FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: BladeOstrze w Listopad 21, 2004, 00:07:26 am
-
Szukalem na forum cos na ten temat ale nie znalazlem wiec pytam Co zrobic aby wydajnosc dmuchawy byla lepsza jak zaparuja mi szyby to musze czekac wieki a czasami nawet sie nie doczekam aby mi odparowala cala szyba do polowy szyby mi dochodzi jako tako a pozniej nie chce dalej isc zima jest ciezko. Z nawiewow pod szyba dmucha cieple powietrze ale dmucha reoche slabo co zorbic aby dmuchalo mocniej
Z gory wilkie thx za pomoc :)
-
Po 1 gdzie masz zaworek i w jakim jest stanie , mozesz wyregulowac klapki od dolotu zimnego powietrza badz przeplukac nagrzewnice ja zrobilem to u siebie i jeste rewelacja
[ Dodano: 2004-11-21, 00:14 ]
Wiec tak temat byl wiele razy walkowany ale coz napisze ci bo wlasnie skonczylem walke z tym .Najpierw rozbierz srodek czyli konsole srodkowa , ten panel srodkowy trzyma sie na 5 srubkach 4 masz na wierzchu 5 jest pod popielniczka , pozniej sciagnij te nakladki co ida do tych dzwigni do regulacji ciepla trza miec do tego dlugi srubokret , nastepnie sciagnij caly tunel przykrecany jest ona 4 sruby, i po odkreceniu tego wszystkiego dostales sie do nagrzewnicy i tu teraz musisz sciagnac te rury co doprowadzaja powietrze do nawiew , po zdjeciu ich sciagnij takie zaczepy co trzymaja dolna obudowe z gorna po zdjeciu tego ukaze ci sie nagrzewniczka, pozniej odczep linke co idzie do zaworka , nastepnym krokiem bedzie spuszczenie plynu , po spuszczeniu plyny odkrec przewody gumowe biegnace od silnika do nagrzewniczki , po odkreceniu ich mozesz juz ja wyciagnac tylko pamietaj uwazaj na rurki te co wychodza z niej aby ich nie uszkodzic bo sa one strasznie miekkie ( ja u siebie jedna uszkodzilem ) . Teraz jak masz juz ja na wierzchu to przeplucz ja najpierw woda pod cisnieniem , pozniej zalej octem tak na 40 minut , pozniej dynaturatem i znowu ocet i plukanko .Ja tak u siebie zrobilem i efekt jest naprwade extra. Teraz zostaje ci tylko zlozenie tego w calosc tylko apmietaj uwazaj na te rurki bo sa strasznie kruche
-
Tyle tylko ze kolega nie pytal o nagrzewnice, bo twierdzi, ze leci cieple powiewtrze, a o dmuchawe.
Coz... ta faktycznie nie ma najlepszej wydajnosci strumienia powietrza, ale moze uda sie wymienic silnik na szybszy?
A moze zastosowac sugerowany juz przez kogos na forum patent z usunieciem czesc uzwojenia silnika? To zwieksza jego wydajnosc w dosc znaczacy spsob, co bylo sprawdzane przy silniku wycieraczek.
Mi pomysl, z usunieciem czesci zwojow wirnika wydaje sie byc realny i sensowny, powodzenia.
Pozdrawiam. 8)
-
a czy usunięcie czę?ci uzwojeń, nie spowoduje, owszem, zmniejszenia rezystancji, ale też i impedancji, a co za tym idzie pola mangetycznego. Wzro?nie pr?d płyn?cy przez uzwojenie, ale czy wzro?nie pole? hmmmm, zastanawiam się...
-
Wydajność dmuchawy traci przedewszystkim przez rozdzielenie naraz powietrza na szybę i nawiewy kabiny ( w innych samochodach przełącza się albo na szybę albo na kabinę i nogi ) Zwiekszenie szybkości dmuchawy z pewnością spowoduje jej głośniejszą pracę co może być nie do zniesienia.
Mi najsłabiej wieją środkowe nawiewy bo ich rury są najbardziej pozaginane ( sam je zakłądałem i musiał bym poprawić ;najlepiej oczywiście te na szybę bo są krótkie ) Dlatego zakleiłem w 40% otwory idące na szybę ( taśmą klejącą w miejscy połączenia nagrzewnicy z rurą ) spadła wydajność dmuchania na szybę ( ale dalej jest zadowalająca ) i poprawił się nawiew pasażerów ( coć super poprawy się nie spodziewaj )
Zastanawia mnie czy nie udało by się wcisnąć od dołu wentylatora z PLUSA , niewiem jak z jego wielkością ale gdyby wszedł to moŹna by go przymocować od spodu (tak że nie było by nawiewu na nogi ) Jego zaletą jest to ,że nie blokuje tak strumienia powietrza.
-
da sie ale to nic nie da :)
bo wentyaltaot pluszaka wieje w dól - a jakby? go zamontował w starszych to by też wiał w dół... tam gdzie nic nie ma...
-
Hmmm , my?lałem ,że on wieje na boki . W takim razie trzeba by go zamontować w miejsce orginalnego co jest dużo trudniejsze.
-
Wafel jak on może wiac na boki, jak on jest drabinkowy? prędzej taki rodzaj jak w poldku mógłby wiac na dół. Po za tym OLO 35 kiedys wcisn?ł z plusa.
U mnie jest to samo, wiatrak niby chałasuje ale z roku na rok coraz słabiej wieje-no szlag mnie już trafia. W innych poldkach wieje wichura w porównaniu u mnie. zakupiłem juz drugi i jak go pod akumulator podpi?łem to wichure robił-ale nie mam kiedy wymienic. Myslałem tez zeby moze załozyc zamiast tych smigieł takie cos jak w plusie czy w maluchu.
-
Powiem tak - z tego co wiem Drucik próbował sie z nim bawić - i gorzej wiał od starego, pozatym zboacz konasrukcję nagrzewnicy plus - tam jest duża przestrzeń między dołem wiatraka a nawiewami.
-
co do wydajno?ci wentylatora to fakt że jest niewielka a co do odparownia szyby to tak prymitywnie ale wystarczy troche uchylić szybę boczn? a przednia znaczmie mniej zaporwuje.
co do siniczka to chyba temat nie do przej?cia no chybaże by zaadoptować od innego samochodu ale ot dużo zabawy
-
Wafel jak on może wiac na boki, jak on jest drabinkowy? prędzej taki rodzaj jak w poldku mógłby wiac na dół. Po za tym OLO 35 kiedys wcisn?ł z plusa.
hehe - byłem ciekaw czy ktos pamięta :D
Z plusowskiego wentylatora założyłem tylko silniczek. Od silnika trzeba odciać kołnierz mocuj?cy, rozciać gniazdo w obudowie (silnik ma większ? ?rednicę), zamocować ?migło do nowego silniczka (nie pamiętam jak, ale da sie jako?), wyciać delikatnie kawałek klapy od nawiewu na nogi (silnik jest takze dłuższy) zamocować silnik w rozciętym symetrzycznie gnie?dzie. Można złapać gniazdo z silnikiem za pomoc? cybantu i pokleić glutownic?. Nie pamiętam szczegółów bo robiłem to 4 lata temu i do obecnej fury włożyłem po prosyu dół dmuchawy od poprzedniego polda. Ale silniczek ma wyższe max obroty. Mniejwięcej jakby do 4 biegowego wentylatora w Mr93 dodać jeszcze 5 bieg - takie mam odczucie.
-
Oj OLO, sie duzo rzeczy ze starego forum pamięta ;)
Oczywiscie piszac to sie pomyliłem bo napisałem jak on może wiac na boki-a miało byc jak na dół bo według mnie wieje na boki-w sumie niesprawdzałem, ale konstrukcja plastiku wytwarzaj?cego wichure, jest taka jak w maluchu, cc i innych zachodnich furach, a tam zasysa powietrze od przodu i oddaje na boki-wiec tak myslałem ze to dobra alternatywa by mogła byc-ale skoro Drucik próbował i bylo gorzej to pozostaje mi załozyc nowy silnik, moze bedzie lepszy-albo ja mam gdzies takie straty na instalacji do wiatraka(tak sie zastanawiam czy wł?cznik z potencjometrem czasem nie zabiera za duzo)
OLO, jakbym miał tak jak w normalnym poldku to byłbym wniebowzięty, a juz nie mówi?c o 5 biegu...
I jeszcze zauważyłem, że czasami jak zał?cze wiatrak gdy auto jest np zimne to wiatrak mimo hałasu normalnego-daje mniejszy strumień powietrza niż pó?niej jak dłuzej pochodzi-normalnie paranoja, powietrze ledwo muska dłoń jak się wtedy przystawi do kratki..... :cry: :cry: :cry:
-
w nagrzewnicy do plusa ważnie jest żeby ta klapka odnawiwu na nogi była szczelna - inaczej 70% powietrza tamtędy ucieknie bo system jest prze?mieszny - rury nawiewu na szybei kabinę s? dobre 2 cm powyżej płaszczyzny dna tej puszki (to dno to jest klapa na nogi). Zamast zrobić żeby główny podmuch wenta był na te rury bo jesttak że resztki powietrza id? w rury a znaczna większo?ć na dół...
-
Czyli tak samo jak w starej nagrzewnicy , tam też jak nieszczelne to leci na nogi. Ja mam na stałę zamknięty nawiew na nogi
[ Dodano: 2004-11-22, 16:53 ]
Czyli tak samo jak w starej nagrzewnicy , tam też jak nieszczelne to leci na nogi. Ja mam na stałę zamknięty nawiew na nogi
A tak wogóle to dużo lepsza jest nagrzewnica z plusa ?? chodzi mi o temperaturę powietrza dmuchanego oraz siłę dmuchawy ??
-
W sprawie dmuchawy dziwny efekt dzisiaj zauwazylem autko wlaczone silnik pracuje na wolnych jak wlacze dmuchawe to wskazniki paliwa, cisnienia oleju, i temp. (kwadratowe zegary) wzrasta ok.2-3grubosci wskazowki jak wylacze to spada o ta grubosc dziwne co poprawic???jakie sugestie, info.
-
Jak jest roziazane sterowanie kierunkiem nawiewu gora dol?? Bo w ksiazce nie mam zadnego takiego zdjecia i nie wiem jak to wyglada?! Ostatnio chcialem sobie poscic nawiew na nogi, przerzucam dzwignie a tu... d.u.pa i nic nie nie przelaczylo na nogi i w dodatku mam teraz slabyszy nawiew na szybe :mad:. Ile trzeba rozkrecac aby to naprzewic?? Auto w avatarku.
-
Ta poziom? d?wignia regulujesz uchylenie klapy dolnej. Nóg sobie nie ogrzejesz, natomiast szyba moze ci zaparować - tak to działa :)
-
jak wlacze dmuchawe to wskazniki paliwa, cisnienia oleju, i temp. (kwadratowe zegary) wzrasta ok.2-3grubosci wskazowki jak wylacze to spada o ta grubosc dziwne co poprawic???
masz problem z pradem - podlacz sobie dobra mase do calego interesu i sie uspokoi
a zanim to zrobisz pusc radio na full - zobaczysz jak sie wskazniki buaja w rytm muzyki :D
-
Albo zbyt niskie napięcie ładowania albo problem z mas?.
-
Ta poziom? d?wignia regulujesz uchylenie klapy dolnej. Nóg sobie nie ogrzejesz, natomiast szyba moze ci zaparować - tak to działa
Dokładnie , jako? kiepsko dopracowali t? nagrzewnicę ponad ćwierć wieku temu :D
Dlatego warto nawiew na nogi zamkn?ć na stałę i usczelnić coby lepiej wiało z pozostałych dziur.
-
Ta poziom? d?wignia regulujesz uchylenie klapy dolnej. Nóg sobie nie ogrzejesz, natomiast szyba moze ci zaparować - tak to działa
Problem w tym, ze ta dzwignia w ogole nie dziala.
-
załóżcie sobie od plusa nagrzewnicę , moim zdaniem jest super :D
-
załóżcie sobie od plusa nagrzewnicę , moim zdaniem jest super
za duza rzeznia, poza tym nagrzewnica dziala dobrze (tzn. ladnie grzeje), ale nie moge przelaczyc nawiewu gora/dol bo cos sie spier... i nie wien co??
-
Ja z kolei dzisiaj zauważyłem że dwa prawe nawiewy na desce s? chyba czym? zapchane , bo w ogóle prawie nic z nich nieleci , nawet jak pozamykam wszystko co możliwe i otworze jeden z prawych nawiewów to nic się niedzieje. Wiecie co mozna zrobić z tym fantem ?
-
MaciejFSO#1830, rozł?czyła ci się linka prawdopodobnie a nawet na pewno
TOMEK1984NS88, pozakładaj rury doprowadzaj?ce do nich powietrze, spadły pewnie sobie :)
-
MaciejFSO#1830, rozł?czyła ci się linka prawdopodobnie a nawet na pewno
thomas#1840 duzo z tym roboty jest??
-
załóżcie sobie od plusa nagrzewnicę , moim zdaniem jest super
Z tego co pamiętam to nie wejdzie chyba bez szlifierki ? Pozatym trzeba by sterowanie przerobić. Niema sensu chyba bez zmiany całej deski
-
To powiedzcie mi ostatnio przestał mi dzialac pierwszy bieg w dmuchawie co sie mogło zchrznic?????
-
Pewnie przeł?cznik sie kończy ,przynajmniej u mnie tak było ,a ja przez pierwsze rok dwa jazdy Poldkiem po wł?ceniu nawiewu miałem "?nieg" z g?bki w samochodzie potrafiła nawet wylatywać wielkimi kawałami :shock: Co to mogło być ???
-
przełoncznik to wymieniałem niedawno na nowy
-
a rezystor sprawdzales?
-
nie :?
-
tz... odrazu powiem ze nie wiem jak to jest rozwiazane w Twoim przypadku... widzialem przelaczniki dmuchawy (plynna regulacja) z elektronika i te z regulacja skokowa, ktore oparte sa o dodatkowe rezystancje... jesli masz regulacje skokowa to sprawdz te oporniki (powinny byc gdzies w poblizu dmuchawy... dojdziesz po przewodach)
-
ok jutr sie sprubuje tam dokopac :P i posprawdzam