FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: barton w Lipiec 07, 2012, 19:37:26 pm

Tytuł: bosch gli i postukiwanie
Wiadomość wysłana przez: barton w Lipiec 07, 2012, 19:37:26 pm
Mam dylemat, wątki przejrzałem, ale może ukierunkujecie czy spalanie stukowe, czy hydropopychacze czy może coś innego.

Głowica świeżo zrobiona, koniki poskręcane "na 2,5 obrotu". Stukanie występuje i na gazie i na benzynie. Na wolnych obrotach jest cisza, na wysokich też. Stuka przy dodawaniu gazu z jałowych do powiedzmy 2tyś, tak samo na postoju jak i w czasie jazdy

Może coś podpowiecie.

PS: co ciekawe w drugim polonezie z boschem mam to samo, tylko może trochę mniej nasilone

Oba auta jeżdżą na dobrym półsyntetyku.
Tytuł: Odp: bosch gli i postukiwanie
Wiadomość wysłana przez: MichalSW w Lipiec 07, 2012, 19:41:45 pm
Komory spalania w głowicy czyściłeś jak się domyślam?
Tytuł: Odp: bosch gli i postukiwanie
Wiadomość wysłana przez: barton w Lipiec 07, 2012, 22:48:10 pm
oddałem do regeneracji, błyszczała się jak psu .... nawet mi chłopaki kanały poszlifowali, może nie polerowali, ale jest dużo gładziej. Komory spalania oczywiście czyściutkie. Dodam, że przed robotą głowicy też tak postukiwał
Tytuł: Odp: bosch gli i postukiwanie
Wiadomość wysłana przez: MichalSW w Lipiec 08, 2012, 06:53:46 am
Czy stukanie przypomina dźwięk jakby gwoździe się gdzieś przesypywały czy raczej jakby ktoś rytmiczne uderzał młotkiem w silnik?
Tytuł: Odp: bosch gli i postukiwanie
Wiadomość wysłana przez: barton w Lipiec 08, 2012, 19:46:05 pm
rytmicznie młoteczkiem raczej...
Tytuł: Odp: bosch gli i postukiwanie
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Lipiec 08, 2012, 19:53:22 pm
stukowe raczej by nie występowało na wolnych obrotach, a już na pewno nie na gazie.
Tytuł: Odp: bosch gli i postukiwanie
Wiadomość wysłana przez: MichalSW w Lipiec 08, 2012, 20:23:25 pm
Takie stukanie jakby młoteczkiem to cecha tych silników - przynajmniej 3 trzech znanych mi silnikach to występuje. Byc może dźwięk pochodzi od tłoka (jeden z w/w silników miał nieco przytarte płaszcze tłoków), być może od sworznia tłokowego. Na poczatku myślałem, że to panewki, ale pomiar wału i oględziny panewek wykazały, że jednak nie.