FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: czarnieski w Sierpień 03, 2012, 20:51:18 pm
-
Zakupiłem na złomie cały licznik z disla z obrotomierzem, przed kupnem sprawdziłem czy działa i zrobiłem zdjęcie kostki która jest pod obrotomierzem, oraz zabrałem kabelek który idzie od czujnika położenia wału do tej kostki (zajmuje pierwszy i ostatni styk). Niestety po podłączeniu wszystko działa oprócz obrotomierza <smutny>. Zauważyłem że w mojej kostce nie wszystkie styki są podłączone tak jak w tej co brałem licznik na pewno nie ma tego żółtoczerwonego grubego kabla oraz chyba tego pomarańczowego. Tutaj zdjęcie jak to było w oryginale:
(http://img259.imageshack.us/img259/2461/dsc00198bd.jpg)
Wie ktoś może jak podłączyć tą kostkę lub co zrobić żeby uruchomić ten obrotomierz? Z góry dzięki za pomoc.
-
Ha, się pytałem kilka razy i nikt nie pomógł konkretnie, ale już sam doszedłem do tego co i jak ma być :)
brązowy kabel to sygnał na obrotek- lewa śrubka obrotka z tyłu zegarów, czyli styk lewy skrajny.
Czarny z niebieskim trzeba podłaczyć do masy. Na zegarach jest (powinna być) masa na styku prawym skrajnym, ale można dać do budy.
Więc kabelki we wtyczce powinny być odwrotnie
Jeśli dalej nie będzie dzialać, to polecam poluzować czujnik przy kole zamachowym, by można było regulować jego odległość i uruchomić silnik.
Ruszać czujnikiem, az obrotek zacznie działać. Dokręcić na pracującym by wszystko było ok i czujnik nie ocierał.
-
Więc kabelki we wtyczce powinny być odwrotnie
Tak jak jest podłączona kostka na zdjęciu było w polonezie z którego brałem zegary i obrotomierz działał bo odpaliłem silnik i sprawdzałem czy działa. Spróbuje jeszcze poruszać tym czujnikiem jeśli się da.
Ale dziwi mnie brak reszty przewodów w mojej wtyczce, może obrotomierz powinien mieć jeszcze jakieś zasilanie. Rozbiorę to jeszcze raz i zrobię zdjęcie mojej kostki.
-
tak z innej beczki od kiedy był montowany ten czujnik? czy to jest bo jest bo tak się trafiało?
-
czy to jest bo jest bo tak się trafiało?
Raczej tak, bo widziałem zegary prostokątne skalowane do GLD a widziałem na złomie GLD '96 z zaślepką zamiast obrotomierza... Z innego wyciągałem zegary z obrotkiem, a też 96, w moim 97 też miałem obrotek.
-
Okazuje się, że u mnie jest zupełnie inna kostka
(http://img840.imageshack.us/img840/9841/dsc00200uv.jpg)
oryginalna co brałem zegary z obrotkiem miała osiem styków moja ma siedem. Teraz to już zupełnie nie wiem jak to połączyć.
-
Zoltan podpiąłem tak jak napisałeś, ale nadal nie działa. To tak do obrotomierza idą dwa skrajne kable i przedostatni zaznaczony na zdjęciu:
(http://img52.imageshack.us/img52/6350/dsc00201gc.jpg)
możesz mi powiedzieć co tam ma być podpięte?
-
Zrobię Ci foto, jak samochód przyjedzie.
-
Zrobię Ci foto, jak samochód przyjedzie.
Przypominam się w sprawie tej fotki:)
-
Odkop
Zabieram się za podłączenie obrotka w wąskim GLD. Mamy kupiony czujnik funkiel nówka tylko za co odpowiadają piny w kostce? Za nic na świecie nie mogę dokopać się do konkretnego schematu. Może jakiś posiadacz obrotka w dieslu mógłby rozpiąć kostkę i zmierzyć na którym pinie od strony auta co jest?
Zoltan pisze że są 2 masy i sygnał - to upraszczałoby sprawę, ale elektroda twierdzi, że powinno być zasilanie 12V, masa i sygnał.
-
Zasilanie jest na obrotomierzu, nie na czujniku, on podaje "sygnał" masy. we wtyczce są 3 piny, 2 do czujnika i jeden ekranujący przewód.
-
Dzięki Zoltan za wskazówki.
Klekot dalej bez obrotomierza. Mamy 2 czujniki, jeden z nich ma brak przejścia (podejrzewam, że szrot) drugi 150ohm (chyba sensownie). Mam też 2 obrotomierze kwadraty, jeden z ohv drugi Tarpan Diesel. Na żadnej kombinacji nie hula. Oba obrotki pokazują cośtam podłączone do cewki w benzyniaku. Więc pozostaje kwestia czujnika albo jego niechęci do współpracy z obrotkiem.
Da radę jakoś mądrze sprawdzić działanie tego cpwk bez dostepu do oscyloskopu?
-
Regulowałeś odległość czujnika od koła zamachowego?
-
Tak, ale na czuja bo w dżieldaj nie widać ani nie ma dostępu do wieńca po wciśnięciu czujnika. Ustawiałem tak 0 do 1mm.