FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: Slawo w Listopad 04, 2012, 19:55:03 pm
-
Witam,
Mam problem z ogrzewaniem w Atu Plus. Przy przesterowaniu pokrętła na max. temp. ciepłe powietrze (ale bez przesady) dmucha tylko na szybę od strony kierowcy, z pozostałych otworów wentylacyjnych leci praktycznie tylko letnie powietrze. Jaka może być przyczyna?
-
Nie spadły Ci przewody z kuli pod maska ?
-
Nie spadły Ci przewody z kuli pod maska ?
Nie, podciśnienie jest prawidłowo doprowadzane do układu sterowania.
-
Gdzieś musi być nieszczelność, moze jakies węże pospadały Ci przy panelu albo klapkach przy nagrzewnicy. Musisz to wszystko posprawdzać
-
Sprawdź czy linka ciepło zimno ci nie wyskoczyła z mocowania to może być powód nie zbyt ciepłego powietrza . A druga sprawa sprawdź czy masz dociśnięte węże podciśnienia do panelu nawiewów może być nieszczelność i nie działa to tak jak trzeba :]
-
Sprawdź czy linka ciepło zimno ci nie wyskoczyła z mocowania to może być powód nie zbyt ciepłego powietrza
To było to. 15 min roboty i sprawa załatwiona. Dzięki!
-
Okeja, teraz trochę trudniej..
Miałem, a nawet i dalej mam jak kolega z wątku.
Zaczynając trochę dalszą podróż zjebałem brata, że kręcąc tymi pokrętłami od grzania ugotować mnie chce w tym aucie, a on znowu jako pasażer dygocząc cały mówi, że już wysiedzieć nie może z zimna..
Po powrocie podczas wymiany dechy zobaczyłem, że wyleciał przewód wchodzący tam gdzieś koło wiatraka. Druga sprawa, że nawet po jego włożeniu wiało pasażerowi na nogi jak u jakiegoś Flinstona.
Rozłożyłem wszystkie wyloty od nagrzewnicy(było na minusie w garażu więc cienko widziałem wyjmowanie nagrzewnicy) - do kratek, szyb. Pokleiłem wszystko na silikon, bo przewiewało w każdym łączeniu. Sprawdziłem przewody przy sterowniku - wszystko git.
Teraz pytanie, z jaki racji u kierowcy można się ugotować, a pasażer marznie? Czytałem o klapkach, ale jakie one mają znaczenie skoro idzie jeden wylot z nagrzewnicy rozdzielający się potem w prawo i lewo na szybę, to samo oddzielnie kratki czy nogi?
Jeszcze mam zagadkę, skąd wieje zimne powietrze - wkładając rękę pod schowek powiedzmy..(po zaklejeniu wszystkich połączeń już dużo mniej, ale jednak.)
Tak to już jest, że nawiew na szybę taki posrany w plusie? Na nogi czy kratki jeszcze taka różnica powiedziałbym niezauważalna, ale z szybą to parodia.
-
Też się dołączę. Mam podobny problem jak Kolega nicek27. Grzeje trochę po lewej już pod koniec białego pola, ale po stronie pasażera jest wtedy zimno. Im dalej tym jest cieplej oczywiście. Ale prawa strona działa jakby z opóźnieniem - bo zaczyna tam być ciepło dopiero na początku czerwonego pola - jednak pod koniec grzeją mi równo obie strony. Problem mam we wspomnianym opóźnieniu i braku ustawienia "pośredniego" w ogrzewaniu bo jak ja sobie ustawię odpowiednią temperaturę, to pasażer ma wciąż zimno. A jak dam ogrzewanie na maksa, to owszem z obu stron ciepło jest równomierne, ale niestety jest go za dużo i wysiedzieć w samochodzie nie idzie...
-
sprawdź czy ci linka nie spadła od ogrzewania. mi jak sie zsunęła to z kierowcy grzała dobrze, lecz z pasażera zimno było... po założeniu odpowiednio linki grzeje jak głupi :)
-
Masz na myśli tą linkę od sterownika do nagrzewnicy? Nie da się jej chyba nieprawidłowo założyć.. Jak poldek zostanie to rozkładam całość i przeglądam co jest. Ewentualnie mam do wzięcia nagrzewnice po 50zł. tylko skąd pewność, że to będzie akurat to i czy będzie dobrze funkcjonowała. <co>
-
Masz na myśli tą linkę od sterownika do nagrzewnicy? Nie da się jej chyba nieprawidłowo założyć..
Ale powinna siąść w zatrzasku.
-
Tak. Plastik na zatrzask i to kółko na taki kołek trzeba założyc. Ja wyjąłem radio i tylko to mi wystarczyło do operacji :)
-
U mnie z kolei jest tak: linka prawidłowo założona, nagrzewnica nowa, założona 2 lata temu-grzeje do dupy. Tzn. wieje w miarę ciepłym powietrzem, ale to trochę za mało jak na np. mróz -10. Zastanawia mnie natomiast jedna rzecz, kiedy skręcę w jakiś ostry zakręt przez chwilę grzeje zdecydowanie lepiej. Ilość płynu w normie.
-
takie rzeczy jak ogrzewanie warto sprawdzić latem :) ja tak zrobiłem drugi raz i wszystko grzeje tak jak powinno, a może tak grzać bo w plusie obudowa musi być dobrze poskładana, bo z tego co zauważyłem to łatwo nie trafić w wtyłoczki kawałkami i wieje po bokach czyli nie tak jak powinno :P
-
Wyimij radio i tam masz ta "raczke" do linki sterowania cieplem. Spruboj ja pociagnac do siebie i sprawdz czy lepiej to bedzie grzalo. (ona jest taka biala, kremowa przynaimniej u mnie)
-
Chciałbym się podpiąć pod temat. Przedwczoraj kupiłem Plusa. I jest problem z ogrzewaniem. Poprzednik wymienił nagrzewnicę na nową oryginalną, dał starą i paragon na nową. Niestety, przy temp otoczenia ok -5 w trakcie jazdy w aucie jest normalnie zimno. Dosłownie ZIMNO. Jak jeżdzę po mieście w aucie robi się gorąco. Ale wystarczy wyjechać na trasę, prędkość 100km.h i znów w aucie jest zimno. Termostat działa sprawnie z resztą był podmieniany i efekty te same. Linka zalożona na zatrzask. Koledzy, czy ktoś może pomóc i podpowiedzieć gdzie szukać przyczyny?
-
zasłoń tekturą chłodnicę i zobacz czy to coś da .
-
zasłoń tekturą chłodnicę i zobacz czy to coś da .
Zrobione. Auto momentalnie się zaczyna gotować. Zasłoniłem 3/4 chłodnicy, potem odsłaniałem. Niestety nie sprawdza się ten patent. Zauważyłem też, że jak zatrzymam auto albo jeżdżę pomału to zaczyna lecieć ciepełko, jak wypadne na traskę to już letnie powietrze. Kur**a o co tutaj kaman? Czyżby obudowa z klapkami nie domaga?
-
A jak wlaczysz nawiew z kabiny to tez jest zimno? Uklad na 100% odpowietrzony? Ja bym obstawial nieszczelna obudowe, nie jest dobrze zlozona po wymianie nagrzewnicy stad te cyrki.
-
Nie doczytalem sie, ale jak jedziesz na trasie to jaka temp ma samochod? Trzyma w granichach 90 stopni?
-
A jak wlaczysz nawiew z kabiny to tez jest zimno? Uklad na 100% odpowietrzony? Ja bym obstawial nieszczelna obudowe, nie jest dobrze zlozona po wymianie nagrzewnicy stad te cyrki.
Nie bardzo rozumiem "jak włączysz nawiew z kabiny"...
Z tego co wiem to w GLI układ odpowietrza się sam. Czy pomimo tego że obudowa dobrze steruje klapami szyba/kratki/nogi to może być źle złożona?
Nie doczytalem sie, ale jak jedziesz na trasie to jaka temp ma samochod? Trzyma w granichach 90 stopni?
Tak, cały czas jest dosłownie deczko poniżej 90st. i tak trzyma nie zależnie od temperatury otoczenia. Jedynie ogrzewanie znika jak ruszę na prostą. Po mieście jest OK.
-
na panelu sterowania jest przycisk z lampka na nim jest oznaczony samochód to jest nawiew ze środka
-
Aha chodzi o cyrkulację powietrza. Tak, jest zdecydowanie lepiej jak zamknę obieg tylko że parują szyby.
-
Witam a ja mam taki problem że grzeje jak by chciało a nie mogło. i nie ma różnicy gdzie sie ustawi czy na nogi czy na rece to przy ustawieniu max temperatury to leci letnie powietrze. <co>
-
Sprawdzałeś czy linka ci nie spadła od ustawienia jakie powietrze ma lecieć.
-
nie spadły właśnie <co> <uoee>
-
O własnie ja mam ten sam problem co Piter...