FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: brajan#1871 w Grudzień 15, 2004, 23:23:53 pm
-
czy ktos wie moze czy deska rozdzielcza caro mr 93 wejdzie do caro ale z rocznika 91?? mam kwadratowe zegary a chcialbym okragle. nie chodzi mi o zestaw wskaznikow tylko cala deche schowek no wszystko. ta nowa ma nieco lepsze usytowanie przyciskow.
-
wszystko wsumie jest takie same , tylko trzeba trochę niektóre kabelki poprzedłużać
-
Bezproblemów powinna wej?ć.
Pozdro
-
no problem z włożeniem , w tamtym tygodniu koles robił przekładke
-
problem - w innym miejscu bezpieczniki i trza przejsciówki do zegarów robić
-
żadnych problemów, musisz wyci?ć dziure na bezpieczniki ale ławo się wycina tam nie ma wzmocnienia, zwykły nóż i jazda, wiem bo zakładałem do swojego a ma mr89 a dech chyba mr93
-
zakładałem nie psucie deski :)
(zawsze można kupić cał? wi?zke z 96 roku - 36 zł w zomisie :roll: )
-
zakładałem nie psucie deski
(zawsze można kupić cał? wi?zke z 96 roku - 36 zł w zomisie )
Niestety nie każdy mieszka w Warszawie :( sam bym już dawno sobie wi?zke wymienił
No i jeszcze dół nagrzewnicy trzeba wymienić
-
Tez ostatnio wymienilem deske w swoim poldonie na nowsza mr93 i jest wsio ok pasuje tylko trzeba wymienic obudowe wentylatora zeby miala 3wyloty powietrza a nie dwa bo inaczej nie ma jak podpiac rurek papierowych ze srodkowych nawiewow poza tym super chyba ze znacie inne rozwiazanie a co do bezpiecznikow to dokladnie wyciecie nozem tam jest tylko cienka gabka i ok, teraz tylko zegary okragle gdzies tanio zalatwic i :lol:
-
Z jedn? rzecz? może być troszke problemów jeżeli bardzo chce się mieć calutk? deskę rozdzielcz?. Mianowicie plastik z pokrętłem od regulacji reflektorów , trzeba przykręcić ten stelaż metalowy który trzyma skrzynkę bezpieczników do belki poprzecznej ( wywiercienie dziur w odpowiednich miejscach. Daje to nam dodatkowe 2 miejsca na wł?czniki , i nie używane miejsce na pokrętło od reflektorów ( pod?wietlane ale trzeba żarówke jako? podł?czyć )
A co do nagrzewnicy na 6 wyj?ć to jeżeli jej nie mamy można zastosować trójnik i rozdzielić powietrze pomiędzy wyloty na szybę i te zewnętrzne. Ja tak miałem przezk jaki? czas ( trójniki T z rur pcv - ale trudno znale?ć takie o wła?ciwym przekroju - s? albo troche mniejsze albo troche za duże ) działało to na zasadzie - jak otwarte nawiewy na pasażerów to na szybe wieje kiepsko , jak się je zamknie to wieje porz?dnie na szybę. Czasami zdaje mi się ,że było to lepsze rozwi?zanie niż to z mr93 które troche za słabo wieje
-
to te starsze poldki przed mr93 nie miały pokrętła do regulacji reflektorów ???
-
to te starsze poldki przed mr93 nie miały pokrętła do regulacji reflektorów ???
nie, nie mialy :( regulacja tylko pod maska = pokretlo przy reflektorze ale jak sie dobrze ustawi swiatla to i tak zadko sie tego uzywa :)
[ Dodano: 2004-12-17, 22:45 ]
Z jedn? rzecz? może być troszke problemów jeżeli bardzo chce się mieć calutk? deskę rozdzielcz?. Mianowicie plastik z pokrętłem od regulacji reflektorów , trzeba przykręcić ten stelaż metalowy który trzyma skrzynkę bezpieczników do belki poprzecznej ( wywiercienie dziur w odpowiednich miejscach. Daje to nam dodatkowe 2 miejsca na wł?czniki , i nie używane miejsce na pokrętło od reflektorów ( pod?wietlane ale trzeba żarówke jako? podł?czyć )
A co do nagrzewnicy na 6 wyj?ć to jeżeli jej nie mamy można zastosować trójnik i rozdzielić powietrze pomiędzy wyloty na szybę i te zewnętrzne. Ja tak miałem przezk jaki? czas ( trójniki T z rur pcv - ale trudno znale?ć takie o wła?ciwym przekroju - s? albo troche mniejsze albo troche za duże ) działało to na zasadzie - jak otwarte nawiewy na pasażerów to na szybe wieje kiepsko , jak się je zamknie to wieje porz?dnie na szybę. Czasami zdaje mi się ,że było to lepsze rozwi?zanie niż to z mr93 które troche za słabo wieje
Czyli co radzisz? bo mam caly wiatrak ten z 6 wyjsciami ale nie bardzo mi sie chce wymieniac teraz bo na dworku zimno :sad: a troche jest zabawy z odpieciem tego wszystkiego ale przy okazji jak wyczyscilem nagrzewnice co prawda sama goraca woda to teraz efekt super polecam roznica kolosalna a syfu bylo co nie miara
-
ja kupilem sobie obudowe do wiatraka za jakies grosze. w sumie wyszla mnie taniej niz nowe rury do nawiewow. Niemniej wiatrak powinien zostac stary.. a wymiana jednej obudowy na druga to jest zabawa rzedu kilkunastu minut.. jak dobrze poskladasz wszystko to nawet nie musisz zakladac wszystkich zatrzaskow laczocych obudowe wiatraka z reszta samochodu. Ja nie zakladalem u siebie wszystkich, a i tak wszystko chodzilo sprawnie i plynnie , nic nie latalo ani nie trzeszczalo.
-
szczerze mówiac jak juzsie przkłada deske na MR93 to wartoby powalczyć z elektryk?. jak dla mnie ta z MR93 jest genialna - ideał instalacji. Prosta, nowoczesna i zrobiona z głow?.
-
szczerze mówiac jak juzsie przkłada deske na MR93 to wartoby powalczyć z elektryką. jak dla mnie ta z MR93 jest genialna - ideał instalacji. Prosta, nowoczesna i zrobiona z głową.
Jasne, ale kupiles nowa wiazke przednia czy tylko wymieniles kilka kabli,itp.?bo tak sie zastanawiam jakie sa ceny, czy kupic na szrocie z jakiegos poldona czy nowa w sklepie? a moze tylko powymieniac kilka kabli :?
-
zakładałem nie psucie deski :)
(zawsze można kupić całą wiązke z 96 roku - 36 zł w zomisie :roll: )
Mają jeszcze kilka sztuk ? Bo ja mam małe przeboje z elektryką i na wiosnę myślę, że będę musiał się z tym pobawić. A jak pisze Olo nowa wiązka jest znacznie lepsza niż stara, więc warto zainwestować te 40zł i mieć spokój na dłuuuugo.
Pozdrawiam
-
Jasne, ale kupiles nowa wiazke przednia czy tylko wymieniles kilka kabli,itp.?bo tak sie zastanawiam jakie sa ceny, czy kupic na szrocie z jakiegos poldona czy nowa w sklepie? a moze tylko powymieniac kilka kabli :?
Jak co? robić to kupić cała wi?che. Ja na szczęsice mam od zawsze szerokie poldki :)
Te w zomisie s? co prawda do GLI abimex, ale do GLE przerabia sie bez problemów.
do niej teżtrzeba mieć:
*szafę nowego typu
*centralkę elektroniczna - ta pod desk? (z przerywaczem kier i awarii, sterowaniem wycieraczkami, szyb?ogrzewana i kontrol? stop-ów)
* włacznik czasowy o?w wnętrza (ale nie trzeba - można go zast?pić kabelkiem, tylko nie bedzie miał on funkcji opó?nienia;))
* gar?ć właczników pod?wietlanych (ale mozna teżstosować w niektórych miejscach zwykłe)
* silnik wycieraczek - s?dze ze sie da przerobić elektrykę do starego
* wi?zka tylna - inne kostki - da sie przerobić.
W efekcie mamy ładny i bogaty zetsaw wska?ników, programowane wycieraczki, kontrole swiateł stop, półautomatyczn? szybe tyln?, płytkowe bezpieczniki i przeka?niki w ?rodku (dotępne od wewn?trz w sekundę i zabezpieczone przed syfem i atmosfer?), wi?zka zapewnia mniejsze spadki napięcia dzięki lepszym zł?czkom, rozplanowaniu, lepszym bezpiecznikom. Polecam.
-
Jeżeli masz dół nagrzewnicy z 6cioma wyj?ciami to założył bym go z prostego powodu : dużo łatwiej niż trójniki na rury powietrza. Jeżeli masz również silnik nagrzewnicy to sprawd? czy jest może szybszy od tego z przed mr93 ( napewno niema 2 uzwojeń bo prędko?ci? steruje pod?wietlany wł?cznik )
-
w zomisie dużo ejszcze tych wi?zek jest - więc jak kto? chce to przy okazji bym mógł tam podskoczyc
-
silniki dmuchawy w DF, PN i w caro 93 s? identyczne
-
w zomisie dużo ejszcze tych wi?zek jest - więc jak kto? chce to przy okazji bym mógł tam podskoczyc
A do diesla nie ma zadnej:?
-
nie ma na nich opisy - tylko data produkcji
-
w zomisie dużo ejszcze tych wi?zek jest - więc jak kto? chce to przy okazji bym mógł tam podskoczyc
A do diesla nie ma zadnej:?
Przecież Czaku masz now? instalkę tylko włożyć j? trzeba.
-
Tez bym potrzebowal do diesla bo od benzyniaka to chyba skorka za wyprawke sporo przerobek :(
-
ja mam gaxnik, więc bede musiał przerabiać :) ale już widze że ta instalka jest lepsza od starej.