FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Opony Felgi Śruby => Wątek zaczęty przez: danieldeni20 w Lipiec 24, 2011, 16:35:22 pm
-
Witam.
Mam pytanie : Jakie kupić dystanse pod felgi 15 cali pod przednie koła bo trze felga o sprężynę? Opony na przednich to 195/50/15 A felgi to MoMo Ferrari (tak pisze).Na tyle jest wszystko ok.Aha rozstaw Śrub felgi to 4x98 i najlepiej proszę o linki Allego.
Foto jak wyglądają bez osłonki:
(http://img856.imageshack.us/img856/9817/dsc00499d.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/856/dsc00499d.jpg/)
(http://img807.imageshack.us/img807/9830/dsc00501z.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/807/dsc00501z.jpg/)
(http://img24.imageshack.us/img24/5672/dsc00500qy.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/24/dsc00500qy.jpg/)
-
Mam pytanie : Jakie kupić dystanse pod felgi 15 cali pod przednie koła bo trze felga o sprężynę?
trze jak masz w powietrzu uniesione - opuść lewar i wtedy powiedź czy trze
jak siądzie wahacz trochę rozchyli na bok- odepchnie od sprężyny i powinna się zrobić luka i nie trzeć - sprawdź tak
a jeśli nie da rady to musiałbyś podać ET (bo nie widać na foto) i potem dobrać dystans
ale jest 7J szeroka więc na pewno jakieś 15mm będzie na przód
-
Oczywiście że sprawdzane podczas jazdy i skręt strasznie mały :( Jakie oznaczenie to ET?Bo Pisze ET na Nich ale ile to nie :S
-
zobacz nabite z drugiej strony powinno być albo na rancie od wew. Tam coś z przodu jest wybite ale słabo widać
-
zobacz nabite z drugiej strony powinno być albo na rancie od wew. Tam coś z przodu jest wybite ale słabo widać
Za jakiś czas znajdę chwilkę i sprawdzę ;) Nie chce zniszczyć rantu od środka bo felgi z Oponą droższe od poloneza i poprawić skręt tylko tak żeby nie wystawało koło za nadkole ;P A i czy czasem nie będę potrzebował 4 dystansów żeby śmiesznie nie wyglądał?
-
od biedy możesz ze starych zużytych tarcz hamulcowych front odpiłować i już masz dystans pasujący :d
ale lepiej dać aluminiowe dystanse :P
-
A może być ET 17? Bo tylko tyle znalazłem a od wewnątrz nic nie pisze ;S
-
Jaka jest szerokość felgi ?
Teoretycznie ET17 może być, ale przy szerokości 6.5J czy 7J nie powinno haczyć więc, marne szanse, że to to odczytałeś.
-
Tak 7j Pisze możesz to zobaczyć na foto.Na tyle jest Oki, ale z przodu trze i to dość mocno opona i felga ale bardziej felga o sprężynę a przy skręcie trzeba uważać bo haczy o wahacz.
-
To zdemontuj sobie na probe jeden dystans fabryczny z ktoregos kola i przyloz do tego gdzie chcesz felge przymierzyc.
-
To zdemontuj sobie na probe jeden dystans fabryczny z ktoregos kola i przyloz do tego gdzie chcesz felge przymierzyc.
Nie rozumiem jaki dystans fabryczny? Ja nie mam żadnych dystansów.
-
W minusie pomiędzy tarczą o kołem masz 5mm dystansu fabrycznego... Chociaż jeśli masz Lucasa to nie masz... Ale jak masz dostęp do Poldka ze starym układem hamulcowym, na szerokim zawiasie, to zobacz czy ma dystanse, i sobie ewentualnie przełóż na próbę.
-
No to ja nie mam dystansów bo mam Lucasa... Dostępu również nie mam do tego dystansu.Może coś wymyślę i kupie .
-
ja przy Et 38 miałem z przodu dystanse po 12mm , felgi mają 7 cali szerokości no i wachacz trzeba było troche zeszlifować ten ostry rant
-
cos jest wybite pod napisem ET ,ale ze zdjecia nie da sie odczytac,
ET to kluczowa sprawa ,
jezeli ET wynosi 35 do 37 to trzeba dac dystans 10mm,
oczywiscie allegro odpada,bo takie dystanse sa nieoplacalne w zakupie,
trzeba szukac plytek 5mm od starego ukladu hamulcowego,
z przodu daje sie dwie plytki na kolo i jest cacy,
oczywiscie trzeba tez dac sruby o dlugosci 38mm lub dluzsze
-
cos jest wybite pod napisem ET ,ale ze zdjecia nie da sie odczytac,
ET to kluczowa sprawa ,
jezeli ET wynosi 35 do 37 to trzeba dac dystans 10mm,
oczywiscie allegro odpada,bo takie dystanse sa nieoplacalne w zakupie,
trzeba szukac plytek 5mm od starego ukladu hamulcowego,
z przodu daje sie dwie plytki na kolo i jest cacy,
oczywiscie trzeba tez dac sruby o dlugosci 38mm lub dluzsze
no też coś widzę że chyba ET 36 ale jestem po browarach więc nie wiem na 100% Bo przy 7j ET 17 to by wklęsła była felga i rant widać i by nie mogło być
danieldeni20 jak już będziesz wiedział Et to chociaż orientacyjnie 38 czy 37 to wejdź w dział techniki - koła felgi opony i tam masz kalkulator ET przelicz sobie ile brakuje ci i wtedy bedziesz miał dystans ,,, na moje oko chyba 15mm
te płytki odetnij od denka starej tarczy hamulcowej będziesz miał dystans :d - tylko śruby załatw dłuższe jak piszą koledzy
no i przy okazji pozdrów Tandka z wodmir bis'u :P :P :P
...i tego gangstera od pepsi i śmieci tam z tyłu za nim :P
jak znasz :d
-
Co jest wybite pod Napisem ET?Nic bo tam jest minimalne wklęśnięcie bo przyjrzałem się dokładnie i nie ma tam nic ... Ehh jak mam kombinować z wyliczaniem to zmierzę ile brakuje mi do granicy nadkola(na ile może odejść) i takie kupie ;P Coś brat też mi wspominał że może załatwić od znajomego.
Pozdrowię Adama ale od kogo a tego od śmieci to z widzenia chyba tylko znam :P
-
Odświeżam.
ET felg to 38
Czyli 12 mm ? Mi się wydaje że to chyba za mało będzie bo po skręceniu sprężyna aż wciska się w Opone :S
(http://img191.imageshack.us/img191/8439/dsc00517et.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/191/dsc00517et.jpg/)
-
a jakie dystanse dać jeżeli mam felge 15' 6j o ete 49? Aktualnie mam dystans standardowy o dziwo o grubości 7mm i z lewej strony przy skręcie maks w prawo trze o górny wahacz nawet jak go troche podszlifowałem? Opona 195/55 ale to przejściowe
-
Odświeżam.
ET felg to 38
Czyli 12 mm ? Mi się wydaje że to chyba za mało będzie bo po skręceniu sprężyna aż wciska się w Opone :S
12mm wystarczy,chyba,ze masz za mocno pochylone kola,
ale to bedzie tak na styk, i przy cofaniu ze skreconymi maksymalnie kolami moze ocierac o wahacz,
lepiej dac 15mm
a jakie dystanse dać jeżeli mam felge 15' 6j o ete 49? Aktualnie mam dystans standardowy o dziwo o grubości 7mm i z lewej strony przy skręcie maks w prawo trze o górny wahacz nawet jak go troche podszlifowałem? Opona 195/55 ale to przejściowe
standardowy ma 5mm ,a nie 7mm,
potrzebujesz 10mm na styk,ale lepiej dac wiecej
-
przy ET35 6J mam dystans 10mm i jest na styk bez ocierania
-
jak dawałem taki dystans to opona darła o rant nadkola, fakt że jest gleba i duża opona.
-
Dzięki KGB za odpowiedz.Chyba bardziej pochylone bo mój stoi dużo niżej niż mojego brata.Nie wiem czy to bardziej wylatanych sprężyn czy czego ale różnicy nie czuć lecz widać :P No to teraz tylko dystanse kupić :S
-
Dzięki KGB za odpowiedz.Chyba bardziej pochylone bo mój stoi dużo niżej niż mojego brata.Nie wiem czy to bardziej wylatanych sprężyn czy czego ale różnicy nie czuć lecz widać :P No to teraz tylko dystanse kupić :S
sytualcja lekko patowa przy takim rozmiarze ,bo 5mm dystanse bedziesz mial prawie za darmo w kazdej potrzebnej ilosci ,ale zakladanie na przod 2 to norma, 3 to juz max, ktory nie zawsze pozwoli wycentrowac felge na piaście - na szczescie przy alusach z pierscieniami szansa jest duza ,
z kolei mozna kupic dystanse 15mm za pieniadze w wysokosci 45pln/szt i sa one z centrowaniem,ale do poldka nie podejda na przod (na tyl bez problemu prawie),
a wiec przy felgach 7 cali jest zawsze przewalone
jak dawałem taki dystans to opona darła o rant nadkola, fakt że jest gleba i duża opona.
juz to wielokrotnie podawalem,ale napisze jeszcze raz :
przy 7j et36 195/50 mialem 10mm i bylo totalnie na styk ,czyli kolo w gorze to stykanie sie opony/rantu felgi ze sprezyna,
skret na max do przodu w porzo,do tylu szorowanie rantem o wahacz (oduczylem sie cofac na max skrecie),
zbieznosc byla 3mm ustawiona na kolach 15"
teraz mam 6j et37 195/55 i 11-12mm (sam sie taki dystans zrobil :p) ,
moglbym zdjac 5mm i sprawdzic w czasie jazdy ,ale nie mam czasu na takie myki,
nic nie ociera ,ale ma raczej jeszcze zapas (przeciez sama felga jest wezsza o 25mm ,a wiec~12mm na strone),
zbieznosc mam teraz jakos w okolicach 3-4mm
a wiec 6j et49 na dystansie 10mm to jest na styk dla felgi ,ale niekoniecznie dla opony 195,dlatego lepiej dac 15mm dla pewnosci
-
mozna kupic dystanse 15mm za pieniadze w wysokosci 45pln/szt i sa one z centrowaniem,ale do poldka nie podejda na przod (na tyl bez problemu prawie),
Jak to nie podejdą?Właśnie chciałem je kupić ;S A 3 tych polonezowskich to nie bardzo mi szukać i poza tym to 3 blachy między kołem a tarczą to większe niebezpieczeństwo... krew mnie zaleje zaraz.
-
polonez ma zbyt mocno wystajaca piaste,dlatego da sie nalozyc 3x5mm pierscienie ,ale nie da sie zalozyc 15mm z dorobionym centrowaniem,
nie ma tu niebezpieczenstwa na kilku plaskich dystansach dopoki felga centruje sie na piascie,
w dodatku taniej cie wyjdzie kupic plytki od poloneza niz dystanse na allegro - oglos sie na forum,ze poszukujesz
gdybys mial felgi bez centrowania,czyli z duzym otworem na pierscien centrujacy to wtedy mona dac dystanse z centrowaniem o wiekszej srednicy, a dystans wycentrowac na pierscieniu (tak robilem zakladajac felgi od volvo 65.1 mm do lancii 58.1mm)
-
spójrz na foto..Jest sporo luzu między felgą a piastą.
-
Mam 11 dystansów po 5 mm i mam pytanie.Napisałeś żebym dał po 3 x 5min na koło(przednie) ale jak to się ma z tylnymi?Śmiesznie będzie jeśli tył będzie wąski a przód szeroki A jakbym dał na przód i tył po 10min czyli po 2 blachy? A i wydaje mi się że koło będzie wystawać z przodu za nadkole przy 15 mm... Jutro chcę jechać i kupić szpilki tylko właśnie tego nie wiem żeby wiedzieć jakie brać :S
Czekam pilnie na odpowiedz.
pozdrawiam
-
jak z tyłu dasz dwa to zabraknie Ci piasty na kolo
poza tym i tak specjalnie nie będzie widać różnicy w rozstawie kół
-
kupiłem 16 szpilek za 112zł ;) pod dystanse 10mm...To nic że piasty zabraknie bo na feldze otwór i tak jest dużo większy i felga trzyma się tylko na szpilkach...
Edit.
No więc zrobiłem tak... Na przód dałem 3x 5mm dystans(ciężko było mi koło przyłapać samemu ale dałem rade ;P ) i koło jest dość daleko od sprężyny lecz prawe koło jakby uciekało lekko do prawej nie wiem dlaczego chyba że przez wspornik układu kierowniczego bo mam wyjechany a zbieżność ustawiałem na 13tkach z 3 miesiące ... na tył założyłem po 2 dystanse...Odczucia: czuć że znacznie ma ciężej :P Jedna przednia felga lekko bije (minimalnie czuć),opona na pograniczu z nadkolem (przód)...skręt jest max i nic nigdzie nie trze ..Będę próbował zejść z 3 do 2 dystansów na przodzie bo wygląda na to że być może się uda i nie będzie nigdzie tarło bo luzu jest sporo ;)
-
...To nic że piasty zabraknie bo na feldze otwór i tak jest dużo większy i felga trzyma się tylko na szpilkach...
to dokup pierścienie centrujące
-
Mam 11 dystansów po 5 min i mam pytanie.
Ja też mam pytanie... Jaką szkołe trzeba skończyć, żeby nie odróżniać minut (min) od milimetrów (mm) ?
...To nic że piasty zabraknie bo na feldze otwór i tak jest dużo większy i felga trzyma się tylko na szpilkach...
Będziesz miał nic, jak cie twoje własne koło wyprzedzi, albo jak się urwie i wylądujesz w rowie. Gorzej jak kogoś przy okazji zabijesz...
-
...To nic że piasty zabraknie bo na feldze otwór i tak jest dużo większy i felga trzyma się tylko na szpilkach...
Zlituj się człowieku i dokup pierścienie centrujące albo dystanse z centrowaniem jak należy...
-
tak jak pisze KGB daj 15mm bo jak koło bardziej leży to może ocierać
Myszaradom twoje et jest 11mmm większe tak że dystans co najmniej 25mm musiał by byc tu sobie sprawdzisz co i jak http://www.rimsntires.com/specs.jsp
-
Mam 11 dystansów po 5 min i mam pytanie.
Ja też mam pytanie... Jaką szkołe trzeba skończyć, żeby nie odróżniać minut (min) od milimetrów (mm) ?
...To nic że piasty zabraknie bo na feldze otwór i tak jest dużo większy i felga trzyma się tylko na szpilkach...
Będziesz miał nic, jak cie twoje własne koło wyprzedzi, albo jak się urwie i wylądujesz w rowie. Gorzej jak kogoś przy okazji zabijesz...
Nie twój interes jaką, zwykła pomyłka filozofie na liścia heh ...
Na tyle już nie ma dystansów bo zdjąłem następnego dnia...dokupię pierścienie centrujące.
-
Zlituj się człowieku i dokup pierścienie centrujące albo dystanse z centrowaniem jak należy...
dokładnie ja zrobiłem dystanse z centrowaniem, a przy moich 12mm przy oponie 195 do sprężyny było jakieś 10mm luzu ale proponuje 15mm zalożyć
z kolei mozna kupic dystanse 15mm za pieniadze w wysokosci 45pln/szt i sa one z centrowaniem,ale do poldka nie podejda na przod
dorabiałem indywidualnie według swoich felg , teraz mam 16'' felgi i nowe dystansy właśnie 15mm z centrowaniem , przy 15 felgach były 12mm bez centrowania bo starczało piasty
-
Myszaradom twoje et jest 11mmm większe tak że dystans co najmniej 25mm musiał by byc tu sobie sprawdzisz co i jak http://www.rimsntires.com/specs.jsp
Ale gdzie na tył? Na tył mam 20mm bo taki dorwałem za free, na przodzie jedynie 5mm bo na więcej mi rant nadkola nie pozwala :D
(http://img683.imageshack.us/img683/2751/dsc1050h.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/683/dsc1050h.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
-
sorki myślałem że masz 7 calowe felgi tak że 15mm powinny wystarczyć na przód oczywiscie, ale przy glebie to troche problem tak jak piszesz ,z tym nadkolem bedzie
-
Nie zaklada sie kilku dystansow! Jeden to max i to otwor centrujacy musi pasowac...
-
Nie zaklada sie kilku dystansow! Jeden to max i to otwor centrujacy musi pasowac...
Ale to masz na myśli tylną oś? Bo na przodzie to dwa po 5mm każdy spokojnie wchodzi bez problemu...
sorki myślałem że masz 7 calowe felgi tak że 15mm powinny wystarczyć na przód oczywiscie, ale przy glebie to troche problem tak jak piszesz ,z tym nadkolem bedzie
To są 6calowe niestety i tak jak mówiłem na przód przy tej glebie i szerokości opony nie założę większego dystansu jak 5mm. niestety
-
Mam na mysli, ze ogolnie takiego czegos sie nie robi i to nie kwestia tego czy "wejda".
-
nie ma przeciwwskazań ,zeby zalozyc wiecej niz jeden dystans,
a jak masz dystanse upaskudzone,to nawet jednego nie powinno sie zakladac
-
Mam na mysli, ze ogolnie takiego czegos sie nie robi i to nie kwestia tego czy "wejda".
Jedno pytanie dlaczego?
Jedno pytanie dlaczego?
-
Bo nie pracuje to prawidlowo.
-
to dlaczego u mnie pracowalo ?
a teraz mam dystans pod tarcza (ale nie taki zwykly) i na tarczy (zwykly) i tez dobrze pracuje ?
ilosc dystansow nie stanowi problemu - wazne ,zeby wszystkie byly rowne i mialy gladkie powierzchnie przylegania
-
A dlaczego nie powinno sie stosowac zwyklych srub kiedy zakladamy kola z rozstawem 4x100, a jednak wielu ludziom to dziala?
-
Bo nie pracuje to prawidlowo.
Ale co masz na myśli? Konkretnie proszę mi wytłumacz bo ja nie widzę w tym nic złego jeżeli felga siedzi dobrze na piaście ma otwory centrujące ok to i można w sumie na przedniej osi zwykłe podkładki podłożyć (tu gdzie śruby idą) i też by było dobrze.
-
widze,ze kolega kuba9449 to z tych, co zamiast samemu pomyslec i zainteresowac sie wola stosowac utarte sciezki,
jak ktos napisze na facefuckinbooku ,ze indeksy trzeba zdac do 15.IX to czytajacy to scierwo mysla ,ze tak jest ,a wystarczy samemu sprawdzic ,ze do 19.IX <lol>
tak samo tutaj - sprobuj udowodnic,ze rownoleglosc plaszczyzn zewnetrznych dwoch zlozonych dystansow przekroczy tolerancje dopuszczalna dla jednego,
a ty wyskakujesz ze srubai ,co stanowi zupelnie inny kaliber problemu,
jezeli przykrecisz felge 4x100 na piaste 4x98 zwyklymi srubami to wyginasz sruby ,co powoduje ich nieprawidlowa prace,
dwa dystanse pracuja jak najbardziej w swoim zywiole
-
widze,ze kolega kuba9449 to z tych, co zamiast samemu pomyslec i zainteresowac sie wola stosowac utarte sciezki,
jak ktos napisze na facefuckinbooku ,ze indeksy trzeba zdac do 15.IX to czytajacy to scierwo mysla ,ze tak jest ,a wystarczy samemu sprawdzic ,ze do 19.IX
Hahaha to sie usmialem <lol> Nawet nie wiesz jak sie mylisz, ale mniejsza o to.
sprobuj udowodnic,ze rownoleglosc plaszczyzn zewnetrznych dwoch zlozonych dystansow przekroczy tolerancje dopuszczalna dla jednego
Nie mam zamiaru, bo tak nie jest.
Nie mam teraz czasu konkretnie wytlumaczyc dlaczego nie zaklada sie dwoch dystansow, bo to dluzszy wywod. Po prostu mowie, ze tak sie nie robi, jak wielu innych rzeczy ktorych robic sie nie powinno, a dzialaja. Nikomu nie zakazuje tego robic, nie twierdze ze ja tego bym nigdy nie zrobil.
Mam nadzieje ze teraz mnie rozumiecie...
-
Mam nadzieje ze teraz mnie rozumiecie...
Nie, bo nadal nie potrafisz uzasadnić swojego toku myślenia. Piszesz na zasadzie 'coś wiem, ale wam nie powiem'. A jak masz tak pisać, to lepiej nie pisz wogóle, bo tylko śmietnik w temacie robisz.
-
A jak masz tak pisać, to lepiej nie pisz wogóle, bo tylko śmietnik w temacie robisz.
Pochwalam
Nie mam teraz czasu konkretnie wytlumaczyc dlaczego nie zaklada sie dwoch dystansow
Bo po prostu nie masz wytłumaczenia i tyle.
-
jeśli dystanse są proste, dobrze oczyszczone to nie widzę przeciwwskazań do założenia, nie ma znaczenia czy jeden kawałek metalu czy dwa. 10 można milimetrowych założyć, byleby były równe i nic się nie stanie.
-
Twierdzenia pana kuby sa z tych "bo tak i już" czyli w domyśle "nie wiem ale ktoś mi tak powiedział". Chciałbym żeby mój syn tak bezgranicznie mi ufał i żebym miał taki autorytet u niego.
A przy okazji śrub i rozstawów. Jak otwory na śruby w feldze 4x100 lekko nawiercę (lekko czyli 1 mm) to na piaście 4x98 śruby będą równo. Dopuszczalne takie druciarstwo ?
-
a zapytam tak czy jesli jest inny rozstaw a otwor centrujacy jest wiekszy niz na pisascie i nie ma pierscienia centrujacego to czy cos moze sie stac zlego? <mysli>
-
a zapytam tak czy jesli jest inny rozstaw a otwor centrujacy jest wiekszy niz na pisascie i nie ma pierscienia centrujacego to czy cos moze sie stac zlego?
Poza tym, że zetnie Ci śruby to pewnie nic innego sie nie stanie :P no, jeszcze Ci koło odpadnie...
-
aha czyli tak jak myslalem :P:P :):):) dzieki <lol> w koncu bede mogl komus udowodnic cos mimo jego upartej teori ze sruba mocno jest dokrecona i nie powinno nic sie stac
-
DF,
nie chodzi o otwor,ktory i tak ma zapas o ten 1mm ,ale o stozek otworu,
jakbys wiertarka nie wiercil ,to stozka nowego nie zrobisz ,wiec metoda o kand doopy rozbic,
sprawe zalatwiaja sruby plywajace - fakt ,ze kosztuja troche ,ale te 100pln wiecej to nie jest majatek w stosunku do komfortu psychicznego zwiazanego z brakiem obserwowania,czy kolo nas nie wyprzedza
-
No niby racja. Bez przesady z tym oszczędzaniem...
Wiertło ma trochę inny kąt niż ten w otworze w kole ale może zamiast wiertłem np frezem ?
-
otwor stozkowy w ksztalcie elipsy to tez nie jest docelowe oparcie dla sruby
-
No a co myślicie o takim zestawie, dystans 20mm rozstaw 4x100 ale siedzi ładnie na otworze centrującym, na dystans felga 4x98 i długie śruby, chyba takie coś można montować.
-
mozna,
ale w dystansie 4x100 to bedziesz mial raczej centrowanie 57.1 a nie 58.1 ,wiec musisz z jednej strony rozwiercic ,a z drugiej dac odpowiedni pierscien