FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => PTK CLASSIC => Forum klasycznych pojazdów FSO => Wątek zaczęty przez: Alien#174 w Październik 04, 2011, 15:20:20 pm
-
Być może niektórzy z Was słyszeli lub czytali o odnalezieniu Prototypu Syreny 607 (znanej też jako kombi), dla tych, którzy nie słyszeli:
http://www.motofakty.pl/artykul/prototyp_syreny_607_odnaleziony_w_przydomowym_garazu.html
To nie koniec odkryć bo niedawno znalazł się też jedyny znany SAN H-25/27, autobus bynajmniej nie prototypowy bo wyprodukowano ich coś koło mnóstwa (17 albo 18 tysięcy jak mnie pamięc nie wyli), niestety mający mnóstwo wad konstrukcyjnych które dosyć szybko wyelminowały je z użytku w latach 60tych.
Oba przypadku niosą nadzieję że być może gdzieś po stodołach stoją inne perełki naszej motoryzacyjnej przeszłości, gdyby ta syrena znalazła się nieco wcześniej - ze 20 lat temu (w okresie pogardy dla Syren), mogłaby trafić na złom, szczęśliwie dziś Syreny uznawane są już za pełnoprawne zabytki na kołach w Polsce.
-
No proszę jak fajnie. :)
-
Przed nowym właścicielem lata pracy ...
-
Szakal_FSO Ale to zapewne będą to szczęśliwe lata.
-
Pierwsza myśl jaka mi przyszła do głowy to taka, że teraz można się będzie pokusić o zrobienie samemu kopii. :)
-
lata jak lata... ale wydatki... Na forum Syrena Nekla chłopaki ostro się moczą bo to jak odkrycie Gralla :-) jest duża nadzieja że wszystko pójdzie jako tako gładko bo auto nie trafiło w ręce byle handlarzy który wystawi je na Alledrogo jako unikat z ceną minimalną wielką jak stodoła...
-
Problem w tym że jeśli to jest prototyp to o dostaniu części, którymi się różniła od innych Seren można zapomnieć
-
Problem w tym że jeśli to jest prototyp to o dostaniu części, którymi się różniła od innych Seren można zapomnieć
No to będą się musieli zapisać na zajęcia z rzeźby i rzemiosła ażeby odtworzyć to co będzie trzeba. :)
-
No to będą się musieli zapisać na zajęcia z rzeźby i rzemiosła ażeby odtworzyć to co będzie trzeba
Pewnie i tak rzeźbienie wielu elementów to będzie improwizacja. Stanu fabrycznego prototypu już napewno nie uda się przywrócić, jedynie można zrobić aby wyglądała jak nowa.
-
Cytat: kuba92 w Dzisiaj o 18:24:07
No to będą się musieli zapisać na zajęcia z rzeźby i rzemiosła ażeby odtworzyć to co będzie trzeba
Pewnie i tak rzeźbienie wielu elementów to będzie improwizacja. Stanu fabrycznego prototypu już napewno nie uda się przywrócić, jedynie można zrobić aby wyglądała jak nowa.
Nie wszystko da się wyrzeźbić ... Zwłaszcza, że nie ma zdjęć jak auto wyglądało w oryginale ... Większości będą się mogli tylko domyślać i będzie to ich czysta inwencja twórcza :)
-
lepiej prześledź dobrze wątek na nekli
-
Obejrzałem fotki tego prototypu i wcale nie ma w niej jakichś strasznych blacharskich problemów. Po prostu trzeba jej fachowca, a nie gościa co tylko potrafi wymieniać części pogięte na nowe.
-
''Wykorzystano części pochodzące z Polskich Fiatów 125p i 126p oraz z Zastawy 1100p''
-
ale szkarada :D
Mimo wszystko w całkiem niezłym stanie blachy. I wcale by mnie nie zdziwiło zapożyczenie sporej ilości części z innych pojazdów
-
http://bielskobiala.naszemiasto.pl/artykul/galeria/1306475,bielsko-biala-mazancowice-syrena-607-odzyskuje-blask-zdjecia,2238517,id,t,zid.html#galeria