FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: michau w Czerwiec 27, 2012, 12:13:14 pm
-
witam. mam do wymiany tak profilaktycznie tarcze sprzęgła.
Rozważam wymianę ew całości, jednak może ktoś mi przybliżyć którą firmę wybrać aby to pojeździło?
Znalazłem na allegro za UWAGA 152zł komplet tarcze + docisk ale firmy polskiej STATIM i mam wątpliwości co do jej jakości, wolałbym już kilka zł odżałować i zamontować coś dobrego.
Co polecacie? Valeo? LUK?
-
Statim śmieć.
LUK VALEO SACHS
Nic poza tym.
W gieldzie masz moja oferte nadal aktualna.
-
LUK
odpada. Po 10tyś czasem na ciepło lubi nie spiąć tak jak trzeba. Zostaje Valeo albo Sachs
-
Statim - zapomnij. Miałem z tej "marki" raz amortyzatory - jeden wylał, wytrzymał chyba nie cały rok.
Luk - sprzęgło LUKa w Escorcie dawali oryginalnie, ja przy wymianie zrobiłem to samo, niestety, po używaniu przez moją żonę zmarło szybko, ale to raczej nie wina LUKa, następne tez włożyłem LUK :)
Do poldka zawsze daję Kożuchów, ale uważam że lepiej byłoby kupić jakieś lepsze łożysko.
-
Do Rovera nie ma Kożuchowa, za wyjątkiem łożyska.
Ja bym brał to co fabryka wkładała - Valeo. Ja u siebie mam 200mm i klei super.
-
Ja mam LUKA w poldofordzie, nie zdziw się jak w pudełku LUKa znajdziesz tarczę Valeo jak również na odwrót.
Zrobiłem na LUKU jakieś 25-30 tys km. Póki co jest bardzo dobrze :)
-
Unikaj jakichkolwiek czesci "STATIM" kupiłem amortyzatory z tej firmy i po zamontowaniu prawie wylądowałem w rowie na pierwszym zakrecie, jeden z nich prawie wogóle nie trzymał tylko pieniądze w błoto <uoee>
-
Unikaj jakichkolwiek czesci "STATIM" kupiłem amortyzatory z tej firmy i po zamontowaniu prawie wylądowałem w rowie na pierwszym zakrecie, jeden z nich prawie wogóle nie trzymał tylko pieniądze w błoto <uoee>
to się oddaje na reklamacje :)
Włóż VALEO te może trochę droższe ale będzie lepsze :) Ja następne będę wkładał VALEO, na LUKu przejechałem się już 3 razy nie tylko w swoim aucie ale i w autach klientów.
-
juz zamowiona u Rafala, porządna sascha bodajrze ;)
-
Się podepnę, to pod poldoroverka podchodzi? http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/uni/ws_tecdoc_2tab.php?wit=SKLEP&call=daj_tdGrupyS¬itle=1&gru=601010000&typ=9935&wsk=O&towkod=254308
na stronie jest ze tylko do ohv
-
potrzebujesz sprzegła 190mm. Sama tarcze sachsa mam na sprzedaż, jak chcesz to wal na PW.
-
Się podepnę, to pod poldoroverka podchodzi? http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/uni/ws_tecdoc_2tab.php?wit=SKLEP&call=daj_tdGrupyS¬itle=1&gru=601010000&typ=9935&wsk=O&towkod=254308
na stronie jest ze tylko do ohv
w IC mają do Poldorovera z łożyskiem tyle że LuK'a.
-
Dodam małe zapytanie rok temu zmieniałem sprzęgło lecz kupował je mechanik niestety nie ja <smutny> i było to z tej firmy :
http://allegro.pl/sprzeglo-kpl-fso-polonez-i4435181378.html (http://allegro.pl/sprzeglo-kpl-fso-polonez-i4435181378.html)
i z tego co widzę po przeczytaniu tego wątku o tej firmie nic nikt nie wspomina, ja mogę tylko powiedzieć że na biegu jałowym przy puszczonym sprzęgle łożysko oporowe huczy a przy dosyć mocniejszym ruszaniu łatwo je przypalić, na fabrycznym było lepiej... a jakie są wasze opinie o sprzęgle z tej firmy ?? ktoś używa ??
-
SRL to tanie chińczyki.
-
A sprzęgła sachs są jeszcze dostępne do poloneza ??
-
Pewnie jeszcze gdzieś są, stare zapasy itp. Zdecydowanie łatwiej znaleźć LUKa czy też polskiego Statima chociaż jedni chwalą inni znów gardzą. Ja osobiście miałem takie coś w OHVce i na ciepłym chodziło masakrycznie, tak jakby łapało stopniowo ale na forum wyczytałem, ze wystarczy przypalić tarczę i jest okej.
-
Ja osobiście miałem takie coś w OHVce i na ciepłym chodziło masakrycznie, tak jakby łapało stopniowo ale na forum wyczytałem, ze wystarczy przypalić tarczę i jest okej.
Jakie miałeś Statima czy te co ja SRL ?
-
Statim.
-
LUK VALEO SACHS
SACHS - regeneruje sprzęgła !
Tylko luk albo valeo.
STATIM - szrot pierwszej kategorii. nie polecam - mam kupiłem nie polecam
-
LUK VALEO SACHS
SACHS - regeneruje sprzęgła !
Tylko luk albo valeo.
STATIM - szrot pierwszej kategorii. nie polecam - mam kupiłem nie polecam
Odwrotnie - LUK to regeneracja jest, w przypadku kół dwumasowych, tandetna regeneracja.
-
Dziwne - ostatnio dostałem maila od Sachsa że będzie pobierana opłata regeneracyjna i stare sprzęgło trzeba zdać.>>>
regenerowanego sachsa łatwo poznać...
-
Dziwne - ostatnio dostałem maila od Sachsa że będzie pobierana opłata regeneracyjna i stare sprzęgło trzeba zdać.>>>
regenerowanego sachsa łatwo poznać...
Możliwe, że do ciężarówek jest inna strategia, a do osobówek inna ;)
-
Odgrzeje Temat.
To w końcu jakie sprzęgło? LUK, VALEO, SACHS? potrzebuje do mojego OploNeza. z tego co czytam Sachs regeneruje, Luk tez nie kazdy chwali, czyzby zostaje Valeo? a Może coś nowego Dobrej jakosci sie pojawiło?
-
Mam w PN 1.8 VVC sprzegło 200mm obite okładziną LUKa rzekomo kevlarową i jakies 500 km już wytrzymało ;) Dla porównania wcześniej miałem STATIMa to okładzina oderwała się od tarczy po drugim strzale ze sprzęgła.
-
a Może coś nowego Dobrej jakosci sie pojawiło?
Wsadź sobie koło zamachowe z nubiry i do tego tarczę 228 albo 229 mm. Ja mam takie po regeneracji i jest git malyna
-
a Może coś nowego Dobrej jakosci sie pojawiło?
Wsadź sobie koło zamachowe z nubiry i do tego tarczę 228 albo 229 mm. Ja mam takie po regeneracji i jest git malyna
Te kółko zamachowe duzo lzejsze jest od Oplowskiego? tarcza Opla ma 215/220mm, wchodzi to Plug&Play?
-
Nie wiem ile ale lżejsze, plus większe sprzęgło - tyle plusów.
-
Polecam ul. skoczylasa w w-wie, regeneracja sprzegieł. Wygooglasz, mozna zrealizowac usluge wysylkowo.
Wysłane z mojego A830 przy użyciu Tapatalka
-
regeneracja hmm auto na pare tygodni uziemione ;-| no nic padnie na LUK'a zestaw od razu uszczelniacz wału sie wymieni tak aby na zloty mozna było jakos zajechac
-
W ww miejscu zrobili mi "na trzynastą".