FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => AUTA SYMPATYKÓW KLUBU => Wątek zaczęty przez: arek1995 w Marzec 04, 2012, 20:41:28 pm
-
Witam
Chciałbym się Wam pochwalić moim polonezem którego uratowałem od kasacji.
Stał pod blokiem około 2 lat.Zawsze mi się marzyło kupić poloneza który stal dłuugi czas nie ruszany i móc przywrócić go do świetności
Trzymam go na wsi,więc odwiedzam go tylko w weekendy,za każdym razem robiąc zdjęcia,z przebiegu prac.
Tutaj są pierwsze zdjęcia:
3 Stycznia
(http://img824.imageshack.us/img824/6894/image000yj.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/824/image000yj.jpg/)
(http://img192.imageshack.us/img192/4071/image001za.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/192/image001za.jpg/)
(http://img828.imageshack.us/img828/3229/image002kz.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/828/image002kz.jpg/)
(http://img269.imageshack.us/img269/5233/image003gwu.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/269/image003gwu.jpg/)
22 Stycznia udało mi się go uruchomić po : wyczyszczeniu świec,wymianie komputera,filtra paliwa,pompy paliwa.
(mam filmik,ale muszę go ocenzurowac xD)
4 lutego wymieniłem czujnik wstecznego oraz zacząłem montowac tapicerkę Inter Groclin
(http://img542.imageshack.us/img542/4743/4stycznia1.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/542/4stycznia1.jpg/)
(http://img600.imageshack.us/img600/9527/4stycznia2.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/600/4stycznia2.jpg/)
(http://img853.imageshack.us/img853/349/4stycznia3.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/853/4stycznia3.jpg/)
5 lutego
czyściłem przepustnicę,i wymieniałem deskę rozdzielczą z powodu pęknięcia
(http://img848.imageshack.us/img848/8669/5luty2.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/848/5luty2.jpg/)
(http://img42.imageshack.us/img42/5779/5luty3.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/42/5luty3.jpg/)
(http://img252.imageshack.us/img252/2577/5luty.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/252/5luty.jpg/)
(http://img13.imageshack.us/img13/6452/5luty5.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/13/5luty5.jpg/)
(http://img29.imageshack.us/img29/5246/5luty6.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/29/5luty6.jpg/)
Ferie spędziłem na wsi więc miałem więcej czasu na prace przy autku
17-24 luty
Wymieniłem wydech(dwururka,pierwszy tłumik i wszystkie wieszaki)założyłem podszybie,tylną kanape IG,korek wlewu paliwa,oleju i do chłodnicy oraz.. pomarańczowe kierunki <3 :d
(http://img337.imageshack.us/img337/5936/image000zm.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/337/image000zm.jpg/)
(http://img12.imageshack.us/img12/6073/image001go.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/12/image001go.jpg/)
(http://img838.imageshack.us/img838/697/image006yf.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/838/image006yf.jpg/)
(http://img6.imageshack.us/img6/296/image007yl.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/6/image007yl.jpg/)
(http://img41.imageshack.us/img41/1608/image013sk.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/41/image013sk.jpg/)
(http://img820.imageshack.us/img820/6416/image015xd.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/820/image015xd.jpg/)
(http://img822.imageshack.us/img822/706/image016iui.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/822/image016iui.jpg/)
(http://img21.imageshack.us/img21/8237/image017ih.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/21/image017ih.jpg/)
Niestety korek wlewu oleju,chociaż ładny i błyszczący okazał się być totalną porażką...
rano chciałem odpalić auto i słychać było taki metaliczny dźwięk.z czystej ciekawości sprawdziłem korek,i metalowy zaczep sie oderwał i wpadł pod pokrywę zaworów...
na szczęście po wyjęciu tego elementu auto odpaliło
(http://img842.imageshack.us/img842/1377/image012wx.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/842/image012wx.jpg/)
do zamontowania zostały grocliny na przód,elektryczne lusterka,maty grzejące do foteli(przyciski już są) i pare pierdółek xD
Jak zrobi się cieplej planuję porobić parę zaprawek i zakonserwuję podłogę która o dziwo jest w stanie idealnym-ani jednej dziurki :d
-
Kanapa ładnie wygląda, tapicerka jak nowa
Pozdrawiam.
Dzięki,była trzymana pod przykryciem na strychu przez dwa lata :D
Na tych heblach też całkiem dobrze hamuje,ale lucasy są w planie, tylko nie wiem czy można je zamontować na zasadzie P&P czy trzeba coś spawać?
Chce jeszcze zamontować zbiorniczek wyrównawczy z nowszych modeli Caro bo ten obecny wygląda jak jakiś słoik :D, tylko czy będzie pasował do tej chłodnicy którą ja mam?
-
Cieszę się widząc tak ambitnego młodego człowieka, który sam szykuje swoje auto :)
Jestem ciekaw efektów dalszych prac.
Jeżeli już chcesz się pozbyć zbiorniczka wyrównawczego, to pomyśl nad kompleksową wymianą wraz z chłodnicą. ;)
1.5 GLI to ciekawa konfiguracja, podobno bardzo oszczędnie obchodzą się z benzyną ; )
-
1.5 GLI to ciekawa konfiguracja, podobno bardzo oszczędnie obchodzą się z benzyną ; )
jakby się nie obchodziły, to warto go zachować w oryginale, rzadko się spotyka 1.5 na wtrysku.Chce jeszcze zamontować zbiorniczek wyrównawczy z nowszych modeli Caro bo ten obecny wygląda jak jakiś słoik :D,
po co? takie zbiorniczki były od zawsze w polonezie i działały. wymyj go z zewnatrz i w środku to będzie całkiem przyzwoicie wyglądał.
-
Słowa uznania i pokłony. ;) Masz nieco mniej mniej lat niż ja, ale pamiętam jeszcze jak ja miałem 17 lat, to były czasy, w których miałem tyle zapału co i Ty, do dłubania przy moim Poldku - a miałem do wyboru albo Atu Plusa 1.6 GSi '98, albo rozpadające się Caro Rover '94 - wybrałem Atu Plusa bo był w super stanie, ale jakbym wybrał Roverka to bym miał co przy nim robić i nie wiadomo jakby się to skończyło, więc życzę Ci, by Twój zapał nie minął.
Ogólnie Twój prezentuje się bardzo fajnie, a widzę, że w Twoich rękach będzie z niego z czasem genialny Polonez. Zazdroszczę kanapy - też mam Grocliny w pomarańczowe paski, tylko ten pomarańcz zmienił się z wiekiem w ledwie żółty, ech... Pomarańczowe kierunki robią dobrą robotę. Teraz tylko od Ciebie zależy w którą stronę pójdziesz ze stylizacją Carówki - czy w Orciari, czy w serię. Osobiście widzę go w serii, na fabrycznych alufelgach O.Z. 13". Silnik ja bym zostawił także oryginalny, na przekór trendowi wywalania OHV'ek na złom i wsadzania Roverka pod maskę. Ja ze swojego Atu OHV nie wywalę za żadne skarby. Niby to nie jedzie, niby sporo wciąga, ale swój urok ma, a jakby wsadzić most o przełożeniu 4.3 to też miało by należytą dynamikę, nie taką jak rover, ale niezłą.
Bądź co bądź - Gratulacje i Szacunek (nie bez powodu z wielkiej litery), będę śledził uważnie temat o Twoim Polonezie. Pozdrawiam. ;)
-
Gratuluje uratowania poloneza :) również mam nadzieję, że pozostanie w nim 1.5 GLI bo to bardzo rzadka wersja :)
-
1.5 GLI bo to bardzo rzadka wersja
Zgadza sie sam mam takiego a co do poloneza to gratulacje
-
Cytat: Dawid91 w Dzisiaj o 16:45:10
1.5 GLI bo to bardzo rzadka wersja
Zgadza sie
Dokładnie 1.5 na jednopunktowym wtrysku Abimex bardzo rzadkie. FSO szybko wycofało się z tej pojemności na wtrysku , a jeszcze bardziej rzadkie jest znaleźć wąskie Caro z 1992r. 1.5 na wtrysku + Srebrny lakier metalik <mruga> Pewnie kosztowały majątek w tamtych czasach i ludzie rezygnowali :( To już była pełna elektronika jak na Polda ;)
-
1.5GLI moje marzenie, oddam za to nawet rovera :d
Furka widać w dobrych rękach tak trzymać ;)
-
Dziękuję Wam wszystkim za pozytywne opinie o mojej poldzinie :D
Wasze komentarze motywują mnie do dalszej pracy,niestety robię wszystko sam,więc troche mi z nim zejdzie-ale za to jaka satysfakcja,że wszystko zrobilem sam :d
W najbliższy weekend będe montował centralny zamek :)
-
niestety robię wszystko sam
A nie łaska zapytać czy nie pomogę?
Znasz odpowiedz wiec to tylko kwestia dogadania
Btw. Poldek fajny a moje szczegółowe zdanie na jego temat znasz <cwaniak2>
A pamiętam jak w wakacje jeszcze na Krowodrzy wrastał w ziemie....
-
Świetnie, że poldek trafił w dobre ręce i powraca do życia <spoko> Życzę dalszego zapału do pracy i nie zrażaj się trudnościami, które czasem występują.
A pamiętam jak w wakacje jeszcze na Krowodrzy wrastał w ziemie....
W którym miejscu? Jestem z Krowodrzy i go nie pamiętam. To chyba nie jest ten spod TESCO przy ul. Wybickiego?
-
To chyba nie jest ten spod TESCO przy ul. Wybickiego?
Krafter dokładnie ten sam :P
-
To chyba nie jest ten spod TESCO przy ul. Wybickiego?
Krafter dokładnie ten sam :P
Tak jak Putin powiedział, to ten :D
Raz w wakacje koło niego przejeżdżałem i sie zakochałem :) zostawiałem kartki "kupię" aż w końcu ktoś zadzwonił :P
-
zostawiałem kartki "kupię" aż w końcu ktoś zadzwonił :P
Też tak muszę zrobic :P
-
To skoro to jest ten spod TESCO, to jeszcze większy szacunek dla pracy którą w to wkładasz... <ok> widziałem go kilka razy jak tam stał i był w stanie mocno "kiepskim" :) pozdrawiam
-
Stan kiepski to mało powiedziane. Dla mnie to była ruina ale teraz pod opieką Arka odzyskuje blask <spoko>
-
Będę sie starał żeby wyglądał jakby wyjechal z fabryki :) troche to czasu zajmie,ale nie poddam się :)
-
Ruda szma*a Ci może w tym przeszkodzić :P
-
Polonez bardzo spoko :-) jesyteś na dobrej drodze do zrobienia naprawde fajnego autka! Wielki podziw i gratulacje za wkład pracy i starania, wiem jak trudno jest łączyć taką pasję i szkołę ;/ trzymam kciuki! <spoko>
-
1.5 GLI to ciekawa konfiguracja, podobno bardzo oszczędnie obchodzą się z benzyną ; )
Mój chla 7l PB a gazu nie mierzyłem bo nigdy go nie miał :D
Dokładnie 1.5 na jednopunktowym wtrysku Abimex bardzo rzadkie. FSO szybko wycofało się z tej pojemności na wtrysku , a jeszcze bardziej rzadkie jest znaleźć wąskie Caro z 1992r. 1.5 na wtrysku + Srebrny lakier metalik <mruga> Pewnie kosztowały majątek w tamtych czasach i ludzie rezygnowali :( To już była pełna elektronika jak na Polda ;)
Tak sie składa że mam wąskie caro 93 1.5 GLI kolor 108 jeszcze na starych zegarach :) wyp. fabryczne to alufelgi + opony michelin MTX,grocliny standard,atrapa orciari,centralny + alarm,
-
Co do 1.5 GLI to słyszałem od takiego jednego że kiedyś jego ojciec w 1991 roku kupił nowe caro jak tylko do produkcji weszły właśnie 1.5 GLI
-
Cytat: Arti28 w Marzec 05, 2012, 17:18:18 pm
Dokładnie 1.5 na jednopunktowym wtrysku Abimex bardzo rzadkie. FSO szybko wycofało się z tej pojemności na wtrysku , a jeszcze bardziej rzadkie jest znaleźć wąskie Caro z 1992r. 1.5 na wtrysku + Srebrny lakier metalik Pewnie kosztowały majątek w tamtych czasach i ludzie rezygnowali To już była pełna elektronika jak na Polda
Tak sie składa że mam wąskie caro 93 1.5 GLI kolor 108 jeszcze na starych zegarach wyp. fabryczne to alufelgi + opony michelin MTX,grocliny standard,atrapa orciari,centralny + alarm,
Panie ! Szanuj sprzęt i zapodaj jakieś fotki ;)
-
Cytat: Arti28 w Marzec 05, 2012, 17:18:18 pm
Dokładnie 1.5 na jednopunktowym wtrysku Abimex bardzo rzadkie. FSO szybko wycofało się z tej pojemności na wtrysku , a jeszcze bardziej rzadkie jest znaleźć wąskie Caro z 1992r. 1.5 na wtrysku + Srebrny lakier metalik Pewnie kosztowały majątek w tamtych czasach i ludzie rezygnowali To już była pełna elektronika jak na Polda
Tak sie składa że mam wąskie caro 93 1.5 GLI kolor 108 jeszcze na starych zegarach wyp. fabryczne to alufelgi + opony michelin MTX,grocliny standard,atrapa orciari,centralny + alarm,
Panie ! Szanuj sprzęt i zapodaj jakieś fotki ;)
Aktualnie nie mam fotek,ale jest identyczny jak ten wszystko to samo ma oprócz blendy i mój ma alufelgi w kształcie gwiazdy i pod machą 1.5 na wtrysku :d
http://allegro.pl/polonez-caro-1-6-gle-i2243715788.html
-
Silnik z wtryskiem 1.5 GLI był już dostępny w exportowych modelach przejściówek. U nas był dostępny za dopłata ( nawet sporą, jak znajdę cennik to wkleję) od 1991 roku w Caro nawet w wersji z katalizatorem (AE) lub bez (AF), MOC ODPOWIEDNIO 78 KM lub 76 KM. Był to normalny silnik 1.5 tylko ze oferowany z jednopunktowym wtryskiem paliwa AGG TBI 700 lub MULTEC TBI 700 firmy GM:) Produkcję tego silnika 1.5 zakończono w bodajże w połowie 1995 roku.
w skrócie to najnormalniejsze 1.5 tylko że z wtryskiem jednopunktowym. A dodam ze na zegarach zamiast kontrolki ssania pojawiła się czerwona lampka check engine ( mowa tu o zegarach MR91)
ps. pokaż foto tego sprzęta i w jakim stanie jest:) to też z chęcią go obejrzę:)
-
w skrócie to najnormalniejsze 1.5 tylko że z wtryskiem jednopunktowym.
To nie do końca takie normalne jak na początek Caro :)
A dodam ze na zegarach zamiast kontrolki ssania pojawiła się czerwona lampka check engine ( mowa tu o zegarach MR91)
Dokładnie :) Ogólnie posiadanie wąskiego Caro na wtrysku i do tego srebrny Metalik to jest Rarytas w Oryginale
-
Gratulacje za wkład pracy nad Poldkiem, poldek w twoich rękach wróci do świetności, Szaczun! <spoko> <spoko>
-
To nie do końca takie normalne jak na początek Caro :)
dla mnie to normalne bo pamiętam jak nówki stały w salonach i można było dokupić to wszystko. Wtedy był wolny rynek już, lecz niestety każdy dodatek dużo kosztował.
zresztą jest temat na forum o opcjach i dodatkowym wyposażeniu Poloneza.
a w temacie dbaj i szanuj bo wąskich Caro z poczatku produkcji robi się coraz mniej.
-
Gratulacje za ten zapal i chęci i obyś się nie poddał
Ja już osobiście wysłałem jednego Poldka na złom więc teraz odpracowuje swoja winę ratując innego Poldka przed końcem istnienia
Mój jeszcze nie odpala ale w przeciągu miesiąca myślę ze dopali
Wiec wiem jak to jest
Powodzenia i wytrwałości
-
jakby się nie obchodziły, to warto go zachować w oryginale, rzadko się spotyka 1.5 na wtrysku.
Eh chłopie,sam na fpmie wywód prowadziłeś że caro z silnikiem 1.5 gli jest gówno warte ...
-
Witam, wprawdzie nie mam nowych fotek bo dawno nie byłem u Polda, pochwale się tym,że zamontowałem centralny zamek.Narazie tylko przód bo nie mam żądnego pomysłu jak umieścić siłowniki z tyłu. ktoś poratuje zdjęciem?
aaa i pochwale sie czymś jeszcze-auto mi sie paliło :/ ale nie ma tragedii w święta to ogarne i myśle,że pojeżdzę :D
-
.Narazie tylko przód bo nie mam żądnego pomysłu jak umieścić siłowniki z tyłu. ktoś poratuje zdjęciem?
Poziomo, za pomocą blaszek takich śmiesznych małych. Działają na odwrót niż przednie, tzn. jeżeli przednie są w pozycji wysuniętej to tylne wsuniętej.
http://artmoto.com.pl/zdjecia/ALARM_03a.jpg
-
Tylko te blaszki trudno dostać, można wywiercić dziury na górze i na dole i przykręcic pionowo te blaszki z dziurkami dołączanymi do każdego zestawu centralnego.
(http://img74.imageshack.us/img74/9620/dsc05418gl2.jpg)
-
Nowości :)
Znalazłem to w otchłani dysku twardego.Zbudowałem to w wieku 14/15 lat :D i wszystko normalnie działało xD
(http://img252.imageshack.us/img252/6999/dsc00122v.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/252/dsc00122v.jpg/)
a za chwile jak znajdę program do obróbki wideo wkleje link do filmów, bo na jednym nagrałem problem z odpalaniem
-
Zbuduj mi coś takiego, też chętnie pośmigam Poldkiem w Colinie :P
-
do gier miałem to :
http://www.youtube.com/watch?v=f1z0Bc4k1ig&feature=plcp&context=C462ad02VDvjVQa1PpcFPgcGze146dLCEWLJWCBPTXGG09ed1CaJg%3D
:)
-
Fajny cukierek, ratuj go, tylko żebyś nie poszedł w jakieś kretyńskie neonki i kołpaczki z Tesco, bo szkoda 15.GLI na taki śmietnik...
-
Fajny cukierek, ratuj go, tylko żebyś nie poszedł w jakieś kretyńskie neonki i kołpaczki z Tesco, bo szkoda 15.GLI na taki śmietnik...
Tego samego zdania jestem
-
Cytat: Jaro w Dzisiaj o 00:07:30
Fajny cukierek, ratuj go, tylko żebyś nie poszedł w jakieś kretyńskie neonki i kołpaczki z Tesco, bo szkoda 15.GLI na taki śmietnik...
Tego samego zdania jestem
Na razie przeglądając ten temat wszystko wskazuje na to że kolega reanimuje tego Poloneza z głową i na myśl mu nie przychodzą wieśniackie dodatki, więc chyba nie ma o co się martwić. <ok>
-
Ładna carotka ;) Co do silnika, to 1.5gli też jakoś do mnie przemawia ;)
-
Miło się czyta Wasze komentarze. Autko jest "odbudowywane" na orginal,więc nie będzie żadnej wiochy.
Dzisiaj wymienilem szkrzynie biegów. W sumie to walczylem z nią od 11 wczoraj rano, a skończylem dzisiaj o 5 rano :d
Sprzęglo prawie nówka, do skrzyni wlałem nowy olej,nowa linka sprzęgła.
Więc troszke się dzialo :)
Mi jakoś 1.5 gli nie zabardzo pasuje. A to dlatego bo mierzylem mu dzisiaj kompresje.Na 1 cylindrze : 0,5 Mpa ,
2,3 : 1MPa
A na 4 cylindrze 0,7....
Więc nie wygląda to ciekawie.
Co to może być?
Pierścienie,UPG?
-
Twój Polonez poprostu czeka na jakieś 16 zaworów. Archaiczna OHV sugeruje Ci, że ma dość współpracy.
-
Twój Polonez poprostu czeka na jakieś 16 zaworów. Archaiczna OHV sugeruje Ci, że ma dość współpracy.
Zgadzam się z tym w 100 % :) .
-
W to kur#a do wszystkich poldków byście powsadzali k16 ;-|
-
Twój Polonez poprostu czeka na jakieś 16 zaworów
Bądź na kupno zdrowego Ohv odemnie :) a K16 będzie u mnie :)
-
Ta, powsadzajcie do wszystkich trupów k-serie ze szrotu, a potem radocha do pierwszego buta jak się głowica podniesie <lol2> Jaki jest sens kupować 1.5GLI i robić z niego kundla? Jak chcesz wsadzać k16 to kup se gotowego a to auto sprzedaj komuś kto ogarnia...
-
w sumie od początku zastanawiałem sie nad roverem. ale odpuściłem sobie bo byście mnie zabili za to że zniszczyłem taki "lalytas" :p jak 1.5GLI xD
Pozatym powili nabieram doświadczenia z tym silnikiem, już go troszke rozbierałem, więc myśle nad jakimś remoncikiem tylko nie wm co dokładnie mogło sie zjeb**
-
W to kur#a do wszystkich poldków byście powsadzali k16
Spokojnie, jeszcze żyją takie "dinozaury" jak ja, które wolą mieć "prehistoryczne" OHV i zdania nigdy nie zmienią. Oczywiście z szacunkiem do K16-tki, ale jak już miałbym mieć rovera pod maską, to tylko zamontowanego pod tą maską przez fabrykę, zgodnego z VIN-em, a nie swapowanego. ;) I tutaj małe wtrącenie do tematu, żeby nie było pełnego OT - kolego arek1995, ja bym pozostał przy serii. <ok>
Pozatym powili nabieram doświadczenia z tym silnikiem, już go troszke rozbierałem, więc myśle nad jakimś remoncikiem tylko nie wm co dokładnie mogło sie zjeb**
Zrób próbę olejową, to da Ci już pewną wiedzę, co mogło pójść. Pomijając to, co ta strona poniżej reklamuje, tu jest sporo info na ten temat:
http://www.ceramizer.pl/content/view/37/74/
-
dobrze prawi, polać mu Kubusia :)
-
W to kur#a do wszystkich poldków byście powsadzali k16
Spokojnie, jeszcze żyją takie "dinozaury" jak ja, które wolą mieć "prehistoryczne" OHV i zdania nigdy nie zmienią. Oczywiście z szacunkiem do K16-tki, ale jak już miałbym mieć rovera pod maską, to tylko zamontowanego pod tą maską przez fabrykę, zgodnego z VIN-em, a nie swapowanego. ;) I tutaj małe wtrącenie do tematu, żeby nie było pełnego OT - kolego arek1995, ja bym pozostał przy serii. <ok>
Pozatym powili nabieram doświadczenia z tym silnikiem, już go troszke rozbierałem, więc myśle nad jakimś remoncikiem tylko nie wm co dokładnie mogło sie zjeb**
Zrób próbę olejową, to da Ci już pewną wiedzę, co mogło pójść. Pomijając to, co ta strona poniżej reklamuje, tu jest sporo info na ten temat:
http://www.ceramizer.pl/content/view/37/74/
jak sie uda to na kolejny weekend pożyczę manometr i zrobie próbę olejową. A tak przy okazji.jak zaczynałem robić przy tym aucie to pod korkiem oleju była taka maź jak majonez. to podobno objaw UPG ale po wytarciu tego czegoś już więcej sie nie pojawiło.w takim razie od czego sie to mogło zrobić?
-
arek, ja w wekacje możę będe miał zdrowe OHV na sprzedaż :) nie pakuj tam k16! pasuje tu jak pięść do nosa :-)
-
jak sie uda to na kolejny weekend pożyczę manometr i zrobie próbę olejową. A tak przy okazji.jak zaczynałem robić przy tym aucie to pod korkiem oleju była taka maź jak majonez. to podobno objaw UPG ale po wytarciu tego czegoś już więcej sie nie pojawiło.w takim razie od czego sie to mogło zrobić?
Jak się robi małe przebiegi i silnik się nie zdąży dogrzać.
-
w takim razie od czego sie to mogło zrobić?
Ponoć może się pojawić jak się jeździ niedogrzanym samochodem.
-
może, może. ja tak miałem w zimie, ale ilości symboliczne.
-
Też się z tym spotakałem, majonez pod korkiem, a silnik dobry. Warto wtedy zainwestować w dobry termostat, który pozwoli szybko uzyskać wysoką temperaturę ;)
-
no to by sie zgadzało z tym co zauważylem na początku jego eksploatacji-trzyma temperature 70*C a powinien 90
miły24 za ile będziesz miał ten silnik do sprzedania?
-
Wrzucam tu link do filmu przedstawiającego odpalanie mojego polda :/
teraz pali troszke lepiej ale to nie to czego oczekuje...
http://www.youtube.com/watch?v=fgHH3oPOGdE
Jeśli nie załapie za pierwszym razem to potem pali tak jak na filmie
Ktoś ma pomysły co to może być?
-
Na benzynie odpalasz? Pali jakby przylany był. Czujnik temperatury może siedzi?
-
odpalam i jeżdzę tylko na benzynie. odkąd go kupiłem, tylko raz jechał na gazie,ale w weekend go demontuje :P
A jeśli chodzi o czujnik temp,to mówisz o tym ktr daje impuls na wskazówce,zamontowany na pompie wody?
-
Ten przy kolektorze dolotowym
-
To chyba wiem o który chodzi :P on jest skierowany w strone ściany grodziowej?
Jeśli to on, to jest na swoim miejscu,ale nie sprawdzałem czy sprawny bo nie wm jak :)
Jaki on ma wpływ na pracę silnika?
-
Zasadniczy bez niego nie odpalisz silnika.
-
ale jednak odpala,więc jest chyba sprawny.Zauważyłem że po wymianie wydechu zaczął tak ciężko odpalać.bo wcześniej,pomimo mrozów -20*C odpalał bez problemów
-
Zauważyłem że po wymianie wydechu zaczął tak ciężko odpalać.
Wydech nowy ? Katalizator w jakim stanie ? Sondy lambda nie uszkodziłes ?
-
Zauważyłem że po wymianie wydechu zaczął tak ciężko odpalać.
Wydech nowy ? Katalizator w jakim stanie ? Sondy lambda nie uszkodziłes ?
używany,ale w stanie perfekt. To jest wersja bez katalizatora,a sondy lambda nie ma, zamiast niej na "fartuchu"(tak sie to nazywa?) jest złączka z potencjometrem do regulacji. Tak było w orginale
-
Dawno nic nie pisałem,a działo się dużo :)
Auto ma praktycznie nowy silnik, połatałem poszycie progu i wstawiłem łatkę w podłodze w miejscu pod lewarek, aktualnie jest już prawie złożony :)
aaaa i ma nowy licznik :)
zdjęcia będą za moment :P
-
Zaczęło się od tego,że stary silnik powiedział PAPA...
(http://img402.imageshack.us/img402/9530/img20120520006.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/402/img20120520006.jpg/)
bez wyciągarki też dałem rade :) trzeba improwizować xD
(http://img834.imageshack.us/img834/5162/img20120520011.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/834/img20120520011.jpg/)
Zacząłem polerować każdy aluminiowy element silnika(nie na lustro,ale sie błyszczy :) )
(http://img815.imageshack.us/img815/1549/img20120609014.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/815/img20120609014.jpg/)
(http://img803.imageshack.us/img803/280/img20120609016.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/803/img20120609016.jpg/)
(http://img228.imageshack.us/img228/218/img20120609038.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/228/img20120609038.jpg/)
(http://img834.imageshack.us/img834/6835/img20120512018.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/834/img20120512018.jpg/)
Autko wypatroszone ;]
(http://img821.imageshack.us/img821/1346/img20120610002.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/821/img20120610002.jpg/)
Wyczyściłem zbiornik,pomalowałem podkładem reaktywnym i chlorokauczukiem
(http://img577.imageshack.us/img577/1691/img20120630006.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/577/img20120630006.jpg/)
(http://img88.imageshack.us/img88/2261/img20120630007.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/88/img20120630007.jpg/)
(http://img822.imageshack.us/img822/1685/img20120701004.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/822/img20120701004.jpg/)
Wiadomo-nowe opaski zbiornika,przewody gumowe itp
Nowy silnik:
(http://img152.imageshack.us/img152/8697/img20120705006.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/152/img20120705006.jpg/)
Wspomaganie :
(http://img15.imageshack.us/img15/1007/img20120707001.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/15/img20120707001.jpg/)
(http://img841.imageshack.us/img841/1649/img20120707005.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/841/img20120707005.jpg/)
(http://img152.imageshack.us/img152/2369/img20120707007.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/152/img20120707007.jpg/)
(http://img109.imageshack.us/img109/2784/img20120712002.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/109/img20120712002.jpg/)
Pierwsze przymiarki grilla :
(http://img404.imageshack.us/img404/3598/img20120712001.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/404/img20120712001.jpg/)
Malowanie komory silnika :
(http://img502.imageshack.us/img502/7108/img20120714003.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/502/img20120714003.jpg/)
(http://img543.imageshack.us/img543/2334/img20120714009.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/543/img20120714009.jpg/)
(http://img339.imageshack.us/img339/3315/1006680i.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/339/1006680i.jpg/)
Cała wiązka elektryczna puszczona w peszel :
(http://img94.imageshack.us/img94/8394/1006704a.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/94/1006704a.jpg/)
(http://img580.imageshack.us/img580/1950/1006723.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/580/1006723.jpg/)
(http://img832.imageshack.us/img832/2536/1006725k.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/832/1006725k.jpg/)
Silnik uzbrojony,i gotowy do montażu(wcześniej był na wtrysku bosha więc musiałem troszkę rzeczy pozmieniać)
(http://img42.imageshack.us/img42/21/1006736f.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/42/1006736f.jpg/)
"Serce" Poloneza włożyłem beż żadnej specjalnej wyciągarki i samemu :D
(http://img687.imageshack.us/img687/707/1006744k.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/687/1006744k.jpg/)
(http://img228.imageshack.us/img228/9714/1006749.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/228/1006749.jpg/)
Nareszcie mój wymarzony zbiorniczek :
(http://img21.imageshack.us/img21/5201/1006764r.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/21/1006764r.jpg/)
A teraz może się grzać-mam 2 wiatraki i szeroką chłodnice
(http://img444.imageshack.us/img444/5098/1006766.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/444/1006766.jpg/)
Nowa mordka :)
(http://img831.imageshack.us/img831/4240/1006769e.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/831/1006769e.jpg/)
A tutaj pierwsze przymiarki :
(http://img38.imageshack.us/img38/6665/1006775s.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/38/1006775s.jpg/)
Musiałem wyjechać z garażu i nie wiedziałem,że ten silnik ma taki zryw :D
(http://img542.imageshack.us/img542/994/1006777.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/542/1006777.jpg/)
(http://img825.imageshack.us/img825/8964/1006791h.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/825/1006791h.jpg/)
A rano niespodzianka-przez dziurę w podłodze wleciało to :(http://img802.imageshack.us/img802/5861/1006799n.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/802/1006799n.jpg/)
A ten fotel jest wygodniejszy niż taborety z plusa :)
(http://img201.imageshack.us/img201/590/1006808.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/201/1006808.jpg/)
A teraz najgorsze... blacharka
spawałem jak umialem ale dopiero się ucze i spawy zbyt piękne nie wyszły(w sumie to kto będzie patrzył pod podłogę i pod plastiki) ale zakonserwowałem to porządnie więc mam nadzieje,że ruda szybko nie wyjdzie.
(http://img31.imageshack.us/img31/7746/1006813a.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/31/1006813a.jpg/)
(http://img824.imageshack.us/img824/4720/1006822vs.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/824/1006822vs.jpg/)
(http://img404.imageshack.us/img404/6792/1006859x.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/404/1006859x.jpg/)
Zacząłem składanie wnętrza:
(http://img52.imageshack.us/img52/9656/1006863s.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/52/1006863s.jpg/)
(http://img52.imageshack.us/img52/4527/1006865h.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/52/1006865h.jpg/)
(http://img28.imageshack.us/img28/7384/1006867k.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/28/1006867k.jpg/)
(http://img841.imageshack.us/img841/5745/1006870r.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/841/1006870r.jpg/)
Licznik już w całości podpięty(zrobiłem przejściówkę i w razie potrzeby podpinam tą przejściówkę i można założyć orginalne zegary)
(http://img857.imageshack.us/img857/9660/1006872.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/857/1006872.jpg/)
A z tego się cieszę najbardziej :)
(http://img600.imageshack.us/img600/6853/1006877.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/600/1006877.jpg/)
i Poldzinka teraz wygląda tak :
(http://img339.imageshack.us/img339/5792/1006888.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/339/1006888.jpg/)
Ogólnie to jestem mega szczęśliwy,że to wszystko udało mi się zrobić samemu.(no prawie po silnik przywiózł mi tata :P )
Mam ogromną satysfakcję bo wiele osób mi mówiło,że opadnie mi zapał do pracy i porzucę projekt,a jednak mi się udało..
Jest jeszcze parę detali do dopracowania ale jestem spłukany i muszę odpocząć :)
Pozdrawiam
-
Bajeczny kolor pokrywy. Zrób zdjęcie skończonej komory.
-
Pokaż jak działają te zegary :d w sensie jakiś filmik :P wakuometr też podpiąłeś ?
-
Podziwiam to że doprowadziłeś go do stanu używalności no i atrapka orciari - fajny kolor i pomarańczowe kierunki dodają mu uroku. Oby tak dalej <ok> :) .
-
Wakuometru nie podpiąłem jeszcze, bo już czasu nie było, dopiero jak wrócę z wakacji to coś jeszczę podłubie. Filmik mogę dzisiaj nagrać ale wrzucę dopiero wieczorem
-
o kurde respekt :D srednio widzialem ten projekt a jednak, gratulacje ale teraz to 1.6 gli :P
-
Gratuluje, widac ze sie napracowałeś <spoko>, z jakiego auta ten licznik?
P.S. Dobrze że OHV <spoko> a nie kolejny Rover.
-
Z Fiata Argenty bodajże :)
-
Z Fiata Argenty bodajże :)
Dokładnie. Mam nawet takie na sprzedaż :d
-
tak jak koledzy mówią-fiat argenta, ale chociaż podobny kształtem to nie pasuje idealnie :/
miałem dodać jeszcze zdjęcia pod maską i filmik ale aparat i kamera zostały na wsi. do końca tygodnia postaram sie wrzucić :)
A odnośnie licznika- widziałem kiedyś już daawno na forum,że ktoś miał taki licznik zamontowany. Wiecie może kto to?
-
http://www.youtube.com/watch?v=IS08dA_fm_4 obiecany filmik :)
-
Co to tak chodzi jak traktor, zegary zegarami, fajnie jest że w końcu coś nowego, ale silnikiem byś się może zajął? Takie pierwsze przemyślenie po tym co usłyszałem na filmiku to go strasznie zalewa :/
-
zegary fajne, ale coś ten silnik ciężko chodzi, tak jak by nie palił na wszystkie cylindry. Może to tylko złudzenie ale ma dziwną pracę. Ale mimo to przeróbka na plus , ogarnij te parę mankamentów co ma jeszcze i ciesz się nieskazitelnym polonezem:)
-
silnik tak chodzi bo odpalałem go już praktycznie na oparach. wpakowałem całą kase w auto i na paliwo brakło :/
a silnik jest po kapitalnym remoncie
-
silnik tak chodzi bo odpalałem go już praktycznie na oparach. wpakowałem całą kase w auto i na paliwo brakło :/
a silnik jest po kapitalnym remoncie
to zmienia postać rzeczy. Co jeszcze Ci zostało w nim do zrealizowania??
-
planuję hamulce lukasa, przewody do wspomagania, naprawić ręczny, i ogólnie zbieram na kompresor bo planuję go pomalować-ale to w dalekiej przyszłości.Narazie musze podreperować budżet :)
-
to było sobie oryginalne, choć zpaździerzone 1.5gli.
-
Oryginalnie to był Poldorover :-)
-
v vinie jest el? jeśli tak, to ja nic nie mówiłem. :P
-
Z tego co mi mówił Arek w dowodzie ma 1.4, nie mam powodu mu nie wierzyć :d
-
tak jak mówi Putin-w dowodzie mam rovera.
-
a jaki masz numerotyp w vinie?
-
Hmm czyli już ktoś go swapował na 1.5gli ciekawe czemu, półka na aku też była przespawywana?
-
z vinu też rover. półka chyba była spawana,a komora silnika malnięta sprayem.
Poprzedni właściciel mi mówił,że to autko kupił do swapu, a wstawił swój silnik 1.5 i od tego czasu auto stało nie ruszane. Wstawiłbym spowrotem roverka ale fundusze mi na to nie pozwalają(narazie ;] ) pozatym budowe silnika ohv znam dość dobrze i jeździ się nim całkiem fajnie :)
-
Heh to ma fajną historię :) Czyli na początku miało dać silnik i pojechać do huty tak? Dobrze że uratowany, i jego historia najlepsza :P 1.4-> 1.5-> 1.6 :-D
-
Heh to ma fajną historię :) Czyli na początku miało dać silnik i pojechać do huty tak? Dobrze że uratowany, i jego historia najlepsza :P 1.4-> 1.5-> 1.6 :-D
dokładnie :) zawsze mi się marzyło żeby kupić samochód który stał długo opuszczony i nie jeżdzony bo to większa frajda przywrócić go do stanu świetności niż kupić auto w idealnym stanie-takie moje zdanie :)
-
dokładnie :) zawsze mi się marzyło żeby kupić samochód który stał długo opuszczony i nie jeżdzony bo to większa frajda przywrócić go do stanu świetności niż kupić auto w idealnym stanie-takie moje zdanie :)
Wiadomo, byle by tragedii nie było :P Chociaż w takich projektach więcej kasy wpakujesz ;)
-
ło rzadko się widuje rovera zeswapowanego na abimexa :P wyglada jakby fabryczny byl ;) ciekawe czy most 4.3 jest dalej
-
oj tego to nie wiem, ma tarcze z tyłu
-
przełożenie motu jest poniżej dekla na tylnym moście może być zawalone brudem ale szmatką troche potrzesz i zobaczysz ;)
-
Podaj lepiej VIN, albo przynajmniej fragment do numeru nadwozia. Jeśli to faktycznie był Rover to powinno być SUPB01ELBTWxxxxxx.
-
Z ogromnym smutkiem i żalem oznajmiam Wam że poldek 1.4>1.5>1.6 odszedł od nas :D tzn buda jeszcze jest ale serducho i wnętrze czeka na montaż w atu plusie ;) jeśli ktoś potrzebuje kawałki podłogi,dach czy co tam trzeba to zdrowe. ja sobie wycinam tylko prawy fartuch bo pordzewiały mam w nowym poldku :/
-
gadaj z Adamem bo on szukał dawcy szerokiergo zawiasu ;)
-
poldek 1.4>1.5>1.6
Pokaż jakieś ślady po tym 1.4... :)
-
A może być tabliczka znamionowa?
-
Czemu go wyrzucasz? Wiosna w pełni, niedługo będą upały, byłby w sam raz, taki przewiewny :P
-
Ja chce wał ;p
-
Spoko, na chwilę obecną nie ma już silnika,skrzyni i wydechu. do wzięcia most szeroki na tarczach.troche wył ale jeździłem już gorszym ;P
-
Zamieszczam obiecane zdjęcie tabliczki znamionowej ze śp. Caro (http://imageshack.us/a/img191/6172/tabliczkazcarocy.jpg)
W dowodzie miałem wpisane 1.4MPI
A tutaj aktualne zdjęcia autek ;)
(http://imageshack.us/a/img29/3306/20100101474.jpg)
(http://imageshack.us/a/img703/2373/20100101472.jpg)
(http://imageshack.us/a/img819/6483/20100101471.jpg)
(http://imageshack.us/a/img11/8023/20100101469.jpg)
(http://imageshack.us/a/img841/3170/20100101468.jpg)
(http://imageshack.us/a/img707/8485/20100101479.jpg)
-
Dlaczego zmieniłwś GSI na Abisexa i dlaczego rozebrałeś to Caro, ktore miałeś uratować?
-
Dlaczego zmieniłwś GSI na Abisexa i dlaczego rozebrałeś to Caro, ktore miałeś uratować?
Bo w gsi nie działała pompa paliwa,bak był dziurawy i nie miałem większości osprzętu do tego wtrysku a do abimexa miałem wszystko to po pierwsze,a z caro to chociaż mu życie przedłużyłem,a jego serducho i maasa części siedzi teraz w atu. Pozatym w caro było dużo nieścisłości w papierach a do tego dochodzą sprawy prywatne... Ty też miałeś ratować Vanilie i porzuciłeś ten projekt..
-
Ty też miałeś ratować Vanilie i porzuciłeś ten projekt..
Dobra, masz mnie :) Gdyby to Caro wróciło pod Tesco to by było git (wiesz o czym mowię :P )
-
Ale nie wróci.. i tak 3/4 części siedzi już w atu.Dzisiaj udało mi się pierwszy raz wejść bokiem w zakręt tak jak zawsze mi sie marzyło,bo wcześniej mi to tak fajnie nie wychodziło ;D