FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: MroziuFSO w Październik 21, 2012, 23:26:50 pm

Tytuł: wymiana przekładni
Wiadomość wysłana przez: MroziuFSO w Październik 21, 2012, 23:26:50 pm
witam w swoim polonezie mam zwykłą przekładnię natomiast kupiłem taką jakby z mocowaniem na coś, boję się ze moze nie pasować? Co o tym myślicie?wiec tak przekładnia zamontowana (zuzyta) w moim polonezie wygladą jak ta po lewej a ta jaką kupiłem i chcę zamontować po prawej, czy będą jakies komplikacje w montazu? (http://imageshack.us/a/img17/4603/przekladniazfszczecin.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/17/przekladniazfszczecin.jpg/)
no i modle się zeby zacna nakrętna o rozmiarze 30 poszła... chyba zostanie palnik... w ostatecznosci cięcie flexem...
Tytuł: Odp: wymiana przekładni
Wiadomość wysłana przez: KGB w Październik 21, 2012, 23:40:54 pm
ta czarna to przekladnia ze wspomaganiem
Tytuł: Odp: wymiana przekładni
Wiadomość wysłana przez: MroziuFSO w Październik 21, 2012, 23:44:59 pm
tyle to ja wiem, pytanie czy mogę ją normalnie włozyc do auta bez wspomagania, nie montując go ;)
Tytuł: Odp: wymiana przekładni
Wiadomość wysłana przez: KGB w Październik 22, 2012, 00:14:27 am
mozesz ,
tylko zatkaj otwor wejsciowy i wyjsciowy,zeby ci olej sie nie wylal
Tytuł: Odp: wymiana przekładni
Wiadomość wysłana przez: MroziuFSO w Październik 22, 2012, 00:22:17 am
ok wielkie dzieki kolego! :)
Tytuł: Odp: wymiana przekładni
Wiadomość wysłana przez: MateO w Październik 22, 2012, 01:01:56 am
Trzeba jeszcze przegub krótszy do połączenia z kolumną kierownicy, a po za tym kierownica będzie chodzić ciężej bo w przekładni ze wspomaganiem jest inne przełożenie
Tytuł: Odp: wymiana przekładni
Wiadomość wysłana przez: KGB w Październik 22, 2012, 01:22:08 am
przelozenie jest bardzo zblizone,
normalnie na zgaszonym silniku chodzi ciezej,bo trzeba w niej olej przetlaczac,
wiec dobrze jest zalac niewielka ilosc oleju ,jezeli chce sie jej uzywac bez pompy
Tytuł: Odp: wymiana przekładni
Wiadomość wysłana przez: arek1995 w Październik 22, 2012, 03:29:24 am
Ale jeśli wcześniej nie mialeś wspomagania to musisz ciąć ściane grodziową,oraz musisz mieć krótszy wałek pomiędzy przekladnią a kolumną kierowniczą ;)
Tytuł: Odp: wymiana przekładni
Wiadomość wysłana przez: FSOmr88 w Październik 22, 2012, 15:13:35 pm
Dokładnie, musi wyciąć większy otwór w ścianie grodziowej, ciekawe czy w wspornik pedałów wejdzie? Zmienić łącznik kolumny kierowniczej no i założyć gumową osłonę.
Tytuł: Odp: wymiana przekładni
Wiadomość wysłana przez: Adam256 w Listopad 15, 2012, 20:23:40 pm
Dokładnie, musi wyciąć większy otwór w ścianie grodziowej

Nic nie musi ciąć. Z tego co wiem to caro wychodziły z dużym otworem (różniły się tyko gumy uszczelniające ścianę grodziową). Ja wsadzałem do mojego poldka kompletne wspomaganie, i jedyne co to zaopatrz się w krótszy wałek, jak wyżej pisał kolega i gumę uszczelniającą ścianę grodziową tam gdzie wchodzi przekładnia. Ja do mojego kupiłem taką na forum.
Tytuł: Odp: wymiana przekładni
Wiadomość wysłana przez: mruk1313 w Listopad 15, 2012, 20:43:52 pm
/
Dokładnie, musi wyciąć większy otwór w ścianie grodziowej

Nic nie musi ciąć. Z tego co wiem to caro wychodziły z dużym otworem (różniły się tyko gumy uszczelniające ścianę grodziową). Ja wsadzałem do mojego poldka kompletne wspomaganie, i jedyne co to zaopatrz się w krótszy wałek, jak wyżej pisał kolega i gumę uszczelniającą ścianę grodziową tam gdzie wchodzi przekładnia. Ja do mojego kupiłem taką na forum.

jesteś w błędzie kolego, od 1995/6 roku ściany grodziowe maja powiększony otwór...   miałem 95 rok, abimex i lucas i już miał większy otwór w ścianie grodziowej,
a co do wałków to są dwa rodzaje, dla JKC i ZF.

Tytuł: Odp: wymiana przekładni
Wiadomość wysłana przez: Tailgunner w Listopad 15, 2012, 21:06:02 pm
modle się zeby zacna nakrętna o rozmiarze 30 poszła... chyba zostanie palnik... w ostatecznosci cięcie flexem...

co Ty wygadujesz? na ch.... ją ruszać? i tak wąsa nie zdejmiesz bo siedzi na kurewskim wcisku

poza tym idiotyczny pomysł montować tą przekładnie jak nie masz wspomy. Będzie chodzić ciężej dlatego że tak naprawdę są w niej dwie przekładnie zębate, a w zwykłej jest tylko jedna ślimakowa. Poza tym ona musi być smarowana pod ciśnieniem, bez tego szybko złapie luzy. No i jest dużo cięższa.

Sprzedaj ją i kup ode mnie zwykłą bez wspomy za 50zł i jeszcze zarobisz na tym :)
Tytuł: Odp: wymiana przekładni
Wiadomość wysłana przez: MroziuFSO w Listopad 16, 2012, 00:56:04 am
przekładnia juz dawno wymieniona ze zwykłem na zwykłą. Problem ustał lecz pozostał mi ostatni juz problem. To w innym temacie ;)
Tytuł: Odp: wymiana przekładni
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Listopad 16, 2012, 02:38:28 am
bynajmniej miałem 95 rok
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Tytuł: Odp: wymiana przekładni
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Listopad 16, 2012, 08:29:02 am
Sprzedaj ją i kup ode mnie zwykłą bez wspomy za 50zł i jeszcze zarobisz na tym :)
Albo niech kupi pompę wspomagania, przewody ciśnieniowe i będzie miał wspomaganie hehe:D
Tytuł: Odp: wymiana przekładni
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Kwiecień 17, 2013, 17:06:51 pm
Panowie, czy przekładnia z wąskiego caro to ten sam typ, co w atu minusie? Nadszedł czas wymiany tego elementu w moim (luz 46 stopni i ledwo da się obracać kierownicą w prawo...).
Tytuł: Odp: wymiana przekładni
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Kwiecień 17, 2013, 18:41:51 pm
przekładnie były te same. Czasami różnił się tylko wąs w zależności jak był zrobiony ogranicznik skrętu (czasami na belce czasami na podłużnicy)