FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: krzychumy4 w Październik 02, 2011, 21:57:24 pm

Tytuł: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
Wiadomość wysłana przez: krzychumy4 w Październik 02, 2011, 21:57:24 pm
Witam, z racji iż problem z ładowaniem zawsze był w przypadku poldoroveroskich alternatorów (posiadam już spory zestaw zużytych bo kupowałem zawsze używane i ojciec to samo robił) zastanawiam się czy będzie lepiej zregenerować alternator z poldorovera na cacy czy kupić używany alternator od samochodu marki rover, łapę mocującą pod taki alternator posiadam, jedynie przydałoby się przerobić podłączenie pod taki altek. Pomysł wyszedł dlatego ponieważ alternatorów do rovera jest więcej i raczej mają większy prąd ładowania a na poldzie sprzętów elektronicznych jeszcze przybędzie  :]

Dzisiejszego dnia wymieniłem alternator wogule nie ładujący na inny lekko mocniej ładujący więc jeśli będzie trzeba to kupie od ręki konkretnie ładujący altek do poldorovera.  <wnerw>
Tytuł: Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Październik 02, 2011, 22:05:42 pm
Nie pakuj się w to gówno.Ja już dawno wywaliłem i założyłem typowy polski.Ładuje o wiele lepiej niż tamten,ale żeby Ci nie psuć w głowie,to zagadaj do kolegiPedrogsi,bo on kupował altek od Forda,czy czegoś tam i on idealnie pasuje  :]
Tytuł: Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
Wiadomość wysłana przez: Maxiu w Październik 02, 2011, 22:09:25 pm
Znajdź przyczynę dlaczego nie ładuje... Jak jest uszkodzone uzwojenie to regeneracja się nie opłaca. Reg. napięcia kosztuje w granicach 40 zł. Łożyska nie wiem, tylne się rzadko zużywa, przednie jest bez problemu osiągalne i nie kosztuje majątku. Diody w mostku nie wiem czy da się wymienić, wzbudzenia jest zespolona i raczej jej się nigdzie nie dostanie oddzielnie, z prądowymi można pokombinować.
Tytuł: Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
Wiadomość wysłana przez: kazko kk w Październik 02, 2011, 22:15:09 pm
Jeźeli to faktycznie problem z alternatorem to napisz do kolegi SebaOBR on wsadził alternator od Opla Zafira 140A
Tytuł: Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
Wiadomość wysłana przez: krzychumy4 w Październik 02, 2011, 22:21:23 pm
kupował altek od Forda,czy czegoś tam i on idealnie pasuje  :]
Jak widzę istnieje takie cudo do forda tylko podłączenie inne i na pasek inny wiec wirnik od ręki można w tym przypadku podmienić ;)

Konkret <mniam>
wsadził alternator od Opla Zafira 140A
Tytuł: Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
Wiadomość wysłana przez: Pedrogsi w Październik 02, 2011, 23:20:44 pm
Jak widzę istnieje takie cudo do forda tylko podłączenie inne i na pasek inny wiec wirnik od ręki można w tym przypadku podmienić

jak ja kupowałem to był identyk do tego Poldoroverowego podłaczenia kostki itd - jedynie koło pasowe bylo trzeba zamienic bo tam jest na zwykły pasek jak w OHV
Tytuł: Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Październik 03, 2011, 09:43:36 am
wzbudzenia jest zespolona i raczej jej się nigdzie nie dostanie oddzielnie,
Ja mam w altrku 3 diody 3A/1000V i też dają radę...

Jak masz mocowanie to zapodaj altek z rovera z klimą. Podłączenie elektryczne ztcp jest na śrubach więc filozofii żadnej ;). Koło pasowe ma 5 rowków ale pasuje pasek od polda na 4 rowki. Do tego jak będziesz chciał założyć wspomę mechaniczną to wtedy dasz pasek 5ciorowkowy i poprawi się przeniesienie momentu na alternator.
Tytuł: Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
Wiadomość wysłana przez: krzychumy4 w Październik 03, 2011, 10:07:04 am
Taki pewniak to mogę zakładać   :]
http://moto.allegro.pl/alternator-polonez-1-4-rover-rover-i1848173421.html

A tu używka na 70 A jak widzę przeznaczenie jest do forda a podłączenie kostki do poldorovera pasuje ;)
http://moto.allegro.pl/alternator-ford-escort-fiesta-rover-land-rover-1-4-i1809503720.html

Tutaj nówka do forda
http://moto.allegro.pl/alternator-ford-escort-fiesta-rover-land-rover-i1822212750.html

http://moto.allegro.pl/alternator-ford-escort-fiesta-orion-transit-rover-i1851766240.html

Powód jest prosty czemu chce nowy ponieważ każdą używkę co kupowałem starczała na krótki czas  <blee>
Tytuł: Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
Wiadomość wysłana przez: krzychumy4 w Październik 05, 2011, 09:55:45 am
Jak masz mocowanie to zapodaj altek z rovera z klimą. Podłączenie elektryczne ztcp jest na śrubach więc filozofii żadnej ;). Koło pasowe ma 5 rowków ale pasuje pasek od polda na 4 rowki. Do tego jak będziesz chciał założyć wspomę mechaniczną to wtedy dasz pasek 5ciorowkowy i poprawi się przeniesienie momentu na alternator.

Mam rozumieć że taki alternator miałeś na myśli?
http://moto.allegro.pl/alternator-rover-200-400-600-civic-2-0-sdi-tdi-i1848487244.html

Tu widać jak jest podłączony do silnika
http://moto.allegro.pl/rover-25-45-420-honda-civic-2-0-td-alternator-dens-i1856876473.html

Jeszcze takie coś znalazłem
http://moto.allegro.pl/alternator-rover-220-420-620-2-0-z-klimatyzacja-i1804856706.html
Tytuł: Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
Wiadomość wysłana przez: Mariusz w Październik 05, 2011, 18:12:49 pm
Tego pierwszego nie upchniesz, nie ma bata.
Tytuł: Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Październik 05, 2011, 18:43:25 pm
A taki Bosch by się dało zaadaptować ? Do Boscha przynajmniej nie ma problemu z częściami zamiennymi.
http://moto.allegro.pl/rover-25-45-1-4-1-6-16v-mg-zs-alternator-bosch-i1831245092.html
Tytuł: Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
Wiadomość wysłana przez: Multec w Październik 05, 2011, 18:53:38 pm
To już jak się bawić w Boscha to ładować 120/140A z Zafiry. Ja mam u siebie 140tke i jestem zadowolony. Przednie mocowanie wymagało podfrezowania, żeby wlazł w ogóle na polonezowa łapę, a w otwory zostały dotoczone tulejki, by dało się zastosować fabryczne śruby M8 z łbem na dyszke.
Tytuł: Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
Wiadomość wysłana przez: sebek1989 w Październik 05, 2011, 19:27:45 pm
Jak by nie patrzył to Ford czy Rover to wsztko na lucasie. Z prostownikiem nie miałem problemu jak wpisałem rover to nie znalazłem a jak wpisać lucas to wszystkie części się znajdzie
. Ja u siebie kupiłem nowy prostownik i na chwile obecną ponad rok czasu jeździłem i problemu nie mam z ładowaniem, a teraz mi się łożysko sypneło ale to koszt 12zł. i robotki godzinka.
Tytuł: Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
Wiadomość wysłana przez: sebek1989 w Październik 05, 2011, 19:30:06 pm
Jednoi co jest wadą to to że nie zakładają co niektórzy osłony termoochronnej i wtedy się przegrzewają i siadają diody wzbudzenia oraz czasami regulator napięcia. Z tym się spotkałem i nie tylko w roverach ale i innych autach co mają alternator przy kolektorze wydechowym.
Tytuł: Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
Wiadomość wysłana przez: Maxiu w Październik 05, 2011, 19:32:36 pm
Multec jaką średnice ma ten altek i "głębokość"?
Tytuł: Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
Wiadomość wysłana przez: Multec w Październik 05, 2011, 19:43:53 pm
Nie mam pojęcia, bo nie mierzyłem go przed wsadzeniem, ale jest dość ciasno i wydaje mi się, że mógłby zawadzać o czujnik ciśnienia oleju, bo w poldoroverze jest wyprowadzony do góry, a młodszych Roverkach pod kątem od przodu. 
Jeśli chodzi o efekty to prądu jest sporo i widać to po odbiornikach, np. światłach czy el.szybach, które zapierdzielają zdrowo.  :P Fakt, że mam jeszcze puszczony przewód 6mm2 do "głównego" rozgałęzienia prądu w wiązce wnętrza.
Tytuł: Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
Wiadomość wysłana przez: Mariusz w Październik 05, 2011, 20:50:38 pm
Mam ten alternator z Zafiry. Opiera się o wtyczkę czujnika, mój się od tego popsuł. Jest bardzo ciasno, zawadzał też o śrubę wystającą po lewej stronie, ale ją deczko przyciąłem i teraz bardzo rzadko przy ostrzejszej jeździe słychać jak wali lekko o resztkę tej śruby.
Tytuł: Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
Wiadomość wysłana przez: krzychumy4 w Październik 06, 2011, 10:00:10 am
Multec zapodałbyś sweet fotę jak wygląda ten alternator od opla zafiry pod maską?  :-)
Tytuł: Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Październik 06, 2011, 10:36:12 am
ja mam alternator od freelandera i też sobie chwałę:)
Tytuł: Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
Wiadomość wysłana przez: kuuuba777 w Październik 06, 2011, 13:34:56 pm
ja mam alternator od freelandera i też sobie chwałę:)
a mógłbyś coś wiecej o nim napisać? Ile ma A? Jakieś problemy przy motażu? co z łapą?
Tytuł: Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Październik 06, 2011, 14:03:08 pm
posiada 75A, łapę mam oryginalną od freelandera, pod poldorovera nie wejdzie w żaden sposób. Na oryginalnej łapie pasuje bez problemu, ma przewód ładowania na kluczyk, wzbudzenia już na kość ale można to ominąć. Koło pasowe 5 rowkowe czyli podpasuje nawet do 1.4 bez wypomagania. Mój egzemplarz już trochę ma ale przy włączonym wszystkim co się da mam 14V więc jest dobrze. 
Tytuł: Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
Wiadomość wysłana przez: Multec w Październik 06, 2011, 14:32:36 pm
Łapa górna musi być z freelandera/rovera, gdyż w altku nie ma dwóch po zewnątrz tylko jedna wchodząca wewnątrz łapy.

http://www.obrgarages.pl/ciecie-i-krzesanie-iskier/
Tytuł: Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
Wiadomość wysłana przez: kuuuba777 w Październik 06, 2011, 18:16:20 pm
ma przewód ładowania na kluczyk, wzbudzenia już na kość ale można to ominąć.
Dużo kombinacji przy tym będzie?
Ogólnie to rozejrzałem się na allegro i ceny wahają się od 50zł do nawet 250... ciężko się na coś zdecydować:) Macie jakieś rady co do tego? Najlepiej jakby altek jeszcze w aucie siedział niż tak z jakiegoś pudełka, nie? W mojej okolicy jest kilkunastu sprzedawców chyba muszę obskoczyć paru i popytać czy z łapą od razu taki altek mają.
Tytuł: Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Październik 06, 2011, 21:36:50 pm
jeżeli dorwiesz oryginalną kość to prosty temat jest a jeżeli nie to lutujesz przewodziki i na końcu robisz na wsówki i tyle. Ja to bym kupił gdzieś na szrocie gdzie możliwość jest zwrotu, potem pojechał do specjalistycznego warsztatu i sprawdził go, u mnie takie sprawdzenie to 30zł, a koszt remontu to 120zł. Ja swojego już kupiłem razem z silnikiem:)
Tytuł: Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Październik 06, 2011, 22:53:42 pm
Dodam tylko ze altek orginał do rovera(taki sam jak w PN) po regeneracji gdzie stara zostaje własciwie tylko wypiaskowana obudowa i korpus uzwojen to koszt okolo 300zł i jak ktos wczesniej pisal kołko do zmiany bo zazwyczaj jest na pasek klinowy, ale do zmiany jest tez polozenie obudowy przedniej ! -trzeba odkrecic 3 sruby, przekrecic obudowe o 180 stopni i skrecic oraz po skreceniu uciac profilaktycznie jedna wystajaca szpilke -ta przy srubie gdzie dokrecasz kabel plusowy. W uzywki za 100 zł nie ma sie co bawic moim zdaniem bo nie wiadomo jak długo to pochodzi a to 1/3 ceny nowego i swietego spokoju na kilka lat
Tytuł: Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
Wiadomość wysłana przez: krzychumy4 w Październik 07, 2011, 18:56:41 pm
Po dłuższej rozmowie z kolegą Multec stwierdziłem że montaż takiego alternatora od Opla zafiry jest banalnie proste więc zadecydowałem kupić używany alternator BOSCH o natężeniu prądu 100 Amper który będzie wystarczający dla mojego akumulatora 55 ah ;)
Po zamontowaniu takiego alternatora w moim Poldku postaram się zamieścić informacje na forum co zrobiłem po kolei żeby go zamontować w poldoroverze ;)
Tytuł: Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
Wiadomość wysłana przez: damian6819 w Październik 07, 2011, 19:22:17 pm
krzychumy4 było by super... :)
Tytuł: Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
Wiadomość wysłana przez: kuuuba777 w Październik 11, 2011, 21:18:15 pm
zadecydowałem kupić używany alternator BOSCH o natężeniu prądu 100 Amper
100A? to od czego on jest? te od roverów miały 85A z tego co mi wiadomo
postaram się zamieścić informacje na forum co zrobiłem po kolei żeby go zamontować
I jak? już po? nie żebym popędzał ale ciekawi mnie ta operacja.

A co do altka 85A boscha, grzebał ktoś przy nim może? Chodzi mi o elektrykę. Wiem że trzeba tą wtyczkę zlikwidować ale ciekawią mnie konkrety ponieważ zamierzam wstawić sobie taki na weekend do swojego poldka a z elektryki mocny nie jestem... Poza tym tam gdzie będę to robił nie będę miał dostęp do internetu (forum) a więc i do waszych porad:/
Tytuł: Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
Wiadomość wysłana przez: krzychumy4 w Październik 12, 2011, 19:06:17 pm
I jak? już po? nie żebym popędzał ale ciekawi mnie ta operacja.

Jak na razie przyszedł do mnie dzisiaj alternator pocztą :) Dokładnie ten alternator pochodzi Opla Vectry 2.0 DTI 2001r. Jeszcze czekam na nowy pasek do alternatora GATES 4PK738. Teraz idę modzić tulejki na mocowanie alternatora ponieważ przy alternatorze jest M10 a do łapy od Poldorovera wypadałoby dać na M8 jak bozia przykazała :)
Połączenie między alternatorem wykonam tak aby nie niszczyć oryginalnej instalacji czyli tzw przejściówka na alternator do OPLA (vektry, zafiry, astra).
Tytuł: Montaż alternatora od OPLA (zafira, vektra,astra) w poldoroverze
Wiadomość wysłana przez: krzychumy4 w Październik 16, 2011, 16:00:33 pm
Dzięki zdobytym informacją od kolegi Multec i ze strony http://www.obrgarages.pl/ciecie-i-krzesanie-iskier/ który wykonał i zamieścił SebaOBR zamontowałem alternator Bosha 100A w swoim polonezie.  :-)

Do montażu altka zaopatrzyłem się i wykonałem następujące kroki...

-Alternator BOSCH (dostępne są 70A , 100A, 120A, 140A) mój wybór padł na 100A
(http://img856.imageshack.us/img856/2731/dsc02717g.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/856/dsc02717g.jpg/) (http://img94.imageshack.us/img94/7959/1862892811.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/94/1862892811.jpg/)

-Pasek wieloklinowy 4PK738 (polecam firmę GATES)

-Przewód 4 mm połączenie ładowania (końcówka śrubowa M8) bezpośrednio do plusa akumulatora (końcówka śrubowa M6)

-trzy tulejki (dwie na łape i jedną na napinacz) na śrubę M8 polecam tulejki z kołków rozporowych metalowych.
W moim wykonaniu rozcinałem przez środek tulejkę szlifierką kontową ściskając do środka aby dopasować tulejkę z zewnątrz na otwór w alternatorze na M10. Po włożeniu tulejek rozwiercałem wiertarką tulejki wiertłem M8. (http://img32.imageshack.us/img32/4276/dsc02719k.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/32/dsc02719k.jpg/)
Tutaj fotka po wykonaniu tulejek na śrubę M8 :)
(http://img840.imageshack.us/img840/5612/dsc02726w.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/840/dsc02726w.jpg/)

-Dwa krótkie przewody 2mm w celu wykonania przejściówki bez niszczenia instalacji od poldorovera
końcówka męska wycięta z alternatora od poldorovera (czyli zastosowałem jak widać dwie końcówki śróbowe M8 od ładowania i M6 od wzbudzenia)
(http://img266.imageshack.us/img266/8326/dsc02752t.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/266/dsc02752t.jpg/)
Oto wykonana przejściówka luzem i na aucie z połączeniem pod oryginalną instalacje
(http://img820.imageshack.us/img820/1605/dsc02751f.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/820/dsc02751f.jpg/) (http://img854.imageshack.us/img854/6239/dsc02753q.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/854/dsc02753q.jpg/)

POŁĄCZENIE PRZEWODÓW
(http://img510.imageshack.us/img510/540/sdc14830.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/510/sdc14830.jpg/) (http://img839.imageshack.us/img839/4796/18095037201.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/839/18095037201.jpg/) (http://img205.imageshack.us/img205/356/sdc14830f.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/205/sdc14830f.jpg/)

OBRÓBKA ŁAPY OD ALTERNATORA I ZESZLIFOWANIE PRZEDNIEJ CZĘŚCI ŁAPY OD POLDOROVERA
Tak wyglądało wszystko przed obróbką (na czerwono kropkami zaznaczyłem jaki fragment łapy alternatora trzeba wyciąć) (http://img200.imageshack.us/img200/9085/dsc02728j.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/200/dsc02728j.jpg/)
Tutaj już łapa od altka po wycięciu i zeszlifowaniu przedniej części łapy w celu dopasowania do alternatora
WAŻNE ABY NIE ZESZLIFOWYWAĆ TYLNEJ CZĘŚCI ŁAPY ALTERNATORA I OD POLDOROVERA ! (ja głupi niestety to zrobił jak widać na foto)
(http://img15.imageshack.us/img15/8072/dsc02744y.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/15/dsc02744y.jpg/)

OBRÓBKA NAPINACZA
W celu dopasowania napinacza do alternatora należy przewiercić otwór mocujący do bloku silnika z M8 na M10 gdzie śruba dystansowa dla alternatora poldoroverowskiego posłuży nam jako śruba mocująca do bloku silnika. Aby napinacz mógł manewrować przy napinaniu alternatora należy wyciąć szlifierką kontową  kawałek napinacza i go zaokrąglić przy bloku silnika przy samym napinaczu trzeba zastosować duszą śrubę na ODPOWIEDNIĄ TOLERANCJE miedzy znajdującą się instalacją elektryczną do altka i czujnika ciśnienia oleju.
Tutaj widać jak jest łapa przymocowana do bloku
(http://img546.imageshack.us/img546/844/dsc02750bm.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/546/dsc02750bm.jpg/)

FOTKI PO MONTAŻU ALTERNATORA
(http://img812.imageshack.us/img812/1448/dsc02747ye.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/812/dsc02747ye.jpg/) (http://img854.imageshack.us/img854/7638/dsc02745dz.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/854/dsc02745dz.jpg/) (http://img402.imageshack.us/img402/5856/dsc02746o.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/402/dsc02746o.jpg/) (http://img710.imageshack.us/img710/7880/dsc02748g.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/710/dsc02748g.jpg/)

EFEKT PRACY ALTERNAORA 100A
Po odpaleniu i dłużej jeździe w celu doładowania akumulatora mogę obciążyć auto wszystkimi możliwymi pierdołami jakie mam w aucie lecz i tak jest dostatek prądu. :>
Polecam każdemu kierowcy poldorovera taki alternator  <spoko>

Jeśli ktoś widzi jakieś zastrzeżenia to pisać :)
Jak można to do artykułów w dziale technika proszę przenieść :)
Tytuł: Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
Wiadomość wysłana przez: kuuuba777 w Październik 17, 2011, 13:59:09 pm
No to może i ja dorzucę swoje parę groszy. W sobotę udało mi się założyć alternator Boscha 85A z Rovera 25. Jest przy nim o wiele mniej roboty a amperaż też ma wystarczający.
Oto ten altek:
(http://img163.imageshack.us/img163/3233/14102011079.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/163/14102011079.jpg/)

Jak widać ma inne mocowanie- i dobrze, ponieważ nie trzeba nic kombinować z łapą od Poldrovera. Trzeba się zaopatrzyć w łapę i napinacz od rovera z silnikiem k-series w którym nie było klimy. W autach z klimą łapa była wyżej i kolidowało by to z kolektorem.
Śruby do łapy pasują te same- jedna jest dłuższa(ta najbardziej po prawej). Co do napinacza to żeby przeszła śruba która nie będzie strasznie cienka (nie pamiętam jaka to grubość) to trzeba lekko przeszlifować otwór w altku od dołu. Weirtarką to raz dwa ale można tak jak ja pilnikiem/iglakiem i też szybko poszło bo naprawdę nie dużo trzeba tam zebrać.
miejsce gdzie przechodzi śruba:
(http://img835.imageshack.us/img835/268/30102011099.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/835/30102011099.jpg/)
 Napinacz żeby przykręcić to najpierw trzeba wykręcić taką śmieszną 'redukcję', czy jak to nazwać, z bloku (pozostałość po starej łapie).
Zdjęcie łapy i napinacza:
(http://img585.imageshack.us/img585/3571/14102011078.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/585/14102011078.jpg/)
(http://img811.imageshack.us/img811/6486/14102011077.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/811/14102011077.jpg/)
Łapa pięknie pasuje w te same miejsce co łapa od Poldrovera.
Następna rzecz to elektryka. Wystarczy uciąć kostkę od instalacji i dwa grube dać pod śrubę (ja dałem pod lewą bo jest dłuższy gwint i elegancko da się to zrobić. Oraz cienki- zarobiłem na wsuwkę i idealnie wsuwa się w konektory gdzie oryginalnie szła wtyczka.
(http://img337.imageshack.us/img337/4824/30102011100.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/337/30102011100.jpg/)
 Foto altka z tyłu:
(http://img94.imageshack.us/img94/7314/14102011081.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/94/14102011081.jpg/)
Ostatnia rzecz to pasek. Tu nie ma nic do gadania. Po prostu bierzemy taki sam pasek jak przy Poldroverze. Różnica jest taka że jedna bierznia hula sobie bez paska;)
(http://img233.imageshack.us/img233/2297/30102011097.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/233/30102011097.jpg/)

Porównanie dwóch alternatorów:
(http://img254.imageshack.us/img254/9332/14102011084.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/254/14102011084.jpg/)
bosch po prawej
Ot wszystko co należy zrobić.
Tyle miejsca zostaje między alternatorem a ścianką:
(http://img838.imageshack.us/img838/9815/30102011096.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/838/30102011096.jpg/)

Czas roboty to nie więcej niż 3h z demontażem i monażem plus dobranie śrub.
Klucze potrzebne to 13nasadowa, gięta,17 i 10 do napięcia paska (no chyba że ktoś inną śrubkę tam wstawi).
Koszt: alternator 90zł, łapa+napinacz-60zł
Altek dawał 14,35V bez odbiorników a z włączonym nawiewem na maxa, światła+halogeny, ogrzewanie szyby+lusterka, radio wynik był 13,60V

Aha jeszcze radzę najpierw włożyć alternator a potem dopiero przykręcić łapę bo jeśli zrobimy na odwrót to ciężko będzie go wsadzić.
Podziękowania za informacje potrzebne do montażu dla Bocian_s#313 i Van#1860 bez nich pewnie bym się tego nie podjął oraz pomoc przy elektryce dla Multec

edit (31-10-2011): dodałem trochę fotek
Tytuł: Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
Wiadomość wysłana przez: krzychumy4 w Listopad 20, 2011, 13:49:31 pm
http://www.youtube.com/watch?v=l7gta_DhOLA
Tytuł: Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
Wiadomość wysłana przez: tomek_ost w Listopad 04, 2012, 19:15:43 pm
kotlet :P
jakie jest oznaczenie  tego alternatora  z tego  opelka
niechcialbym  kupic złego
Tytuł: Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Listopad 04, 2012, 19:39:41 pm
Na tym foto dobrze widać:
http://imageshack.us/f/205/sdc14830f.jpg/
Szukaj po numerze Boscha tym 10 cyfrowym w formacie 0 000 000 000.
Tytuł: Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Listopad 04, 2012, 20:18:06 pm
Jedyny problem to nazwa filmu na YT. Pisze się VECTRA .
Tytuł: Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
Wiadomość wysłana przez: tomek_ost w Listopad 04, 2012, 20:43:34 pm
to co tam pisze
0124525030 ???  :)
Tytuł: Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
Wiadomość wysłana przez: tomek_ost w Listopad 04, 2012, 21:08:05 pm
http://allegro.pl/alternator-saab-2-2-tid-vectra-2-0-dti-2-2-dti-i2743264264.html

nie  wiem czy to  jest  cos takiego
Tytuł: Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Listopad 04, 2012, 21:31:12 pm
to co tam pisze
0124525030 ???  :)
Tak
Tytuł: Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
Wiadomość wysłana przez: tomek_ost w Listopad 04, 2012, 21:58:48 pm
tylko czy to przypasuje bo niby byly rozne altki o tym samym numerze  <mysli>
Tytuł: Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Listopad 04, 2012, 22:24:51 pm
tylko czy to przypasuje bo niby byly rozne altki o tym samym numerze  <mysli>
Różne mogą być o tym samym prądzie ładowania, ale jeśli położysz koło siebie 159 alternatorów o tym samym numerze katalogowym, to muszą być identyczne.
Tytuł: Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
Wiadomość wysłana przez: Łukasz_ERW w Marzec 19, 2013, 00:20:13 am
Przepraszam za odkop, ale... czy ten alternator podejdzie do poldorovera (oczywiście uwzględniając zeszlifowanie itd.)? http://allegro.pl/alternator-opel-vectra-b-2-0-dth-dtl-90506202-i3047196389.html
Tytuł: Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
Wiadomość wysłana przez: kuba92 w Marzec 19, 2013, 10:14:04 am
Nie wiem czy tam było wszędzie to samo, ale szukaj Zafiry/Vectry/Astry.

Jeśli ktokolwiek jeszcze zastanawia się nad regeneracją altka (sorry, nie czytałem tematu od początku) - nie, nie warto, wkładaj Boschowski. :P
Tytuł: Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Marzec 20, 2013, 08:33:24 am
Albo kupić nowy/zregenerowany na allegro-ceny zaczynają się od takich, za które kupi się sam szczotkotrzymacz w sklepie.
Tytuł: Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
Wiadomość wysłana przez: Kapitan w Marzec 21, 2013, 21:42:22 pm
z tym szlifowaniem to ostrożnie, mam u siebie altka z zafiry i trochę za mocno zeszlifowałem łapę teraz piszczy mi pasek bo łapa pękła.
Tytuł: Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
Wiadomość wysłana przez: kuba92 w Marzec 22, 2013, 09:07:02 am
Bo przy szlifowaniu trzeba go zrobić w miarę na równo, na grubość taką jak normalna obudowa (nie głębiej). :)
Tytuł: Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
Wiadomość wysłana przez: Kapitan w Marzec 22, 2013, 22:27:15 pm
zrobiony był równiutko, tylko na początku walił w fartuch przy odpalaniu bo był za długi pasek.
Tytuł: Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
Wiadomość wysłana przez: kuba92 w Marzec 22, 2013, 23:13:56 pm
No to tak jak u mnie, jeździł tak troche, walił przy odpalaniu i czasami na zakrętach ale nic mu się nie stało. Teraz dobrałem dobry pasek i jest gites, a nic mi nie pękło. :P
Tytuł: Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
Wiadomość wysłana przez: Michał_22 w Kwiecień 08, 2016, 23:44:00 pm
Odgrzeję kotleta. Dwa grube przewody, dać do jednej śruby B+, a cienki do szczotek D+? Altek z Zafiry, instalacja Poldek Rover.
Tytuł: Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
Wiadomość wysłana przez: Multec w Kwiecień 09, 2016, 20:45:12 pm
Dokładnie tak. Ale proponuję od razu dorzucić przewód 10-16mm2 na zacisk B+ i puścić prosto do akumulatora. Fabryczne rozwiązanie to nieporozumienie.
Tytuł: Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
Wiadomość wysłana przez: Ukash w Kwiecień 23, 2016, 21:33:02 pm
Multec ma rację.
U mnie po regeneracji altka, fabryczne kostki wytrzymały pół roku. Zjarały się i straciłem prąd w aucie. Dałem nową wtyczkę, ale też dodatkowo przewód 10mm2 bezpośrednio alternator - akumulator.
Tytuł: Odp: Regeneracja altka z poldorovera, opłaca się?
Wiadomość wysłana przez: piotrek72 w Kwiecień 23, 2016, 22:22:07 pm
Po wymianie alternatora na 100A z Alfy do dohc przewód +od altka do aku zapodałem od spawarki i zakułem styki srebrne .I gitara