FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: jasso w Sierpień 02, 2011, 05:55:42 am
-
Otóż poszukując części do remontu mojego C+ natrafiłem na takie oto tuleje poliuretanowe.
http://www.strongflex.vot.pl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=822&category_id=356&option=com_virtuemart&Itemid=1&lang=en
Cena to prawie 1000zł.
I tu moje pytanie, czy efekt jest wart tej ceny?
-
W tej cenie to istne zdzierstwo :) Nie warto. Tzn nie w tej cenie....
Troche sztywniejsza praca zawieszenia i praktycznie jego niezniszczalność - to jest to za co płacisz. Ale nie za te pieniądze bo można to wykonać....
Za 1/4 tej ceny.
-
Za 1/4 tej ceny.
To ja poproszę 2 komplety.
Stingerek a ty znowu swoje że można taniej... Zrób i udowodnij że się da i się sprawdza a nie tylko komentujesz. Obstawiam że taki zestaw i po 300zł by się sprzedawał więc zarobiłbyś na wachę na przyszłoroczne Czerniewice ;P.
-
Poliuretany są zajebiste do sportu. Jeśli założysz je do auta codziennego użytku, to szybko się możesz rozmyślić, bo nie wiem czy wiesz, ale poliuretany strasznie piszczą.
-
Przy okazji twardy zawias przyspiesza degradację/zużycia budy !!!
-
moze bym sie skusil,ale jedynie na twarde polkule ,bo to co mozna kupic jako czesc zamienna po 5pln jest zenujace - gniecie sie,peka i wykrusza,
fabryczne po dwa razy wiekszym przebiegu sie troche wytarly tylko,
jakby te czerwone lub zolte wynalazki byly mocne to mozna odzalowac kase,
tylko nie oplaca sie brac samych kol bo to wychodzi ~100pln ,a zestaw z tulejkami wahacza ~250pln,
ale z drugiej strony ruszac gornego wahacza sie nie oplaca,
na tyl to bym wogole nie bral pod uwage w seryjnym uzytkowaniu
-
Stingerek a ty znowu swoje że można taniej... Zrób i udowodnij że się da i się sprawdza a nie tylko komentujesz. Obstawiam że taki zestaw i po 300zł by się sprzedawał więc zarobiłbyś na wachę na przyszłoroczne Czerniewice ;P.
Na próbę wykonaliśmy zestaw tulei do drążków reakcyjnych na tył.
Potrzebny jest zestaw starych tulei i poliuretan ktory jest tani jak barszcz.
Trzeba tylko tokarza który to zrobi. za 4 tulejki do drażków zaplacone bylo 80zł. mysle ze warto. Zwlaszcza ze przy wiekszym zamowieniu mozna pewnie walczyc z ceną. Pogadam, dam znać.
-
Za te ogromne pieniądze za kilka tulei przewyższających wartość całego auta to wolałbym kupić sobie porządne narzędzia dzięki którym bez trudu i szybko wymieniałbym zwykłe gumowe... Poza tym oprócz tylnych w resorach i tych w dolnych wahaczach innych tulei właściwie się nie wymienia... To już wyjątkowe przypadki...
-
Cena to prawie 1000zł.
I tu moje pytanie, czy efekt jest wart tej ceny?
Zacznijmy od tego że jeżeli nie wykorzystujesz Poloneza do sportu wyczynowego to te żółte nie są dobrym pomysłem bo tylko sprawią że będzie ci się bardziej trząść i i będą większe obciążenia na budzie. Owszem, będzie precyzyjniejszy ale już sama wymiana na nowe części poprawi precyzję, i prowadzenie.
Ja zamierzam to zakładać ale dopiero jak mi zawias padnie. Ale tylko z przodu i może z tyłu na drążkach reakcyjnych choć bardziej by się przydał Panhard.
Potrzebny jest zestaw starych tulei i poliuretan ktory jest tani jak barszcz.
Jeżeli kupisz poliuretan o odpowiedniej twardości to nie ma się nad czym zastanawiać.
oliuretany są zajebiste do sportu. Jeśli założysz je do auta codziennego użytku, to szybko się możesz rozmyślić, bo nie wiem czy wiesz, ale poliuretany strasznie piszczą.
To trzeba je nasmarować.
-
to codziennego użytku jedyne tuleje z poliuretanu jakie by można było założyć to dolnego wahacza bo one siadają nie miłosiernie... ja założyłem nową to wytrzymała raptem pół roku...
-
to codziennego użytku jedyne tuleje z poliuretanu jakie by można było założyć to dolnego wahacza bo one siadają nie miłosiernie... ja założyłem nową to wytrzymała raptem pół roku...
nooo ,mi pierwsze siadly po 110kkm ,a drugie jeszcze sie trzymaja po kolejnych 60kkm :]
-
a macie jakiś adres / stronę gdzie można kupić jakieś laski poliuretanowe ?
-
Te ktore najbardziej by wypadało zmienić na poliuretan to drażków reakcyjnych, tuleje stabilizatora przedniego i jak na moj gust mozna by jeszcze dodac tulejki łączników staba przedniego. To powinno wystarczyć. Zdobęde zestaw starych tulejek i zawioze do "typa" zobaczymy ile powie.
-
nooo ,mi pierwsze siadly po 110kkm ,a drugie jeszcze sie trzymaja po kolejnych 60kkm :]
ja założyłem nowe teraz, zobaczymy jak długo wytrzymają...
-
Jak się poliuretany spisują?
Mam zamiar założyć je zamiast tulei w wahaczach górnych i dolnych.
-
Górnych nie ruszaj jak nie ma luzów
-
Ale, że specjalnie chcesz wymieniać bo już się zużyły i złapały luzy czy może szykujesz auto do sportu?
Jak żaden z tych punktów to myślę, że szkoda nakładów czasu i pieniędzy.
U siebie przy obniżaniu wymieniliśmy cały przód na poliuretan 85 ShA i fakt, auto prowadzi się prawie jak gokart, ale efektu "wow" nie było.
-
Tak czy siak warto tyle że jak zostawiasz seryjny zawias to ładuj czerwone,są minimalnie twardsze od gumy a auto prowadzi się pewniej i zapominasz o tulejach raz na długi czas <spoko>
-
Te co są na poldku mają 39 lat, luzu jakoś nie na ale duma juz jest skruszała.
Skoro bede wyciągać to chce juz wsadzić coś co zbyt szybko się nie wytrzepie.
Nowe tuleje z reguły to leżaki garażowe więc ich żywotność tez jest zagadką.
Dlatego szukam opinii czy warto zakładać..
-
Jak złapią luz to będziesz wymieniał. Szkoda kasy.
-
Witam, ktoś montował takie tuleje do środkowego mocowania resoru https://poliuretany.olkusz.pl/pl/p/Srodkowe-tuleje-tylnego-resora-FIAT-125p-POLONEZ-2szt./23110361
-
Montowaliśmy, dużo męczenia się z tym było. Jest 3 częściowa i to wszystko się rozjeżdżało przy montażu. Powodzenia :)
-
Ma ktoś doświadczenie z dwoma producentami poliuretanów do FSO - Olkusz i Strongflex, i mógłby napisać które są lepsze tj. trwalsze, lepiej pasują ?
-
Strongflex lepiej pasuje ale jest sporo droższy. Do Olkusza bez kątówki raczej nie ma co podchodzić, ale biorąc pod uwagę różnice w cenie u mnie wygrywa Olkusz.
Trwałość praktycznie bez różnicy.
-
Mam doświadczenie z poliuretanami do BMW. Miałem w rękach Tedgum, MBPS, Deuter czyli Olkusz i Strongflex. Dwa pierwsze odpadają w przedbiegach, marna jakość wykonania, dużo pęcherzy, często nieprzemyślana konstrukcja. Olkusz pod kątem wykonania jest w miarę ok, natomiast niektóre tuleje są źle zaprojektowane i montaż ich to męka + czasem efekt w postaci obcierania o współpracujące elementy i skrzypienia. wymagają rzeźby przy montażu . Strongflex insza inszość, dużo wyższa jakość od reszty. Brak jakichkolwiek pęcherzy, radełko w każdej tulei w otworze na smar, nigdy nie miałem problemów z montażem czy skrzypieniem. Droższe, ale imho warto dopłacić.
-
O to mi chodziło, dzięki.
-
MBPS
*MPBS
Ja montowałem tuleje belki marki MPBS do Astry i nie mam zastrzeżeń co do jakości wykonania. Wszystko weszło idealnie. Poliuretany z Olkusza mam w Polonezie i mogę potwierdzić, że trochę było zabawy z zamontowaniem tego, ale ogólnie ok. Zdecydowałem się zrezygnować z poliuretanów na drążkach reakcyjnych mostu bo pękały mocowania.
-
A ja montowałem cały komplet MPBS ;) do E46 + próbki w ramach propozycji współpracy w poprzedniej firmie, w której pracowałem i nie zachwyciła mnie jakość wykonania. Nie kupiłbym.
-
Powiem tak, w Polonezie który zrobił 171 000 km na dzień dzisiejszy, zmieniane były tylko gumy drążków reakcyjnych i tuleje wahacza dolnego. Góra, i tylne oryginalne, stabilność jazdy bardzo dobra. Póki to się nie wykruszy na jezdnię, nie ma sensu ruszać.
-
No i co to ma do tego tematu ?
-
Zregenerowałem środkowe mocowanie resoru , roztoczony otwór pod krótkie tuleje górnego wahacza.
-
Zregenerowałem środkowe mocowanie resoru , roztoczony otwór pod krótkie tuleje górnego wahacza.
I jak to się sprawdza? Dużo trzeba roztoczyć?
-
Środkowe mocowanie resoru jest trudne do zdobycia czy drogie
-
Nie pamiętam ile trzeba roztoczyć, ale wszystko sprawuje się dobrze.
-
Bez prasy da rade to złożyć czy nie bardzo?
To są te tuleje?
https://allegro.pl/oferta/tuleja-wahacza-gorna-krotka-polonez-fiat-125p-fso-8322128543?utm_medium=app_share&utm_source=facebook
-
Nie pamiętam ile trzeba roztoczyć, ale wszystko sprawuje się dobrze.
a jak z szerokoscia ? orginalne gumy mniej wystaja, bo tutaj masz jeszcze dwie blachy - gdy nie dopasujesz szerokosci przez odpowiednie wytoczenie, to nie wlozysz tej tulei do mocowania w moscie,
i jeszcze sprawa docisku sruby - dales w srodek jakas tulejke, ktora podparla by te dwa przeguby podczas skrecania ? normalnie jest jedna dluga tuleja na srubie, a tutaj masz luzne elementy, wiec bez podparcia potraktowane momentem 100Nm wycisna sie jak cytryna
-
Tak to są te tuleje z allegro, dwie krótkie podczas wkładami w mocowania resorów w moście trzeba je trochę zacisnąć, ja użyłem ściskacza skręcanego , w moście uszy mocowania resoru się rozszerzają na zewnątrz a więc nie jest problem z włożeniem tego ślizgacza, po skręceniu śrubą tuleje się stykają wewnątrz otworu i jest ok. Tuleje wciskałem na prasie.
-
Bez prasy da rade to złożyć czy nie bardzo?
To są te tuleje?
https://allegro.pl/oferta/tuleja-wahacza-gorna-krotka-polonez-fiat-125p-fso-8322128543?utm_medium=app_share&utm_source=facebook
Ale tu napisano że górna...
Padnięcie tulei wahacza górnego w Polonezie to bardzo rzadki przypadek, praktycznie całe nadwozie, silnik i wszystko prędzej padnie i się rozleci niż tuleja wahacza górnego.
-
Czy wszystkie te tuleje maja średnicę ktora powiększa się ku kołnierzowi? Czy tylko mi się trafiły takie? Inaczej mówiąc tuleja ma średnicę fi30 a przy kołnierzu prawie fi32. Powoduje to ze nawet po powiekszniu otworu w środkowym mocowaniu resora nie można do końca wcisnąć tulei. Nie chcę robić fazy w mocowaniu bo materiału jest juz mało.