FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => AUTA SYMPATYKÓW KLUBU => Wątek zaczęty przez: adik-fso w Październik 23, 2012, 17:42:39 pm
-
(http://img341.imageshack.us/img341/9396/dsc00275vm.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/341/dsc00275vm.jpg/)
(http://img571.imageshack.us/img571/8567/dsc00277s.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/571/dsc00277s.jpg/)
(http://img43.imageshack.us/img43/3774/dsc00280pr.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/43/dsc00280pr.jpg/)
(http://img849.imageshack.us/img849/5023/dsc00282o.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/849/dsc00282o.jpg/)
Na dzień dzisiejszy zrobione:
Wydech - był rurowy od rovera ale na każdym łaczeniu przedmuchy, walił w podwozie i szedł przy samej ziemi przez co popsułem sobie garaż.
- Więc Zamontowany póki co żeliwny i wszędzie nowe uszczelki zaczynając od kolektora aż po tłumik końcowy, przelotowy mugen z mojego drugiego poldka.
Silnik, siedzi 1,6 16v rovera :
-Wymienione świece.
-Spuszczona woda z układu chłodzenia i zalane płynem do chłodnic.
-Wymienione uszczelniacze na wałkach rozrządu
- Uszczelniona pokrywa zaworów
- uszczelniona obudowa wałków rozrządu
- Wymieniony paska alternatora
- nowy olej + filtr
Koła:
- Nie dlugo 15" 195/50 borbet A
Hamulce:
- Stare tarcze biły i z klockami hamulcowymi, które tam były nowe, stało się to:
(http://img28.imageshack.us/img28/4905/dsc00287bq.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/28/dsc00287bq.jpg/)
Założone więc są nowe tarcze i klocki.
(http://img706.imageshack.us/img706/3345/dsc00290bg.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/706/dsc00290bg.jpg/)
Nadwozie:
- Wymieniony lewy przedni błotnik na zdrowy w tym samym kolorze, zakonserwowany.
- Zmieniona przednia maska w lepszym stanie
- Lewe przednie i tylne drzwi wymienione na nie poobijane
Nadwozie zakonserwowane.
Podwozie:
- Nowe Opaski zbiornika paliwa
-Nowy zbiornik 119zl. W czarnym połysku... który odpadał płatami a pod spodem pierwsze oznaki powierzchownej rudej.. gamonie pomalowali na rudą.
Szczotka na wiertarke
(http://imageshack.us/a/img706/5502/dsc02381e.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/706/dsc02381e.jpg/)
Podkład antykorozyjny
(http://imageshack.us/a/img16/610/dsc02387ev.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/16/dsc02387ev.jpg/)
Na tym jest juz bitex.
Do tego nowa pompa paliwa.
Do zrobienia:
Zawieszenie:
- Do wymiany wachacz dolny prawy + drążek reakcyjny (wachacz i drązek wygięty)
- Gumy stabilizatora
- Końcówka drązka kierowniczego strona prawa
Problem jest z silnikiem, brak mu mocy, do setki ma 13,9 s, gdzie mój były poldrover 1,4 miał 11,5s.
Tu film z przyśpieszeniem tego 1,6
http://www.youtube.com/watch?v=VoMapx5R6DI
a tu dla porównania byłe 1,4
http://www.youtube.com/watch?v=9mY01n_IW-0
Póki co wyeliminowalem:
-Komputer
-cewka wn, + kable
-pompa paliwa (jest sprawdzona z innego)
- wtryski: na 280 150 703 brakuje paliwa, na 749 zalewa, na 280 155 884 jest ok. - pomimo to na zadnych z nich nie idzie zejść poniżej 13,9 do 100.
- rozrząd ustawiony poprawnie
Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł co mu dolega będę wdzięczny.
-
Po pierwsze to weź go dokręć pod 7 tyś.
Sprzęgło Ci już chyba nie domaga.
-
chociaz Ty go przerejestruj :P
-
Po pierwsze to weź go dokręć pod 7 tyś.
Spokojnie, umiem jezdzić. Nie kręce go dalej bo... to bez sensu. On już dalej się kręcić nie chce pomimo gazu w podlodze, więc przeciągnięcie go dalej na 2 lub 3 spowoduje tylko jeszcze gorsze przyspieszenie.. bo w dolnych partiach obrotów ciągnie lepiej.
Michał, ale on ma fajne tablice :P
-
wiem ze fajne ale sam wiesz ile tam umów k-s jest, nie ryzykowałbym :P fajnie ze w koncu moje dokladki orciari trafily do Ciebie tak czy siak :D
ps. odezwij sie czasem na gg :P
-
Lekko ponad 6 mógłbyś go zakręcić... :P
-
Robiłem wiele prób łacznie z kręceniem pod odcinke. To nie ma znaczenia, poprostu czuc ze ten silnik nie ma swojej mocy, mam porownanie ze swoim 1,4.
Na 4 i 5 biegu już wgl mozna zapomniec o przyspieszeniu, w porownaniu do 1,4.
-
Sprzęgło Ci już chyba nie domaga.
To napewno :P
A jak nie ma sensu krecic do odcinki, to trzeba sie zajac dawkowaniem paliwa.Na 4 i 5 biegu już wgl mozna zapomniec o przyspieszeniu, w porownaniu do 1,4.
To jakiś zakap.
-
Jakie masz wtryskiwacze ? Zakładam, że kompresja, iskra i paliwo są w porządku...
-
od 80km/h do 120km/h na 3 biegu ma 10 sekund....
Pozniej wrzuce film, na nim dokladnie widać jaki problem ma silnik się wkrecić.
Wtryski pisałem jakie są. Na 3 róznych sprawdzane.
-
Faktycznie. Wtryskiwacze masz takie jak ja teraz, ale u mnie jedzie praktycznie w całym zakresie. Sprawdź ciśnienie paliwa i kompresję.
-
http://www.youtube.com/watch?v=m3fFrbhNBww&feature=youtu.be
3 bieg, gaz w podłoge od 0:11
Nie wiem czemu te filmy są zielone po wrzuceniu na YT :/
Widać ze powyzej 5 tys juz słabnie, przy 6 i wyzej juz prawie wgl nie idzie.
Tu taki sam film z przyspieszeniem na 3 biegu od 80 - 120
http://www.youtube.com/watch?v=OzPxW_INOqM&feature=channel&list=UL 6,5 sek, przy moim 10sek.
-
Fajny poldas, coś nie za pięknie to jeździ <do bani> Gdzieś na innym forum pokazywałeś poldka, bo wydaje mi się że już go gdzieś widziałem.
-
Ładny z wyglądu. Mechanicznie jeszcze go ogarniesz. Z tego co widać to jedzie jakby kompresję miał bardzo słabą bo nie ma siły (znasz przeszłość tego 1.6?).
-
ja bym jeszcze sprawdzil Tps, filtr paliwz i czy przewody paliwowe nie sa pozaginane. ewidentnie brak paliwa. wtryski polecam0280150749 oryginal od Rovera 1.6 rozrzad w ostatecznosci.
-
przez wtryski z rovera 1.6 749 silnik był przylewany w przedziale obrotów od wolnych do 2500tys.
-
skad ta pewnosc? moze katalizayot jest zapchany? skoro mial bogato sptawdz sonde.
-
skad ta pewnosc? moze katalizayot jest zapchany? skoro mial bogato sptawdz sonde.
Mój też na 749 nie chodził prawidłowo, szczególnie w zakresie 5,5-6k...
-
wszyscy chcieliby zeby podlaczyc jedna lub dwie kostki i musi dzialac. zalozcie sobie kompy od rovera, trmat kilkanascie razy przerabiany, a zaczna wam pracowac te silniki. z reszta po co trzymac pedal gazu w podlodze...
-
wszyscy chcieliby zeby podlaczyc jedna lub dwie kostki i musi dzialac. zalozcie sobie kompy od rovera, trmat kilkanascie razy przerabiany, a zaczna wam pracowac te silniki. z reszta po co trzymac pedal gazu w podlodze...
Nie mówię wcale, że wymagam cudów, ale na 0 280 155 884 w moim przypadku jest o wiele lepiej, co nie zmienia faktu, że dobrze będzie dopiero na odpowiednim osprzęcie. :) Ale to z czasem. :)
A montaż MEMSa 1.9 oprócz tego, że trzeba zmieniać koło zamachowe i ściągać immo to "lajt". Prawie, że P&P.
-
skad ta pewnosc? moze katalizayot jest zapchany? skoro mial bogato sptawdz sonde.
Nie mam kata.
Pewność że zalewa taka, że wiem jak chodzi przylewany silnik :-) i na innych wtryskach tak sie nie dzieje. Sonda jest już 3cia z kolei, bez zmian.
-
1,4 chodziło super jeden z najlepszych jakie miałem:)
-
nie byłeś może przypadkiem dzisiaj w word'zie na bródnie?
-
No i wszystko jasne, na cylindrach cisnienie
1. 10,5
2. 7
3. 5
4. 10,5
Po próbie olejowej na 2 cylindrze wzroslo do 11, a na 3 do 7,5.
Nie długo 1.8...
CDN
-
Nie długo 1.8...CDN
No to powodzenia :) i najlepiej przetestuj silnik który chcesz kupić, zebyś się nie wpakował tak jak ja z 1.6 :P
-
Tu film z przyśpieszeniem tego 1,6
http://www.youtube.com/watch?v=VoMapx5R6DI
bez obrazy ale moje 1.4 chodziło 3 razy lepiej :)
-
Nie ma o co sie obrażać ;) sam dałem film z moim 1,4 ktore chodzilo lepiej i przyspieszało w 11,5 do setki (czyli tak jak na 1,4 przystało).
-
Silnik bez kompresji i tyle albo remont albo wymiana na zdrowy. Kiedy 1.4 straci kompresje to i OHV da sobie radę :P
Rada Rafał#1951 jest w 100% trafna cholera go wie co ludzie sprzedają :]
Powodzenia przy majsterkowaniu :)
-
to juz wiadomo dlaczego Chicane sprzedal szaraka ;] powodzenia Adik z 1.8 ja tez na wiosne wrzucam ;d
-
Chicane
Heh to już wiem gdzie tego Poldzia widziałem :D Działaj tam nad nim by jeździł elegancko :) TO chyba bd 4 poldorover 1.8 jak dobrze liczę chodź może więcej.
-
TO chyba bd 4 poldorover 1.8 jak dobrze liczę chodź może więcej.
buahaha czlowieku malo chyba wiesz :) z samego tego forum bedzie jakies 6-8szt 1.8 :)
-
Tak myślałem, pomyliłem z tym powiatem co jest Johny Walker, tam mają 3 sztuki poldoroverów 1.8
-
pomyliłem z tym powiatem co jest Johny Walker, tam mają 3 sztuki poldoroverów 1.8
:D:D:D Będzie panie tych wozów coraz więcej bo dostępność i cena silników stale się poprawia, a niewielkim nakładem sił można mieć te sto paręnaście koni z dobrą elastycznością z dość nowoczesnego motoru.
-
Ciąg dalszy.
Z racji iż z wolnym czasem nie było za dobrze przez ostatnie miesiące, dopiero teraz mam czas na grzebanie przy poldku.
Plan się troche zmienił z różnych przyczyn i postanowiłem ożywić istniejące w nim 1.6.
Zrzuciłem głowice, 2 oraz 3 gar puszcza przez wydechowe i to ostro więc znalazła się przyczyna braku cisnienia na owych cylindrach. Na 1 i 4 również puszcza lecz minimalnie.
Niestety również na cylindrach 1 i 4 po zalaniu szybko ubywa więc jutro wyciągam tłoki i obadam pierścienie.
Sprawdze też dokładnie tuleje i zobaczymy co dalej.
Mam inna głowice z 1.4 z nowymi zaworami, szczelną, więc problem z górą silnika byłby rozwiązany.
A co z dołem to jutro się okaże.
Czuję, że pierścienie są pozapiekane.
Może skończy się na wymianie na nowe kpl i załozeniu "nowej" czapki.
-
Tłoki wyjete. Na zamkach pierścienia górnego po wsadzeniu w tuleje 2 cm ponizej krawedzi jest luz 0,80mm.
Wg tego co wyczytałem dla silnika 1.6 powinno być od 0,20 do 0,35mm? nigdzie nie moge znaleźć konkretnych danych na temat luzów na zamkach, pasowania tłokow w cylindrach itd.
Ktoś się wypowie?
Oraz jakiej firmy nowe pierścienie?
-
a no czapke pamietam z ktorego masz :P co do pierscieni i luzów na zamkach pisz do SEBYOBR [2 wlasciciel mojego ex niunka, aktualnego szykejnowego], bo on robil sam kapitalny remont rovera co prawda 1.8 ale od zera wiec co nie co powinien wiedziec ;)
-
nie wiem ,jakie powinny byc luzy ,ale do tego sa materialy napraw,zeby z nich korzystac,
sprawdz tez ,czy sie tloki nie przytarly ,jezeli sa dobre i cylinder nie wytarl sie ,to mozliwe,ze wymiana pierscieni zalatwi sprawe,
ale sprawdz,czy cylinder zachowuje owalizacje
-
Polonez już jeździ i zwija asfalt <haha>
Pierścienie tłokowe były po zapiekane w tłokach, luzy na zamkach po dokładnym zmierzeniu okazały się jednak dopuszczalne.
Zostało więc wszystko wyczyszczone i poskładane.
Głowica od innego silnika z nowymi szczelnymi zaworami + nowe uszczelniacze zaworow.
Nowy rozrząd
Olej + filtr
Nowa tarcza sprzęgła
Z nadwozia pomalowane noski przod i tył bo były poobijane i pojawiała się korozja.
Konserwacja
Wymieniony dolny prawy wachacz + drążek reakcyjny
Gumy stabilizatora
Sworzeń górny prawy
Końcówka drążka kier krótka prawa
Ustawiona zbieżność
Klocki hamulcowe TRW na 4 koła
Zregenerowane zaciski
Nowa pompa hamulcowa i płyn
Koła borbet A 15 195/50
I wiele innych rzeczy których już nie pamiętam
Jak znajdę kogoś kto sklepie mi resory 3 piórowe to będzie troche gleby, na przod czekają juz gotowe spręzyny.
(http://imageshack.us/scaled/thumb/7/1ci3.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/7/1ci3.jpg/)
(http://imageshack.us/scaled/thumb/547/ho03.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/547/ho03.jpg/)
(http://imageshack.us/scaled/thumb/607/rbz0.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/607/rbz0.jpg/)
(http://imageshack.us/scaled/thumb/42/5jz7.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/42/5jz7.jpg/)
(http://imageshack.us/scaled/thumb/21/habw.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/21/habw.jpg/)
(http://imageshack.us/scaled/thumb/19/8brk.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/19/8brk.jpg/)
(http://imageshack.us/scaled/thumb/812/iz5t.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/812/iz5t.jpg/)
-
Atrapa Ladniejsza niż oriciarowa :D
Lux
-
Kurde bardzo mi się podoba , zawsze chciałem PoldoRovera w tym lakierze :] Davaj film jak to idzie :P
-
Będe w Pajęcznie po zlocie. Moze sie ustawimy gdzieś fotki pocykać?:D
-
jak to jeździ przecież to moje byle auto a ja wszystko złomuje podobno :D Most nadal cichy?
-
cichy :D
-
Jak znajdę kogoś kto sklepie mi resory 3 piórowe to będzie troche gleby
przecież masz pod nosem w Gdańsku od groma zakładów - ja Tobie polecę PPHU RESPOL przy kartuskiej powinni zrobić Ci to od ręki.
-
Jak znajdę kogoś kto sklepie mi resory 3 piórowe to będzie troche gleby
przecież masz pod nosem w Gdańsku od groma zakładów - ja Tobie polecę PPHU RESPOL przy kartuskiej powinni zrobić Ci to od ręki.
Dzięki wielkie <piwo>