FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: markus w Styczeń 06, 2012, 20:39:48 pm
-
Kupilem Caro Plusa 1998 GSI z przebiegiem 120000km , juz po paru tankowaniach stwierdzilem ze pali jak smok , na 100km wychodzi po miescie prawie 18,7 L LPG . Zacząlem od wymiany wkładu filtra powietrza i kupiłem nowe swiece prod. ISKRA FE85PS - 50 G. Gazem steruje sterownik Bingo S-4 i silnik krokowy . Parownik to Tomasetto Blue Star na fakturze z zakladu montujacego LPG widnieje data montazu parownika VI.2004r , czyli ma 8 lat i sadzic mozna ze +/_ 70000km przebiegu.
Co moge zrobic w swoim zakresie , co moge zdiagnozowac czy poprawnie pracuje ? poprzednio mialem poldka z gaznikiem i parownik Lovatto , ktory w zasadzie mial jedna srube regulacyjna a na wezach register. Tutaj nie za bardzo wiem jak sie za to zabrac bo sterownik ustawia sie majac do dyspozycji interfejs i komputer lub laptop. Jak sprawdzic czy sonda Lambda jest sprawna przy pracy z LPG ? Prosze o pomoc i wszelkiego rodzaju informacje od czego zaczać . A moze konieczna jest wizyta u gazownika , bo sam nic nie zrobie ?
-
A lewego powietrza nie łapie może sonda nie działa?
-
Najlepiej to jechać do gazowników, bo jak wszystkim steruje komputer gazowy to za wiele nie zdziałasz. Dobrze by było jeszcze zobaczyć jak ze spalaniem na benzynie. Może coś masz z układem zapłonowym, albo parownik już się skończył.
-
A lewego powietrza nie łapie może sonda nie działa?
Jak sonda ma łapać lewe powietrze ? O co tobie chodzi ?
-
A lewego powietrza nie łapie może sonda nie działa?
Jak sonda ma łapać lewe powietrze ? O co tobie chodzi ?
PO prostu dziura w wydechu przed sondą, sonda daje info do ecu ze jest za dużo tlenu w spalinach i daje Ci więcej paliwa a w tym wypadku gazu
-
Odłącz sondę lambda i sprawdź jak będzie wyglądało spalanie.
-
Osobiście polecam regulacje na parowniku, ja u siebie miałem lpg na śrubie i po kupnie też mi palił jak smok, a po regulacjach zszedł do 11-12 na mieście. Warto też zrobić regenerację parownika ;)
-
oj warto... ja przed świętami zrobiłem regenerację porządnie i przejechałem od tamtej pory niecałę 1000km. Tankowałem jak dotąd trzy razy :P
-
A patrzyłeś czy hamulce nie blokują? To też ma wpływ na spalanie, jak wszystkow porządku to tylko właściwa regulacja lpg. Styl jazdy też ma znaczenie. Poza tym jest zima i ma prawo troche więcej łyknąć;)
-
Hamulce sa w porzadku , nie raz jak dojeżdzam na skrzyzowanie i jest czerwone swietle , a jest nawet bardzo malo, leciuteńko z gorki , to po zahamowaniu i puszczeniu pedału hamulca poldek od razu zaczyna zjeżdzac , znowu zahamuje i od nowa rusza , tak ze wiem ze zaciski nie blokuja . Poza tym sprawdzałem po jezdzie cieplote koł i nie grzeja sie . Czasem na takiej ulicy gdzie nie ma wieczorem duzego natezenia ruchu sprawdzam droge wybiegu i nawet przekracza znacznie / 500-550m/ , te 400m o ktorych jest mowa w instrukcji obslugi przy rozpedzeniu do 50km/h. Reczny mam sprawny / rozpieracz szczek hamulca recznego , po opuszczeniu dzwigni recznego od razu odblokowuje szczeki w bebnach , parkuje w miejscu gdzie jest spad i lepiej nie zaostawiac tam auta na noc na biegu/.
Odnosnie techniki to staram sie jezdzic ekonomicznie , wiadomo ze zima i miasto zakorkowane , ale na tych samych odcinkach i przy mniej wiecej takim samym natezeniu ruchu , moj stary gaznikowy polonez 1,6 GLE nigdy nie zuzywał 18,7L/100km LPG w cyklu miejskim , ten GSI ma lepszy silnik , zupelnie inaczej pracuje , powiedzialbym jezdzi sie plynniej ale to spalanie to ciezko strawic.......
-
Sprawdź parownik - w oryginalnym GLI (bosch) też zaczął żreć ponad 16 litrów LPG po zmianie parownika na nowy, nawet bez szczegółowej regulacji spadło od ręki do 12 litrów. Obecnie po ułożeniu się membran schodzę w trybie emeryta poniżej 11 litrów. Zakładam oczywiście, że reszta jest ok - filtr powietrza, układ chłodzenia itp. Jako ciekawostkę podam, że obecny parownik robi się ciepły (wyczuwalne dłonią) już po niecałej minucie pracy.
-
A lewego powietrza nie łapie może sonda nie działa?
Jak sonda ma łapać lewe powietrze ? O co tobie chodzi ?
Chodziło mi o nieszczelności w układzie dolotowym fucktycznie mizernie to napisałem.
-
kable wn tez sobie wymien kolego i cala reszte filtrow, dopiero potem regeneracje i regulacje
-
Silnik dobrze pracuje? Nie strzela, dusi sie? Gaz śmierdzi z wydechu? Moźe teź być wyciek.
-
Tracer , pytasz czy silnik "strzela" na zasilaniu LPG. Zdarzylo mi sie , ze takie zjawisko pojawia sie, szczegolnie jak zaczynam jazde na PB i przy pierwszych swiatłach , jak spadaja obroty silnika bo sie zatrzymuje , nastepuje " strzal" czyli na zimnym silniku i to w momencie przelaczenia sie sterownika na zasilanie LPG , poprzedni własciciel zamontowal w obudowie filtra powietrza , na bocznej scianie grzybek antystrzalowy , zaczepy filtra sa urwane , a gora filtra jest przykrecona wkretami, co swiadczy , ze ten problem byl obecny w tym aucie . Nie moge dowiedziec sie w zasadzie niczego o tym aucie / ani o przebiegu paska rozrzadu , ani o ustawieniach sterownika LPG/ , bo wlasciciel poloneza sprzedal go przez kogos na allegro , a teraz nie odpowiedzial na list z prosba o kontakt . Brak doswiadczenia w kwestii ustawien sterownika i nie posiadanie laptopa i interfejsu do podlaczenia Bingo S-4 z laptopem , zmusza mnie do odwiedzenia gazownika . Wczesniej chcialem jednak zebrac wiadomosci o mozliwych do wykonania czynnosciach aby cos poprawic w warunkach domowych. Nie czuje tez uchodzacego gazu.
-
W niebieskim gli na boschu gazu też brał koło 20 właśnie przez nieszczelność w układzie- krociec przy kolektorze byl luźny i pod światło widać było jak gaz się ulatnia...
A benzyny to on palił koło 10l/100km czyli norma. Jak pojedziesz do gazownika to za pare zł sprawdzi szczelność- popsika jakimś preparatem i powie co jest nie tak a jak jeszcze trafisz na kumatego to ci w pare min zrobi.
Druga sprawa to jak mi w białym(abimex) padła sonda lambda palił mi 16,5l/100km benzyny, przeliczając na gaz wyszlo by właśnie koło 18,5l/100km, a u ciebie jeśli jest krokowiec to bierze wartości z lambdy.
-
Zacznij od posprawdzania całosci osprzetu silnika i regenerka parownika np jak weze gumowe sa liche, albo membrany jak kamien to salanie moze nawet 20 przekroczyc bez problemu
-
Witam ! Jestem juz po wizycie u gazownika , przylaczył interfejsem laptopa ,chwile pogrzal sonde lambda i powiedzial że : ze sterownikiem wszystko jest ok. jedynie co zrobil to kabelek masowy od sterownika przylaczyl do jednej ze srub przy silniku , a nie jak bylo na poczatku , przy klemie minusowej akumulatora. Jego zdaniem to duze spalanie rzedu 18,5 L/100km jest wynikiem źle dobranej , konkretnie za duzej srednicy miksera . W zwiazku z tym mam pytanie do posiadaczy GSI : jaka powinna byc srednica miksera do wielopunktowego wtrysku w Plusie GSI. Zapłacilem za sprawdzenie 30 pln.
Znalazłem w internecie wykaz mikserow do poloneza z jednopunktowym wtryskiem GLI i na wielopunkcie z silnikiem Rovera , ale z przeznaczeniem do wielopunktu GSI nie moge znalezc , wszystko na stronie Rybacki miksery po wejsciu na miksery wielopunktowe: http://www.rybacki.pl/ ,
-
30-32mm powinno chodzic przyzwoicie
-
Jak Ci się nie pali z tą informacją to jutro zmierzę i ci podam, bo dziś niestety ciemno. ale jest to coś koło 30 - 32 mm jak pisze przedmówca, jutro dokładnie zmierzę. A co do strony Rybacki.pl to do niedawna nawet do silnika 1.4 nie mieli, dodali dopiero jak wysłałem do nich meila z pytaniem jaki powinien być do 1.4, gdyż tej informacji też nigdzie znaleźć nie mogłem.
-
Nie chcę cię martwić, na razie posprawdzaj te opcję ja ostatnio to przerabiałem w poldzie mojego starszego też Gsi. Silniczek równo pracował, ładnie wkręcał się na obroty i palił 17l gazu. Gazownik stwierdził trzy djagnozy.
1 walnięta cewka zapłonowa (sprawdzone)
2 źle ustawiony rozrząd (sprawdzone)
3 wytarty wałek rozrządu (po rozkręceniu wyszło że to on był przyczyną)
Akurat za bezcen dorwałem silnik od innego poloneza i teraz pali 13lpg
-
Mój bierze 15 w zimie teraz, ale eksploatacja na odcinkach 5 km. Zastanawiam się nad regulowanym zaworem, a konkretnie elektrozaworem do nagrzewnicy, żeby silnik nie musiał grzać jeszcze tego płynu.
Średnica mixera to 36 mm w obu moich plusach
-
Mój mikser ma wymiary:
zewnętrzny 55 mm
wewnętrzny 30 mm