FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Bolo w Listopad 26, 2004, 11:55:29 am
-
Ello...
Tak wiec wczoraj dostalem paczke z moimi elektrycznymi szybkami, jest tam caly komplet (podnosniki, wiazka kabli, przelaczniki,zaslepki)... Wszystko co tyczy sie instalacji jest jasne...no prawie wszystko :mrgreen: Co to jest (fotka ponizej, czerwona strzalka), chyba przekaznik...ale po kiego on ?? Nie ma go w komplecie, czy ten przekaznik ma za zadanie uchronic przelaczniki przed przepaleniem ?? Czy moze tylko po to aby dopiero po przekreceniu stacyjki mozna bylo otwierac szybki ??
Tak juz BTW...slyszalem ze mozna zainstalowac przekaznik, aby uchronic przelaczniki przed przepaleniem (jesli ten przekaznik nie jest do tego) to jaki to ma byc przekaznik i jak go zamontowac ??
Z gory THX za odpowiedz...
P.S. Szukalem w archiwum, ale nie znalazlem postu odpowiadajacego mojemu pytaniu...
-
Przekaznik po to, aby stykow w guzikach niepowypalac
-
Przekaznik po to, aby stykow w guzikach niepowypalac
Ok...a mozna tego "+" co idzie ze stacyjki podlaczyc pod "+" ktory "zawsze jest", aby nie bylo tak, ze dopiero jak przekrece kluczyk to moge sobie otwierac zamykac...
BTW widac kiedys mozna bylo dostac komplecik na 4-ry szybki elektryczne :roll:
-
Ok...a mozna tego "+" co idzie ze stacyjki podlaczyc pod "+" ktory "zawsze jest", aby nie bylo tak, ze dopiero jak przekrece kluczyk to moge sobie otwierac zamykac...
Mozna
BTW widac kiedys mozna bylo dostac komplecik na 4-ry szybki elektryczne :roll:
Ciekawe, ciekawe...
A szybki masz orginal polonezowski czy jakas podrobka?
-
Orginalne...podnosniki sa BOSH-a i na dodatek jeszcze orginalnie zafoliowane... :mrgreen:
Zreszta na fotce widac "VSO POLONEZ" (wiec chyba na export robione te szybki)...
No i ostatnie pytanie...gdzie taki przekaznik mozna kupic ?? Normlanie wchodze do elektronicznego sklepu i mowie numerki "30, 85, 86, 87 taki przekaznik poprosze"
-
Mozesz cyknac fotke samych podnosnikow?
A co do przekaznikkow to chyba tak... Wchodzisz, podajesz numerek i wsio
-
Witam!
Moim zdaniem ten przekaŹnik na schemacie jest właśnie po to, aby otwierać i zamykać szyby można było dopiero po włączeniu kluczyka. Jeśli nie chcesz mieć tej opcji to wystarczy, że nie zamontujesz tego przekaŹnika (ale nie zapominij o bezpieczniku do zabezpieczenia obwodu szybek).
Jeśli chcesz kupić taki przekaŹnik to może to być zwykły przekaŹnik światełdo poloneza PS-541. Tutaj go widać:http://www.inprodus.com.pl/index_ps12.php (http://www.inprodus.com.pl/index_ps12.php)
Jeśli chcesz zabezpieczyć styki przełączników to wydaje mi się, że nie starczy ci jeden przekaŹnik na jedną szybke. Wydaje mi się, że na przewodach do silniczków zmienia się biegunowość (tak jak przy siłownikach zamka centralnego). Wowczas trzebaby zamontować coś w rodzaju sterowika zamka centralnego. Ale wydaje mi sie to bez sensu skoro masz oryginalne przełączniki więc pewnie producent odpowiednio dobrał ich parametry, tak aby się nie przepaliły.
--
pozdrawiam
Krzysiek Rogala
-
Ze schematu wynika że przekażnik jest po to by szyby działały tylko po zapłonie, bo silniki połączone sa bezpośrednio do wyłączników.
Ja u siebie podłączyłem do zapalniczki bo wkurzało mnie ciągłe włącznaie zapłonu by dosunąć szybę, tylko wtedy trzeba tak podłączyć by nie było plusa na silniku w spoczynku (tzn gdy nie naciskamy przełącznika) no i z podswietleniem przycisków jest problem.
Można też dać jeszcze jeden przekażnik i podłączyć go pod wyłacznik drzwiowy i wtedy będą działąć po zapłonie i przy otwartych dzwiach (przyda sie przy wysiadaniu oszczędzi wkładania kluczyka :mrgreen: ) miałem tak zrobić ale ten czas....
-
Dorzucić tylko domykanie szybek po zaaktywowaniu alarmu (oczywiście jezeli masz alarm) i się ładnie domykają wtedy , przekażnik chyba tak jest po to żeby po przekręceniu stacyjki można było dopiero szybami manipulować , z tego względu zeby na postoju za dużo się nimi nie bawić bo może akuś paść wtedy szybko , i jak bedziemy chcieli odpalić autko to nam psikus zrobi i nie zapali .
-
Wielkie THX za wszystkoe odpowiedzi :mrgreen:
A co do alarmu to mam...wiec zobacze czy mam jakis schemacik tego alarmu, to moze ten pomysl z zamykaniem szybek z alarmem jakos uda mi sie zrobic...
A tu fotki podnosnikow dla Kowala
-
To ja mam inne podnosniki - moje sa z Zomisu
-
a ja szukam el. szybek na 4 szyby do poldka
-
Jeśli chcesz kupić taki przekaŹnik to może to być zwykły przekaŹnik światełdo poloneza PS-541. Tutaj go widać:http://www.inprodus.com.pl/index_ps12.php
A moze lepiej ten PS-533L ??
Zreszta o dziwo...znalazlem cos takiego w domu...tyle ze Hella...moze byc ?? :mrgreen:
-
Moim zdaniem może być , tylko zobacz ile ma wyjść , jeżeli tyle samo to powinien być chyba dobry .
-
A moze lepiej ten PS-533L ??
Zreszta o dziwo...znalazlem cos takiego w domu...tyle ze Hella...moze byc ??
Pewnie, ze moze. Nawet go nie zauwazylem bo znalem tylko te od poldka (ten Twoj jest do dajewo :mrgreen:). PS-533L ma tyle stykow ile Ci dokładnie potrzeba.
A propos. Co oznacza ten prostokącik włączony równolegle z cewką przekaŹnika ?? Czy jest to rezystor ograniczający prąd cewki, czy może dioda ograniczająca przepięcia czy może jeszcze cos innego ??
--
pozdrawiam
Krzysiek Rogala
-
Wszystko zbierajac do "kupy" :roll:
Jesli chce miec caly czas mozliwosc otwierania szybek, daje bez przekaznika...
Jesli chce otwierac szybki tylko przy zaplonie daje przekaznik...
Jesli chce zabezpieczyc styki to:
krzysiek_rogal...Wowczas trzebaby zamontować coś w rodzaju sterowika zamka centralnego....
THX za wszystkie odpowiedzi...za jakies 30min jade do kolegi do garazu i montowanko :roll:
A co do
A propos. Co oznacza ten prostokącik włączony równolegle z cewką przekaŹnika ?? Czy jest to rezystor ograniczający prąd cewki, czy może dioda ograniczająca przepięcia czy może jeszcze cos innego ??
Nie ma pojecia...ja z elektronika mam tyle wspolnego co tel kom. z abonamentem TP SA czyli nic...
A jeszcze takie przekazniki znalazlem...ktos wie do czego one sa ?? Wszystkie pochodza z Golfa III
-
Wracając do podnośników to aby napewno one są na przód a nie przypadkiem na tył. MOje też wyglądają zupełnie inaczej niż te. Inna kwestia to ile dałeś za to wszystko??
Co do pseudo steronika centralnego to nie przejdzie raczej. w centralnym jest układ czasowu który załącza zasilanie na siłowniki np przez 2s.
Do zabezpieczenia szyb potrzeny jest układ antyprzeciązeniowy albo w prostrzej wersji wyłączniki krańcowe. jeśli ktoś nie ma orginalnych przełączników albo boi się o wytrzymałość prądową to najlepszym sposobem jest zastosowanie dwóch przekaŹników 561 na stronę. Jak ktoś będzie zainteresowany to narysuję schemat.
-
Co do pseudo steronika centralnego to nie przejdzie raczej. w centralnym jest układ czasowu który zał?cza zasilanie na siłowniki np przez 2s.
.......najlepszym sposobem jest zastosowanie dwóch przeka?ników 561 na stronę. Jak kto? będzie zainteresowany to narysuję schemat.
Chodziło mi wła?nie o taki układ dwóch przeka?ników, o którym piszesz i jest on podobny do sterownika zamka centralnego. Przeka?niki musz? być przeł?czne. Odpadaj? jedynie elementy odpowiedzialne za czasowe wył?czenie (2 kondensatory, 2 tranzystory i pared diod).
--
pozdrawiam
Krzysiek Rogala
-
Bocian to sa szyby na przod na 100%, ale nie sa to orginaly montowane w FSO
-
Wracaj?c do podno?ników to aby napewno one s? na przód a nie przypadkiem na tył. MOje też wygl?daj? zupełnie inaczej niż te. Inna kwestia to ile dałe? za to wszystko??
Co do pseudo steronika centralnego to nie przejdzie raczej. w centralnym jest układ czasowu który zał?cza zasilanie na siłowniki np przez 2s.
Do zabezpieczenia szyb potrzeny jest układ antyprzeci?zeniowy albo w prostrzej wersji wył?czniki krańcowe. je?li kto? nie ma orginalnych przeł?czników albo boi się o wytrzymało?ć pr?dow? to najlepszym sposobem jest zastosowanie dwóch przeka?ników 561 na stronę. Jak kto? będzie zainteresowany to narysuję schemat.
Ja bym prosil taki schemacik :smile: co i jak...
Wracajac do pytanie...na 100% sa na przod, wszystko pasowalo idealnie !!
A ile dalem...hmmm w Warszawie mozna dostac za 250zl (tak slyszalem), ja dalem troche wiecej...ale mialem pelen komplet...przlaczniki, wiazka kabli, podnosniki, zaslepki... A co najlepsze przelaczniki sa podswietlone na zielono :mrgreen: czyli tak jak cale wnetrze...
A w przyszlym roku mam zamiar...po wielu latach gadania...zabrac sie za reaktywacje mojej "klimatyzacji"...a wlasciwie klimatyzera :mrgreen:
-
Strasznie mnei ciekawi jak chcecie zastosować przeka?niki do sterowania szybami. Je?łi byłyby to 2 zwierno-rozwierne to jeszcze rozumiem (np PS-563L) . Tylko pytanie po co? Styki we włacznikach wytrzymuja takie obciażenia.
Teraz jest mowa o wyłacznikach krańcowych, czy przeic?zeniowych. Przy normalnym domyakniu szyb jest on zbędny. Po prostu jak sie szyba zamknie czy otworzy to puszcza sie przycisk i koniec. Przecież przy korbkach też sie przestaje kręcić. siłowniki s? na tyl sztywne i mocne że znosz? chwilowe przeciazenie przy zahamowaniu. A je?łi o moduły domykania to zazwyczaj działaj? one na zasadzie wykrycia spadku napięcia podczas zwiększonego poboru pr?du na zahamowanym silniku. Wył?czniki krańcowe - to dodatkowy element który należy wyregulować i który moze sie zepsuć.
Bolo - napisałe? "BTW widac kiedys mozna bylo dostac komplecik na 4-ry szybki elektryczne " - po czym wnosisz?
-
Bolo - napisałe? "BTW widac kiedys mozna bylo dostac komplecik na 4-ry szybki elektryczne " - po czym wnosisz?
Jesli sie zalogujesz...to powinny pokazywac Ci sie fotki (bo z tego co wiem, osoby jako "goscie" nie moga ogladac zdjec na forum, sa one dla nich niewidoczne)...a na tej fotce pod "BTW" jest instrukcja instalacji el.szybek na tyl :mrgreen: wiec skoro ktos zrobil taka instrukcje...to zapewne byly kiedys dostepne... :roll:
-
dobra - zalogowałem sie i juzwidze dlaczego ;)
-
widziałem jednego poldka z 4 szybami el. , i chyba były montowane 4 szyby el. fabrycznie chyba ze kto? dokładał na tył te el. szyby w nim
-
widziałem jednego poldka z 4 szybami el. , i chyba były montowane 4 szyby el. fabrycznie chyba ze kto? dokładał na tył te el. szyby w nim
Moze u drucika#xxxx ??
Ten to ma talent :roll:
-
nie nie u drucika , kumpel kupił rozwalonego atu + , z klim? , i z 4 el. szybami
-
nie nie u drucika , kumpel kupił rozwalonego atu + , z klim? , i z 4 el. szybami
A z ciekawosci...gdzie mial te przelaczniki od el.szybek z tylu ??
-
On ma podłokietniki takie jak w kombi i ma wmontowane w nie z tyłu , wygl?da to do?ć estetycznie , z przodu też nie ma tam gdzie plus ma normalnie czyli na konsoli ?rodkowej tylko też w podłokietnikach.
-
sam sobie robił - tak jak drucik - i tak jak ja bede miał jak sie zbiore :)
-
Tylko pytanie po co? Styki we włacznikach wytrzymuja takie obciażenia.
Te uniwersalne nie wytrzymuja
-
Na życzenie kolegów w zał?czniku umieszczam schemat. Co do tylnych drzwi to słyszałem że ?wietnie nadaj? się podno?niki z CC czy SC. Tylko nie wiem ile z nimi jest rze?by. Jak będę na tyle bogaty żeby je kupić to pokombinuję. O efektach pracy nieomieszkam poinformować szanownego grona.
-
THX Bocian...
W poniedzialek pobawie sie w elektronika :mrgreen:
A nizej moja mala propozycja umieszczenie przelacznikow w Plusie...klasyczne miejsca (osnaczone strzalkami) sa bardzo... nieergonomiczne...bo niby jak pasazer ma otwierac i zamykac sobie szybke jak mu lewarek przeszkadza :sad:
-
W Caro zwyklym proponuje tak:
(http://foto.kowalma.com/albums/szybki/polonez_szyby_006.jpg)
-
jest to dobry pomysł - na razie tez tak mam (tzn ja miełem pierwszy ;P )
ale tam pójda przyciski od tyłu bo zdobyłem półeczke od orygnialnych elektryków poldkowskiach i bede miał na dole :)
-
?mię zasugerować ze to ja tam miałem pierwszy....
A w półeczce klawisze na tył.
-
U ciebie na zdjeciach widzialem zalozony tylko jeden przelacznik, a u mnie sa dwa i do tego z opcja domykania :)
-
ja mam 2 w popiołce
a o Tobie Patryku nie słyszałem - więc sie nie liczy ;P
-
Dobra dobra, ja miałem tak jeszcze prze powstaniem PTK :roll:
I juz pis?łem otym pare razy, więc się liczy ;) Ale półeczke z tylnymi mam od nie dawna. Tylko że szyb z tyłu jeszcze nie ma, ale klawisze fajnie wygl?daj? 8)
[ Dodano: 2004-12-04, 17:26 ]
Z drugiej strony czy to wazne kto był pierwszy? Grunt ze to dobre rozwi?zanie, a dobrymi rozwi?zaniami trzeba się dzielic.
A tak BTW tak samo było z tylnym tłumikiem z DF, ja miałem go odk?d poldek stał się mój, a jak o tym pisałem to nikt uwagi na to nie zwracał-dopiero jak Olo zamontował, to się to stało bardzo popularne i nikt nie pamiętał, że ja wiele razy o tym pisałem...no cóz przywykłem do tego ;)
-
widać dawno... i nie prawda ;P :lol: :lol: :lol: :lol:
[ Dodano: 2004-12-04, 17:27 ]
bo jak co? stare to kto? musi odgrzać :wink:
-
Tak ?le i tak nie dobrze :lol:
ale ja tam swoje wiem :lol: ;)
Przynajmniej ojciec mi nie palił w aucie jak ze mna jechał bo nie miał gdzie kipowac, bo mam osobny wył?cznik odcinajacy szyby i zawsze mówiłem ze się zepsuły, a on tylko psioczył na moje przeróbki....
[ Dodano: 2004-12-04, 17:32 ]
Sie wie ;) ( nie ma to jak odsmażane ziemniaczki-mniam ;) )
-
Ja przyciski od szyb chce zamontować w podłokietnikach ........moze takie co? założe jeszcze http://allegro.pl/show_item.php?item=36362110 , co? pokombinuje i założe gdzie? takie co? , a jak nie to na pewno bede miał blokade szyb pasażerów i otwieranie centralnego takim przeł?cznikiem . Klient na allegro napisła ze nie wie od czego to jest , mi się wydaje Toyota Avensis , bo takie samo mam w Carinie tylko ze bez tych okr?głych wgłębień na przyciskach.
-
ja tez myslałem o podłokietnikach, ale dałem sobie spokój. A to z allegro to fajne jest. Zeby centralnym sterować z guzika wystarczy zł?czyć ze sob? kabel zamknięcia z kablem otwarcia tzn ja się wpi?łem do tych dwóch kabli(przeważnie zielony i niebieski) i podpiołem to do przeł?cznika(takiego co po naci?nieciu odskakuje) i raz nacisne to sie zamknie drugi raz otworzy.
-
Ja wła?nie takiego szukałem przeł?cznika do centralnego ale dałem sobie spokój , miałem podł?czony przeł?cznik od ogrz. szyby ale wkońcu przestał działać , a jak orginalnego od centralnego szukałem to nigdzie w sklepie nie znalazłem , prócz w sklepie z częsciami do japońców ale tam tyle mi za?piewali ze dałem sobie spokój z tym.
-
ja podł?czyłem taki czerwony jak w ikarusach na żadanie, wszedł w oryginalne miejsce gdzie kiedys były przełaczniki w starszych poldkach(z lewej strony na kokpicie) miał byc tylko chwile, ale jakos tak na dłużej został....
-
Ja bym musiał chyba gdzie? dziure ci?ć w kokpicie , bo w plusie jest tylko na przeł?czniki szyb miejsce tam , ale my?le nad czym? podobnym jak na allegro tam , tylko zeby był sam ten przeł?cznik od centralnego , wtedy gdzie? bym go wcisn?ł . Do tego ten od blokady szyb pasażerów i by było miodzio.
-
Widywałem taki przeł?cznik osobno w jakih? autach, ale to z reguły tych lepszych(napewno w nowym mondeo) to napewno cena by była zaporowa. To z allegro zeby sie dało gdzies koło ręcznego ładnie zamontowac to by chyba fajne było bo i cena do?ć przystępna.
-
Wła?nie my?le cały czas gdzie by to zamontować , odrazu na 4 szybki s? przeł?czniki (fajnie to wygl?da poza tym) , tylko ze w poldku sie ma gdzie zabardzo moim zdaniem , chyba ze jakie? podłokietniki od innego auta założyć ?
-
i wyobrazasz sobie tyle kabli przez drzwi przeci?gn?ć? U mnie juz nic nie wcisne: wiazka mastera, silnik szyb,od lusterek,od gło?ników, od lampki oswietlaj?cej grunt po otwarciu drzwi, i jeszcze dwa od pewnego patentu:), Trzeba by chyba dziure powiększyc:)
-
cos by sie wymysliło , co za problem dziure powiekszyc ;)
-
Je?li chodzi o przednie drzwi to maja dosć spor? przelotkę. u mnie tamtędy też przechodzi 16 sztuk. Gorzej z tyłem (el. szyby) - tam już lepiej jest pu?cić same przewody do silniczków - właczniki dać gdzie? w samochodze - np na tunelu.
A co do włacznika centralnego - mało przydatny. Ja wł?czam łokciem a wyłaczam ciagn?c lekko za klamkę. BTW kupiłem ostatnio taki włacznik za 10 od renówki.
-
i jeszcze dwa od pewnego patentu:),
Wiem od jakiego :mrgreen: . :lol: :lol:
-
Cytat:
i jeszcze dwa od pewnego patentu:),
Wiem od jakiego .
Hehe ;) Ty też to już masz :roll:
-
Moze zdradzicie o co chodzi :?:
-
i jeszcze dwa od pewnego patentu:),
Wiem od jakiego .
Hehe Ty też to już masz
I bardzo się przydaje.
PS. I co Patryk :?: Powiemy im ;).
Może lepiej nie bo wszyscy będ? mieli :lol: :lol:
-
e no chyba możemy powiedziec, niech maj?:)
-
O co chodzi...no nie trzymajcie tego w tajemnicy...podzielcie sie :roll:
-
wła?nie podzielcie się :twisted:
-
Dzielimy się.
Otwieranie tylnej klapy bagażnika na guzik :mrgreen: . W drzwiach siedzi patent zgrany w zamkiem coby nie dało się otworzyć bagażnika przy zamkniętych drzwiach. Ot i cała fizolofia.
-
eeeeeeeeeeeeee to dla mnie nie przydatne - bo bede miał na pilota - więc przy zamkiniętych drzwiach musi sie otwierać.
-
eeeeeeeeeeeeee to dla mnie nie przydatne - bo bede miał na pilota - więc przy zamkiniętych drzwiach musi sie otwierać.
No tak je?li tylko będziesz miał dwukanałowy alarm. Wbrew pozorom to guzik też jest przydatny. Idziesz z czym? dużym do bagażnika i nie usisz sukać po kieszeni pilota. Podchodzisz i pyk bagażnik otwarty. Mówie wam BAYER FULL.
Swego czasu Drucik skręcił ten parent na filmie. Obiecał foty ale jako? się nie mogę doczekać.
-
nie no ja bede miał tez przycisk a w pilocie mam możliwo?c sterowanie 2 dodatkowymi rzeczami :) (tylko jeszcze nic nie zainstaliłem... )
-
nie no ja bede miał tez przycisk a w pilocie mam możliwo?c sterowanie 2 dodatkowymi rzeczami :) (tylko jeszcze nic nie zainstaliłem... )
To że masz więcej guzików na pilocie o niczym jeszcze nie ?wiadczy. Nie zawsze dwa guziki to dwa kanały.
PS. Ale piękny OT nam się zrobił :mrgreen:.
-
na pilocie to ja mam 3 przyciski - a kombinacji według instrukcji to sie chyba nigdy nie naucze :D - bo to bajery to według instrukcji :)
-
Tak jest, ponieważ mój alarm po zakupie okazał sie jednokanałowy(a miał byc dwu...) postanowiłem i tak wykorzystać siłownik i ułatwic sobie , bo zawsze mnie wkurzało że najpierw musze otworzyc drzwi, poci?gn?c wajche-bez sensu.
Zamontowałem z tyłu siłownik 3,5kg, mikro wł?cznik pod klap? który uruchamia siłownik(mas?), ale aby po zamknięciu auta nie działał, drugi taki rozł?czaj?cy go umie?ciłem w drzwiach, ze jak zamek zamknę to odcina. I powiem Wam że to bardzo wygodne rozwi?zanie, co prawda wolałbym mieć dwukanałowy alarm, ale to już tez jest duzym ułatwieniem, naciskam wł?cznik na pilocie podchodzę do klapy, wciskam wł?cznik i już otwarte.
-
No ja będę próbował uruchomić drugi kanał w alarmie. Podobno jest taka opcja tylko jeszcze nie wiem gdzie się z ni? wpi?ć. A nie mam czasu na szukanie.
-
No to zycze powodzenia, mi by się tez przydał, dwa przyciski mam w pilocie, może tez by szło to przerobic...ale to juz nie dla mnie takie przeróbki. chyba że sprzedam ten alarm i kupie drugi, ale to pomy?le jeszcze...
-
Co do otwierania klapy na pilota, to na foprum FSO TT jest arcik o tym... :mrgreen:
Otwieranie klapy na guzik...mi sie raczej nie przyda...wiec nie bede sie w to bawil...ale to podswietlenie "ziemi" jak sie otworzy drzwi...calkiem ciekawa propozycja...jedno male pytanie...podlaczyliscie to pod lampke oswietlenia wewnetrznego ??
-
Ja mam poci?gnięte inne kable gło?nikowe, a oryginalne żyłki:) wykorzystane do o?wietlenia pojazdu: w drzwiach od dołu, nad tyln? szyb?, pod mask? i w bagazniku. Oryginalne o?wietlenie czasowe podł?czone jest do lamy z VW (żarówka 10W,dla pasażera do czytania 5W) i ono się za?wieca tak jak oryginalna lampka z czasomierzem. Dodatkowe o?wietlenie mogę wył?czyc całkowicie, b?dż osobno przy zamkniętych drzwiach-wtedy lampki u dołu drzwi o?wietlaj? wycieraczki z przodu-łatwo znale?ć co? co spadło np.
-
Patryk a jaki masz alarm. Może zadaj pytanie na forum www.obd2.pl w dziale autoproblem. Tam jest naprawdę sporo ludzi co wiedz? co w trawie piszczy. tylko musisz się zarejestrować ale to jak prawie na wszystkich forach (poza PTK ;) ).
-
Chodzi o to, ze jak nie masz wylacznika krancowego/przeciwprzeciazeniowego to jak zamkniesz szybe i bedziesz ciagle trzymal guzik to mozesz spalic silnik. Kumpel tak spalil silnik w clio - jak byly mrozy to chcial koniecznie szybe otworzyc - trzymal guzik trzymal az silnik strzelil (1.3k pln w plecy)...
Pozatym jest druga zaleta wylacznika przeciazeniowego - jak podlozysz rekde podczas zamykania i mocniej przytrzymasz szybe to szyba stanie, bez tego mogles sobie spokojnie polamac palce jak wlozylbys miedzy szybe a ramke drzwi przy zamykaniu....
Ja jezdzilem 4 miechy bez tego modulu domykania i w tym czasie dwa razy wypalily mi sie styki w guzikach i nie dalo sie szyb zamknac :mrgreen:
Ja kupilem ten modul nazywa sie PROXIMA SSM2 i ma jeszcze pare bajerow - naciskasz guzik raz krotko - szyby ida na max na dol lub na max na gore chyba ze przerwiesz zamykanie naciskajac guzik sterujacy w dowolna strone, przytrzymasz dluzej to ida szyby tak dlugo jak trzymasz guzik. Zamykasz drzwi z pilota szyby ida w gore, otwierasz i szyby wracaja do polozenia sprzed zamkniacia auta. Czas po jakim powracaja szyby mozesz zapogramowac 1h lub 15min.
Za modul dalem chyba 125zl, ale uwazam ze warto - dlaczego?
Najprostszy modul domykania - 60zeta, 4 przekazniki zeby nie wypalaly sie stylki (moze w guzikach z kompletu z szybami to nie wystepuje, w moich guzikach z allegro niestety styki guzikow nie sa przystosowane do tak duzego pradu) to tez ze 40zeta... Robi sie 100zl... A dorzucasz 25zl i masz zajebisty bajer :) Naprawde przydaje sie w miescie jak musisz sie zatrzymac i kogos zapytac - dojezdzasz, krotkie nacisniecie guzika szyba sie otwiera. Dowiesz sie, wlaczasz sie do ruchu, naciskasz guzik i zapominasz ze szyba sie zamyka - super sprawa
-
a po ki diabła to w poldku?? skoro nasze silniki maj? wył?czniki przeci?żeniowe?? wystarczy włożyć łape i zobaczyć że jej nie zgniecie.
-
Wafelq - nie maja :!:
-
maj?!! moze Twoje nie - ale moje maj?!!
-
To wzioles sobie lepszy kompet - bo sprawdzalem i reke mi dosc mocno przycielo, pozatym widac ze nie ma przeciwprzeciazeniowych wylacznikow bo jak mialem szyby zamkniete i dawalem jeszcze zamykanie to mi przygasalo podswietlenie deski :!:
-
i tak ma być - bo pr?d idze przez nie - przynajmniej mi to tak Drucik wyjasniał.
-
Wg. mnie nie maja zabezpieczenia, ale jest tak Drucik powiedzial to nie bede sie klucic :mrgreen:
A teraz jak mam szybe zamknieta na max i chce ja zamknac to sie nic nei dzieje - nawet przekazniki nie cykaja :)
-
a ja nie mam przekaxników i działa :roll:
-
To zobaczymy jak dlugo - Drucik mowil ze jak nie mial przekaznikow to tez mu wypalilo styki
-
w przyciskach :)
i nie styki a diody siadały :roll: jak je wywalić to wszystko gut działa :) pozatym i tak bede zmieniał elektryke - bo znalazłem oryginalna wiazke fso - tylko jeszcze musze zdobyć oryginalne przyciski
-
Buhahahaha orginalne przyciski to sa... ale po 40 zeta sztuka :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
Tez szukalem i gadalem z Olo#35
[ Dodano: 2005-01-02, 14:06 ]
w przyciskach :)
i nie styki a diody siadały :roll: jak je wywalić to wszystko gut działa :) pozatym i tak bede zmieniał elektryke - bo znalazłem oryginalna wiazke fso - tylko jeszcze musze zdobyć oryginalne przyciski
Wafel pierdolisz glupoty - otwierales ten przycisk? chyba nie - otworz i zobaczysz ze jedyna dioda jaka tam jest to od podswietlenia, i jak ja wylutujesz to guzik i tak dziala, a wypala sie STYK
-
otwierałem i sprawdzałem - w moich jeden kanał idzie przez diode własnie - i to ona siada...
[ Dodano: 2005-01-02, 14:18 ]
a oryginały są po 38 zł sztuka - a inne nie pasują do kostek w wiażce
-
W moich z allegro nawet jak wylutuje diode to dzialaja, a mam identyczne jak Drucik, a 38zeta za jeden guzik nie dam bo mi szkoda kasy...
Z dugiej strony fajnie by wygladalo jakby miec guziki w pustych miejscach w konsoli srodkowej
-
eeeeeee ale te seryjne nie s? w te miejsca... s? w specjaln? podstawkę.
-
Nie do konca - bo bo wlozeniu w ramke montazowa pasuja w miejsce na guziki w konsoli srodkowej - tak twierdzi Olo
-
nie wiem nie sprawdzałem - ja mam mr 91 więc u mnie nie ma bonusowych miejsca (jeszcze :D )
-
o kurcze ale że?cie się rozpisali , to powiedzcie mi czy te podno?niki maj? wył?cznik przeci?żeniowy :
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=38143798
-
według tego co mi drucik mówił to maj?.
-
bo własnie nie wiem czy podł?czać bezpo?rednio czy co? dokupywać tak jak kowal pisał , a jak bym musiał co? dokupić to chyba by leżały z pół roku zanim bym to kupił , a ja wolałbym założyć odrazu jak tylko bede miał je.
-
jeżeli to fabyrczny zestaw - to kupuj nic nie powinno sie kaszanić
-
już kupiłem i teraz czekam na paczkę i odrazu chciałbym po ich odbiorze je założyć , a z tego co pytałem się go?cia co sprzedał mi je to s? fabryczne
-
Ja bym modul dokupil, ale z lenistwa :twisted:
-
Ja bym modul dokupil, ale z lenistwa :twisted:
kurcze teraz to brak jakich kolwiek finansów na zakup modułu , przez to ze zakupiłem szybki
-
Ale widze ze to sa szybki orginaly, wiec guziki powinny wytrzymac prad plynacy - jak bedziesz mial wolna kase to kupuj ten modul :)
-
Ale widze ze to sa szybki orginaly, wiec guziki powinny wytrzymac prad plynacy - jak bedziesz mial wolna kase to kupuj ten modul :)
pewnie kupie , bo podoba mi się domykanie szybek jak się alarm załączy
-
Zwykle domykanie jak sie alarm zalaczy kosztuje kolo 60zeta
-
poszukam na allegro , zobacze po ile są
[ Dodano: 2005-01-02, 22:53 ]
Zwykle domykanie jak sie alarm zalaczy kosztuje kolo 60zeta
nie no kupie już taki jak ty , nie bede oszczędzał
-
To jak bedziesz kupowac to daj znac to ci zalatwie za 123zeta bo normalnie w detalu chca 155zeta
-
dobra , zgłoszę się do ciebie wtedy , ale najwcze?niej to koniec lutego zapewne , pocz?tek marca
-
mam jeszcze pytanie jedno , dostałem własnie komplecik podno?ników i teraz tak , nie dostałem schematu instalki a trochę by mi pomógła jak by był chyba ze kto? z was wie jak podł?czyć t? instalację pod instalkę auta , s? trzy kable :
br?zowy - pewnie masa
czerwony - pewnie "+"
niebiesko-czerwony - pewnie pod?wietlenie przycisków
czy u was były takie same kolory i czy dobrze kojarze który do czego jest
jak by kto? z was wiedział to z góry dzięki
-
to wyżej to byłem ja , Jarz?bek Wacław ;)
-
brazowy to jest z tego co wiem od podswietlania
aczkolwiek moge sie mylic :mrgreen: ;), ale chyba dobrze gadam
-
Stary - złóż zestaw i podłacz pod 12V masz aż 6 możłiwo?ci podłaczenia. Wyjd? z załozenia e braz to masa. Nic nie popdujesz.
-
Juz go założyłem wczoraj , a ze z elektryki byłem dobry zawsze to i to podł?czyłem według tego co my?lałem , czerwony to "+" , br?zowy to "-" , a ten czerwono niebieski to pod?wietlenie
-
kurde, az poszedlem do samochodu upewnic sie jak to u mnie jest i......... brazowy przewod jest nie podlaczony nigdzie (czyli tak jak mowilem), bo traktowalem go jako podswietlenie. Ale jak widac nie wazne jak sie podlaczy i tak bedzie dzialac ;) ;) :mrgreen: :mrgreen:
-
jak br?zowego nie podł?czyłem do masy to ani pod?wietlenie ani otwieranie szyb nie działało , jak br?zowym dotkłem do nadwozia to zaczęło wszystko działać ,
[ Dodano: 2005-01-13, 14:02 ]
ja to podł?czałem tak na czuja , ale działa wszystko i to najważniejsze
teraz muszę jakie? el. podno?niki na tył wykombinować ;)
-
Co to za mania elektrykomania. Ja też kombinuję nad tylnymi drzwiami tylko pewnie znaj?c życie nic mi z tego nie wyjdzie albo wyjdzie za rok czy dwa :(.
-
Co to za mania elektrykomania. Ja też kombinuję nad tylnymi drzwiami tylko pewnie znaj?c życie nic mi z tego nie wyjdzie albo wyjdzie za rok czy dwa :(.
a możesz mi podpowiedzieć od czego można zaadoptować podno?niki elektryczne na tył ???
-
a możesz mi podpowiedzieć od czego można zaadoptować podno?niki elektryczne na tył ???
Niestety na chwilę obecn? bladego pojęcia nie mam.
-
Co to za mania elektrykomania. Ja też kombinuję nad tylnymi drzwiami tylko pewnie znaj?c życie nic mi z tego nie wyjdzie albo wyjdzie za rok czy dwa :(.
a możesz mi podpowiedzieć od czego można zaadoptować podno?niki elektryczne na tył ???
pytajta Drucika - on ma elektryke z tylu :)
-
nawet nie wiem od czego s? te podno?niki, bo na silniczkach jest tylko napis "BOSCH". Ale odpowiednio przeplataj?c linkę, nie powinno być większych problemów
-
myslałem zeby na tyle pokombinować z takimi podno?nikami
http://allegro.pl/show_item.php?item=39625746
-
Sterciu , nies? duże ale możesz mieć problem z włozeniem je przez dziurę w drzwiach , pozatym będzie problem z poł?czeniem tego z prowadnic? polonezowska.
Ja bym bardziej skłaniał się w stronę czego? takiego
http://allegro.pl/show_item.php?item=39625556
zostawienia poldkowej linki ale wyrzucenia mechanizmu i podł?czenie linek do tego b?d? podobnych bazuj?cych na linkach ( włosi i francuzi przeważnie produkuj? podno?niki takie jak przód w poldku ( spiralna długa rurka ) natomiast np niemieckie auta maj? prowadnice podł?czon? z silnikiem za pomoc? linek węc trzeba by tylko podpi?ć to jako?
-
no i jest problem z grubo?ci? tego mechanizmu. Jak się nie mylę szyba oddalona jest od wewnętrznych elementów drzwi o jakie? 3,5 cm więc do?ć ciasno tam jest.
-
nic.... muszę zrobić rozeznanie jakie najlepiej założyć , i jak
-
A może tak z CC. Tylko nie wiem jak z grubo?ci? mechanizmu ale przed chwil? na allegro widziałem komplet dwuch za 100zł.
-
a nie wiem jak z tymi uniwersalnymi , czy to co? warte jest i moze z tego co? by dało się zrobić ??
-
Zaslepki po korbkach: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=39224457 . Drogo cos, za wieksze koleszka chce 14 zeta za 2 sztuki :roll:
-
sie pytalem o podnosniki u nich:
e-mail: biuro@electriclife.pl
www.electriclife.pl
to dostalem taka odpowiedz (drogo troche :( ):
Podno?nik - tył
SYMBOL -FS 01-
Cena zł -450 brutto-
Podno?nik - przód
SYMBOL -FS 02-
Cena zł -350 brutto-
-
Komplet czy sztuka?
-
w mailu nie napisali, ale przypuszczam ze za komlet z wiazka (takie zadalem pytanie) a po za tym w swoim "cenniku" na stronie nie podaja cen tylko liste produktow i tak sa tylko "komplety"
-
To 400zeta mozna przebolec - mnie przod kosztowal w sumie jakies 400zeta
-
ale lepiej sie upewnic :) i napisac... i o te wiazke i przyciski sie tez zapytac bo sie potem okaze, ze komplet wyjdzie jakies 1000zl :roll:
-
sie pytalem o podnosniki u nich:
e-mail: biuro@electriclife.pl
www.electriclife.pl
to dostalem taka odpowiedz (drogo troche :( ):
Podno?nik - tył
SYMBOL -FS 01-
Cena zł -450 brutto-
Podno?nik - przód
SYMBOL -FS 02-
Cena zł -350 brutto-
I te na tył powinny pasować ??? skoro takie drogie s? :?:
-
A ja mam z przodu w ogóle inne włożone. Może kto? z Was widział jakie s? podno?niki w Renault 30 lub w oplu kadecie? No to ja takie mam :) Ramię poruszane przez silnik - żadnych linek. Męczyłem się 2 lata, rozprułem całe drzwi, wyrzuciłem oryginalne prowadnice i rze?biłem nowe samemu, ale wyszło - i jako? działa :)
Do do przeł?czników to ja mam uniwersalne i nic się nie wypala od ponad roku. Zamontowane s? w podłokietnikach (ale to nie seria - D| wie jak to u mnie wygl?da :)