FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Opony Felgi Śruby => Wątek zaczęty przez: piotrek72 w Styczeń 06, 2012, 15:45:49 pm
-
Felgi DOTZ 15"4x98x6.5"ET35 z oponami 195/65. Opony letnie w bardzo dobrym stanie ,razem z felgami w dobrej cenie są do wzięcia.Tylko nie wiem czy nie będzie obcierać szczególnie na przodzie bo mam już od ziemi do góry nadkola 60cm,a na tylnej osi jest więcej ale też się obniży .Tylko mnie ten profil opony trochę sie nie widzi. Dystanse przelotowe posiadam 4x98 alu.2szt.20mm i 2szt.25mm.Prosiłbym o poradę expertów w tym temacie,może ktoś takie zakładał?
-
a tak sie dopytam bo ktos kiedys pisał na forum ze dystansów nie da sie dac na przód wiekszych niz 20 mm czy jakos tak! dlaczego?
-
piotrek72 opona za wysoka
Pedrogsi#1961 ja miałem 25mm z przodu i jakoś dało rade
-
195/50 albo45
-
te dystanse co mam to na przód 20mm to na pewno za szerokie będą, bo chce je pod felgę dotoczyć [ przód] dlatego taki zapas=zawsze można zebrać,a na tył to dać te 25mm.Tylko czy ten profil opony nie będzie za wielki?
-
Pedrogsi#1961 ja miałem 25mm z przodu i jakoś dało rade
a to widzisz taka odpowiedz mnie bardzo cieszy, bo własnie mam w planach dac dystans po 25 mm na przód także rozwiałes moje wątpliwosci
-
no tak profil prawie jak z dostawczaka kuuutwa.Pogadam z typem może bez tych opon sprzeda
-
KGB kiedyś pisał, że na 195/55 R15 licznik przekłamuje i jest to zbyt niski profil dla Poloneza, podobno odpowiedni to 195/60 R15... Przy oponach 195/60 R15, średnica koła z oponą wynosi ~ 615 mm, zaś przy 195/65 R15 ~ 634,5 mm, więc o niecałe 2 cm wyżej. Średnica koła 185/70 R13 wynosi 589,2 mm. Kwestia, czy się Tobie zmieści w nadkolu pozostaje niestety do sprawdzenia "organoleptycznie", poza tym licznik chyba będzie pokazywał mniejszą prędkość niż rzeczywista przy 195/65 R15.
Ewentualnie na obecnym kole zmierz odległość pomiędzy środkiem piasty a rantem nadkola, pomnóż razy dwa i to da Ci do myślenia, czy zmieści się, czy nie. Przekątna koła na oponie 195/65 R15 wynosi 317,25 mm.
-
Najlepszą opcją jest 195/50 bo jest tego multum w dobrych cenach
-
a tak sie dopytam bo ktos kiedys pisał na forum ze dystansów nie da sie dac na przód wiekszych niz 20 mm czy jakos tak! dlaczego?
sam nigdy nie zakładałem dystansów do Poloneza, ale jeżeli się faktycznie "nie da" to pewnie tylko i wyłącznie z powodu utraty centrowania, wtedy felga trzymała by się na samych śrubach.
Tak jak mówiłem - nie wiem, nie sprawdzałem, tylko teoretyzuję :)
-
Jak się wrzuca po X dystansów standardowych 5 mm z Poloneza, to lepiej w ogóle sprzedać samochód i przesiąść się na rower, zamiast stwarzać zagrożenie w ruchu lądowym. Co innego dystanse z centrowaniem, tutaj nie widzę przeszkód, by wrzucić więcej niż 20 mm, chyba że felgi miałyby wystawać poza obrys nadwozia, ale to też indywidualna sprawa, ile dana felga ma ET.
-
Żadnych blaszek -podkładek ,tylko dystanse z centrowaniem na piastę i na felgę .Spróbuje jak będe miał już te koła to przymierzę i dopasuje .Będzie lepiej z 195albo 185/55/15",ze względu na mniejsze przekłamanie licznika.
-
Będzie lepiej z 195albo 185/55/15",ze względu na mniejsze przekłamanie licznika.
Jak już to 185/65 R15, lub 195/60 R15 będzie najmniejsze przekłamanie licznika. Na 195/55 R15, a tym bardziej na 185/55 R15 będzie Ci pokazywał sporo więcej na liczniku, niż faktycznie jedziesz.
-
Ok,ale porównywałem rozmiary kół 13"z oponami175/70 z tymi 15" wpisując w kalkulatorze do obliczania obwodu i et kół i tak;195/55/15- wychodzi 595mm i -3,41%,a 185/55 wychodzi 584,5 i -1,59% różnicy na prędkości.Tak że jest to pikuś ,a koła wejdą w porównaniu wielkości kół na profilu60-65 i jest mniejsze rydzyko ze będzie coś wyrywać
-
Pakuj czlowieku 195/50/15 do tego z tylu dystans 20 lub 25, z przodu wystarczy ci 15mm do tego ET zeby nie ocieralo o wahacz.
Jak masz glebe auto ladnie bedzie sie prezentowac. I bez tych baloniastych rozmiarow 60 65.
195/50 opon jest mase i tanio. I co sie bedziesz szczypal z tematem Panie :)
-
Kolego tak jak Łukasz mówi 195/50 bierz optymalny rozmiar dla poldka :)
-
(http://img6.imagebanana.com/img/uzlo3mok/thumb/36.jpg) (http://www.imagebanana.com/view/uzlo3mok/36.jpg)
tak wyglada na aucie. Przod -3zwoje od Trucka TDI:D Tyl jeszcze w ori.
-
Jak już to 185/65 R15, lub 195/60 R15 będzie najmniejsze przekłamanie licznika. Na 195/55 R15, a tym bardziej na 185/55 R15 będzie Ci pokazywał sporo więcej na liczniku, niż faktycznie jedziesz.
nie tak pisalem ;p,
195/55/15 (i 185/65/14) to dobry rozmiar ,bo podchodzi pod seryjny 165/80/13 ,
przeklamanie zalezy od licznika ,ale w wiekszosci przypadkow rzeczywiscie 195/60/15 da lepsze wskazania predkosci ,jednak moze przegiac we wskazaniach dystansu (co ciekawe seryjne w pewnym czasie 175/80/13 sa troszke tylko mniejsze)
195/60/15 byloby spoko ,ale jednak kiepsko wygladaja ,a kosztuja tyle co 195/55/15
jezeli 185 to proponuje 185/60/15 - przynajmniej z tylu ,bo z przodu mozna dac 185/55/15 ,
195/50/15 sa za male ,a ich jedyna zaleta to cena - jednak to rozmiar dla golfa 1,2,3 (bo nowsze maja wieksze) ,a my chyba stylu golfa nie chcemy reprezentowac <do bani>
ale da sie tak znalezc,ze 195/55/15 beda tylko troszke drozsze
195/65/15 to rowno tyle co 175/80/14 z Trucka :-P
co do dystansow ,to na przod albo do 10mm ,albo powyzej 20mm tak ,zeby mozna bylo dorobic centrowanie
-
195/50/15 sa za male ,a ich jedyna zaleta to cena - jednak to rozmiar dla golfa 1,2,3 (bo nowsze maja wieksze) ,a my chyba stylu golfa nie chcemy reprezentowac
Liczy sie wyglad tej opony a nie styl golfa, jak ktos chce styl golfa to gierman stajla
http://www.tyrestretch.com/
-
195/50/15 sa za male
Może i ciut za małe ale przynajmniej ładnie wyglądają wcześniej miałem 205/55 i nie mogłem patrzeć na te balony ale co kto lubi :)
-
Kwestia gustu, najlepszy rozmiar do polda to 225
-
jakbys mial 200KM w Polonezie to 225 moze i byloby najlepsze,
ale poki co,to najlepszy pod wzgledem technicznym jest kopromis miedzy optymalna przyczepnoscia i oporami toczenia,
reszta moze byc jedynie najladniejsza lub najbrzydsza,
to tak jak kobietami : jeden lubi niskie pulchne cycate ,a drugi smukle dlugonogie plaskie - jezeli waza tyle samo to pod wzgledem technicznym nie ma roznicy ,a podobac sie beda kazdemu inaczej
-
Ot cała filozofia.No i centrowanie musi mieć dobre.
-
Nie chce zakładać nowego tematu więc tu się spytam, czy lekko krzywa felga może powodować to że auto ściąga na którąś stronę? Tzn na starych felgach minimalnie podczas jazdy ściągało na prawo, teraz po założeniu 15" pech chciał że najgorsza felga minimalnie krzywa wylądowała na prawym przodzie i teraz podczas hamowania dość mocno go ściąga na tą stronę. Jakiś tys km robiona zbieżność a wcześniej całe zawieszenie nowe.,
-
nie mozesz przezucic opon jak masz kierunkowe i zamienic stronami?? czy cos? ja mam z przodu od strony pasazera albo zwrotnice jebn@@ta albo wahacz i tez ciagnie na prawoo ze ooo. ale narazie jezdze, zastanawiam sie tylko czy jak zrobie negatyw to czy da rade to wyregulowac
-
No dzisiaj zamienię przód tzn lewa na prawą i odwrotnie, tył z przodem nie mogę bo mam opony parami i te z przodu mimo że maja taki sam rozmiar są lekko niższe od tych z tyłu a nie chce przekładać opon tzn nie chciał bym bo boje się o mocne porysowanie rantu
-
tez balem sie o rysowanie :) kolega rzucił gruba dentke na to felge, maszyna zacisnela, opona zalozona od dupy strony. i nic nie porysowane,
-
zamienie stronami przód jak zacznie ściągać w druga stronę to już wiadomo, ale żeby od lekko krzywej tak ściągało? w sensie krzywa ciężarków dużo nie ma może 35gr
-
myszaradom podjedź sobie na wulkanizację, za kilka złotych sprawdzą na wyważarce wszystkie koła i będziesz miał pewność.
-
ale w tym sęk że one są prosto z wulkanizącji założone i wyważane, nie wiem może ciężarek się odkleil, albo opona dopiero teraz się ułożyła bo mam lekki naciąg tzn opona 175/55 na j7. Dzisiaj zrobię jeszcże trochę km, przełoże te felgi a jutro do wulkanizątora. Bo jeszcże stylu wkurza mnie to że powyżej 80km/h dupa chodzi tak jak by na tarce jechała, wcześniel tak na starych felgach miałem przy 120, lekki luz mam na jednym łożysko może od tego? Albo most na wykończeniu bo trochę wyje.
-
jak lozysko sie wyrobi ,to most wydaje takie dziwieki jakbys pociagiem jechal ,ale ani doopy nie rzuca, ani drgan przesadnych nie ma,
pytanie tylko jak mocno masz wywalone to lozysko
-
Mega strasznie nie jak dzisiaj sprawdzałem, ale mój most też robi takie uderzenia, tzn jedzie się autem odejmie gazu, doda i jest tuwwww, a potem już normalnie sobie wyje, sprawdzałem krzyżaki i są ok. Jak obracam wałem to najpierw ponad pół obrotu jest luz zanim zacznie obracać się koło