FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: Zuczek w Sierpień 29, 2011, 18:16:41 pm

Tytuł: 1.9gld -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Sierpień 29, 2011, 18:16:41 pm
sprawa jest taka.. w miejsce silnika 1.9 gld w polonezie pasowalo by mi wsadzic silnik 2.1 TD ieraz kilka pytan.. czy jest kilka rodzajow silnikow 2.1? czy  ktorys z tych silnkow 2.1 siada na skrzynie i belke silnika 1.9?  czy jest jakis silnik 2.1 ktory niema elektoniki i podpina sie "tylko paliwo"? czy ktos przekladal silnik 2.1 TD w miejsce 1.9 d?
Tytuł: Odp: 1.9gld -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Sierpień 29, 2011, 22:31:37 pm
Na skrzynie pasować będzie. Cała elektronika to tylko 1 kabelek.
Bloki silników XUD7/9/11 jak również benzynowe XU są takie same (w sensie że pasować będzie skrzynia i łapy)
Nie widać w sumie przeciwwskazan, by to zamontować. Jedynie wytrzymałość skrzyni i mostu przy takim momencie będzie dużo krótsza.
Tytuł: Odp: 1.9gld -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: Bogdan611 w Wrzesień 07, 2011, 16:39:40 pm

Bloki silników XUD7/9/11 jak również benzynowe XU są takie same (w sensie że pasować będzie skrzynia i łapy)
A kiedyś się właśnie pytałem o to bo myślałem kiedyś o jakimś benzynowym 1.8 żeby włożyć je przy pomocy skrzyni i belki od GLD.
Tytuł: Odp: 1.9gld -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: PiatasE w Wrzesień 07, 2011, 17:14:53 pm
Jedynie wytrzymałość skrzyni i mostu przy takim momencie będzie dużo krótsza.

Zawsze most od Volvo można przypiąć albo Fiata 132.
Tytuł: Odp: 1.9gld -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 07, 2011, 23:35:22 pm

Bloki silników XUD7/9/11 jak również benzynowe XU są takie same (w sensie że pasować będzie skrzynia i łapy)
A kiedyś się właśnie pytałem o to bo myślałem kiedyś o jakimś benzynowym 1.8 żeby włożyć je przy pomocy skrzyni i belki od GLD.
jeszcze aluminiowe EW7/10/12 tez powinny pod skrzynie podchodzic,bo sa zpinane z tymi samymi skrzyniami,
choc jest szansa,ze dzwon jest inny ,ale to nikla szansa,
jednak ceny EW sa wyzsze ,a najbardziej lakomy kasek ,czyli EW12  ,czyli 2.2L 16V jest slabo osiagalny
Tytuł: Odp: 1.9gld -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Wrzesień 08, 2011, 02:32:16 am
jednak ceny EW sa wyzsze ,a najbardziej lakomy kasek ,czyli EW12  ,czyli 2.2L 16V jest slabo osiagalny
A jest szansza zeby jakos sensownie to upchnac ?
Tytuł: Odp: 1.9gld -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: snikers w Wrzesień 08, 2011, 09:32:28 am
Na skrzynie pasować będzie. Cała elektronika to tylko 1 kabelek.
Bloki silników XUD7/9/11 jak również benzynowe XU są takie same (w sensie że pasować będzie skrzynia i łapy)
Nie widać w sumie przeciwwskazan, by to zamontować. Jedynie wytrzymałość skrzyni i mostu przy takim momencie będzie dużo krótsza.
żeby się kolega nie zdziwił. Od zaworu immo w 1.9 (akurat można wymienić na zwykły) do elektronicznie sterowanej pompy z imo w 2.1
Tytuł: Odp: 1.9gld -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: snikers w Wrzesień 08, 2011, 09:34:50 am
.... silnkow 2.1 siada na skrzynie i belke silnika 1.9?  ...

jest inna miska olejowa i rurka bagnetu. miske trzeba z 1.9 a rurke skracać
Tytuł: Odp: 1.9gld -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 08, 2011, 22:40:58 pm
Elwood,
EW wlasciwie wyglada jak XU z ta roznica,ze ma blok aluminiowy,a nie zeliwny,
szanse sa duze ,zeby wlozyc silnik podmaske ,bo przeciez XU9D siedzi tam seryjnie i to na belce z OHV,
jednak z tego co patrzylem (ale nie mialem jak pomierzyc) to nie ma szans zmiescic kolektora ssacego z XU/EW ,bo przepustnica wypadnie w podluznicy - choc to trzeba y dokladnie zmierzyc,
male sa tez szanse zastosowania seryjnego kolektora wydechowego ,ale tu jest wieksze pole do popisu,
a poza tym ,to fajnie jest ,bo silnik ma kolektory po tej samej stronie jak OHV
Tytuł: Odp: 1.9gld -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Październik 03, 2011, 10:28:00 am
żeby się kolega nie zdziwił. Od zaworu immo w 1.9 (akurat można wymienić na zwykły) do elektronicznie sterowanej pompy z imo w 2.1

co to oznacza?


a jak jest z kolektorem wydechowym i turbino? jak to wchodzi? kolktor trzeba ciac? jesli tak to nie trzeba pozniej obracac turbiny? a jesli trzeba to czy seryjnie przy tym silniku jest turbina rozbieralna czy nie?
Tytuł: Odp: 1.9gld -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: snikers w Październik 04, 2011, 07:37:40 am
Turbo wchodzi na styk, 10mm luzu jest jak się na poduszkach delikatnie podniesie. Flansze z wylotu trzeba robić własną bo silnik oryginalnie montowany poprzecznie ma wyprowadzenie w bok (tył auta) po zamontowaniu w wzdłużnie ma wyprowadzenie w fartuch (bok komory).

Każde turbo jest rozbieralne. dwa, zależy jakie będzie w twoim silniku bo były chyba 3 typy zakładane. a trzy to zależy jak się je rozbiera
Tytuł: Odp: 1.9gld -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Październik 05, 2011, 19:26:21 pm
dzieki.. a jak to jest z tym immo ??
Tytuł: Odp: 1.9gld -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Listopad 01, 2011, 11:03:47 am
jak obejsc/wywalic immobilajzer?
Tytuł: Odp: 1.9gld -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: snikers w Listopad 01, 2011, 15:35:08 pm
Zależy od pompy.
Tytuł: Odp: 1.9gld -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Listopad 01, 2011, 15:41:41 pm
aha,, czyli byly rożne pompy w 2.1?  ale w kazdej da sie obejsc?
Tytuł: Odp: 1.9gld -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Luty 29, 2012, 23:39:31 pm
http://motoallegro.pl/silnik-2-1-td-12v-peugeot-406-806-citroen-xantia-i2091266399.html taki sie nada?