FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: Kaczy#1853 w Listopad 26, 2004, 18:11:21 pm
-
Jaka powinna byc temp. pracy silnika (1.6) w poldku? I jaki to ma wplyw na prace silnika )osiagi, zucie paliwa itd.). Jestem ciekaw bo wlasnie zmienilem termostat i temp. skoczyla z 72-73 na jakies 81-82 stopnie. Mam szczere wrazenie ze autko lepiej chodzi (lepiej wkreca sie na obroty i jest cichsze.
Ktos mnie moze o?wiecic jak to wyglada od strony technicznej :roll: ?
-
około 90 stopni teoretycznie ejst najlepsza praca
-
tez tak mysle ze okolo 90 stopni,polecam zima termostat87stopni,a latem 82 stopnie no i koniecznie dobry plyn-nie woda!
-
Bylbym chyba desperado jakbym wlal tam wode... auto stoi na dworzu! Jednej nocki by nie wytrzymalo bez rozsadzenia :eek:
-
U mnie po wymianie plynu i czyszczeniu temperatura przestala przekraczac 85C
-
Zauwazylem jeszcze dziwna opcje... autko po jakis 20-25 minutach jazdy ma temp jak mowilem okolo 82-83 stopni. I na takiej sie utrzymuje. Niby, bo jak zgasze silnik i po chwili wlacze go ponownie to juz pokazuje temp okolo 89-90 stopni i na takiej stoi. DziFFne.. nawet bardzo.
-
A co powiecie na to ze auta sportowe maja termostat na ok 75st? :)
-
To że temperatura ro?nie po wył silnika to normalne (ople 1.4 16V maj? nawet elektryczn? pompę wody bo szlag trafiał te silniki bez niej) - po prostu nie ma obiegu wody i ta co została w głowicy gwałtownie się grzeje od niej i od bloku (żeliwo ma niezł? pojemno?ć ciepln?)
Kowal:
bo sport by się zd?żył przegrzać jakby termostat pó?niej otwierał :)
-
ja ostatnio wymieniłem sobie wode na płyn chłodniczy bo polot parkowany pod chmurka miał problemy z odpaleniem (woda sie marzła) w chłodne dni (poniżej 0 st C), ale juz jest OK :D
-
ja ostatnio wymieniłem sobie wode na płyn chłodniczy bo polot parkowany pod chmurka miał problemy z odpaleniem (woda sie marzła) w chłodne dni (poniżej 0 st C), ale juz jest OK :D
Może mi kto? wytłumaczyć co maj? problemy z zapalaniem do do tego co się ma w chłodnicy ? ( oczywi?cie po za tym że jak Ci woda rozsadzi blok silnika to może być ciężko)
-
jak palił na lpg=zamarzniety parownik.
-
Zgadza się , zwracam honor :oops: