FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: Bomber w Sierpień 08, 2011, 20:04:58 pm

Tytuł: Chłodzenie Dohc
Wiadomość wysłana przez: Bomber w Sierpień 08, 2011, 20:04:58 pm
Czy ktoś mógłby zerknąć czy takie poprowadzenie układu chłodzenia jak na obrazku poniżej będzie prawidłowe? Silnik z regaty, wyjście płynu z tyłu głowicy a nie jak w 132 czy Argencie z przodu. Nie wiem jak dalej poprowadzić rurę idącą obok prawej głowiczki. Czy ona powinna się łączyć z rura idącą od wyjścia płynu(obok numeru 2, pomiędzy głowiczkami)?
(http://img143.imageshack.us/img143/3341/chlodzenie1a.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/143/chlodzenie1a.jpg/)

1-głowiczki
2-wyjście wodne głowicy
3-trójki(standardowy z klasycznego dohc)
4-chłodnica
5-korek chłodnicy
6-zbiornik wyrównawczy(starego typu od poloneza)
7-termostat(standardowy by-pass z dohc)
8-gaźnik z dohc(automatyczne ssanie)
9-nagrzewnica
10-pompa wody


tutaj oryginał z regaty:
(http://img191.imageshack.us/img191/8249/chlodzenie1r.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/191/chlodzenie1r.jpg/)


Tytuł: Odp: Chłodzenie Dohc
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Sierpień 08, 2011, 21:50:22 pm
u mnie ta rurka biegnąca wzdłuż silnika- od pompy, to właśnie ona idzie do nagrzewnicy. od niej odchodzi cienki króciec, chyba do gaźnika. więc jak masz już te dwie rzeczy zasilone to chyba możesz ją zaślepić na końcu.
Tytuł: Odp: Chłodzenie Dohc
Wiadomość wysłana przez: Bomber w Sierpień 08, 2011, 23:59:56 pm
Zastanawia mnie ten króciec który idzie z powrotem do wyjścia płynu(zaraz obok numeru 5 i 3 na drugim rysunku)w oryginalnym obiegu regaty.
Tytuł: Odp: Chłodzenie Dohc
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Sierpień 09, 2011, 07:36:30 am
Jezeli na 8 pompa ciagnie to na 9 nie moze pchac ;)
Tytuł: Odp: Chłodzenie Dohc
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Sierpień 09, 2011, 09:50:11 am
Nie rozumiem Twojego rysunku do końca.
"Ta rurka" powinna mieć tylko dwa wyprowadzenie - jedno duże na kóńcu (powrót z nagrzewnicy), drugie z 2 cm wcześniej, w bok, małe - chyba średnicy 6 mm. Tam podpinasz powrót z ogrzewania gaźnika. Z kolei, jeśli w Regacie nie masz wyjścia na grzanie gaźnika z kolektora ssącego, wejście grzania podłączasz tak jak rozumiem że to narysowałeś, do wyjścia z głowicy.
aha, oczywiście między nagrzewnicą a rurką woda płynie odwrotnie niż narysowałeś :)
Dodatkowy krociec (nie bardzo widze na tym rysunku o który chodzi, ten połączony z górą zbiorniczka?) raczej nie jest Ci potrzebny, przy polonezowskim chłodzeniu . Zaślep. Miałem taki dodatkowy dynks na trójniku w 132, też zaślepiłem bez wnikania.
Tytuł: Odp: Chłodzenie Dohc
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Sierpień 09, 2011, 11:31:52 am
podepnę się. przez nagrzewnicę płynie płyn bezpośrednio z głowicy (między 3 a 4 świecą jest króciec) i wraca do pompy przez stalową rurką wzdłuż silnika?
Tytuł: Odp: Chłodzenie Dohc
Wiadomość wysłana przez: Bomber w Sierpień 09, 2011, 14:24:52 pm
Czyli tak będzie orajt?:

(http://img836.imageshack.us/img836/7048/chlodzenie1b.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/836/chlodzenie1b.jpg/)

Tytuł: Odp: Chłodzenie Dohc
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Sierpień 09, 2011, 15:46:47 pm
Opisze to dla potomnych :
1) Z trojnika z głowicy jednym koncem idziesz na gorna rure chlodnicy, drugim na termostat. Termostat ma 3 wyjscia -jedno idzie do trojnika na glowicy, drugie krotkim wezem na pompe wody, trzecie na dolna rure chlodnicy -jest to duzy i mały obieg. W zaleznosci od ustawienia termostatu woda krazy pomiedzy blokiem a glowica albo pomiedzy silnikiem a chlodnica
2) Nagrzewnice podpinasz pomiedzy metalowa rure wychodzaca z boku pompy wody do tylu silnika a powrot jest w glowicy (pomiedzy 3 i 4 swieca jest metalowy króciec) i tutaj tez wpinasz parownik LPG jezeli takowy posiadasz.
3) Podgrzewanie gaznika z automatycznym ssaniem -jeden koniec z kolektora ssacego z przodu(przed kanałem dolotowym do pierwszego albo czwartego cylindra -nie pamietam teraz z ktorej jest strony) drugi koniec do wyjscia z metalowej rurki gdzie gruby idzie na nagrzewnice a cienki do gaznika. Chyba ze gaznik jest np od poloneza to wtedy króciec w kolektorze ssacym zalepiamy a rurke mozna skrócic lub zaspawac)
4) Podgrzewanie przepustnicy w L/LE_Jetroniku(Argenta) jedno wyjscie ze metalowej rurki na nagrzewnice jak wyzej powrot ogrzewania natomiast jest w innym miejscu - z glowicy z przodu pomiedzy kolami rozrzadu jest aluminiowy kominek do którego jest przykrecony trójnik na rure do chlodnicy i termostat plus dodatkowo przykrecony zawor biegu jałowego oraz jest tez króciec na powrot plynu z przepustnicy. Wersja gaznikowa moze miec inny kominek bez tego wyjscia, jak rowniez sa rurki do nagrzewnicy bez dodatkowego wyjscia na podgrzewanie gaznika -bo byly tez gazniki które tego podgrzewania nie mialy wiec zalezy co sie trafi