FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: sikorak w Październik 13, 2012, 17:30:32 pm

Tytuł: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: sikorak w Październik 13, 2012, 17:30:32 pm
No właśnie, remont będę robił na wiosnę ale już teraz staram się pozbierać części, które mogą być mi potrzebne.

Oczywiste jest dla mnie, że najlepiej otworzyć silnik i wtedy dokupić części ale to jest dwójka i nie zawsze wszystko jest dostępne od ręki za przystępną cenę.

Czy zatem jest jakaś lista rzeczy, które z dużym prawdopodobieństwem będę musiał wymienić na nowe?

Co do remontu, to chcę zrobić kapitalkę oraz zwiększyć moc. Auto ma być używane głównie jako zabawka do KJS. Są odległe plany repliki 2000 rally.
Na pewno będą sportowe wałki, pewnie od Świątka.




Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: wawrzyniec w Październik 13, 2012, 17:51:13 pm
Poszukał bym tłoków z garbem od 1.6 lub 1.8.
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Październik 13, 2012, 18:42:50 pm
Jak kapitalka, a nie jakaś popierdółka, to na pewno  nowe tłoki z pierścieniami, nowe zawory, nowa pompa oleju, pompa wody, wszystkie uszczelki i uszczelniacze, nowe zawory też. Aha, jeszcze broki, nowa rurka nagrzewnicy, nowe węże wszystkie.
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: wawrzyniec w Październik 13, 2012, 18:49:07 pm
Dodał bym panewki wałka pośredniego - ktoś podawał na forum że można je nabyć w USA.
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: KGB w Październik 13, 2012, 19:22:46 pm
kapitalka jest totalnie nieoplacalna,
same tloki kosztuja 1600pln ,a obrobka cylindrow ze 400pln,
to sa juz 2 klocki za same cylindry ,a przeciez nie wiadomo w jakim stanie sa,
sprawdz cis. sprezania i dalej bez rozbiorki sie nie obedzie,
moze sie okazac ,ze nie ma progow na cylindrach ,a tloki sa w bardzo dobrym stanie - wtedy mozna sie posilkowac wymiana pierscieni (jakies ~80pln na cylinder),
szkoda wyrzucac 2 kloce zamiast 0.3 kloca za uklad tlokowy,
reszta to juz jakos w rozsadnych cenach sie robi :
szlif walu 150-200pln,
komplet panewek korbowych 150-200pln ,glowne drugie tyle,
pompe oleju bym przejzal - to element najlepiej smarowany w calym silniku ,wiec sa male szanse na jej zuzycie,

jezeli ma to miec wyzsza moc to trzeba sie zajac glowica ,obrobic ja ,obrobic zawory ,odpowiednio splanowac,
do sportowych walkow potrzebny jest wysoki stopien sprezania,
seryjnie jest 9 ,a wypadaloby uzyskac 10 ,
to pewnie wymaga podciecia wyciec w tlokach - kolejny argument ,zeby nie zmieniac tlokow ,bo wydajesz majatek na tloki i odrazu je rzniesz,
wszystkie inne piesci w postaci tulejech mosieznych (np. golwka korbowodu) mozna dorobic na zamowienie,co pewnie i tak taniej wyjdzie niz szukanie oryginalow

tak na marginesie,to ile ten silnik ma przebiegu ?
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Październik 13, 2012, 20:22:05 pm
Z tymi tłokami to nie byłbym takim optymistą, silniki w tym wieku i po cholera wie jakich przebiegach mogą mieć piękne tłoki, ale pojawiają się już progi i nawet gdyby się nie pojawiły,
to rowki w tłokach są sporo większe i robi się pompka do naolejania komór spalania. Można co prawda posiłkować się dorabianiem wyższych pierścieni i odpowiednim przetoczeniem rowków w tłokach, ale tłok po kilkuset tysiącach km nie ma już takiej wytrzymałości jak nowy tłok.
Co do cen nowych części, to wiadomo w PL są problemy z dostępnością do DOHCa, ale istnieje ebay i inne portale oraz firmy które w tym temacie są obeznane.
Znam koszty kapitalki bloku, bo sam ją robiłem na nowych nadwymiarowych tłokach, udało mi się je kupić okazyjnie, ale mimo tego cały remont, z nową pompą oleju - też nie do dostania w sklepie do OHACA fordowskiego, dopiero odpowiednie kontakty poprzez Kolegę CHUDER z capri.pl, udało mi się nabyć nową pompę oleju o podwyższonym ciśnieniu - wyszedł
mnie w okolicach 2200 zł, ale mam pewność co do stanu silnika i że zrobi jeszcze wieleset tysięcy km i niejedno zniesie ;)

Remont zawsze jest opłacalny (na nowych gratach), ale zawsze przed nim musisz sobie zadać pytanie ile jeszcze będziesz chciał używać tego auta i silnika.
Porządny remont czterocylindrowego silnika, z regeneracją osprzętu to spokojnie 4 tys lub więcej.
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Październik 13, 2012, 20:29:28 pm
pompe oleju bym przejzal - to element najlepiej smarowany w calym silniku ,wiec sa male szanse na jej zuzycie,
Problem z pompa polega na tym ze ona sama sie nie zuzywa ale debilnie rozwiazany naped na drobniutkim wieloklinie juz tak -potrafi sie rozwalic nawet w przypadku kiedy odpalasz silnik przy minus 25 stopniach na oleju mineralnym . W artykułach jest opis mojego autorstwa co zrobic zeby było dobrze . Wałek posredni najlepiej wywalic w cholere a aparat zaplonowy przerzucic w głowice. Najwiekszy problem jest z tłokami i to generuje głowne koszty remontu -wiec moze taniej bedzie dobrac inne tloki i rozwiercic na 85/86mm (moga byc z garbem) i lepiej doprezac w ten sposób niz ciac głowice gdzie nie ma za duzo materiału na takie zabawy przy wiekszych zaworach sssacych, zreszta bez sensu planowac dla samego planowania. Z tym ze z tym doprezaniem to nie ma co przesadzac -panewki i tak maja ciezko a zwiekszajac sprezanie nie polepszasz ich zywotnosci
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Październik 13, 2012, 20:34:34 pm
Co do tłoków to nie ma aż takiego problemu, są firmy które dorabiają tłoki na zamówienie, nawet ktoś ostatnio wklejał linka na forum.
Zestaw czterech tłoków kutych oscylował w okolicach 1500 zł.
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: nicek27 w Październik 13, 2012, 22:57:23 pm
Szlif wału plus nowe panewki, na korby wiadomo to samo. Jeśli tłoki masz w porządku to dałbym nowe pierścienie plus nowe tuleje. Większe zawory ssące w głowicy plus jej remont. Na koniec oczywiście 2 podwójne gaźniki.
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: piciek w Październik 13, 2012, 23:21:54 pm
polecam rarytas na klapę http://allegro.pl/polonez-2-0-gle-pinto-ford-emblemat-naklejka-i2707759655.html ;)
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: KGB w Październik 13, 2012, 23:26:48 pm
iec moze taniej bedzie dobrac inne tloki i rozwiercic na 85/86mm (moga byc z garbem) i lepiej doprezac w ten sposób niz ciac głowice
ty tych silnikow troche  przerzuciles,wiec wiesz ,czy daloby sie rozwiercic,
jezeli weszlyby tloki 86.4mm to fajnie by bylo ,bo do SOHC 1.3/1.6 takie ida,
co prawda cena nowych tez nie fajna ,ale moze jakas okazja by sie trafila,
a nawet uzywane w dobrym stanie trafic by mozna bylo i cylindry rozwiercic pod dane tloki,
nie musza byc garbate,bo i tak stopien sprezania by wzrosl od wiekszej pojemnosci cylindra ,
pojemnosc silnika by wzrosla do 2110ccm

Z tym ze z tym doprezaniem to nie ma co przesadzac -panewki i tak maja ciezko a zwiekszajac sprezanie nie polepszasz ich zywotnosci
w 2.0 16VT jakos wytrzymuja przy tych 205KM ,wiec nie bedzie tak zle
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: sikorak w Październik 13, 2012, 23:41:15 pm
...do sportowych walkow potrzebny jest wysoki stopien sprezania, seryjnie jest 9 ,a wypadaloby uzyskac 10, to pewnie wymaga podciecia wyciec w tlokach - kolejny argument ,zeby nie zmieniac tlokow ,bo wydajesz majatek na tloki i odrazu je rzniesz, wszystkie inne piesci w postaci tulejech mosieznych (np. golwka korbowodu) mozna dorobic na zamowienie,co pewnie i tak taniej wyjdzie niz szukanie oryginalow
tak na marginesie,to ile ten silnik ma przebiegu ?

Czy konieczne będzie zwiększenie ciśnienia? Nie wiem o jakich różnicach mówimy w przyroście mocy lub momentu.

Na szafie jest 95 tyś ale tyle pewnie ma od ostatniego remontu :D

Remont zawsze jest opłacalny (na nowych gratach), ale zawsze przed nim musisz sobie zadać pytanie ile jeszcze będziesz chciał używać tego auta i silnika.
Porządny remont czterocylindrowego silnika, z regeneracją osprzętu to spokojnie 4 tys lub więcej.

Nie wiem jaka jest żywotność silnika po remoncie przy wykorzystaniu go do KJS (5 startów rocznie), ale właśnie tyle będę go miał :)
Jeśli chodzi o kasę to raz jej mam więcej raz mniej, dlatego też wolę stopniowo skupować części. Ale generalnie na cały projekt chcę wydać do 10 000zł w ciągu dwóch lat.
W tym buda borka i przygotowanie wydmuszki do KJS.

iec moze taniej bedzie dobrac inne tloki i rozwiercic na 85/86mm (moga byc z garbem) i lepiej doprezac w ten sposób niz ciac głowice
ty tych silnikow troche  przerzuciles,wiec wiesz ,czy daloby sie rozwiercic,
jezeli weszlyby tloki 86.4mm to fajnie by bylo ,bo do SOHC 1.3/1.6 takie ida,
co prawda cena nowych tez nie fajna ,ale moze jakas okazja by sie trafila,
a nawet uzywane w dobrym stanie trafic by mozna bylo i cylindry rozwiercic pod dane tloki,
nie musza byc garbate,bo i tak stopien sprezania by wzrosl od wiekszej pojemnosci cylindra ,
pojemnosc silnika by wzrosla do 2110ccm

Z tym ze z tym doprezaniem to nie ma co przesadzac -panewki i tak maja ciezko a zwiekszajac sprezanie nie polepszasz ich zywotnosci
w 2.0 16VT jakos wytrzymuja przy tych 205KM ,wiec nie bedzie tak zle

Chyba będziemy o tym rozważać na wiosnę (wczesną lub późną) ale pomysł wydaje się być ok. Były by jakieś dodatkowe koszty takiej operacji?


Tworzę więc listę wstępna:
nowe tłoki (odpuszczę aż do rozpoczęcia prac)
tuleje
pierścienie
nowe zawory
nowa pompa oleju
pompa wody (już mam, dziś przyszła)
panewki
broki (są na allegro po 30 zeta, brać?)
pasek rozrządu
sportowe wałki
regulowane koło (wydech)

wszystkie uszczelki i uszczelniacze (kryngielit, ok?)
nowa rurka nagrzewnicy (pewnie skończy się na jakieś rzeźbie ale będę szukał)
nowe węże wszystkie (to oczywiste)

pompa oleju jak będzie w dobre cenie to wezmę.
Tu jest drogo ale o co chodzi z tym kołem?
allegro.pl/pompa-olejowa-nowa-fiat-131-132-argenta-poj-20l-i2711197426.html



Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: KGB w Październik 14, 2012, 09:28:46 am
Chyba będziemy o tym rozważać na wiosnę (wczesną lub późną) ale pomysł wydaje się być ok. Były by jakieś dodatkowe koszty takiej operacji?
jezeli chodzi o zwiekszenie pojemnosci tlokami,to jezeli da sie tak rozwiercic blok ,koszty beda takie jak normalna wymiana tlokow i obrobka cylindrow,
jedynie moze byc problem z uszczelka pod glowice,ale moze sie okazac,ze bedzie pasowala jakas standardowa
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: Tailgunner w Październik 14, 2012, 09:46:23 am
jakby co mam głowice na dużych zaworach, lepsze wałki ze wzniosami 9.6 i czasami 275 za napędem aparatu zapłonowego z wałka wydechowego, kompletne podwójne poziome solexy 40 z kolektorem ssącym i lekki zamach :)
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: sikorak w Październik 14, 2012, 16:49:25 pm
jakby co mam głowice na dużych zaworach, lepsze wałki ze wzniosami 9.6 i czasami 275 za napędem aparatu zapłonowego z wałka wydechowego, kompletne podwójne poziome solexy 40 z kolektorem ssącym i lekki zamach :)

Cenę na priv poproszę. :)

Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: Tailgunner w Październik 14, 2012, 17:11:47 pm
głowica kompletna 1000zł
głowiczki z wałkami z aparatem oryginalnym + polonezowskim przerobionym 500zł
solexy z kompletnym kolektorem ssącym z gumowym tłumikiem drgań 2000zł

w sumie komplet 3.5tys, może bym coś zszedł z tego ale ceny które podałem są cenami rynkowymi, po tyle te graty rzeczywiście chodzą

wszystko w stanie conajmniej bardzo dobrym

póki co nie rozprzedaje gratów osobno
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: sikorak w Październik 14, 2012, 20:31:17 pm
głowica kompletna 1000zł
głowiczki z wałkami z aparatem oryginalnym + polonezowskim przerobionym 500zł
solexy z kompletnym kolektorem ssącym z gumowym tłumikiem drgań 2000zł

w sumie komplet 3.5tys, może bym coś zszedł z tego ale ceny które podałem są cenami rynkowymi, po tyle te graty rzeczywiście chodzą

wszystko w stanie conajmniej bardzo dobrym

póki co nie rozprzedaje gratów osobno


O jakiej mocy mówimy i momencie?
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Październik 14, 2012, 20:53:17 pm
1. Broki za 30 zł komplet? Bierz, chyba że sztuka, to lepiej spytać w sklepie. W ogóle to kupowanie czegokolwiek - powtarzam tą radę już chyba 20ty raz na forum - zacznij od sklepu na Lwowskiej we Wrocławiu. Jak tam czegoś nie jest ta babka w stanie zdobyć, znaczy że to w sklepach nieistnieje.
2. Panewki wałka pośredniego nie muszą być z USA - dorabialiśmy z 5 lat temu w akcji na jakimś forum (chyba niejaki Ramzes to organizował), wyszło chyba mniej niż 100 zł. Mój komplet wciąż leży w piwnicy jeszcze w kopercie zapakowany, mogę poszukać, jeśli szukasz.
3. Tłoki 84 mm są nominalne czasem gdzieś do dostania, plus tulejowanie bloku i zagra ( w odróżnieniu od nadwymiarowych - szukaj wiatru w polu). Wiadomo że będzie to kosztowne, ale albo robimy porządnie albo po łebkach. Silniki na tłokach fordowskich (coś koło 86 mm) były przerabiane, jeździły, nie wiem jak się mają obecnie. Na pewno co najmniej jeden robił komuś legendarny Mrozek.
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: wawrzyniec w Październik 14, 2012, 21:08:01 pm
U mnie, przy remoncie, szlifierz ściągał tłoki nadwymiarowe z niemiec (było to jakieś 1,5 roku temu). Im dłużej przyglądam się dostępności części do DOHC, to wydaje mi się że wszystko jest tylko kwestią pieniędzy.
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Październik 14, 2012, 21:25:48 pm
czasami 275
to do ilu ty kreciłeś to 2.0 ?
a do kjs to raczej nie warto sie w 2.0 dohc bawić ...
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Październik 14, 2012, 22:57:03 pm
jezeli weszlyby tloki 86.4mm to fajnie by bylo ,bo do SOHC 1.3/1.6 takie ida,
co prawda cena nowych tez nie fajna ,ale moze jakas okazja by sie trafila,
Predzej juz fordowskie od 1.8 pinto o srednicy 86,2 - sa wyzsze wiec trzeba ciachac z wysokosci chyba 3mm mozna je sciac na równo, albo wytoczyc niewielki garb -sa w miare dostepnie, tanie i lekkie. Problem ze sworzniem fiat ma 20mm, a ford chyba 22mm. Mozna tez poszukac od hondy o srednicy 85mm i sworzen jest chyba ok, i słyszalem ze cos od mercedesa pasi ale nie znam szczególów. W orginały za chora kase nie ma sie co bawic chyba ze replike budujesz

w 2.0 16VT jakos wytrzymuja przy tych 205KM ,wiec nie bedzie tak zle
Owszem wytrzymuja ale na nowym typie bloku z zupełnie inaczej rozwiazanym smarowaniem całosci ktory ma sie nijak do silnika który rozpatrujemy teraz

solexy z kompletnym kolektorem ssącym z gumowym tłumikiem drgań 2000zł
w sumie komplet 3.5tys, może bym coś zszedł z tego ale ceny które podałem są cenami rynkowymi, po tyle te graty rzeczywiście chodzą

Jezeli liche solexy  które kosztuja w granicach 500zł za pare(co innego dellorto) i kolektor z ebaya kosztujacy w granicach 600-700zł ze wszystkim daja razem 2 kola to chyba nie umiem liczyc.
Wawrzyniec - nie daj sie robic w balona i nie nabijaj kabzy rodzimym "biznesmenom" - na ebayu czy innych forach skompletujesz całosc i nawet z kosztem wysyłki z angli, czy w ostatecznosci USA(dojdzie cło 33 %) bedzie mniej -tyle ze to potrwa -trzeba miec miec odlozona kase i trzymac reke na pulsie a nie patrzec na ceny z kosmosu bo towaru nie ma na rynku i musi kosztowac swoje bo magiczne słówko dohc podnosi cene jak akcyza w paliwie... Poszukasz to okazja sie trafi, ja kolektor pod poziomy do dohc wyrwałem za 400zł :D NA ebayu tłoki do forda 4.0 kupowałem po 9 $ sztuka jak cukierki ,a w niemczech krzykneli mi 1600zł za 4 szt...
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: pold20 w Październik 14, 2012, 23:17:54 pm
Ja ostatnio miskę szeroką do DOHC sprzedałem za prawie 350 zł co było dla mnie dużym zaskoczeniem ze do tylu dojdzie.
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: KGB w Październik 14, 2012, 23:37:29 pm
to mnie troche podbudowaliscie,ze moj komplecik za jakas normalna kase opchne ,a nie po cenie zlomu,
ale z drugiej strony jak widze  na alledrogo ,to te silniki niebardzo schodza
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: wawrzyniec w Październik 14, 2012, 23:48:43 pm
Wawrzyniec - nie daj sie robic w balona i nie nabijaj kabzy rodzimym "biznesmenom"

Mówiąc szczerze, gdy robiłem remont, o wielu rzeczach nie wiedziałem (pewnie za 2 lata powiem to samo o dniu dzisiejszym).

towaru nie ma na rynku i musi kosztowac swoje bo magiczne słówko dohc podnosi cene jak akcyza w paliwie...

Mam wrażenie że allegro samo się nakręca - ciągle widzę aukcje z opisem w stylu "bo po tyle te silniki chodzą".

Cieszę się że powstało kilka projektów adaptujących silniki z przednionapędowych Fiatów do Poloneza... przynajmniej jest jakaś alternatywa dla klasycznych DOHC; zastanawiam się czy przy ostatecznym rozrachunku koszt zakupu, remontu i adaptacji silnika z FWD nie był by niższy od analogicznych operacji dla silnika z RWD...
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Październik 15, 2012, 00:07:20 am
ale z drugiej strony jak widze  na alledrogo ,to te silniki niebardzo schodza


Mam wrażenie że allegro samo się nakręca - ciągle widzę aukcje z opisem w stylu "bo po tyle te silniki chodzą".

Nikt nie jest chyba idiota zeby za 25 letni motor w niewiadomym stanie dawac 2 kola bo tak ktos sobie wymyslił- chyba ze daje gwarancje. Cena była dobra ale kiedys a nie dzisiaj gdzie w tej cenie 1.8 IS z bmw, 1.8 rovera VVC czy chocby 2.3/4.0 forda, kazdy o 10 lat młodszy i pociagnie lepiej niz dohc po 20 latach naprawy młotkiem i izolacja oraz po 6 kolejnych upalaczach w polonezach czy DF. Wiadomo ze koszta wieksze bo trzeba ciac i spawac oraz kombinowac ale robisz to raz i pozniej nawet jak motor ci padnie to kolejnego golasa kupisz bez problemu  za tysiaka a nie szukac kolejnego za 2 klocki albo remont za 6 lub wiecej jezeli ma to pojezdzic dluzej niz sezon
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: Tailgunner w Październik 15, 2012, 00:31:18 am
czasami 275
to do ilu ty kreciłeś to 2.0 ?

gdzieś do 7 tyś

O jakiej mocy mówimy i momencie?

na takim zestawie spokojnie robisz 130-140km na seryjnym dole, momentu przynajmniej 180Nm
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: sikorak w Październik 15, 2012, 12:29:26 pm
to mnie troche podbudowaliscie,ze moj komplecik za jakas normalna kase opchne ,a nie po cenie zlomu,
ale z drugiej strony jak widze  na alledrogo ,to te silniki niebardzo schodza

Ci co mieli kupić już kupili i teraz próbują to opchnąć :)
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: sikorak w Październik 15, 2012, 12:30:48 pm
Wawrzyniec - nie daj sie robic w balona i nie nabijaj kabzy rodzimym "biznesmenom"

Mówiąc szczerze, gdy robiłem remont, o wielu rzeczach nie wiedziałem (pewnie za 2 lata powiem to samo o dniu dzisiejszym).

towaru nie ma na rynku i musi kosztowac swoje bo magiczne słówko dohc podnosi cene jak akcyza w paliwie...

Mam wrażenie że allegro samo się nakręca - ciągle widzę aukcje z opisem w stylu "bo po tyle te silniki chodzą".

Cieszę się że powstało kilka projektów adaptujących silniki z przednionapędowych Fiatów do Poloneza... przynajmniej jest jakaś alternatywa dla klasycznych DOHC; zastanawiam się czy przy ostatecznym rozrachunku koszt zakupu, remontu i adaptacji silnika z FWD nie był by niższy od analogicznych operacji dla silnika z RWD...


Tylko to już nie to samo.
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: matucha w Październik 15, 2012, 13:55:47 pm
Ja komplet oryginalnych uszczelek i uszczelniaczy przywoziłem kiedyś dla kolegi wrb. W Niemczech do dostania.
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Październik 15, 2012, 15:47:09 pm
gdzieś do 7 tyś
silnik musiał to lubić ...
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: sikorak w Październik 15, 2012, 16:22:19 pm
czasami 275
to do ilu ty kreciłeś to 2.0 ?
a do kjs to raczej nie warto sie w 2.0 dohc bawić ...

Tylko, że ja się uparłem na 2.0 DOHC. Myślałem też o 1.8 od fiata ale silnik już 2.0 mam a po za tym gorsza dostępność części.
Po za tym mówimy o kilku startach na rok dla zabawy i fanu.

Generalnie projekt ma też charakter edukacyjny. Zawsze marzyłem o tym, żeby być mechanikiem ale "Matka" się uparła na LO a później na studia. Taka była moda. Teraz chcę powrócić do korzeni jak z dziadkiem siedziałem w garażu dłubiąc w fiatach i zaporożcu. Ach to były czasy. :)
No i oczywiście nauczyć się mechaniki.
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Październik 15, 2012, 17:08:49 pm
Zawsze marzyłem o tym, żeby być mechanikiem ale "Matka" się uparła na LO a później na studia. Taka była moda. Teraz chcę powrócić do korzeni jak z dziadkiem siedziałem w garażu dłubiąc w fiatach i zaporożcu. Ach to były czasy. No i oczywiście nauczyć się mechaniki.

O widzę, że masz podobne podejście do mnie.
U mnie problemem była odległość do miasta w którym była (i jest do dzisiaj) szkoła która mnie interesowała...ale pewnie mechanikiem już nigdy nie zostanę.
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Październik 15, 2012, 17:12:18 pm
Tylko, że ja się uparłem na 2.0 DOHC. Myślałem też o 1.8 od fiata ale silnik już 2.0 mam a po za tym gorsza dostępność części.
Po za tym mówimy o kilku startach na rok dla zabawy i fanu.
czyli wydasz kupe kasy za budowe kiedy to samo uzyskał byś roverem 1.6, plus byłbyś w nim korzystniejszej klasie, ale jak lubisz sobie utrudniać życie to dobrze że masz przynajmniej na to pomysł i pasje ;)
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: sikorak w Październik 16, 2012, 19:09:17 pm
Predzej juz fordowskie od 1.8 pinto o srednicy 86,2 - sa wyzsze wiec trzeba ciachac z wysokosci chyba 3mm mozna je sciac na równo, albo wytoczyc niewielki garb -sa w miare dostepnie, tanie i lekkie. Problem ze sworzniem fiat ma 20mm, a ford chyba 22mm. Mozna tez poszukac od hondy o srednicy 85mm i sworzen jest chyba ok, i słyszalem ze cos od mercedesa pasi ale nie znam szczególów. W orginały za chora kase nie ma sie co bawic chyba ze replike budujesz

Elwood, nie znam się na tym ale koncepcja mi się podoba, bo wydaje się, że nie jest to kłopotliwa zmiana.

Mam jednak prośbę. Jakich dokładnie tłoków szukać, żeby było jak najmniej roboty.
Druga sprawa to czy przy takim rozwiązaniu i sportowych wałkach mogą pozostać oryginalne wtryski. Przynajmniej na jakiś czas.

Repliki nie buduję, więc nie zależy mi na 100% oryginale, ale nadal ma to być 2.0 fiata.

Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Październik 22, 2012, 17:38:42 pm
http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/uni/ws_tecdoc_2tab.php?wit=SKLEP&call=daj_tdGrupyS&notitle=1&gru=201020000&typ=28648&wsk=O&towkod=307331
takie, tylko trzeba sie dowiedziec co ze sworzniem, na cene nie patrz bo jak sie poszuka to mozna wyrwac nowki za okolo 100-150zl na gar .jest jeszcze jedna opcja ale to musze sprawdzic w garazu czy jest to wykonalne
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: KGB w Październik 22, 2012, 17:45:32 pm
86.2mm
to nie lepej zobaczyc te o ktorych pisalem,cyli 86.4mm z SOHCa ?
jako ze tez od fiata,to jest szansa,ze sworznie beda pasowaly
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: Tailgunner w Październik 22, 2012, 19:27:56 pm
http://pl.wikipedia.org/wiki/Opel_Omega

omega A 1.8 miała tłoki 84.8 i silnik 8 zaworowy więc powinno to podejść elegancko na szlif

86mm to moim zdaniem za dużo, nie wytrzyma tego silnik
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: sikorak w Październik 23, 2012, 23:38:46 pm
To już sam nie wiem.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Opel_Omega

omega A 1.8 miała tłoki 84.8 i silnik 8 zaworowy więc powinno to podejść elegancko na szlif

86mm to moim zdaniem za dużo, nie wytrzyma tego silnik

Jakie jeszcze zmiany musiałbym dokonać?


Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Październik 24, 2012, 09:37:16 am
Co do tłoków, ja bym jeszcze poszukał w Turcji.
Poważnie. Klon fiata 131 był tam produkowany jeszcze na pewno w 1998 roku, w wersji DOHC (chociaż pojemności nie pamiętam, ale na pewno na 84).
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: KGB w Październik 24, 2012, 14:43:11 pm
Co do tłoków, ja bym jeszcze poszukał w Turcji.
Poważnie. Klon fiata 131 był tam produkowany jeszcze na pewno w 1998 roku, w wersji DOHC (chociaż pojemności nie pamiętam, ale na pewno na 84).
JA mam juz turecka chlodnice i raczej nie chcialbym tlokow ich produkcji
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: marcin88 w Październik 24, 2012, 14:55:09 pm
jak się  zwał uf klon 132 ? :)
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Październik 24, 2012, 15:12:46 pm
Nie 132, tylko 131. http://pl.wikipedia.org/wiki/Tofa%C5%9F (http://pl.wikipedia.org/wiki/Tofa%C5%9F)

A tutaj....
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-tofas-1600-piston-ve-kollari-95562779/detay/
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: sikorak w Październik 27, 2012, 22:59:54 pm
145zł za całość? I to komplet wszystkie koszta?
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: KGB w Październik 27, 2012, 23:26:15 pm
tloki z korbowodami i swozniami - kazdy element w cenie kebaba,
tylko zeby nie starczaly na analogiczny czas :]
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Październik 28, 2012, 22:33:36 pm
za ta cene mozna zaryzykowac. Tylko napierw przed włozeniem wypadałoby to pomierzyc czy na pewno sie nadaje do zalozenia. I jak jest mozliwosc brac nadwymiar -odpada tulejowanie bloku pod nominał
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: sikorak w Październik 29, 2012, 23:29:24 pm
Do moderatorów: Zapiszcie ten temat, proszę.
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Październik 30, 2012, 00:08:25 am
Elwood, to się musi dać założyć, ta fura to był klon fiata. Tyle że z dokładniejszych danych wynika że SOHC.
Teraz pytanie - jak macie dostęp do dokłądnch katalogów, to czy ktoś sprawdzał czy pasują tłoki od (wszystko 1998 rok)
- suzuki 2.0 16V (Vitara, Escudo) - średnica 84 mm  (oraz Baleno 1.8 16V)
- Rover 400/600/800  2.0 Turbo (84.5),
- Rover silnik 2.0 16V (85 mm),
- Nissan Cefiro 2.5 V6 - 85 mm
- Mitsubishi Space Wagon 2.0 16V - 85 mm
- Mercury Tracer - 84.8 mm (pewnie i tak tylko do sprowadzenia z USA za chore pieniądze),
- Mazda Levante 2.0 16 V - 84 mm,
- Mazda 626 2.5 V6 - 84.5
- Lancia 2.0 (różne modele 2.0 z 98 roku, wygląda na bliźniaka fiatowskiej dwójki) - 84 mm
- Honda 2.0 16V (różne modele)-  84 mm
- Ford Mondeo 2.0 16V Turnier - 84.8 mm
- Daewo Espero 1.8 - 84.8
- BMW 728i - 84 mm ( i kilka innych x18i)
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: sikorak w Listopad 02, 2012, 10:49:38 am
Opcja turecka mnie przerosła.  <uoee>
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Listopad 02, 2012, 12:33:41 pm
To teraz archeologia, dla zDesperowanych, na podstawie rozmowy naszego FSO-akowego kolegi Bodzio na forum despero (z 2004 roku)

średnica (nominalna) tłoka w silniku 1,8 8V wynosi: 84,765 - 84,805
średnica sworznia: 20,9895mm - 20,9985 mm.
przesunięcie osi sworznia względem osi tłoka (ważne przy dopasowaniu pod inny korbowód): 0,35 - 1,65 mm.
długość sworznia: 55,5 mm.

"przez przypadek wpadł mi w ręce katalog tłoków i okazało się że takie tłoczki będą pasowały (trzeba je minimalnie obniżyć) a nawet będą sporo lżejsze od standardowych. Dla Tych co uważają mnie za pajaca który się porywa z motyką na słońce powiem że jeździ już kolega na silniku takim jak ja mam - 2.0 fiata - na przerabianych tłokachh z forda a one były i za wysokie i szersze niż ustawa przewiduje ale dla chcącego nic trudnego byle by było to z głową zrobione"
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: Despero w Listopad 02, 2012, 23:15:32 pm
despero (z 2004 roku)
Jakby co, to raczej nie o mnie chodzi. ;)
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: sikorak w Listopad 03, 2012, 10:38:46 am
Podlinkuj ten temat jak możesz no i szukamy innego despero.
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: święty w Listopad 03, 2012, 11:14:06 am
odnośnie głowic na dużych zaworach - można wstawić gniazda z FWD - tam o ile dobrze pamiętam wszystkie głowice mają "duże" zawory ssące, podejrzewam że koszt roztoczenia oraz wstawienia gniazd oraz zaworów z Cromy,themy , tipo, tempry, delty, dedry itp 8v będzie niższy niż 1000 zł i obstawiam że za 500 zł jest to wykonalne. Później dopasować kanały pod większe gniazda i masz głowicę za pół ceny "rynkowej" :P

Odnośnie cen remontu oraz gratów z silników z RWD doszedłem do wniosku że taniej będzie zrobić FWD oraz mniejszy będzie koszt remontu takiego silnika z przerobieniem go na RWD. Dla przykładu silnik z tipo 1.6 dohc FWD kupiliśmy ostatnio z Artkem za całe 250 zł z małym przebiegiem oraz w idealnym stanie , 1.8 z dedry za 400 zł, gdzie zazwyczaj kupi już w miarę kompletny motor w tej cenie. Pozostaje dokupić głęboką miskę, łapy i kilka pierdól z RWD i można myśleć o swapie.
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Listopad 19, 2012, 01:53:26 am
swego czasu(*z 14 lat temu)znajomy zapakowal do glowicy dwojki zawory stara...  powiem ze  dawal rade fiat na tej glowicy..-  czy jest sens powiekrzac zawory przy lekkim dmuchaniu?
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: KGB w Listopad 19, 2012, 02:20:25 am
czy jest sens powiekrzac zawory przy lekkim dmuchaniu?
nie ma
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Listopad 19, 2012, 13:27:58 pm
nie ma
a to niby czemu?
 
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: KGB w Listopad 19, 2012, 14:44:32 pm
nie ma
a to niby czemu?
 
a co to zmieni w lekkim dmuchaniu ?,
co innego ,gdy z silnika 2.0  celujesz w okolice 400-500KM to wtedy wszystko ma znaczenie
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Listopad 19, 2012, 16:24:01 pm
duże zawory zawsze pomagają nie ważne czy celujesz w 200 km czy 2000....
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: sikorak w Listopad 19, 2012, 19:24:21 pm
zgłupiałem  <lol>
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: sikorak w Listopad 21, 2012, 16:03:41 pm
http://tablica.pl/oferta/sportowe-wyczynowe-zawory-fiat-124-125-131-132-2-0-dohc-CID5-ID1h2Kw.html#5902aa36;r:;s: (http://tablica.pl/oferta/sportowe-wyczynowe-zawory-fiat-124-125-131-132-2-0-dohc-CID5-ID1h2Kw.html#5902aa36;r:;s:)

Zastanawiam się nad takim zakupem.
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: nicek27 w Listopad 21, 2012, 21:55:16 pm
http://tablica.pl/oferta/sportowe-wyczynowe-zawory-fiat-124-125-131-132-2-0-dohc-CID5-ID1h2Kw.html#5902aa36;r:;s: (http://tablica.pl/oferta/sportowe-wyczynowe-zawory-fiat-124-125-131-132-2-0-dohc-CID5-ID1h2Kw.html#5902aa36;r:;s:)

Zastanawiam się nad takim zakupem.


Nie za drogo deczko..?
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: sikorak w Listopad 21, 2012, 23:03:43 pm
No trochę ale nie mam porownania i nie wiem ile powinny kosztowac.
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: Grzesiek w Listopad 22, 2012, 00:00:52 am
kol. Sikorak w seryjnym Fiacie zawory ssące miały 42,4 mm, a wydechowe 36, więc do "Dużych" (46/40) im trochę brakuje.
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: Hagar w Listopad 22, 2012, 00:07:25 am
jak chesz wieksze zawory to wsadź z fiata cromy jak w jednym z artykułów pisał elwood
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: święty w Listopad 22, 2012, 07:00:59 am
dokładnie, po za tym zrobienie 8 zaworów na zamówienie nie będzie kosztowało 700 zł. Sensowna cena to myślę 300-400 zł za sportowe lekkie i utwardzane zawory.
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: sikorak w Listopad 22, 2012, 11:02:59 am
jak chesz wieksze zawory to wsadź z fiata cromy jak w jednym z artykułów pisał elwood

Tak wczoraj usiadłem i trochę pogrzebałem w sieci i zawory od Cromy to zdecydowanie lepsze rozwiązanie 43,7mm/36,5mm.


Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: KGB w Listopad 22, 2012, 21:15:34 pm
duże zawory zawsze pomagają nie ważne czy celujesz w 200 km czy 2000....
a ile pomagaja ?
bo moze i ceramizer pomoze,ale kwestia tego ,czy to sie oplaca,
co ci dadza te duze zawory przy niewielkim doladowaniu? co ci beda mniejsze ograniczac ?
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: sikorak w Listopad 22, 2012, 21:33:50 pm
http://www.iparts.pl/auto-czesci/zawory,fiat,croma-154-1985-12-1996-12,2000-i-e-turbo-154-am-155km,35-226-2707-100423.html (http://www.iparts.pl/auto-czesci/zawory,fiat,croma-154-1985-12-1996-12,2000-i-e-turbo-154-am-155km,35-226-2707-100423.html)

Zgodnie z tym katalogiem ssący ma 43,5.

Marka ma znaczenie? CORTECO czy AE
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: konrad1981 w Grudzień 15, 2012, 16:19:15 pm
http://allegro.pl/polonez-2000-dohc-obrso-wersja-c-i2873602955.html

tu masz ciekawe graty do 2.0.
Znam sprzedającego, robił mi dohca, jeśli chodzi o znajomość tematu - polecam.
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: nicek27 w Grudzień 15, 2012, 19:38:00 pm
witam, ja większość trudno dostępnych części do remontów moich dohc kupiłem na tych stronach: www.midwest-bayless.com, www.autoricambi.com i częściowo na www.spider-point.com cenowo różnie to wygląda ale przynajmniej mają większość części.
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: sikorak w Grudzień 19, 2012, 12:42:38 pm
http://allegro.pl/polonez-2000-dohc-obrso-wersja-c-i2873602955.html
tu masz ciekawe graty do 2.0.
Znam sprzedającego, robił mi dohca, jeśli chodzi o znajomość tematu - polecam.

Jestem w kontakcie z gościem. Dobra wiadomość jest taka warsztat jest blisko mnie, więc na dniach podjadę do niego. Z rozmowy telefonicznej widać, że gość zna się na tych silnikach i jest pomocny.

Dzięki,


witam, ja większość trudno dostępnych części do remontów moich dohc kupiłem na tych stronach: www.midwest-bayless.com, www.autoricambi.com i częściowo na www.spider-point.com cenowo różnie to wygląda ale przynajmniej mają większość części.

Przeglądałem, dzięki za namiary.

Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: sikorak w Kwiecień 07, 2013, 15:42:38 pm
Czy śruby głowicy z poniższego linka będą pasowały do mojego silnika?


http://allegro.pl/sruby-glowicy-fiat-132-131-tipo-tempra-lancia-i3154521799.html
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: Roofi w Kwiecień 07, 2013, 18:48:52 pm
Pasować powinny tylko po co na nietypowy klucz ???
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: sikorak w Kwiecień 07, 2013, 22:46:26 pm
Pasować powinny tylko po co na nietypowy klucz ???
A co w nim nietypowego? Jest jakaś alternatywa?
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: nicek27 w Kwiecień 08, 2013, 18:41:18 pm
To jest klucz RIBE - rozmiar 12. Musisz doliczyć koszty zakupu takiego klucza lub całego kompletu. "Trochę" stron z częściami znam i nigdzie nie widziałem nowych śrub głowicy na zwykły klucz.
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Kwiecień 09, 2013, 10:17:41 am
Pasować powinny tylko po co na nietypowy klucz ???
A co w nim nietypowego? Jest jakaś alternatywa?

Alternatywą jest śruba od opla corsy (nie wiem teraz którego, sorki), tylko trzeba obciąć na długość.
Klucz też nie jest sześciokątny, ale jest spokojnie do dostania, taki "odrotny torx" chyba z numerem 13, za dychę -dwie kupisz spokojnie.
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 26, 2013, 20:37:14 pm
komplecik koncowek RIBE kupilem w cenie 15-20pln,
troche wrednie sie przykreca takie sruby,bo trzeba za kazdym razem dokladnie wcisnac klucz ,ale przy sporej dozie cierpliwosci jakos idzie
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: sikorak w Kwiecień 28, 2013, 21:14:03 pm
komplecik koncowek RIBE kupilem w cenie 15-20pln,
troche wrednie sie przykreca takie sruby,bo trzeba za kazdym razem dokladnie wcisnac klucz ,ale przy sporej dozie cierpliwosci jakos idzie
Spoko kupiłem te na końcówkę RIBE, dzięki za pomoc.

Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Maj 05, 2013, 22:48:01 pm
Alternatywą jest śruba od opla corsy
Jezeli  mnie pamiec nie myli to dowolny silnik ohc opla np 1,4  z corsy czy 1,6 z vectry
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: sikorak w Wrzesień 10, 2013, 21:15:52 pm
Witam ponownie,

Prace nad silnikiem trwają ale mam dylemat dotyczący tłoków. Zamówiłem już tłoki 84,4 z garbem 2mm ale mogę je jeszcze oddać lub opchnąć w Polsce, bo pojawiła się możliwość zakupu tłoków z garbem 4mm nominał (84).

Chiałem zapytać czy ktoś ma u siebie założone tłoki w 2.0 z takim garbem i jak się sprawuje auto? Czy lepiej nadwymiar czy tulejowanie? Może nie ma to znaczenia.

Dzięki za podpowiedź,
K
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Wrzesień 11, 2013, 12:29:34 pm
osobiscie bym poszedl  tloki z 4mm garbem...
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: sikorak w Wrzesień 11, 2013, 19:00:34 pm
Jedyny problem jeszcze widzęw głowicy, bo była kilka razy planowana. Tak czy inaczej zaryzykuję panewki i założę z dużym garbem.

Mam więc do sprzedania tłoki z garbem od 1,8 za 1200zł :)
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Wrzesień 11, 2013, 20:36:39 pm
zaladaj.. ja na kopresze 12.8 przejezdzilem prawie 400tys z doladowaniem o.5 bara.... corawda ie caly czas wykorzystujac pelne cisnienie ale mimo wszystko... i dopiero po tym przebiegu robiloem panewy.
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: sikorak w Wrzesień 11, 2013, 21:42:42 pm
Ja będę robił do 5 tyśków rocznie :D
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Wrzesień 12, 2013, 01:24:36 am
wszystko zalezy od stylu jazdy;)
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: bing17 w Wrzesień 12, 2013, 19:01:15 pm
Na ulicę spokojnie wystarczy Ci garb 2mm, 4mm ma sens jak będziesz modził silnik. Jak masz Mondiale to się nie zastanawiaj, IMO szukanie innych tłoków w Twoim przypadku to strata czasu.
Śruby do głowicy kup normalne pod klucz Ribe, polecam Payen z Fiata Croma, nie widzę sensu w kombinowaniu ze śrubami z Opla.
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: sikorak w Wrzesień 12, 2013, 21:09:42 pm
Nie wiem co znaczy modził ale będzie głowica zrobiona na większych zaworach, sportowe wałki 285 st., kolektor rurowy. W przyszłym roku jak mi będzie brakowało to może wejdą inne wtryski i jakiś ecumaster.
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Wrzesień 12, 2013, 21:35:42 pm
Nie wiem co znaczy modził ale będzie głowica zrobiona na większych zaworach, sportowe wałki 285 st., kolektor rurowy.
przy tych wszystkich modach i tłokach z garbem dobre strojenie to nie jak bedzie brakowało tylko odrazu by nic nie spłyneło...
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: bing17 w Wrzesień 12, 2013, 21:39:58 pm
Napisz coś więcej o tych wałkach, wznios, czasy itp. Nadal twierdzę, że jak nie masz nagranych tłoków z większym garbem to bym to olał i został przy tych. Głowicę coś modzisz ? Gniazda obrabiasz ?
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: sikorak w Wrzesień 12, 2013, 22:17:43 pm
Napisz coś więcej o tych wałkach, wznios, czasy itp. Nadal twierdzę, że jak nie masz nagranych tłoków z większym garbem to bym to olał i został przy tych. Głowicę coś modzisz ? Gniazda obrabiasz ?
Mam nagrane tylko muszę opchnąć te z garbem 2mm. Jak nikt się nie znajdzie chętny to wsadzę te i też będzie git.
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: sikorak w Wrzesień 12, 2013, 22:20:11 pm
Nie wiem co znaczy modził ale będzie głowica zrobiona na większych zaworach, sportowe wałki 285 st., kolektor rurowy.
przy tych wszystkich modach i tłokach z garbem dobre strojenie to nie jak bedzie brakowało tylko odrazu by nic nie spłyneło...
Zobaczymy na co budżet pozwoli w tym roku. Muszę jeszcze zrobić zawieszenie, hamulce i parę innych rzeczy, aby się nie bać rozpędzać :)
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: nicek27 w Wrzesień 17, 2013, 22:32:25 pm
Jakiś czas temu wsadziłem do pikapa nowe 2.0 na 2mm tłokach i podwójnych gaźnikach. Nie wiem tylko jak to opisać, bo nie mam porównania z normalnymi płaskimi tłokami. Wiem tyle, że od 1200 obrotów do 2500 dzieje się piekło przy mocniejszym dociśnięciu.
Jeśli byłbym na Twoim miejscu dałbym sobie taki powiedzmy tydzień czy dwa na sprzedanie obecnych tłoków. Jeśli nikt nie weźmie, wstawiłbym te z 2mm. Myślę, że tak szybko Ci nie braknie mocy, chyba że będziesz jeździł na rajdach.

Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Wrzesień 18, 2013, 10:35:21 am
niewiem ,, ja jak bym mial wybor bym sie nawet nie zastanawial... lepiej miec nadmiar niz niedobor mocy..
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: sikorak w Wrzesień 18, 2013, 10:51:54 am
Tyle, że trąba jestem i nie zwróciłem uwagi, że gość w ofercie ma też z 4mm garbem i kupiłem te z mniejszym. Jak do czwartku się nie sprzedadzą to idą na montarz i też powinno być dobrze.
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 21, 2013, 00:23:21 am
tloki od 1.8 w 2.0 i tak zwieksza ci epsilon,
dalsze doprezenie mozesz zrealizowac na glowicy,skoro i tak bedzie obrabiana z kazdej strony,
zbyt mocno tez nie mozesz doprezyc,bo paliwa ci zabraknie - no chyba ze na LPG bedziesz popylal ,to mozna sie pokusic nawet o 12.5,
 na benzynie to nie martwilbym sie o panewki,tylko o to ze nowe tloki spłyną z falami sedesu

P.S.
dlaczego pytasz o nominal i tulejowanie ? chyba nie kupiles nominalow do remontu silnika,ktory nie byl kilka razy szlifowany ;>
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: nicek27 w Wrzesień 29, 2013, 22:03:48 pm
Dobra, tyle co mogę powiedzieć z połączenia 2.0l z tłokami z 1.8 - czytałem wszędzie, że taki silnik ze standardową konfiguracją nie ma zbytnio ochoty kręcić powyżej 4-4,5 tysiąca. U mnie "pikap" z wyższymi tłokami i dwoma podwójnymi gaźnikami kręci 5,5 i przy tym jakoś szczególnie nie płacze..
Tytuł: Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
Wiadomość wysłana przez: bing17 w Wrzesień 30, 2013, 21:51:00 pm
W 2.0 DOHC można mnóstwo masy zredukować, sporo można zdjąć z wału, korb, koła zamachowego. Sporo to pomaga.