FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ Hamulcowy => Wątek zaczęty przez: Speed024 w Wrzesień 09, 2011, 21:53:41 pm

Tytuł: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Wrzesień 09, 2011, 21:53:41 pm
Mam problem z hamulcami, w pewien dzień po wyjeździe z garażu i objechaniu z 10 km  hamulce dały o sobie znać, przyhamowaliśmy przed zakrętem , skręciliśmy i po przejechaniu zakrętu silnik zaczął tracić moc, redukcja z 3>2>1 (już było wiadomo co jest nie tak skoro tylne koła boksują a samochód nie chcę jechać) hamulce przednie zablokowały się, ale po 5,6 x pod pompowania pedałem w miarę odpuściły i tak w kółko.
I przy okazji jak go robił blacharz to podreperował te hamulce, że teraz tak się nie blokują ale słabo hamują (pedał miękki ) a układ odpowietrzony. I podniosłem przód, ściągnąłem zaciski i tarcze i zamówiłem tarczę wentylowane+nacinane Mikody (GT) system lucas. I teraz następujące pytania do was:
1. Czy te tarczę podejdą do samochodu (mam stary typ, nie mam lucasa) ?
2. Podobno na tyle mam pęknięty zacisk i wolał tamtego nie ruszać, i czy kombinować coś z zmienianiem zacisku?

No nie potrafię ułożyć pytań, po prostu poradźcie mi co robić , bo jak założę te tarcze czy znowu się nie okażę że zaciski itd. nie będą pasować do tarcz, lub czy z zaciskami z tyłu coś nie kombinować by ręczny chodził prawidłowo. Mam podobno do wymiany tłoczki w zaciskach bo się zapiekły, klocki hamulcowe, tarczę .
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: w0mbat w Wrzesień 09, 2011, 22:17:38 pm
tłoczki w zaciskach bo się zapiekły
i Ty sie dziwisz ze sie hamulce blokuja.
rozbierz wszystko, wyczyść i wymień co trzeba. Bedzie śmigać aż miło:P
Nie ma co kombinować z hamulcami, muszą działać, dobrze działać, w końcu to Twoje i Twoich pasażerów bezpieczeństwo
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: zacekpl w Wrzesień 09, 2011, 22:21:29 pm
Tarcze lucasa nie bedas pasować, mają większą średnicę. Jeśli ten zacisk jest pęknięty to go wymień, nie wiadomo czy sie nie rozpadnie przy hamowaniu. Koszt na szrocie znikomy, zobacz tylko czy odpowietrznik daje się odkręcić. Wypchnij tłoczki z przednich zacisków, zobacz czy gładź tłoczka nie jest skorodowana, nie ma ubytków. Jak sa małe to przeleć wodnym papierem sciernym, jeśli sa duże to wymień tłoczek. Najlepiej powymieniań też uszczelki dla świętego spokoju. Jak pedał miękki to zobacz czy nie wychodzą bąble z przewodów elastycznych, jeśli tak, koniecznie do wymiany.

oo, ktoś mnie wyprzedził ;p
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: kuba92 w Wrzesień 09, 2011, 23:11:33 pm
Odkręć zaciski, rozbierz, wyczyść, wymień wszystkie uszczelki gumowe (uszczelki tłoka i zewnętrzne przeciwpyłowe), przewody elastyczne jeżeli będą zużyte (popękane).
Jeżeli zacisk pękł to jak kolega wyżej pisał wymień go jak najszybciej.
Jeżeli tłoczki mają wżery i ogólnie są w złym stanie to też je wymień...

Co do tarcz lucasa: mają większą średnicę i nie wejdą, opcje masz dwie: zmiana przodu na Lucasy (musisz kupić zaciski, nowe uszczelki do nich, klocki i dorobić przewody) albo kupić tarcze do starego systemu (jeżeli Cię to interesuje to mam takowe Delphi na sprzedaż).
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Wrzesień 09, 2011, 23:12:15 pm
Tarcze zamówiłem bez odwrotu ... i co teraz kombinować by to działało...
Lucas tarcze zamówiłem na 4 koła, klocki to nie problem kupic TRW na lucasa, tylko chodzi mi o sam system dużo to roboty z zmienianiem go? bo jeszcze gdy przyciskam hamulec to słychać głośno pompę , i czy jest teraz sens na zmienianie na lucasa i czy poczuje różnicę?
I jeżeli wychodzi na to że miałbym zmieniać na Lucasa, to przeprowadźcie mnie krok za krokiem (jak do zielonej osoby mówić) a układ hamulcowy, przewody itd. chyba raczej nigdy nie były wymieniane.
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Wrzesień 09, 2011, 23:32:24 pm
Cholera,wykosztowałeś się trochę niepotrzebnie,a skoro nie możesz zwrócić,to klops.Pozostaje Ci albo je komuś odsprzedać i naprawić stare hamulce,albo robić na tych.Jak wyglądają Twoje tarcze,bardzo zjechane?Co do montażu lucasa,to z przodu musisz się zaopatrzyć w zwrotnice pod lucasa z płytami kotwicznymi,jarzma zacisku i same zaciski.Do tego pewnie nowe przewody,bo stare raczej nie będą miały ochoty się odkręcić  <smutny>  do tego redukcje gwintu,albo dorobienie przewodów pod dane gwinty (różne z obu końców) albo niestety wymiana pompy na lucasa,ale to większy kłopot,bo pedały itd.  <smutny> Na tyle musiałbyś zostawić orginalne hamulce,ale jeśli masz zjechane tarcze,to znowu wydatek z kupnem orginałów  <smutny> Lucas z tyłu ma bębny,więc te tarcze nie podejdą,chyba,że robić patent jak u mnie,ale to w chooj zabawy.Szkoda,że mieszkasz daleko,bo bym Ci chętnie w tym pomógł,nawet by zrobił full lucasa jak u mnie,gdybyś chciał,bo wiadomo,koszty  <smutny>
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Wrzesień 09, 2011, 23:58:02 pm
Z 500,600 zł jeszcze dołożyć mogę nie wliczam w to tarczę, i tylko chciałbym tarczę wszędzie. Te tarcze co mam obecnie to maja 2,3 lata max. ale po tym jak je zapiekło to jakby się odkształciły lekko.
Szczere mówiąc zależało by mi na lucasie , ale skoro miałbym do niego dokładać jeszcze z 800,900 zł to nie...  a co gdyby tarcze te założył co zamówiłem, i na to zaciski z lucasa a do zacisków z lucasa podłączyć stare przewody wraz z starą pompą.
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Wrzesień 10, 2011, 00:09:07 am
Oczywiście,pompy zmieniać nie musisz,jeśli jest sprawna.Trzeba wtedy tylko dokupić takie redukcje gwintu z M10x1,25 na M10 x1,żeby połączyć stare przewody z lucasowymi.Pisałem o nowych przewodach,ponieważ stare z reguły po tylu latach się ukręcają.Co do  500-600 pln,to nie wiem,co by musiało tyle uczynić  :] Kwestia tylko tego,za ile zdołasz wyciągnąć na szrocie potrzebne części (zaciski itp)Z tarczami na tył jest kłopot,bo musiałbyś zostawiać orginalne,bo lucas jak pisałem, ma bębny i musiałbyś znowu dokupywać części.Tarcze idzie założyć,ale sam sobie z tym nie poradzisz.
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 10, 2011, 00:10:04 am
lukas ma inne gwinty niz bendix,
jak podlaczysz przez przejsciowke z gwintem zaciski i zalozysz piasty ze zwrotnicami lucasa ,a reszte ukladu pozostawisz z bendixa to bedzie to chodzic zupelnie normalnie,
az sie dziwie ,ze FSO nie robilo tak seryjnie w Dieslach i Truckach z dieslem,
tloczek przedni w lucasie i bendixie maja ten sam rozmiar fi 48mm ,a wiec potrzebuja ta sama ilosc plynu ,
wiec obie pompy obsluguja oba zaciski zastepczo
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Wrzesień 10, 2011, 00:21:25 am
Tak dla ścisłości,to ja mam tak zrobione,ale do tego jest hydrołapa
(http://img43.imageshack.us/img43/3340/43799400.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/43/43799400.jpg/)
Tarcza lucas z dwoma zaciskami  <lol>
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: kuba92 w Wrzesień 10, 2011, 00:35:45 am
Truckach z dieslem,

A w truckach dieslach to co było jak nie lucasy?
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Wrzesień 10, 2011, 00:48:59 am
Czyli co radzicie najlepiej robić? bo zależy mi na tym by były te tarcze Mikody
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Wrzesień 10, 2011, 00:54:23 am
Więc najpierw zrób sobie przód.Może się okaże,że ten drugi komplet komuś sprzedasz?Wtedy zreanimujesz sobie tylne hamulce i będzie git.Jeśli chcesz wszędzie tarcze,to to jest najprostszy sposób.Nie będę Ci tu wciskał ciemnoty z przeróbką tyłu na lucasy,bo tego nie zrobi się w pięć minut  <smutny>
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 10, 2011, 00:56:13 am
kuba92,
byl uklad bendixa ,tylko z tylu bebny

speed024,
jak masz ju tarcze lucasa to jedz na szrot i kup zwrotnice lucasa ,a w sklepie kup tulejki redukcyjne ,zeby polaczyc rozne gwinty,
troche sie wyzyjesz silowo przy zmianie zwrotnic i bedziesz mial z przodu lucasa
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Wrzesień 10, 2011, 01:02:05 am
Czyli ściągać tarcze, założyć te nowe , zakupić na szrocie zaciski do lucasa i klocki TRW i coś jeszcze?   Pompę wymieniać też?  tzn. bo nie wiem czy stara jest dobra skoro ją tak słychać
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Wrzesień 10, 2011, 01:08:10 am
Dokładnie potrzebujesz całe zwrotnice,płyty kotwiczne(dokręcane do zwrotnic) jarzma zacisków,zaciski,klocki,nowe przewody,jeśli stare się ukręcą i tutaj by trzeba było dać te redukcje,w zależności,czy dasz przewody do lucasa,czy do spowalniaczy,bo wtedy redukcje muszą być albo wkręcane w wyjścia pompy,albo pomiędzy przewodem giętkim zacisku,a metalowym.Co do pompy,to zobaczysz,jeśli będzie hamować,to nie ruszaj,a jeśli zaczną się problemy,to wymień na taka samą
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Wrzesień 10, 2011, 01:18:28 am
Na lucasa pompę nie warto wymieniać?   Jaka będzie różnica przodu na Lucasie z pompa Lucas, a zwyklym ukladem z zwykłą pompą. I co do przewodó to kupować jakie, takie do starego typu układu czy Lucasa
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: jasso w Wrzesień 10, 2011, 01:23:47 am
Pompy nie musisz wymieniać na Lucasa, bo stara pompa spokojnie obsłuży Ci przód na Lucasie, a przewody musisz kupić Lucasa, ale tylko elastyczne i połączyć redukcją z metalowymi przewodami od starego systemu. Jeżeli wymieniałbyś pompę na Lucasa to więcej rzeźby.
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Wrzesień 10, 2011, 01:33:02 am
.Przy wymianie pompy konieczna jest raczej wymiana wszystkiego,czyli serwa i pedałów ze wspornikiem,bo to wszystko jest inne.Dodatkowo za pompą montowany jest korektor siły hamowania kół tylnych,inny niż u Ciebie,bo tamten jest montowany z tyłu nad mostem.Gdybyś się zaczął bawić w wymianę wszystkiego,to już najlepiej by było dać na tył bębny razem z półosiami (jeśli masz szeroki zawias,a chyba masz?) Wtedy odkręcasz tylko półosie i wkładasz te z bębnami.Podłączasz linkę i masz ręczny.Ale tak jak tu Ci piszą,najpierw zajmij się przodem.Przełóż wszystko i dopiero się okaże dalej,co trzeba poprawić,najwyżej zmienisz pompę na sprawną.Wymiana wszystkiego trochę wyniesie,chyba,że załatwisz sobie wszystkie potrzebne fanty za przysłowiowe "grosze"
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Wrzesień 11, 2011, 14:17:14 pm
Ze zmianą zwrotnic (piast) będzie potrzebna konieczna zmiany z 13 alufelg na 14,15 ?
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: kuba92 w Wrzesień 11, 2011, 14:28:42 pm
Jeżeli chcesz zaciski z Trucka to trzeba będzie 14, na lucasy zwykłe z osobówki zostaje 13.
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Wrzesień 11, 2011, 20:28:27 pm
A które radzicie zamontować, i jaka różnica pomiędzy nimi.
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: kuba92 w Wrzesień 11, 2011, 20:35:27 pm
W Trucku większe tarcze przez co i lepiej hamują... Jak już będziesz zmieniał zaciski pompę itd. to wrzucić możesz od razu z Trucka... Choć w GLD starczą zwykłe, będzie je na pewno prościej skompletować (i taniej). :)
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: zacekpl w Wrzesień 11, 2011, 21:16:38 pm
Nie, przeciez poldki na lucasie tez miały felgi 13 ;)
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: PiatasE w Wrzesień 11, 2011, 22:00:57 pm
Nie, przeciez poldki na lucasie tez miały felgi 13 ;)

Poldki na lucasie zwykłe miały 13 bo tarcza 240 a w trucku była 260? i trzeba było 14.
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Wrzesień 11, 2011, 23:38:30 pm
O średnicy 259 na pewno nie podejdą 13? Bo mikoda ma 259 cm średnicy
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 12, 2011, 01:44:44 am
ile razy trzeba ci powtarzac ,ze nie podejda ?
259mm to wersja do trucka i to tylko na benzynie ,
ciezko dorwac zwrotnice na szrocie,
w osobowkach byly lucasy 240mm i takie zwrotnice dostac ardzo latwo
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Wrzesień 12, 2011, 11:25:04 am
Zwrotnice są takie same w układzie bendix (4 tarcze) jak i w lukasie (osobowe) i truckach.
Różnica między truck lukas i lukas osobowy, poza średnicą tarcz, to tylko inna płyta kotwiczna.
Same płyty mają jeszcze w moto hurcie w Łodzi. Koszt dość wysoki.
Piasty są jednakowe dla trucka lukasa i lukasa, w starym układzie są inne.
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Wrzesień 12, 2011, 15:57:56 pm
Właśnie przyszło, toż to .... potężne są :D prawie 2x większe od oryg.
Więc nie ma żadnej możliwości zamontowania na lucasa zwrotnicach tych tarczy, tylko na trucka?   (bo zależy mi na 13.. )
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: kuba92 w Wrzesień 12, 2011, 16:39:54 pm
Więc nie ma żadnej możliwości zamontowania na lucasa zwrotnicach tych tarczy, tylko na trucka?

Ech... TARCZE DO TRUCKA WEJDĄ TYLKO W FELGĘ 14, ile razy można powtarzać? :P
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Wrzesień 12, 2011, 18:19:39 pm
Gdybyś napisał że podejdą zwykłe to bym zrozumiał za 1-szym razem, a gdy piszesz że od tracka to wole się upewnić kilka razy...
Jaka róźnica będzie w hamowaniu, pomiędzy tamtym starym układem jaki mam a tym co chce zrobić od trucka z tymi tarczami i klockami TRW.
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 12, 2011, 19:08:13 pm
to ty niezly anas jestes jak na poczatku zamawiasz tarcze na chybił-trafił ,a pozniej pytasz czy beda pasowaly,
chyba masz duzo pieniedzy ,wiec i na felgi 14' wystrczy :p

a co do hamowania to sila zwiekszy sie o 15%,
ale jaka bedzie roznica u ciebie to nikt nie wie ,bo nie wiadomo w jakim stanie masz teraz hamulce
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Wrzesień 12, 2011, 19:16:27 pm
Chciałbym ;) , ale zamawiałem tarcze niby do 1.9 GLD i myślałem że to do mojego (bo nic tam że do Trucka pasują nie pisało). Od jakiegoś czasu o takich tarczach rozmyślałem ze względu na wygląd. ale i o siłę hamowania i kiedyś bym kupił a że nadarzyła się taka okazja że z tyłu zaciski mi poszły, z przodu tłoczki i tarczę.
Zależało mi właśnie na 13 alu ze względu na fundusze ale i o wygląd ..
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: kuba92 w Wrzesień 12, 2011, 21:04:03 pm
Ja jak brałem tarcze z Mikody to musiałem zaznaczyć Fiata 125. :)

Tarcze możesz zawsze próbować sprzedać na allegro i kupić właściwe.
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Wrzesień 12, 2011, 21:15:03 pm
Albo tu na giełdzie możesz spróbować je sprzedać.
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Wrzesień 15, 2011, 21:49:12 pm
Dzisiaj miałem okazję pogrzebać i rozebrałem przód, i gdy chciałem wypchać tłoczki to lewy tylko wyszedł aż się płyn hamulcowy wylał, prawy ani drgnął, więc pasuje wymienić zacisk.
A tłoczek z tego lewego troszkę pożarty i nie wiem czy zakładać czy sobie darować, i powiedzcie mi czy muszą być te szpilki którymi przykręcone są dystanse ? czy może być zwykła śruba    i czy można bez problemu dołożyć jeszcze 1 dystans 5 mm by było łącznie 10 mm.
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: kuba92 w Wrzesień 15, 2011, 21:52:49 pm
prawy ani drgnął, więc pasuje wymienić zacisk.

Trzeba go było wypchnąć pedałem, jak już wypchniesz to sprawdzasz tłoczek, jak ma wżery to nowy wstawiasz oczywiście razem z gumowymi uszczelkami i powinien chodzić.

i powiedzcie mi czy muszą być te szpilki którymi przykręcone są dystanse ? czy może być zwykła śruba    i czy można bez problemu dołożyć jeszcze 1 dystans 5 mm by było łącznie 10 mm.

Zwykła śruba też może być, ale szpilki raczej dostaniesz bez problemu większego.

Pamiętaj, że jak dołożysz dystanse to śruby będą za krótkie...
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Wrzesień 15, 2011, 22:00:14 pm
To pedałem wypychałem naciskając ten z lewej wychodził a z prawej ani drgnął ,  ale jak będą2x dystans po 0.5 mm to się nic dziać nie będzie?
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: zacekpl w Wrzesień 16, 2011, 10:04:09 am
Śruby to pikuś, można dac dłuższe, gorzej że koło z tyłu nie bedzie miało centrowania, jak chcesz dawać dystanse na tył to tylko z centrowaniem.
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: fafik w Wrzesień 16, 2011, 11:12:33 am
To pedałem wypychałem naciskając ten z lewej wychodził a z prawej ani drgnął
Bo trzeba bylo pierw zablokowac lewy tloczek. Lewy jest najblizej serwa i zawsze wylezie pierwszy.
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Wrzesień 20, 2011, 23:07:23 pm
Powiedzcie bo mam 2 zaciski obecnie w domu które właściwe :

http://allegro.pl/zacisk-hamulcowy-fiat-125p-125-polonez-fso-przod-i1816751872.html

I mam jeszcze 2 dłuższe też niby na przód, dłuższe o 2 cm, ta prowadnica na całej długości i lekko szersze. Które właściwe?

 
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Wrzesień 20, 2011, 23:31:42 pm
te drugie, takie jak na aukcji są do uno.
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Wrzesień 21, 2011, 19:27:27 pm
Mam takie :

Przód :

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/P1010904.jpg)              (http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/P1010905.jpg)

Tył:

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/P1010907.jpg)              (http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/P1010909.jpg)

Inne zaciski przód:

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/P1010910.jpg)

Któren prawidłowy?

I gdzie zdobyć te podkładki miedzane co idą pod wężyk? bo stare raczej nie zamontuje?
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: kuba92 w Wrzesień 21, 2011, 22:41:26 pm
Nie pomyślałeś żeby zejść do garażu i na kole porównać do którego wlezie na grubość 2x klocek + tarcza? :P

I gdzie zdobyć te podkładki miedzane co idą pod wężyk? bo stare raczej nie zamontuje?

W każdym sklepie motoryzacyjnym, ja mimo wszystko dałem na starych podkładkach i nie cieknie. ;)
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Wrzesień 21, 2011, 22:44:23 pm
Garaż mam 17 km ode mnie więc nie bardzo... jakbym miał jak sprawdzić to bym nie pytał
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: kuba92 w Wrzesień 21, 2011, 22:52:20 pm
Zobacz w internecie grubość klocków, tarcz, centymetr w łapę i mierz. :P
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Wrzesień 21, 2011, 22:55:04 pm
to jest do fso:
http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/P1010910.jpg (http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/P1010910.jpg)
http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/P1010907.jpg (http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/P1010907.jpg)
http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/P1010909.jpg (http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/P1010909.jpg)

a to do łuno:
http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/P1010904.jpg (http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/P1010904.jpg)
http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/P1010905.jpg (http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/P1010905.jpg)


podkładki miedziane są do dostania w każdym, dobrym sklepie motoryzacyjnym. jeśli nie ma, znaczy sklep do dupy.
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Wrzesień 21, 2011, 23:02:14 pm
maciejowski - wielkie dzięki ;) , będę musiał oddać te zaciski.

I te zaciski na przód mają 3 dziury: 1 odpowietrznik i 1 wąż od hamulców, ale jest też 1 mała dziurka do czego ona?

I raczej nic nie zrobi z tym że klocki nie trą na całej powierzchni tylko zostawiają 1,2 cm od dołu, bo po jakimś czasie na tym pasku od dołu nie ścieranym zostaje brzydki pasek rdzy (bo tam klocki nie jeżdżą)?
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Wrzesień 21, 2011, 23:09:09 pm
jest też 1 mała dziurka do czego ona?
na śrubkę, która trzyma blaszkę zabezpieczającą śrubę przewodu hamulcowego przed odkręceniem.
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Wrzesień 21, 2011, 23:11:47 pm
Aha, a jak z odpowietrzeniem tego? Co i jak trzeba robić?
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: kuba92 w Wrzesień 21, 2011, 23:29:38 pm
Po skręceniu wszystkiego odkręcasz odpowietrzniki (wszystkie) i jedna osoba od góry leje płyn do zbiorników a Ty zakręcasz jak zacznie się wylewać z odpowietrzników, zakręcanie robimy w kolejności PT -> LT -> PP -> LP czyli zaczynamy od zacisku najdalej pompy.

Jak już będzie to bierzesz pojemniczek, wężyk który będzie pasował na odpowietrznik, jedna osoba pompuje pedał hamulca aż się zrobi troche sztywniejszy, trzyma a Ty w tym czasie luzujesz odpowietrznik i patrzysz czy płyn ma jeszcze pęcherzyki powietrza. Zakręcasz, osoba z góry puszcza dopiero po zakręceniu i pompuje od nowa, co chwile sprawdza czy nie brakuje płynu w pojemniku przy pompie.  I tak w kółko aż pęcherzyki powietrza znikną, z każdym kołem po kolei tak jak wyżej (PT -> LT -> PP -> LP). Najlepiej odpowietrzanie zrobić ze 2-3 razy i po kilku dniach jeżdżenia powtórzyć.

Są też nieco inne sposoby odpowietrzania, polecam szukajkę. ;)
Jeżeli przeczytasz gdzieś, że należy podnieść tylną oś na lewary celem lepszego odpowietrzenia to szukaj krzesełka i palnij autorowi takiemu tekstu w łeb. :P Odpowietrzanie robimy na tylnych kołach NIE odciążonych!

Ostrzegam, że pierwsza przejażdżka na nowych hamulcach (tarcze+klocki+nie do końca odpowietrzone hamulce) będzie super, prawie zero hamowania. :P
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: Bogdan611 w Wrzesień 21, 2011, 23:50:27 pm
A nie prościej dać przód z łady 252mm(wejdą pod 13) i zaciski wielotłoczkowe i do kompletu dopasować pompę z Fiata Argenty.
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Wrzesień 22, 2011, 00:54:21 am
Jeszcze nikt nie dał pełnego opisu.
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Wrzesień 22, 2011, 16:41:00 pm
Żeby dać przód z Łady trzeba mieć jeszcze od niej jarzma i zdaje się, że również zwrotnice. Natomiast z tego co pamiętam, to nie trzeba dawać pompy od Argenty, bo w Ładzie jest taka jak w 125p.
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Wrzesień 22, 2011, 19:15:05 pm
Da radę zrobić coś z tym by klocki tarły mniej więcej na całej powierzchni tarczy, a nie zostało te 1,2 cm wolnego miejsca na której nie trą klocki i po pewnym czasie tam rdza się tworzy i brzydko to wygląda, ale i wydajność spada.
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: kuba92 w Wrzesień 22, 2011, 19:21:20 pm
ale i wydajność spada.

Czemu wydajność spada? Skoro po tej rdzy klocek nie jeździ to w niczym nie przeszkadza. :)

Pewnie by trzeba było zwiększyć powierzchnie klocka co jest niemożliwe...
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Październik 21, 2011, 15:47:57 pm
Hamulce zrobione, przód blokuje ładnie koła nawet przy 90 km/h ale tył nie chce...
Podejrzewam że padł korektorem hamulca, ale powiedzcie mi czy kupować go bez dźwigni (bo w moim sklepie mają bez dźwigni)  za 60 zł czy szukać z dźwignią
I czy by korektora z lucasa nie zamontował do bendix-a? .
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: kuba92 w Październik 21, 2011, 18:21:06 pm
Ale korektor tak działa, żeby się właśnie nie blokowały tylne koła...
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Październik 21, 2011, 18:34:55 pm
Mi się zawsze blokowały gdy wciskałem do pełna.
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: KGB w Październik 21, 2011, 20:39:02 pm
korektor nie powala zablokowac tylnych kol - tam ma dzialac i tak dziala jak jest sprawny ,

co do korektora bezwladnosciowego z Lucasa to oczywiscie mozna go zamontowac do Bendixa ,ale trzeba bedzie dorobic przewody z roznymi gwintami (grubszy do pompy i drobniejszy do korektora oraz analogicznie za korektorem)
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Październik 22, 2011, 23:07:15 pm
Teraz hamulec jest twardy przy 5-10% dobrze? a przy 15,20% nie wciśnie go dalej, tzn. wciśnie ale z ogromną siła.
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: KGB w Październik 23, 2011, 00:21:26 am
dobrze
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: mati_lecha w Listopad 01, 2012, 22:15:32 pm
Które klocki są na tył, a które na przód? Tak coś mi się wydaje, że oba komplety na tył?

1) http://img06.tablica.pl/images_tablicapl/1220909_1_644x461_klocki-hamulcowe-fomar-nr-kat-451585a-do-sam-polonez-fiat-125124132-seat-tatra-poznan_rev001.jpg

2) http://img05.tablica.pl/images_tablicapl/47960375_1_644x461_klocki-hamulcowe-fiat-124-125-132-polonez-nowe-poznan.jpg
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: luka92 w Listopad 01, 2012, 22:19:03 pm
tak oba są na tył
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: kuba92 w Listopad 02, 2012, 09:24:17 am
Cienkie z kropką/bolcem na plecach klocka zawsze są na tył.
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: burat w Listopad 03, 2012, 18:52:29 pm
słuchajcie a z czym "zamienne" są klocki starego typu w Poldonach ?? gdzieś kiedyś słyszałem ,że Uniak turbo miał takie same klocki (chodzi mi o kształt i rozmiar)
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: kuba92 w Listopad 03, 2012, 19:30:44 pm
Chyba Ritmo i stara Panda miały takie same.
Tytuł: Odp: Hamulce (stary typ)
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Listopad 04, 2012, 12:46:27 pm
Przód był stosowany w :
FIAT : 124, 125, 127, 128, 131, fiorino, panda, ritmo, x1/9
tył
FIAT 124,125,131,132, argenta, x1/9