechaniczną pompką.
Więc czeka mnie rzeźba, kiedyś dostałem foto takiego wspornika rzeźbionego, prawdopodobnie ktoś miał ten sam problem więc szukam kontaktu do tej osoby co i jak rzeźbił więcej i czy inne problemy wskoczyły.
(http://img195.imageshack.us/img195/1096/p1040552sized.jpg)
-
Witam. Powie mi ktoś kto ma u siebie klimę w minusie gdzie wpięty jest korektor podciśnieniowy ten który znajduje się obok przekaźników klimy? Domniemam że odpowiada za wyprzedzenie zapłonu tylko nie wiem jak i gdzie go podłączyć.
-
Możesz napisać jak masz sterowny zapłon w silniki tj. wtrysk i komputer czy gaźnik i aparat. Jak to ustalisz to pisz na priv.
-
czy gaźnik i aparat. Jak to ustalisz to pisz na priv.
gaźnik, zreszta jak u mnie, wiec jesli masz ciekawe info to zapodaj.
-
Możesz napisać jak masz sterowny zapłon w silniki tj. wtrysk i komputer
Czy do abimexa ma ktoś jakieś info?
-
Wszystko sterujesz z tych pokręteł niema zadnego innego włącznika.
http://imageshack.us/photo/my-images/810/alexgaznik.png/
Link nieaktualny.
Może ktoś podrzucić ten schemat do minusa?
Ile czynnika R12 i oleju wchodzi do tej minusowej klimy? No i jaki olej?
Znalazłeś odpowiedź na te pytania?
Zdjęcia korektora wyślę jeszcze dziś. :o)
-
Witam. Powie mi ktoś kto ma u siebie klimę w minusie gdzie wpięty jest korektor podciśnieniowy ten który znajduje się obok przekaźników klimy?
Zawór ten steruje siłownikiem podciśnieniowym, który znajduje się przy gaźniku i po właczeniu klimy podnosi obroty silnika.
Abimex sam silniczkiem krokowym podnosi sobie obroty.
-
Zawór ten steruje siłownikiem podciśnieniowym, który znajduje się przy gaźniku i po właczeniu klimy podnosi obroty silnika.
masz może jakieś foto tego siłownika?
-
Jak znajde to wkleje, bo sprzedałem klime kolesiowi właśnie.
-
a nie został Ci się czasem ten siłownik...?
-
Tu jest opornik regulacji prędkości wentylatora klimatyzacji bo w minusie jest osobny wentylator w kabinie, przekaźniki i widać elekterozawór podwyższania obrotów biegu jałowego.
PS jak wkleić zdjęcia?
-
Wiem gdzie jest ten elektrozawór i wiem jak wygląda, ale interesuje mnie ta część(siłownik) przy gaźniku który w minimalny sposób "rusza" oś przepustnicy aby podnieść obroty po włączeniu klimy. Jeśli tu nie możesz wkleić zdjęć to wyślij mi je na waldemard91@wp.pl będę bardzo wdzięczny.
-
Link nieaktualny.
Może ktoś podrzucić ten schemat do minusa?
lesor oto aktualny link: http://imageshack.us/photo/my-images/547/alexgaznik.png/
Moje pytanie jest skierowane do tych co rozbierali :( poldka z klimą ewentualnie wiedzą gdzie przechodzą przewody od osuszacza do parownika i do sprężarki? Prosiłbym o zaznaczenie na rysunku, ponieważ montuję klimę i chciałbym wiedzieć żeby nie kombinować mierzyć itp.
(http://img94.imageshack.us/img94/74/134msq1.jpg) albo link http://imageshack.us/photo/my-images/94/134msq1.jpg/
-
Odgrzewam temat.
Czy ktoś jeszcze montował klimę? Jestem na ukończeniu ale o tym poźniej, chodzi mi o komputer abimexa http://allegro.pl/klimatyzacja-polonez-minus-rarytas-i3837906284.html czy to nie jest zwykły abimex? <mysli>
-
Mój abimex jest taki 16206304. Sterownik o nr 062665 jest z katalizatorem a 062666 jest bez katalizatora ale na temat klimki to nic nie znalazlem
-
Odgrzewam temat.
Czy ktoś jeszcze montował klimę? Jestem na ukończeniu ale o tym poźniej, chodzi mi o komputer abimexa http://allegro.pl/klimatyzacja-polonez-minus-rarytas-i3837906284.html czy to nie jest zwykły abimex? <mysli>
To nie jest komputer ze zwykłego abimexa. Sam go wyciągałem z tego samego auta co klimatyzację ;)
-
ja mam klimę i komputer zwykły jak ją włączę to komp sam wyczuwa opór i podnosi obroty więc nie wiem czy były oddzielne kompy do poldków z klimą
-
(http://images61.fotosik.pl/541/827cefc233753d27m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/827cefc233753d27.html)
-
Słyszałem,że czymś się różnią,np że przy wyprzedzaniu komputer odłącza sprężarkę żeby silnik miał większą moc.
-
że przy wyprzedzaniu komputer odłącza sprężarkę żeby silnik miał większą moc.
a z kąt on to wie? pierwszy raz słyszę taka bzdurę.
-
że przy wyprzedzaniu komputer odłącza sprężarkę żeby silnik miał większą moc.
a z kąt on to wie? pierwszy raz słyszę taka bzdurę.
Nie wiem skąd,już kilka razy czytałem o tym na forum..
-
W GSI tak jest, jak się "przyciśnie" to wyłączana jest sprężarka klimatyzacji. Zapewne jest to odczytywane z komputera silnika...
-
W wielu autach przy WOT odłączana jest sprężarka. Odczytywane jest z czujnika położenia przepustnicy i sterownik daje sygnał na przekaźnik celem odłączenia.
"Skąd", a nie "z kąt"...
-
może i jak depniesz w palnik do końca, kto wie. W grzechotnikach się z tym nie spotkałem. Nawet w traktorze jak daje w dechę to klimatyzacja cały czas dzieła.
-
że przy wyprzedzaniu komputer odłącza sprężarkę żeby silnik miał większą moc.
a z kąt on to wie? pierwszy raz słyszę taka bzdurę.
Nie wiem skąd,już kilka razy czytałem o tym na forum..
Tak jest ale w plusach z wtryskiem Boscha i Delphi (wielopunkcie), tam wiązka elektryczna podpięta jest pod kompa natomiast w minusach tylko jeden przewod podpięty jest i to pod zasilanie silnika wycieraczki.
-
Czy w wąskim były wloty wycinane na środku jak była klima?
Czy chłodnica klimy od plusa różniła się od tej z minusa?
Czy sprzężarka z plusa różniła się od tej z minusa?
-
Na wszystko można odpowiedzieć tak.
na dwa ostatnie można też powiedzieć, że nie ma to wiekszej róznicy, jeśli składasz z oddzielnie zakupionych części, a nie masz cała kompletną z jakiegoś auta.
Sprężarka, chłodnica, węże, osuszacz- co zamontujesz i gdzie to takie będzie.
-
Klima śmiga jak ta lala <lol>
700 g czynnika r134a i 230 ml oleju syntetycznego pag 100 (130 ml do sprężarki i 100 ml maszyna podała do układu) oczywiście cały układ wypłukany ze starego mineralnego oleju benzyną ekstrakcyjną. Czynnik nabijany był na czujnik ciśnienia czyli do momentu aż załączyła się sprężarka +50 g.
Facet zna się na rzeczy <spoko> i śmiało polecam. Mińsk Mazowiecki ul. Chełmońskiego 4c
-
czyżby kolega z moich stron?? :D
i śmiało polecam. Mińsk Mazowiecki ul. Chełmońskiego 4c
-
Znowu wykopię temat.
Gdzie były produkowane dane elementy do klimy minusowej? Chłodnica, skraplacz, sprężarka, panel itp? To u nas w kraju czy skądś ściągane?
Jak były poprowadzone przewody od klimy gdy sprężarka znajdowała się pod kolektorem dolotowym?
Całokrztałt nazywany klimatyzatorem firmy ALEX gdzie był montowany? To nasza firma czy zagraniczna?
-
kupilem w wakacje klimę od minusa złom bo złom ale zawsze po czyszczeniu okazało się ze sprężarka jest japońska osuszacz jest amerykanski a te pudło z wentylatorem co w środku jest za schowkiem jest niemiecki (bosha) tyle mogę napisac na ten temat.
-
Sprężarka sanden osuszacz parker
-
Sprzedaje aktualnie Poloneza plusa w którym po zakupie pierwszy właściciel prywatnie załozył klimę, ta klima w dużej części bazuje na minusowej i właśnie sprężarka jest pod kolektorem:
http://olx.pl/oferta/polonez-z-klimatyzacja-CID5-ID7yzC9.html#424dd204b6
-
Grizli- Sanden 5H14 ?
Dawid- ale nie wiesz czy to czasem nie na R12?
-
na pewno nie, jest na fakturze z 2000 roku wyraźny dopisk, że R134A
-
Czyli kupując nową sprężarkę Sanden 5H14 r134a + osuszacz parker r134a + cudem dostać chłodnicę + pudło z wnętrza minusa trzeba by było wymieniać w tym pudle zawór rozprężny? Czy głupoty piszę?
-
gabriel0 z tego co pamiętam sd-507
-
Całokrztałt nazywany klimatyzatorem firmy ALEX gdzie był montowany? To nasza firma czy zagraniczna?
Firma,alex nie nasza lecz zagraniczna,chyba izraelska,oni tylko składali zestawy klimatyzacji z podzespołów od różnych producentów.
-
To dla tego to wszystko takie drogie było ! :D Firma z izrael-a albo kij wie skąd, osuszacz amełykański sprężarka japońska pudło i wentylatory chłodnicy niemieckie :P Pół świata w tym samochodzie montowali...
-
Mam sprężarke z minusa może ktoś chętny?
-
Pw.
Dostałem info:
"niestety żadnych części samochodowych już nie posiadamy.
Od ostatnich pracowników związanych z produkcją i technologią
uzyskałem
jedynie informacje, że zestawy Alex "produkowane/składane" były w
Izraelu.
Najważniejsze jej podzespoły (w tym: chłodnica, skraplacz i sprężarka)
były importowane przez izraelczyków z Japonii (m.in z firmy Sanden).
Pozdrawiam"
Czy ktoś może potwierdzić że chłodnica była sanden? Bo osuszacz chyba jednak nie był tej firmy.
-
W którym miejscu będzie logo producenta chłodnicy? Zobaczę w swoim, tylko nie wiem czy będzie taka sama bo mam 94 r, na gazniku.
-
Z chłodnica zero problemu jest.
Dobry fachowiec od klimy i znajdzie inną i ją dopasuje że wszystko będzie hulało jak trzeba.
U mnie obyło się bez wymiany chłodnicy, ale znajomy mówił że to żaden problem.
Nawet w bizonach z lat 90-tych montuje klimę, więc taki polonez to żaden problem dla niego ;)
-
Problem problemem, ale ciekawe ile takie coś kosztuje :)
Wg mnie skompletować klimę do polda minusa to tylko problem dostania pudła do środka i panelu. Choć jak by się uparł to skraplacz by dopasował a pudło dorobił.
-
Mnie interesuje jak rozwiązane były kanały wentylacyjne w minusie ze starą deską. Czy schłodzone powietrze szło tylko dwoma dodatkowymi wlotami na środku deski czy było rozprowadzane jeszcze gdzieś?
-
podobno tylko tymi dwoma,
ale zakladajac nowsza klime mozna puscic na wszystkie kanaly (oczywiscie na szybe nie warto)
-
podobno tylko tymi dwoma,
ale zakladajac nowsza klime mozna puscic na wszystkie kanaly (oczywiscie na szybe nie warto)
Nowszą klimę czy deskę?
-
Ale jesli mam skrapracz (to pudło za schowkiem) od klimy minusa i ma ona 4wyjscia na węże to jak 2 węże szły na środkowe kratki to te następne 2 gdzie szły?
-
W minusie (czyli MR93) (czyli o czterech kratkach):
środkowe mają powietrze tylko z chłodziarki (nie jest doprowadzone ciepłe z nagrzewnicy)
zewnętrzne mają łącznik tuż za kratką: papierową rurą idzie powietrze z nagrzewnicy, gumową z chłodziarki.
-
Tomekk pytał raczej o starą deskę z dołożonymi nawiewami od klimy.
(http://borewicze.pl/wp-content/uploads/2013/04/Untitled1.jpg)
-
odpowiadałem mlodemu
... ale przypuszczam, że w Caro ze starą deską było podobnie.
-
podobno tylko tymi dwoma,
ale zakladajac nowsza klime mozna puscic na wszystkie kanaly (oczywiscie na szybe nie warto)
Nowszą klimę czy deskę?
z racji,ze klimy do waskiego na oczy nie widzialem,to chodzi mi o nowsza klime z szerokiego,
mozna podlaczyc pod wszystkie kratki,tylko trzeba pilnowac,zeby nie puszczac jednoczesnie chlodzenia i grzania, bo energii szkoda
update:
lesor pisal o szerokim (dopiero zauwazylem,ze o szerokiego chodzi) ,wiec tam wlasnie idzie zimne na 4 kratki, a cieple wychodzi ze na 2 ?
-
Mam trochę gratów do klimy minusowej i chodzi mi po głowie wrzucenie tego do białego '89 albo borewicza '86.
Chętnie kupię panel sterowania z wylotami nawiewu, wrzucam zatem oficjale info na giełdę.
Ps. Gdzieś w necie było zdjęcie chyba z MTP gdzie biały Borewicz był prezentowany w wersji Air Condition, pamiętam że był biały i miał taki napis na przedniej szybie. Czy ktoś dysponuje tą fotą i zechciałby się ją podzielić?
-
Ma ktoś z Was gaźnikowego minusa z klimą? Chcę w swoim dołożyć wspomaganie ale nie wiem czy podejdzie
-
Załóż elektryczną pompe wspomagania.
I kierownice od cinquecento, bajka.
Zdjęcia znajdziesz w moich postach.
-
Jeśli ma być w zgodzie z oryginałem to elektryczna pompa odpada, teoretycznie można było zamówić GLE z klimą i wspomą i wiem, że były takie auta. Myślę, że kolega o nicku centurion mógłby tutaj pomóc bo on buduje GLE na full wypasie
-
Elektryczne odpada, musi być ori, dzięki za namiar
-
bred: wówczas sprężarka klimy była tam gdzie w nowszych Poldkach jest pompa wspomagania. Wówczas pompa wspomagania ZF montowana była powyżej. Mam zdjęcie tego rozwiązania, wrzucę tutaj. Jeżeli to za duża rzeźba, można zamontować wspomaganie klasycznie a sprężarkę od klimy dać tam gdzie była w Plusach. Ta z resztą było w minusach na eksport do Chin.
-
Tego nie wiedziałem, masz może fotkę takiego rozwiązania?
-
bred: wówczas sprężarka klimy była tam gdzie w nowszych Poldkach jest pompa wspomagania. Wówczas pompa wspomagania ZF montowana była powyżej.
Ślij tę fotę.
-
Lepiej pompe wspomagania dać nad alternator niż zmieniać rurki kliomatyzacji.
Bo tak trzeba dorobić węże do wspomagania.
-
Mozna to zrobić w ten sposób:
(http://i1365.photobucket.com/albums/r748/Tomek_samochody/C33093343_10_zpsyqf8hl5s.jpg)
-
Ładne ale chyba pompa kolidowałaby z aparatem zapłonowym...
Niedokładnie widać - pracuje na jednym pasku z kompresowem klimy?
-
Tutaj były 2 paski.
Rzeczywiście, przy aparacie może być problem, na zdjęciu bezstykowy Abimex.
-
W GLE pompa raczej kolidowałaby z aparatem, mimo to jutro popatrzę może da się wcisnąć.
Jakby co można dać napęd do wspomagania z kółka klimy?
-
Zamontuj pompe wspomagania na wolnej łapie sprężarki.
-
Na wolnej łapie? IMO słaby pomysł.
Jeśli już, to należałoby wyciąć inną płytę - jednocześnie pod obie pompy .
-
Dokładnie, większa łapa powinna załatwić sprawę.
-
http://olx.pl/oferta/polonez-fso-1-4-1-6-oricari-inter-groklinkjs-wszystkie-czesci-nowe-i-CID619-ID4hyX3.html
Klima z tego srebrnego.
Jakby ją jeszcze mięli to ona nie działała, żeby Cię nie wkręcili bo to niezłe handlażyki
-
Troche nie tu napisałem
-
Myślę, że w przypadku klimy do minusa a tym bardziej do wąskiego, to czy działa czy nie działa jest rzeczą drugorzędną. Jeśli jest kompletna to warto brać, żeby móc naprawić trzeba mieć najpierw co :P Zresztą przy przekładce do innego samochody tak czy tak trzeba będzie ją nabić ponownie...
-
Ma ktoś fotki jak jest mocowana w minusie pompa od wspomagania nad sprezarka klimatyzacji?
-
Na poprzedniej stronie.
-
No te zdjecie to ja mam z tym poldkiem na full wypasie ale chodzilo mi o jakies lepsze jak to jest zamontowane czy to na jakiejs łapie jest
-
Pytanie bardzo pilne pod ktory pin w komputerze podpiac sie žeby po włączeniu klimatyzacji podwyższyło mi obroty w abimexie
-
Szybkie pytanie pewnie bylo z czego dopasowac chlodnice klimatyzacji w minusie?
-
mam chlodnice minusową od klimy ale szczelna to ona raczej nie jest :( trzeba będzie się na szrot przejechać z miarką i poszukać czegoś na zamiankę. Orientowałem sie też czy możliwa by była wymiana samego użebrowania ale coś kręcili nosem :(
-
To już lepiej uciąć króćce w chłodnicy FSO i dospawać do innej.
-
I to najlepiej nowej. Żeby z 3 lata nie powtarzać experymentu.
-
Ja z chęcią wielka odkupie od ciebie zazikupl ta chlodnice jesli byś byl sklonny ja sprzedać :)
-
wola ja sobie zostawić, może jednak znajdzie sie ktos kto ją zrobi
-
Spoko ale jak byś może jednak chcial się jej pozbyć to z chęcią wielka kupie.
-
Gdyby mlody nie brał to jestem drugi w kolejce ;)
-
Wszystko sterujesz z tych pokręteł niema zadnego innego włącznika.
http://imageshack.us/photo/my-images/810/alexgaznik.png/
Szukam schematu z linku
Ile czynnika R12 i oleju wchodzi do tej minusowej klimy? No i jaki olej?
Czy ktoś posiada sprawdzone informacje?
-
Witam wszystkich, pytanie montował ktoś klimatyzację do CARO minusa ?
-
https://www.olx.pl/d/oferta/parownik-klimatyzacji-fso-polonez-fiat-125p-prl-CID5-IDJXgNl.html?isPreviewActive=1&sliderIndex=0&fbclid=IwAR1vnKRQYDhQgJGVQwVbD3hfsl_gQJKCxDsdcTsdwr4kdBY4BRFdj2pz4Fw
Ciekawe, czy taki chiński zestaw dałby radę :P
-
https://www.olx.pl/d/oferta/parownik-klimatyzacji-fso-polonez-fiat-125p-prl-CID5-IDJXgNl.html?isPreviewActive=1&sliderIndex=0&fbclid=IwAR1vnKRQYDhQgJGVQwVbD3hfsl_gQJKCxDsdcTsdwr4kdBY4BRFdj2pz4Fw
Ciekawe, czy taki chiński zestaw dałby radę :P
Wszystko rozchodzi się o montaż i oryginalność.. eksperymentować można też zestawami zza wschodniej granicy dla samochodów Łada <mysli>
BTW. pokrętła prawie jak w minusie.
-
Oryginalnośc klimy w minusie może jest cenna w muzeum ale w użytkowaniu jest do dupy.
A konkretnie rozprowadzenie schłodzonego powietrza środkowymi kratkami i mieszanie z nawiewem z zewnatrz - w kratkach zewnetrznych.
Bez wymiany całej nagrzewnicy na jakąś z innego samochodu możnaby doprowadzić zimne powietrze po bokach tak, by było rozprowadzane jak w samochodzie bez "klimy".
-
w roku 2021 juz raczej nie powinno byc dylematow w temacie oryginalnosci klimy w minusie, bo pewenie co najmniej jeden element nie jest dostepny,
sama klima jest dosc slaba i nawet nie ma odlaczania przy maksymalnym wcisnieciu gazu,
o klimie w borku szkoda gadac,
jezeli komus klima potrzebna do szczescia to powinien skupic sie na tym, co da sie zamontowac i jak to zamontowac, zeby mialo miejsce i nogi - czyli zeby chlodzilo ze wszystkich kratek nawiewu
-
Ile czynnika R12 i oleju wchodzi do tej minusowej klimy? No i jaki olej?
Czy ktoś posiada sprawdzone informacje?
Klimę w minusie nabijano mi czynnikiem r413a w ilości 600gr, oleju 100ml.
Ktoś tu się chwalił jakąś dokumentacją zdobytą bodajże z serwisu, który rzekomo zakładał Alexy, przy ul. Witkiewicza...
Sprężarka jest na wykończeniu, przymierzam się do zakupienia nowej i przejścia na r134.
-
Schemat, po delikatnych poprawkach.
-
Na życzenie schemat, który niegdyś udostępnił centurion.