FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Układ dolotowy i wydechowy => Wątek zaczęty przez: wieclaw57 w Październik 17, 2011, 16:14:23 pm
-
Witam
Jako że w moim driftowozie przepaliła się rura od 1 tłumika postanowiłem zrobić pełen przelot. Rurę poprowadziłem na lewy bok z myślą ze będzie miał lepsze osiągi. Tak wygląda na samochodzie robiony na szybkiego bo w niedziele był trening driftu
(http://img441.imageshack.us/img441/8793/dsc01317b.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/441/dsc01317b.jpg/)
(http://img404.imageshack.us/img404/4782/dsc01318fb.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/404/dsc01318fb.jpg/)
Silnik teraz chyba ma 90KM auto w ogóle nie jechało a wkręcanie na obroty jest długie i uciążliwe chociaż dźwięk to muzyka dla uszu. Może macie jakieś pomysły na wydech który poprawi osiągi albo przywróci mi poprzedni stan. Najchętniej bym prosił o zdjęcia i opinie własnych przeróbek
I taki mały problem poza tematem od czego puściła uszczelka że rzuca mi olejem na koło?
(http://img695.imageshack.us/img695/7663/dsc01319hc.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/695/dsc01319hc.jpg/)
-
oże macie jakieś pomysły na wydech który poprawi osiągi albo przywróci mi poprzedni stan
Na pewno poprzedni stan uzyskasz montując seryjny wydech.
Reszta dokonanych tutaj przeróbek jest na zasadzie przypadku - ot taki tłumik leżał w końcu garażu i akurat wymiarami pasował. Nikt z piszących na forum nie przeliczał kompletnego wydechu (przynajmniej się tym nie chwalił). Przejrzyj archiwum tego działu a poznasz rozwiązania które stosowano.
-
I taki mały problem poza tematem od czego puściła uszczelka że rzuca mi olejem na koło?
Uszczelniacz w moście
-
Rurę poprowadziłem na lewy bok z myślą ze będzie miał lepsze osiągi
Primo krótkie wydechy zawsze są kijowe, profesjonalne stajnie stosują je tylko gdy nie ma innego wyjścia. Secundo, wydech trzeba przeliczyć pojemnościowo i odległościowo albo chociaż wzorować konstrukcję na obliczeniach producenta trafiając około tego co powinno być.
Załóż seryjny wydech. Te rury są tanie. Jak chcesz więcej to:
Wymodź rurowy kolektor wylotowy o odpowiedniej średnicy (seria żeliwo to kicha z Rovera SPI 75KM), możesz puścić wydech pod dzwonem skrzyni biegów od razu na prawą stronę. Śr. zewnętrzną rury wybierz od początku do końca 50mm. Łącznik elastyczny, strumienice i tłumiki przelotowe ustaw na odległościach analogicznych do tych na jakich były katalizator i tłumiki w seryjnym układzie. Nic lepszego ponad to nie da się zbudować bez wizyty u specjalisty albo dokonania karkołomnych obliczeń i kilku prototypowych układów.
-
Uszczelniacz w moście
Na półośce pewnie. Musisz wyjąć półośkę, przy okazji zmienić trzeba będzie pierścień ustalający łożyska. Jak zrobisz źle to koło ci odpadnie w trakcie jazdy. Jak nie zrobisz to most zgubi olej i się zmieli.
-
A po co wymieniać pierścień? Jeżeli łożysko jest dobre to pierścienia nie ruszamy
-
Dobra to wracam do serii a łożysko już wymieniałem z 2 strony i nic nie odpadło :d to mam nadzieje ze teraz nic nie skopie
-
ja mam przelot 2" i ostatni tłumik seryjny i nie odczułem spadku mocy między serią a tym co mam.
A mam zrobione tak:
(http://images38.fotosik.pl/1021/96136b2b9c55879emed.jpg) (http://www.fotosik.pl)
i myślę że nie ma sensu się bawić w puszczanie go pod dzwonem skrzyni bo to nie potrzebne zakręty, a na jedno wychodzi to i tak bliżej podwozia się nie da.
-
i myślę że nie ma sensu się bawić w puszczanie go pod dzwonem skrzyni bo to nie potrzebne zakręty, a na jedno wychodzi to i tak bliżej podwozia się nie da.
Taki sam d*pny skręt masz w serii tylko że w drugą stronę.
-
Taki sam d*pny skręt masz w serii tylko że w drugą stronę.
nie wiem o co Ci chodzi...
Ale chyba przelot ma być jak najlepszym odprowadzeniem spalin w taki sposób aby się nie blokowały nigdzie... ale chyba tego nie muszę tłumaczyć...
-
Ale w układzie musi panować odpowiednie ciśnienie, pełen przelot to też nie jest rozwiązanie. Umiejscowienie tłumików wcale nie jest "z dupy" wzięte. Z przodu powinna być puszka rozprężna.
-
tak rozumiem, ale mówię że po założeniu przelotu nie odczułem żadnych spadków...
-
nie wiem o co Ci chodzi...
Masz w serii i u siebie też to masz że rura idzie ostro na lewą stronę nadwozia, potem dopiero do tyłu, potem skręca lekko na prawo pod podłużnicę i znowu się prostuje. Ja proponuję dać zamiast na lewo, skręt na prawo ,a potem ostro do tyłu. Pewna oporowość w wydechu i tak musi być i tego się nie obejdzie.
Co do tuningu to mnie najbardziej auto odmuliło kiedy zmieniłem filtr paliwa i założyłem go we właściwej pozycji ,a nie odwrotnie jak dotychczas. Może jakbym zmienił cewkę na nową to analogicznie by się odmulił powyżej 5000rpm bo nikt zdaje się jej nie ruszał od nowości.
-
a na jedno wychodzi to i tak bliżej podwozia się nie da.
Oj da się da. U mnie wydech jest ok 1cm pod podłogą pasażera. Rura 55mm i prawie nie wystaje poniżej podłużnicy. Przy takich wydechu jak twój musiałbym omijać wszystkie garby a tak to nawet na wysokich nie haczę...
Jak autor postu ma trochę samozaparcia to polecam zrobić długie 4w2w1 coś jak u mnie(wymiary podane na stronie Dave'a Andrewsa). Koszt to jakieś 160-180zł +robocizna - potrzeba 4x dwururka z PN/DF z silnikiem polonezowskim. Przy seryjnej skrzyni FSO będzie zdecydowanie łatwiej. efekt na plus potwierdziła hamownia. Dalej mam pełen przelot na 50mm rurce i dwa tłumiki przed i za mostem z opla vectry 2,0 A 8V (podobne jak końcowy z DFa/Borka tylko stosownie większe).
-
Co prawda mój mod jest pod 1.8, ale zawsze coś może wniesie :]
Fotki: http://img151.imageshack.us/g/zdjcie0039k.jpg/
Kolektor i dwururka freelander - oczywiście zmodyfikowane.
Dalej wszystko na fi56:
- pierwszy tłumnik przelotowy z wypustkami które mają zachować pulsację spalin (nie, nie jest to strumienica łuskowa) - wstawiony w miejscu, w którym we freelanderze wypada katalizator,
- drugi przelotowy z T4,
- ostatni komorowy z passata 2.0b
- do tego dwa kolana 90st i kawałek dwururki z mondeo 1.6b (wykorzystane zostały kolana z niego).
Wrażenia: bezcenne ;D Silnik znacznie odżył, szczególnie w zakresie powyżej 5 tys obrotów. Na 5 od 2 tys normalnie przyśpiesza - ogólnie jest lepszy ciąg na dolnym zakresie i pojawiła się góra.
Aha: dźwięk prawie cywilny, a przy butowaniu piękny świst :-)
-
Podepnę się :)
Czy jest sens wymieniać rurę: katalizator - tłumik środkowy i tł. środkowy - końcowy, na taką fi 50 mm jeżeli pozostawię tł. środkowy seryjny, a końcowy dam z borka/dfa ?
-
nie ma sensu. Lepiej zamontuj końcowy troszkę szerszy a środkowy zostaw jako zdławienie. borkowy ma dosc kiepski przelot. przy moim 1,6 rovera syczal niczym gas z butli. i nie ciagnal na gorze.
znowu jak zrobilem za szeroko to dolu nie bylo. najlepsze efekty byly jak go srodkowy zdlawial i za nim 55 i przelot
-
Czyli kolanko tł. środkowy - końcowy dać 50/55 i na koniec takiej samej średnicy przelot, dzięki :)
-
Panowie mam pytanie. Co myślicie o kolektorze z rovera 1.8 (4w1) wsadzonym do poldka 1.4 oczywiscie odpowiednio przespawany, i do tego pełen przelot 2 cale na jednym koncowym tłumiku wm sporta(ala mugen) o koncowej srednicy 90mm?? poleprzy sie coś czy raczej go zamuli?? widziałem takie rozwiazanie w poldku z kolektorem od 1.8 i wydechem 2 calowym lecz był na 2 tłumikach i był za cichy...
-
Panowie mam pytanie. Co myślicie o kolektorze z rovera 1.8 (4w1) wsadzonym do poldka 1.4 oczywiscie odpowiednio przespawany, i do tego pełen przelot 2 cale na jednym koncowym tłumiku wm sporta(ala mugen) o koncowej srednicy 90mm?? poleprzy sie coś czy raczej go zamuli?? widziałem takie rozwiazanie w poldku z kolektorem od 1.8 i wydechem 2 calowym lecz był na 2 tłumikach i był za cichy...
proponuje cóś takiego:
(http://i1088.photobucket.com/albums/i325/BlownGPGT/Jeremy_Clarkson_in_a_Jaguar_XJS_Celebration_model-634x475.jpg)
będzie głośno.
-
o koncowej srednicy 90mm?? poleprzy sie coś czy raczej go zamuli?? widziałem takie rozwiazanie w poldku z kolektorem od 1.8 i wydechem 2 calowym lecz był na 2 tłumikach i był za cichy...
Jak chcesz żeby było głośno to nie pytaj jak zrobić wydech... Poprostu go wogole nie montuj :d
-
chce żeby było głośno ale żeby to szło w parze razem z osiągami. Niemam zamiaru spawać wydechu który mi zamuli auto. Jeśli ktos z was robił już taki przelot to niech sie tu wypowie gdyż jeśli jeden tłumik to za mało to bede zmuszony założyć dwa.
-
Panowie mam pytanie. Co myślicie o kolektorze z rovera 1.8 (4w1) wsadzonym do poldka 1.4 oczywiscie odpowiednio przespawany, i do tego pełen przelot 2 cale na jednym koncowym tłumiku wm sporta(ala mugen) o koncowej srednicy 90mm?? poleprzy sie coś czy raczej go zamuli?? widziałem takie rozwiazanie w poldku z kolektorem od 1.8 i wydechem 2 calowym lecz był na 2 tłumikach i był za cichy...
jak chcesz to mogę CI nagrać jak chodzi taki zestaw bez tłumika końcowego albo z tłumikiem oryginalnym :)
-
chce żeby było głośno ale żeby to szło w parze razem z osiągami.
wydech na moje bedzie za luźny, taki to by sie nadał do auta dmuchniętnego nie do n/a ...
-
z chęcią posłucham jak chodzi taki zestawik:D
-
O rany, ile razy będzie to wracać...
Kolektor rurowy 4-2-1 przerobiony z seryjnego Rovera, rury 48mm, dwie strumiennice za kat i za końcowy tłumik. Będzie chodzić dobrze i będzie głośno, nawet bardzo głośno ale powinien przejść badania. Dodam że strumiennice AWG po z grubsza odpowiednich dla zastąpienia serii pojemnościach będą kosztować po 50, 80zł, czyli mniej niż jeden dupny tłumik. Wszystko czego poza nimi i rurami potrzebujesz to kolektor, i frezy do zeszlifowania spawów wewnątrz kolektora.
-
koncowy tłumik juz praktycznie mam wm sporta o srednicy koncowej 100mm. A zamiast tego środkowego musze dać tą strumienice?? Czy bez niej bedzie za luźny ten wydech??
-
koncowy tłumik juz praktycznie mam wm sporta o srednicy koncowej 100mm
Gratuluję, to znaczy że będziesz potrzebował 52mm wenturki zwężającej żeby to działało jak trzeba.
A zamiast tego środkowego musze dać tą strumienice??
Każdy mówi co innego. Jedź do specjalisty, niech policzy, potestuje to będziesz miał pewność.
I tak robota z seryjnym kolektorem wydechowym i tłumikiem z rakiety Saturn V jest nic nie warta, robisz auto które hałasuje i nie jedzie.
(http://redakcja.esensja.pl/obrazki/ilustracje/78797_saturnv.jpg)
-
hej planuje zmienić końcowy tłumik do mojego rovera na allegro znalazłem taki.
http://allegro.pl/tlumik-mugen-sportowy-wm-r33x1-basowy-honda-bmw-vw-i3942275598.html
A może jakieś propozycje...
-
Załóż tłumik z końcówką 50mm. Te tłumiki basowe ze wielkimi końcówkami raz że w niczym nie pomagają, dwa że wcale nie brzmią sportowo, trzy że z daleka widać średnica wydechu to ściema. Poza tym dzisiejsze wozy są tak mocne że nawet 1.6 16v w Polonezie to właściwie przeciętne osiągi. Wydaj pieniądze na jakieś prawdziwe ulepszenia, przynajmniej nie będziesz robił kupy hałasu przegrywając spod świateł z dieslem albo Fiatem w T-Jetcie.
-
Nie chodzi mi o jakieś osiągi po prostu ostatni tłumik kończy żywot , Chyba założę z fiata , a co do osiągów to nie narzekam byle jaki tdi nie zabłyszczy :]
-
To cie Ford Ecoboost zeżre na śniadanie zupełnie bezgłośnie i się skończy rumakowanie.
Tamto se nevrati...
-
co myślicie o katalizatorze z omegi 2.0 do roverka 1.8. nie zamuli silnika? chcę wspawać jakiegoś kata a nie wiem co.
-
Tylko pytanie po co ? Najlepiej zostaw seryjnego.
-
Jak wspawywać, to nowy. Nie są drogie, okolice 150-250zł (zależy jaka norma). Jest pewność, że ma odpowiedni przelot i działa oraz nic nie zamuli.
-
seryjnego nie ma bo nigdy nie było. chcę poprawić dzwięk. a kat jest cały, omega z której został wycięty nie była zamulona. może trochę mniej niebieskiego dymu by puszczał:)
-
omega z której został wycięty nie była zamulona
Jak silnik wywali olej w wydech to i ten kat się przytka.
-
Panowanie , a co macie za wydechy przy silniku 1.6 roverka seria czy jakies mody ?? ja przy 1.4 mam serie , zamiast kata pucha z gle koncowy wm sport
-
Panowanie , a co macie za wydechy przy silniku 1.6 roverka seria czy jakies mody ?? ja przy 1.4 mam serie , zamiast kata pucha z gle koncowy wm sport
Po co zadawać w kółko te same pytania, skoro wszystko już było poruszane?
Końcowy możesz sobie dać dowolny i przy tym wydechu g to zmieni. W ogóle wszelkie sensowne przeróbki wydechu w tym samochodzie należy zacząć od kolektora wydechowego.