FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: fisch w Wrzesień 13, 2011, 16:57:24 pm
-
Mam Poloneza Caro Plusa z nagrzewnicą Calsonic sterowanie na linkach. Mam pytanie czy istnieje jakiś zamiennik, który da się zamontować zamiast oryginalnego grzejnika bez większego problemu. Oryginalnej nagrzewnicy Calsonic chyba już się nigdzie nie kupi, a jeśli nawet gdzieś wisi w cennik to za około 300-400 zł. Jeszcze jedno pytanie > czy jest sens przekładania całego systemu ogrzewania z ciśnieniowym sterowaniem od innego Caro Plusa i jakich przeróbek wymagałaby taka operacja. Bo taki zestaw ogrzewania można bez problemu dostać na szrocie.
-
Też miałem problemy ze znalezieniem grzejnika do calsonica. Poszukałem trochę na szrocie i kupiłem za 20zł nagrzewnicę od łady samary http://allegro.pl/nagrzewnica-lada-samara-tavria-nowa-i1776616331.html
Jest trochę mniejsza, więc musiałem ją dodatkowo uszczelnić gąbką, musiałem też dać nowe przewody gumowe do nagrzewnicy bo oryginalne są trochę za krótkie. Na ogrzewanie nie narzekam.
-
Ktoś z miesiąc albo dwa temu pamiętam, że pisał na forum iż kupił bez problemu nowy grzejnik do Calsonica i na pewno za mniej niż 400zł.
-
Ta nagrzewnica wygląda idento jak ta od Golfa I. Jakby coś to wymiary od golfa są w moim wątku o nagrzewnicy, a nagrzewnicę mam do puszczenia za pare groszy.
-
Jako że zdobyłem nagrzewnicę clasonica ale bez grzejnika (bo przeciekał) pozwolę sobie podpiąć się pod ten temat.
Mam grzejnik z Samary/Tawrii i będę chciał bo urzyć. Pasuje niemal idealnie więc zapowiada się dobrze.
Też miałem problemy ze znalezieniem grzejnika do calsonica. Poszukałem trochę na szrocie i kupiłem za 20zł nagrzewnicę od łady samary
Cyknij jak możesz fotki jak ci to wyszło...
Przy okazji podpytam się nieco. Clasonic ma obieg wewnętrzny sterowany silniczkiem. Sam wentylator ma opornik (chyba takie coś aluminowego przykręcone za schowkiem??). Przy wykręcaniu wiązka była pocięta więc będę potrzebował pomocy kolegów w podłączeniu tego obiegu wewnętrznego i opornika.
Samo sterowanie będę próbował zrealizować za pomocą obecnych linek lub sterownika z forda sierry który jest podobny do Poldkowego. Jakoś panel z okrągłymi gałkami mi nie leży...
-
Bocian_s#313
Fotek niestety nie mam, i nie mam nawet jak zrobić bo auto u blacharza.
Do nagrzewnicy przykleiłem gąbkę (może 1cm grubości), ponieważ jest trochę mniejsza od oryginału. Musiałem też dać inne węże do płynu (trzeba trochę dłuższe) Większych trudności z zamontowaniem tego nie było.
-
Jako że zdobyłem nagrzewnicę clasonica ale bez grzejnika (bo przeciekał) pozwolę sobie podpiąć się pod ten temat.
Może tu znajdziesz:)
http://allegro.pl/polonez-caro-atu-truck-nagrzewnica-nowa-promocja-i2013203553.html
-
Na razie mam tą od tawrii i pewnie ją będę wkładał.
Nadal czekam na odpowiedź odnośnie obiegu zamkniętego i opornika...
-
Bocian, masz moj artykul o wkaldaniu calsonica, jest tam tez o dorabianiu wiazki. (proponowalem kiedys komus z "wladz", chyba jimowi, zeby umiescili to w artykulach, ale jakos widac nie chcieli)
Kurde, jak to bylo dawno temu. teraz to bym inaczej to zrobil (wieksze umiejetnosci, mozliwosci itp ;) )
http://hostuje.net/file.php?id=ecf48fbd4a47ab508cd1995098c018ed
-
Dzięki za arta. Jak wsadzę swojego clasonica to się ewentualnie doda moje uwagi i wrzuci na stronę ku potomności.
A i jeszcze jedno. Czy wycinałeś wygłuszenie ze ściany grodziowej za nagrzewnicą czy nie??
-
o ile dobrze pamietam to tak, i kawalek na tunelu pod nagrzewnica.
-
Nadal czekam na odpowiedź odnośnie obiegu zamkniętego i opornika...
Z tego co pamiętam, to sterowanie wentylatorem w Calsonicu odbywa się dokładnie analogicznie jak w "zwyczajnym" Plusie. Czyli wolniejsze biegi idą przez opornik, a najszybszy przez przekaźnik z osobnym bezpiecznikiem.
-
Opornik jakoś rozpracuję bo to nie filozofia. Gorzej z obiegiem wewnętrznym bo rozebrałem silniczek i nie wiem jak to teraz poskładać...
-
po co rozpracowywac opornik jak juz jest rozpracowany... (w artykule) . Zreszta to co tam rozpracowywac hehe
Nadal czekam na odpowiedź odnośnie obiegu zamkniętego i opornika...
Z tego co pamiętam, to sterowanie wentylatorem w Calsonicu odbywa się dokładnie analogicznie jak w "zwyczajnym" Plusie. Czyli wolniejsze biegi idą przez opornik, a najszybszy przez przekaźnik z osobnym bezpiecznikiem.
wszystkie biegi ida przez opornik.
-
Gorzej z obiegiem wewnętrznym bo rozebrałem silniczek i nie wiem jak to teraz poskładać...
Chyba udało cię poskładać i roklimić kabelkologię tego silniczka. Jeszcze trzeba posklejać nieco obudowę nagrzewnicy, wpasować grzejnik z tavrii i czekać na dłuższą chwilę czasu aby to zainstalować...
-
czekać na dłuższą chwilę czasu aby to zainstalować...
Pomijajac wycinanie tej blachy na podszybiu i pozniej przerabianie pod panel(ale to mozna zrobic pozniej to roboty jest na jakies 3 moze 4 godziny, opornik umiesciłem pod schowkiem(kable siegaja spoko) i przykreciłem z tyłu schowka gdzie jest mocowany komp w abimexie. Uwazac trzeba na nagrzewnice -strasznie kruche sa te rurki co doprowadzaja wode
-
Pomijajac wycinanie tej blachy na podszybiu i pozniej przerabianie pod panel(ale to mozna zrobic pozniej to roboty jest na jakies 3 moze 4 godziny
Znając mnie to jak już zdejmę deskę to jeszcze z pincet rzeczy będę chciał przy okazji zrobić...
opornik umiesciłem pod schowkiem
Tam mam już dodatkowy moduł przekaźnikowo-bepziecznikowy więc odpada... Walnie się gdzieś na grodzi najwyżej po stronie silnika ;)...
Sterowanie planuję zrobić na obecnych linkach więc panela dłubać będę... Sterowanie wiatrakiem tez ma zostać jak w serii... A że nie mam nic z instalacji elektrycznej (poza wtyczką na silniczek wolnych obrotów) to nie mam żadnych ograniczeń...
-
Jakby ktoś był zainteresowany to mam trochę fotek z upychania calsonica w "minusie".
wszystkie biegi ida przez opornik.
W Plusie na pewno nie.
-
w koreanskich pewnie nie, ale ja pisze o calsonicu z (glownie) trucka plusa , o ktorym w tym temacie mowa ;)
-
Jakby ktoś był zainteresowany to mam trochę fotek z upychania calsonica w "minusie".
Pokaż może komuś się przydadzą.
-
Apropo rdzeni do nagrzewnicy Calsonic FSO 083273 ; 83273
Ja akurat dobrałem VALEO 812016 ; NISSENS 71143 ; THERMOTEC D6P007TT od Citroen Saxo/Peugeot 106 - wyjścia wypadają identycznie jak w oryginalnej, plastikowe rurki są dłuższe niż w oryginale i jedną z nich można opcjonalnie podciąć (ale to nie przymus), szerokość i grubość jest ta sama, wysokość trochę mniejsza.
Jedyne, co trzeba zrobić to zrobić dystanse z gąbki żeby zniwelować różnice w wysokości i uciąć "uszka" na śrubki żeby nagrzewnica schowała się do obudowy jak oryginalna.
A dziś na Facebooku Tomasz P., że pasuje:
1652127 ; 83BG18B539AA ; 85GG18B539CA ; 85GG18B539CB od Ford SCORPIO 85-98 / SIERRA 82-93 wymiary 249x138x42
-
Przy nagrzewnicy z golfa nie trzeba robić dystansu z gąbki bo ma szerokość jak oryginał... tylko mały pasek do uszczelnienia.
-
Przy nagrzewnicy z golfa nie trzeba robić dystansu z gąbki bo ma szerokość jak oryginał... tylko mały pasek do uszczelnienia.
Z którego golfa
-
Golf 1
-
Golf 1
Rdzeń nagrzewnicy VW Golf I
PolCar : 9532N8-1 ; 9532N81
OE: 171819031C ; 171819031D ; 171819031
Wymiary: 234x156x42mm
Apropo rdzeni do nagrzewnicy Calsonic FSO 083273 ; 83273
Ja akurat dobrałem VALEO 812016 ; NISSENS 71143 ; THERMOTEC D6P007TT od Citroen Saxo/Peugeot 106 - wyjścia wypadają identycznie jak w oryginalnej, plastikowe rurki są dłuższe niż w oryginale i jedną z nich można opcjonalnie podciąć (ale to nie przymus), szerokość i grubość jest ta sama, wysokość trochę mniejsza.
Jedyne, co trzeba zrobić to zrobić dystanse z gąbki żeby zniwelować różnice w wysokości i uciąć "uszka" na śrubki żeby nagrzewnica schowała się do obudowy jak oryginalna.
Wymiary 234x140x42mm
A dziś na Facebooku Tomasz P., że pasuje:
1652127 ; 83BG18B539 ; 83BG18B539AA ; 85GG18B539CA ; 85GG18B539CB od Ford SCORPIO 85-98 / SIERRA 82-93
Wymiary 249x138x42mm