FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => PTK CLASSIC => Forum klasycznych pojazdów FSO => Wątek zaczęty przez: matucha w Październik 02, 2012, 17:14:04 pm
-
Mój znajomy z pracy ma okazję kupić Poloneza z 78 roku. Nr seryjny 1390 Blacharsko stan idealny - wnętrze ogólnie katastrofa. Dysponuje wystarczającą gotówką i chce auto na żółte blachy. Ma zamiar doprowadzić go do idealnego stanu.
Jedno co mnie zainteresowało - możliwe, żeby w tym roku był montowany silnik AA?
-
Tak, jak najbardziej AA.
-
czyli tutaj jest trochę byków:
http://www.fsoptk.pl/historia-poloneza/#more-151
-
Mały błąd, 82 KM miał 1.5 AB chyba że to ja jestem w błędzie. 1.5 AA miał 75 KM.
-
Mały błąd, 82 KM miał 1.5 AB chyba że to ja jestem w błędzie. 1.5 AA miał 75 KM.
dokładnie AA miał 75 konia i zapłon klasyczny.
-
czyli tutaj jest trochę byków:http://www.fsoptk.pl/historia-poloneza/#more-151
trochę?
Podstawowym i jedynym silnikiem został 1.6 który otrzymał nowy wtrysk paliwa firm Delphi, a samochód oznaczono Gli.
[...] W sprzedaży pojawił się również silnik 1.6 (ten sam co zawsze) ale wyposażony w wielo punktowy wtrysk paliwa firmy BOSCH . Na tylniej klapie umieszczono znaczek GSi.
-
czyli tutaj jest trochę byków:http://www.fsoptk.pl/historia-poloneza/#more-151
trochę?
Podstawowym i jedynym silnikiem został 1.6 który otrzymał nowy wtrysk paliwa firm Delphi, a samochód oznaczono Gli.
[...] W sprzedaży pojawił się również silnik 1.6 (ten sam co zawsze) ale wyposażony w wielo punktowy wtrysk paliwa firmy BOSCH . Na tylniej klapie umieszczono znaczek GSi.
autor zapominał dodać o wprowadzeniu hydro, wspomagania, zmianach głowicy itp, strzelił byka odnośnie wtrysku wielopunktowego Delphi...(multec itp).
-
Z tego co wiem to zapłon elektroniczny nijak się ma do AB, bo występował w wersji oznaczonej E, gdzie był także układ zubażania mieszanki paliwa.
-
to oznaczenie z klapy, w numerze silnika nie było rodzaju zapłonu
-
Tak, tylko o to się rozchodzi że były AB, bez zapłonu elektronicznego.
-
Potwierdzam, na pewno wersja 1.5 LS,nie wiem jak to było w wersji X mającej isć na eksport... moze ktoś by rozjaśnił? : )
-
Nie tylko LS. Jak mnie pamięć nie myli, wszystkie wczesne Polonezy miały klasyczny układ zapłonowy. Dopiero z przejściem oznaczeń z centymetrowych na litrowe, pojawiła się w wersja z E zapłonem i układem ubogiej mieszanki. A z zaworem ZHS, nie wiem jak było.
-
Temat konkretnego Poloneza w innym wątku ;-)
-
Nie tylko LS.
na pewno wersja LS ma klasyczny zapłon i wzmocniony silnik ;]