FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => PTK CLASSIC => Forum klasycznych pojazdów FSO => Wątek zaczęty przez: matucha w Październik 02, 2012, 17:14:04 pm

Tytuł: Polonez '78
Wiadomość wysłana przez: matucha w Październik 02, 2012, 17:14:04 pm
Mój znajomy z pracy ma okazję kupić Poloneza z 78 roku. Nr seryjny 1390 Blacharsko stan idealny - wnętrze ogólnie katastrofa. Dysponuje wystarczającą gotówką i chce auto na żółte blachy. Ma zamiar doprowadzić go do idealnego stanu.
Jedno co mnie zainteresowało - możliwe, żeby w tym roku był montowany silnik AA?
Tytuł: Odp: Polonez '78
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Październik 02, 2012, 17:20:11 pm
Tak, jak najbardziej AA.
Tytuł: Odp: Polonez '78
Wiadomość wysłana przez: matucha w Październik 02, 2012, 17:26:26 pm
czyli tutaj jest trochę byków:
http://www.fsoptk.pl/historia-poloneza/#more-151
Tytuł: Odp: Polonez '78
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Październik 02, 2012, 17:28:22 pm
Mały błąd, 82 KM miał 1.5 AB chyba że to ja jestem w błędzie. 1.5 AA miał 75 KM.
Tytuł: Odp: Polonez '78
Wiadomość wysłana przez: mruk1313 w Październik 02, 2012, 17:47:40 pm
Mały błąd, 82 KM miał 1.5 AB chyba że to ja jestem w błędzie. 1.5 AA miał 75 KM.

dokładnie AA miał 75 konia i zapłon klasyczny.
Tytuł: Odp: Polonez '78
Wiadomość wysłana przez: piciek w Październik 02, 2012, 18:38:14 pm
czyli tutaj jest trochę byków:http://www.fsoptk.pl/historia-poloneza/#more-151
trochę?

Cytuj (zaznaczone)
Podstawowym i jedynym silnikiem został 1.6 który otrzymał nowy wtrysk paliwa firm Delphi, a samochód oznaczono Gli.
[...] W sprzedaży pojawił się również silnik 1.6 (ten sam co zawsze) ale wyposażony w wielo punktowy wtrysk paliwa firmy BOSCH . Na tylniej klapie umieszczono znaczek GSi.
Tytuł: Odp: Polonez '78
Wiadomość wysłana przez: mruk1313 w Październik 02, 2012, 18:54:40 pm
czyli tutaj jest trochę byków:http://www.fsoptk.pl/historia-poloneza/#more-151
trochę?

Cytuj (zaznaczone)
Podstawowym i jedynym silnikiem został 1.6 który otrzymał nowy wtrysk paliwa firm Delphi, a samochód oznaczono Gli.
[...] W sprzedaży pojawił się również silnik 1.6 (ten sam co zawsze) ale wyposażony w wielo punktowy wtrysk paliwa firmy BOSCH . Na tylniej klapie umieszczono znaczek GSi.


autor zapominał dodać o wprowadzeniu hydro, wspomagania, zmianach głowicy itp, strzelił byka odnośnie wtrysku wielopunktowego Delphi...(multec itp).


Tytuł: Odp: Polonez '78
Wiadomość wysłana przez: banned w Listopad 25, 2012, 23:14:00 pm
Z tego co wiem to zapłon elektroniczny nijak się ma do AB, bo występował w wersji oznaczonej E, gdzie był także układ zubażania mieszanki paliwa.
Tytuł: Odp: Polonez '78
Wiadomość wysłana przez: Szymon w Listopad 26, 2012, 00:03:25 am
to oznaczenie z klapy, w numerze silnika nie było rodzaju zapłonu
Tytuł: Odp: Polonez '78
Wiadomość wysłana przez: banned w Listopad 26, 2012, 00:43:25 am
Tak, tylko o to się rozchodzi że były AB, bez zapłonu elektronicznego.
Tytuł: Odp: Polonez '78
Wiadomość wysłana przez: Tomasz#1969 w Listopad 26, 2012, 11:43:19 am
Potwierdzam, na pewno wersja 1.5 LS,nie wiem jak to było w wersji X mającej isć na eksport... moze ktoś by rozjaśnił? : )
Tytuł: Odp: Polonez '78
Wiadomość wysłana przez: banned w Listopad 26, 2012, 21:31:53 pm
Nie tylko LS. Jak mnie pamięć nie myli, wszystkie wczesne Polonezy miały klasyczny układ zapłonowy. Dopiero z przejściem oznaczeń z centymetrowych na litrowe, pojawiła się w wersja z E zapłonem i układem ubogiej mieszanki. A z zaworem ZHS, nie wiem jak było. 
Tytuł: Odp: Polonez '78
Wiadomość wysłana przez: matucha w Listopad 26, 2012, 21:32:46 pm
Temat konkretnego Poloneza w innym wątku ;-)
Tytuł: Odp: Polonez '78
Wiadomość wysłana przez: Tomasz#1969 w Listopad 26, 2012, 23:08:58 pm
Nie tylko LS.

na pewno wersja LS ma klasyczny zapłon i wzmocniony silnik ;]