FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: Kaczy#1853 w Listopad 26, 2004, 18:11:21 pm

Tytuł: Optymalna temp. pracy silnika??
Wiadomość wysłana przez: Kaczy#1853 w Listopad 26, 2004, 18:11:21 pm
Jaka powinna byc temp. pracy silnika (1.6) w poldku? I jaki to ma wplyw na prace silnika )osiagi, zucie paliwa itd.). Jestem ciekaw bo wlasnie zmienilem termostat i temp. skoczyla z 72-73 na jakies 81-82 stopnie. Mam szczere wrazenie ze autko lepiej chodzi (lepiej wkreca sie na obroty i jest cichsze.

Ktos mnie moze o?wiecic jak to wyglada od strony technicznej  :roll: ?
Tytuł: Optymalna temp. pracy silnika??
Wiadomość wysłana przez: Wafel w Listopad 26, 2004, 18:15:30 pm
około 90 stopni teoretycznie ejst najlepsza praca
Tytuł: Optymalna temp. pracy silnika??
Wiadomość wysłana przez: yataman77 w Listopad 26, 2004, 21:05:09 pm
tez tak mysle ze okolo 90 stopni,polecam zima termostat87stopni,a latem 82 stopnie no i koniecznie dobry plyn-nie woda!
Tytuł: Optymalna temp. pracy silnika??
Wiadomość wysłana przez: Kaczy#1853 w Listopad 26, 2004, 23:49:01 pm
Bylbym chyba desperado jakbym wlal tam wode... auto stoi na dworzu! Jednej nocki by nie wytrzymalo bez rozsadzenia  :eek:
Tytuł: Optymalna temp. pracy silnika??
Wiadomość wysłana przez: paroos#1831 w Listopad 27, 2004, 15:09:01 pm
U mnie po wymianie plynu i czyszczeniu temperatura przestala przekraczac 85C
Tytuł: Optymalna temp. pracy silnika??
Wiadomość wysłana przez: Kaczy#1853 w Listopad 27, 2004, 16:39:50 pm
Zauwazylem jeszcze dziwna opcje... autko po jakis 20-25 minutach jazdy ma temp jak mowilem okolo 82-83 stopni. I na takiej sie utrzymuje. Niby, bo jak zgasze silnik i po chwili wlacze go ponownie to juz pokazuje temp okolo 89-90 stopni i na takiej stoi. DziFFne.. nawet bardzo.
Tytuł: Optymalna temp. pracy silnika??
Wiadomość wysłana przez: kowal w Listopad 27, 2004, 19:03:15 pm
A co powiecie na to ze auta sportowe maja termostat na ok 75st? :)
Tytuł: Optymalna temp. pracy silnika??
Wiadomość wysłana przez: Woj-o#772 w Listopad 27, 2004, 20:05:47 pm
To że temperatura ro?nie po wył silnika to normalne (ople 1.4 16V maj? nawet elektryczn? pompę wody bo szlag trafiał te silniki bez niej) - po prostu nie ma obiegu wody i ta co została w głowicy gwałtownie się grzeje od niej i od bloku (żeliwo ma niezł? pojemno?ć ciepln?)

Kowal:
bo sport by się zd?żył przegrzać jakby termostat pó?niej otwierał :)
Tytuł: Optymalna temp. pracy silnika??
Wiadomość wysłana przez: gifek w Listopad 29, 2004, 11:40:50 am
ja ostatnio wymieniłem sobie wode na płyn chłodniczy bo polot parkowany pod chmurka miał problemy z odpaleniem (woda sie marzła) w chłodne dni (poniżej 0 st C), ale juz jest OK :D
Tytuł: Optymalna temp. pracy silnika??
Wiadomość wysłana przez: TOMEK1984NS88 w Listopad 29, 2004, 15:07:30 pm
Cytat: "gifek"
ja ostatnio wymieniłem sobie wode na płyn chłodniczy bo polot parkowany pod chmurka miał problemy z odpaleniem (woda sie marzła) w chłodne dni (poniżej 0 st C), ale juz jest OK :D


Może mi kto? wytłumaczyć co maj? problemy z zapalaniem do do tego co się ma w chłodnicy ? ( oczywi?cie po za tym że jak Ci woda rozsadzi blok silnika to może być ciężko)
Tytuł: Optymalna temp. pracy silnika??
Wiadomość wysłana przez: Patryk#153 w Listopad 29, 2004, 16:59:04 pm
jak palił na lpg=zamarzniety parownik.
Tytuł: Optymalna temp. pracy silnika??
Wiadomość wysłana przez: TOMEK1984NS88 w Listopad 29, 2004, 17:15:06 pm
Zgadza się , zwracam honor  :oops: