FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: Pablo 92 w Wrzesień 08, 2011, 21:22:53 pm
-
Jako że powoli zagłębiam się w temat uturbienia silnika ohv tylko na gazie mam pare pytań. uprzedzając - tak wiem ze na jest temat niutona ale dokładnie nie dowiedziałem się tego co chciałbym wiedzieć.
1. Jak dorobić kompensacje do zwykłego parownika (i co to wogóle do cholery jest ta kompensacja) i jak to podpiać by było dobrze
2. Turbo może być ze zwykłym mikserem i regulacją na śrubkach czy musi być blos? Bo raz pisza tak raz tak...
3. Jakiej średnicy przepustnica do dolotu przy 1.6 ohv?
Dodam że turbo bedzie beż żadnego gaźnika czy innych benzynowych dodatków a dopływ gazu bedzie za turbiną
-
Bardzo podobny projekt w Ladzie:
http://www.automatykabram.strefa.pl/bastek/lada.htm
Pomocne mogą okazać się zdjęcia:
http://www.automatykabram.strefa.pl/bastek/zdjecia.htm
-
Przestudiowałem tą stronę lecz nie ma tam dokładnych odpowiedzi na moje pytania, a chciałbym uzyskać pewne informacje żeby jakas gafa nie spowodowała nieoczekiwanych wydarzeń
-
po twoich pytaniach widac, ze jestes zielony ,
ale tez leniwy,bo odpowidzi na nie juz sie przetaczaly,
masz jednak szczescie i uzyskasz czesciowe odpowiedzi,
1. co to jest kompensacja to sobie znajdz ja ci to do szczescia potrzebne - nie jest to istotne ,nie chce mi sie tlumaczyc po raz kolejny ,
moge ci powiedziec jak zrobic kompensacje ,jezeli podasz mi model parownika ,
jednak nie kazdy parownik nadaje sie do turbo (choc kompensowac mozna praktycznie kazdy)
2. tak na BLOSie - jak ci sie uda to zrobic to daj znac , jednak z posiadanej przeze mnie wiedzy blos nie nadaje sie pod doladowanie,
zwykly mikser szczelinowy lub palnikowy da rade,
co do sruby to jednak nie radze ,jednak kontrola mieszanki jest potrzebna ,wiec conajmniej prosty kontroler StagXL lub bardziej zaawansowany Stag50 sie przyda
3. a coz to za pytanie ? z tego co mi wiadomo ,to w OHVce sa przepustnice 38mm (abimex i bosch) i 46mm (multec),
nie ma co kombinowac z innymi ,zwlaszcza ze uklad benzynowy przyda sie do odpalania i w razie braku gazu
-
Parownik mam taki jak ten:
http://allegro.pl/reduktor-gazu-lpg-lovato-88800211-0-67r-0092006-i1775937113.html
Co do kontrolera można podłączyć go pod instalacje która jest w polonezie gaźnikowym? Jestem zielony w temacie elektroniki LPG tak.
3. Takie pytanie iż nie bedzie gaźnika tylko przejściówka z przepustnicą prosto do kolektora :-) Na benzynie i tak nie jeżdzę bo nie mam pompki a to bedzie po prostu doświadczenie. Rozdmuchamy tą ohv-ke by sprawdzić max moc by się nic nie zesrało. Taką granicę bezawaryjności. A jak bedzie jeździc dobrze to bedzie wozic tyłek po mieście do czasu swapa
-
gaznikowy powiadasz,
czyli masz zaplon zorganizowany ,a brakuje palika,
w takim razie radze ci dorwac kolektor z GLI - zalezy ktory znajdziesz taniej,
do tego oczywiscie potrzebujesz odpowiedniej przepustnicy ,wiec chodzi o komplet koletor + przepustnica,
nie potrzebujesz wtryskiwacza ,ale bedzie trzeba dobrac mikser niestandardowo (bo brak wtryskiwacza) i/lub wymyslic jakis bonus - ale to sie policzy i cos wymysli ,jak juz bedziesz mial przepustnice
co do parownika ,to ten jest prosto kompensowac ,ale wymaga to troche recznej roboty ,czyli spawania ,wiercenia i lutowania,
trzeba zaspawac dwie łuski ,wywiercic dwa otwory (jeden powiekszyc) i wlutowac dwie rurki na przewod
-
a możesz rozwinąć temat tej 'kompensacji' ??
-
ale w ktora strone rozwinac ?
na tym parowniku to trzeba rowiercic dziorke od I komory widoczna na zdjeciu i zamocowac krociec (np. przylutowac),
nastepnie zalatac "łuski" widoczne na deklu II komory (np. zaspawac) i wywiercic dzirke w deklu i zamocowac krociec,
w tym parowniku kompensowac trzeba obie komory ,wiec podlaczyc trzeba przewody pod oba krocce i te oba przewody podlaczyc w jednym miejscu przed przepustnica (przed mikserem)
-
mógłbys zaznaczyc na zdjęciu które to te dziurki? bo ja nie moge pojąć a nie chciał bym czegos popsuć ;p
-
wszystko trzeba palcem pokazac
http://imageshack.us/photo/my-images/813/lovato2r.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/847/lovato1k.jpg/
-
prosty kontroler StagXL lub bardziej zaawansowany Stag50
kolego czy ten sterowniki gazu są do sekwencji tylko czy moge zastosować je u siebie zamiast Bingo S4? Oczywiście nie mam turbiny jeszcze <lol>
-
Cytat: KGB w Wrzesień 08, 2011, 22:17:36
prosty kontroler StagXL lub bardziej zaawansowany Stag50
kolego czy ten sterowniki gazu są do sekwencji tylko czy moge zastosować je u siebie zamiast Bingo S4? Oczywiście nie mam turbiny jeszcze
omg
do jakiej sekwencji ?
stagXL to sterownik krokowca,
zamiast bingo S4 to nie radze ,bo jest slabszy,
zamiast bingo mozesz zalozyc Stag50 ,100 ,150 - bo te sa lepsze,
ale jezeli masz sprawne bingo ,to nie warto zmieniac
-
ok dzieki za info . No moje bingo przy 5500 rpm odcina dopływ gazu na krokowcu . Byłem u gazowników , zwiekszyli kroki , i odcinkę i nic nie pomogło. Na śrubie ciągnie do 7000 prawie , Co może być przyczyną padnięty krokowiec?
-
ciezko wyrokowac a,el mozliwe ,ze gubi sygnal obrotow i przelacza na gaz,
tylko pytanie ,czy to samo bingo na srubie pozwala wejsc na obroty 7k ,a na krokowcu tylko 5.5k ?
-
tak to samo jeśli chodzi o sterownik . Zastanawiam się czy nie przełożyć innego sterownika ,mam jeszcze lovtec albo jakos tak się nazywa nie pamiętam w tej chwili dokładnie
-
to dziwne zjawisko ,albo rzeczywiscie cos nie tak z silnikiem krokowym ,albo cos nie tak w ustawieniach
-
sprubuje pozmieniać silniki krokowe ,a powiedz mi czy nie działająca sonda lambda miała by jakiś wpływ na krokowca? W tedy co u gaziarzy byłem to nie działała, teraz mam sprawną . Jeszcze jedno jakbym zakupił nowego krokowca pomoże?
-
jak sonda nie dziala to chyba logiczne,ze krokowiec tez nie bedzie chodzil ,bo program nie bedzie nim starowal ,tylko ustawi na dana pozycje i tyle,
bedzie jak sruba
-
no to ponowne pruby trzeba zrobić i zobaczymy. Myślałem że krokowiec sterowany jest tylko z czujnika położenia przepustnicy
-
a jakby mial pilnowac mieszanki bez sprzezenai z sonda ?
oczywiscie ,ze musi latac jak mu sonda zagra ,jezeli oczywiscie jest sprawna
-
a jakby mial pilnowac mieszanki bez sprzezenai z sonda ?
fakt racja :]
-
no i chodzi na krokowcu ,tak w granicach 5-6 rpm toś tam nieraz przyfiksuje ,ale to pewnie kwestia regulacji. Dzisiaj na 2 dociągłem go do 7300 rpm i nadal nadal szedł ale odpuściłem mu ]:->. Zobaczymy jak wyjdzie spalanie. KGB dzieki za porady <lol>
-
Podepnę się pod temat bo szkoda nowy zakładać.
Czy ktoś siedzący w temacie instalacji LPG ogarnia jak przystosować reduktor OMVL R90e do pracy w nadciśnieniu? Na pewno kompensacja II stopnia jest do dorobienia, ale nie wiem co z I stopniem. Ba przyglądałem się dokładnie temu reduktorowi i nie mogłem znaleźć połączenia I stopnia z atmosferą. Czy to możliwe że ciśnienie na I stopniu jest regulowane względem II stopnia a nie atmosfery? W takiej sytuacji chyba wystarczy puścić jeden przewód kompensacji tak jak w przypadku BRC AT90 i powinno działać. Wiem że napewno da się ten reduktor przystosować do turbo, bo czytałem o różnych projektach tego typu, ale przekopałem internet i nigdzie nie natrafiłem na opis połączenia.
-
akurat tego nei rozkrecalem jeszcze ,ale te dwa wystajace cycki sugeruja jednak ,ze w jednym z nich trzeba dorobic kompensacje,
tylko trzeba zobaczyc w ktorym
-
Tylko właśnie intryguje mnie pewna sprawa, otóż jak już napisałem wcześniej nie dopatrzyłem się w dekielku z pierwszym stopniem żadnego otworu który łączył by przestrzeń nad membraną z atmosferą. Gdyby takowy się tam znajdował to sprawa była by jasna.
EDIT: Uzyskałem odpowiedź na zagranicznym forum od człowieka który uturbił Astrę 1.4 8v na tym reduktorze. :) Zgodnie z moimi przypuszczeniami wystarczy kompensacja na II stopniu.
hello neon ,
you connect a line from the pipe from the turbo to the engine , to the flat back of the vaporiser .theres a hole there that on mine has a black plastic fitting on it for a pipe to connect to .you may need to experiment with where you take this boost signal from ,on mine in the end i had to use a pipe projecting into the airflow to create a dynamic pickup .
regards
robert
-
no wiesz 1.4 8v na ten reduktor to malo ,
tez mam w daihatsu kompensacje tylko na II stopniu w Lovato rg80 i auto jezdzi ,co nie znaczy,ze parownik ma polaczone przestrzenie,
chetnie bym rozkecil tego dziada i zobaczyl co on tam ma w srodku
-
chetnie bym rozkecil tego dziada i zobaczyl co on tam ma w srodku
http://www.vogelsautogas.nl/documenten/Techniek%20OMVL%20Nederlands/OMVL_R90_E_Exploded%20view%20.pdf
-
jakis otoworek niby jest wmalej membranie i w korpucie ,ale czy to otwor na wylot to niestety,ale na tym obrazku nie widac ,bo moze byc otowor pod kolek,
jezeli jednak to otwor na przelot ,to wyglada na kompensacyjny,
dokladnie chodzi o otworek ten lub w okolicach gdzie wchodzi element (kolek czy tulejka ?) 00735/0
-
http://imageshack.us/photo/my-images/847/lovato1k.jpg/
Gówno prawda, przez Ciebie straciłem 2 godziny zastanawiając się czemu muli od 2 do 3 tys obrotów. Zadnej kompensacji z tej strony nie potrzeba. Dopiero wypowiedź prosto z firmy lovato z włoch mi to oznajmiła że parowniki nowe nie potrzebują z tej strony żadnych kompensacji... Po wywaleniu tego gówna samochód zaczął jechac od dołu do góry...
-
http://imageshack.us/photo/my-images/847/lovato1k.jpg/
Gówno prawda, przez Ciebie straciłem 2 godziny zastanawiając się czemu muli od 2 do 3 tys obrotów. Zadnej kompensacji z tej strony nie potrzeba. Dopiero wypowiedź prosto z firmy lovato z włoch mi to oznajmiła że parowniki nowe nie potrzebują z tej strony żadnych kompensacji... Po wywaleniu tego gówna samochód zaczął jechac od dołu do góry...
ORLY ?
w takim razie nie pomoge ci wiecej skoro przeze mnie tracisz czas,
ciekawe kto ci z Lovato odpowiedzial,chyba sprzataczka ,bo jakos Lovato Major Turbo ma skompensowane obie strony,
jezeli kompensacja I komory ci przeszkadzala to masz suszarke,a nie sprezarke ,a teraz jezdzisz na ubogo,
tez jedzilem na kompensacji tylko II komory ,ale w silniku 1.0 z mala sprezarka,
Niuton musial dorobic do I komory,zeby auto chcialo jechac przy ladowaniu kolektora,
wiec kto tu goownem rozrzuca na boki i sieje zamet ?
-
ciekawe kto ci z Lovato odpowiedzial
wszystko załatwiał najlepszy gazownik w mieście i od początku mówił że wystarczy jedna kompensacja ja sie uparłem żeby zrobic dwie i widać jak ta druga jest potrzebna, tylko nerwów zjadło i tyle. A mieszankę mam ustawioną na lambdzie i jest idealnie także nie mów mi co jest dobrze w moim samochodzie a co nie.
-
Panowie spokojnie !
Jeździ to uturbione OHV czy nie ? :D
-
skoro masz najlepszego gazownika w miescie,to po co tutaj pytasz?
JA nie musze udowadniac,ze nie jestem wielbladem i w odroznieniu od ciebie wiem po co i jak sie kompensuje parowniki,
jak dmuchasz 0.2 bara to nie potrzebna jest kompensacja I komory ,ale przy 0.5bara niestety sie nie obejdzie,
jak masz lambde to pokaz filmik z pracy sondy przy przyspieszaniu,moze jeszcze wskaznik ladownia masz ,to jego odczyt tez sie przyda
-
Jeździ, był filmik z elastycznością na drugim biegu w temacie "żelazny deszcz" w "PTK Classic"(nie długo nie będzie można tego cytować bo będzie miało prawa autorskie i mnie namierzą <uoee>)
-
Witam,Panowie mam kilka pytań w sprawie kompensacji i Turbo LPG a nie chciałem zakładać nowego tematu.
Skompensowałem sobie parownik LOVATO RG92 na obu stopniach króćcami srednicy 3mm,oba stopnie podłączyłem do trojaczka i chce to wpiąc w turbine na króciec który idzie z muszli zimnej do WG. Może być tutaj? Czy musi być koniecznie przed sama przepustnica?
A drugie pytanie,czy srednica miksera ma coś do znaczenia przy turbo? U mnie w C20SE siedzi mikser o średnicy 34mm.
Bede wdzieczny za pomoc
Tak to wygląda narazie:
(http://images50.fotosik.pl/2011/12b38548ab0fff99m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/12b38548ab0fff99.html)
-
nie wpinaj sie w muszle,bo tam cis. pulsuje przy zmianach,
podepnij sie przed IC lub za nim,
przed IC powinienes miec wychodzenie na bogato przy doladowaniu,
ale to toerz zalezy od tego jak parownik bwdzie reagowal,
mokser 34mm moze byc dobry,ale moze okazac sie jednak za duzy - to tez zalezy od ukladu zalej instalacji i charaterystyki ,jaka chcesz uzyskac
-
To pewnie zrobie sobie dwa króćce w IC przed i za radiatorem żebym miał mozliwość sprawdzenia jak zachowuje się tu i tu,a co do pracy to narazie chciałbym zeby to chciało jeździć w miare normalnie bez żadnych problemów z mieszanką czy cos. Wolę zrobić trochę bardziej bogato żeby silnika zaraz nie zabic. Co do samego parownika to sam nie wiem czy bedzie to chodzić czy nie,średnio mi sie to widzi. Ale próba nie strzelba,wolałem narazie wydać 5 ziko na króćce,skompensować i spróbowac niż od razu wywalić 250 ziko za Mojora. ;)
KGB,wiem że jesteś ogarnięty w tych sprawach. Jeżeli miałbys jakieś podpowiedzi pomocne w odpaleniu tego ustrojstwa to bede wdzieczny za pomoc ;) I innych Panów z TURBO LPG także,a wiem ze jest tutaj kilku ;)
-
wolałem narazie wydać 5 ziko na króćce,skompensować i spróbowac niż od razu wywalić 250 ziko za Mojora.
Major turbo ma jakas chora cene w okolicach 4 stowek ,a nie 250,
ale jest on "duzy" ,az za bardzo ,jezeli nie zasila 200KM ,to nie warto,
za 250pln to mozna co najwyzej kupic Super turbo ,o ile sie gdzies znajdzie,
ale Super turbo ,to wlasciwie sam sobie zrobiles ,albo mozesz zrobic (sprezyna na I stopniu)
jezeli wszystko podlaczysz to nie bedzie problemu z jezdzeniem - schodki zaczynaja sie ,gdy musisz utrzymac mieszanke na zalozonym poziomie bez przelewania i ubogosci
-
Major turbo ma jakas chora cene w okolicach 4 stowek ,a nie 250,
mam znajomego gaziarza,dzwonił do hurtowni w której sie zaopatrza i tyle mu krzyknęli ;)
jezeli wszystko podlaczysz to nie bedzie problemu z jezdzeniem - schodki zaczynaja sie ,gdy musisz utrzymac mieszanke na zalozonym poziomie bez przelewania i ubogosci
Czyli? Mówisz że jeżeli juz skoczy mi doładowanie na to 0.5 bara to mieszanka nie bedzie stała,tylko może falowac?
-
Kompensacje wepnij przed IC, będzie fajnie się zbierał.
osobiście zainwestowałbym w Majora, 250pln za nówkę to okazja a naprawdę jest różnica - parownik zaprojektowany do współpracy z nadciśnieniem unikniesz niepotrzebnych kwiatków.
Co do średnicy miksera, to musisz pokombinować i zobaczyć jak to będzie u Ciebie i co Ci pasuje ;)
OHV na 34mm strasznie muliła przy depnięciu ~2000rpm , korekcja dawki gazu nie pomagała zbytnio, dopiero przejście na 32mm pozwoliło pozbyć się problemu ;)
Powiedz mi czy widoczne na zdjęciu miejsce zamontowania IC jest docelowe?
aha i pamiętaj, gdybyś miał chęć na wskaźnik boosta to za przepustnicą możliwie cieniutkim przewodem ;) Najlepiej dać jakąś zwężkę, to na wolnych obrotach nie dostaniesz oczopląsu ;)
polecę też wskaźnik EGT żeby mieć oko na to czy tłoki nie płyną ;)
-
osobiście zainwestowałbym w Majora, 250pln za nówkę to okazja a naprawdę jest różnica - parownik zaprojektowany do współpracy z nadciśnieniem unikniesz niepotrzebnych kwiatków.
Super turbo tez ma fabrycznie poprowadzone kompensacje
OHV na 34mm strasznie muliła przy depnięciu ~2000rpm , korekcja dawki gazu nie pomagała zbytnio, dopiero przejście na 32mm pozwoliło pozbyć się problemu
a skad wiesz ;p ? przeciez wczesniej miales 32mm ,a teraz 31mm z innym chwytem powietrza dla krokowca :D
Czyli? Mówisz że jeżeli juz skoczy mi doładowanie na to 0.5 bara to mieszanka nie bedzie stała,tylko może falowac?
nie falowac ,tylko sie zmieniac i nie bedziesz mial wplywu na te zmiany (bieżąco) ,dlatego lepiej zastosowac sterownik
-
Kompensacje wepnij przed IC, będzie fajnie się zbierał.
To już nie wiem gdzie się wpinac,przed czy za? :D
Powiedz mi czy widoczne na zdjęciu miejsce zamontowania IC jest docelowe?
Tak jest,bedzie w tym miejscu ;)
aha i pamiętaj, gdybyś miał chęć na wskaźnik boosta to za przepustnicą możliwie cieniutkim przewodem ;) Najlepiej dać jakąś zwężkę, to na wolnych obrotach nie dostaniesz oczopląsu ;)
A musi być za przepustnicą? ja wpiąłem się przed ;)
-
Czy w doładowanie nie będzie ściągało miksera z przepustnicy. <co>
-
tak jest zamontowany że niema szans :P