FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: Zuczek w Sierpień 29, 2011, 18:16:41 pm
-
sprawa jest taka.. w miejsce silnika 1.9 gld w polonezie pasowalo by mi wsadzic silnik 2.1 TD ieraz kilka pytan.. czy jest kilka rodzajow silnikow 2.1? czy ktorys z tych silnkow 2.1 siada na skrzynie i belke silnika 1.9? czy jest jakis silnik 2.1 ktory niema elektoniki i podpina sie "tylko paliwo"? czy ktos przekladal silnik 2.1 TD w miejsce 1.9 d?
-
Na skrzynie pasować będzie. Cała elektronika to tylko 1 kabelek.
Bloki silników XUD7/9/11 jak również benzynowe XU są takie same (w sensie że pasować będzie skrzynia i łapy)
Nie widać w sumie przeciwwskazan, by to zamontować. Jedynie wytrzymałość skrzyni i mostu przy takim momencie będzie dużo krótsza.
-
Bloki silników XUD7/9/11 jak również benzynowe XU są takie same (w sensie że pasować będzie skrzynia i łapy)
A kiedyś się właśnie pytałem o to bo myślałem kiedyś o jakimś benzynowym 1.8 żeby włożyć je przy pomocy skrzyni i belki od GLD.
-
Jedynie wytrzymałość skrzyni i mostu przy takim momencie będzie dużo krótsza.
Zawsze most od Volvo można przypiąć albo Fiata 132.
-
Bloki silników XUD7/9/11 jak również benzynowe XU są takie same (w sensie że pasować będzie skrzynia i łapy)
A kiedyś się właśnie pytałem o to bo myślałem kiedyś o jakimś benzynowym 1.8 żeby włożyć je przy pomocy skrzyni i belki od GLD.
jeszcze aluminiowe EW7/10/12 tez powinny pod skrzynie podchodzic,bo sa zpinane z tymi samymi skrzyniami,
choc jest szansa,ze dzwon jest inny ,ale to nikla szansa,
jednak ceny EW sa wyzsze ,a najbardziej lakomy kasek ,czyli EW12 ,czyli 2.2L 16V jest slabo osiagalny
-
jednak ceny EW sa wyzsze ,a najbardziej lakomy kasek ,czyli EW12 ,czyli 2.2L 16V jest slabo osiagalny
A jest szansza zeby jakos sensownie to upchnac ?
-
Na skrzynie pasować będzie. Cała elektronika to tylko 1 kabelek.
Bloki silników XUD7/9/11 jak również benzynowe XU są takie same (w sensie że pasować będzie skrzynia i łapy)
Nie widać w sumie przeciwwskazan, by to zamontować. Jedynie wytrzymałość skrzyni i mostu przy takim momencie będzie dużo krótsza.
żeby się kolega nie zdziwił. Od zaworu immo w 1.9 (akurat można wymienić na zwykły) do elektronicznie sterowanej pompy z imo w 2.1
-
.... silnkow 2.1 siada na skrzynie i belke silnika 1.9? ...
jest inna miska olejowa i rurka bagnetu. miske trzeba z 1.9 a rurke skracać
-
Elwood,
EW wlasciwie wyglada jak XU z ta roznica,ze ma blok aluminiowy,a nie zeliwny,
szanse sa duze ,zeby wlozyc silnik podmaske ,bo przeciez XU9D siedzi tam seryjnie i to na belce z OHV,
jednak z tego co patrzylem (ale nie mialem jak pomierzyc) to nie ma szans zmiescic kolektora ssacego z XU/EW ,bo przepustnica wypadnie w podluznicy - choc to trzeba y dokladnie zmierzyc,
male sa tez szanse zastosowania seryjnego kolektora wydechowego ,ale tu jest wieksze pole do popisu,
a poza tym ,to fajnie jest ,bo silnik ma kolektory po tej samej stronie jak OHV
-
żeby się kolega nie zdziwił. Od zaworu immo w 1.9 (akurat można wymienić na zwykły) do elektronicznie sterowanej pompy z imo w 2.1
co to oznacza?
a jak jest z kolektorem wydechowym i turbino? jak to wchodzi? kolktor trzeba ciac? jesli tak to nie trzeba pozniej obracac turbiny? a jesli trzeba to czy seryjnie przy tym silniku jest turbina rozbieralna czy nie?
-
Turbo wchodzi na styk, 10mm luzu jest jak się na poduszkach delikatnie podniesie. Flansze z wylotu trzeba robić własną bo silnik oryginalnie montowany poprzecznie ma wyprowadzenie w bok (tył auta) po zamontowaniu w wzdłużnie ma wyprowadzenie w fartuch (bok komory).
Każde turbo jest rozbieralne. dwa, zależy jakie będzie w twoim silniku bo były chyba 3 typy zakładane. a trzy to zależy jak się je rozbiera
-
dzieki.. a jak to jest z tym immo ??
-
jak obejsc/wywalic immobilajzer?
-
Zależy od pompy.
-
aha,, czyli byly rożne pompy w 2.1? ale w kazdej da sie obejsc?
-
http://motoallegro.pl/silnik-2-1-td-12v-peugeot-406-806-citroen-xantia-i2091266399.html taki sie nada?