FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: Bocian_s#313 w Listopad 26, 2012, 20:39:11 pm
-
Witam.
Jako że w mojej szybie tylnej ostały się ledwo dwa paski zastanawiam się czy dałoby się zrobić coś żeby szyba tak permanentnie nie parowała.
Na pierwszy ogień przyszło mi do głowy takie coś:
http://moto.allegro.pl/grzejnik-samochodowy-farelka-termowentylator-160w-i2790063872.html
Ew takie coś + wiatrak komputerowy:
http://moto.allegro.pl/renault-scenic-megane-ii-nagrzewnica-i-inne-czesci-i2763156799.html
Wiadomo żre to prądu sporo ale grzejąca szyba też. Tym bardziej że można ten wentylator podłączyć zamiast szyby...
Może koledzy mają jakieś pomysły ew. doświadczenia jak radzić sobie z parującymi szybami.
-
ja w okresie jesiennym i zmowym używam http://allegro.pl/k2-fox-anti-fog-przeciw-parowaniu-szyb-200ml-waw-i2809832445.html + http://allegro.pl/duzy-samochodowy-pochlaniacz-wilgoci-az-250gram-i2788780193.html i nie mialem przypadku, by którakolwiek szyba zaparowała od środka. Polecam.
-
ja mam taka farelke - grzac to nic prawi nie grzeje ale wlasnie mam w razie "W" zeby szybe odparwac jak ją przymocujesz w jednym mijescu to calej nie odparujesz.
-
A nie lepiej wymienić szybę?
-
pociągnąć kibelrure z nawiewu do tyłu na szybe :)
-
A nie lepiej wymienić szybę?
A dużo to roboty?
U mnie 8 pasków jest przerwanych w jednym miejscu i zastanawiam się czy nie zlepić.
-
Jak masz drugą uszczelkę to chwila moment
-
http://allegro.pl/duzy-samochodowy-pochlaniacz-wilgoci-az-250gram-i2788780193.html i nie mialem przypadku, by którakolwiek szyba zaparowała od środka. Polecam.
Sam taki pochłaniacz, bez sprayu do szyb też coś daje? Zastanawiam się nad czymś konkretnym, bo u mnie to już jest masakra, w gorsze dni tylna szyba grzana bez przerwy w ogóle nie odparowuje.
-
nie jest to złoty środek, jednak jest zdecydowanie suszej w samochodzie.
-
Ja osobiście myślałem o ogrzewaniu "dwustrefowym" kosztem części bagażnika - nagrzewnica elektryczna (z Clio bodaj) oraz zwykłe rury jak pod deską i nawiewy.Tylko trzeba by to fajnie rozplanować i zrobić to demontowalne w razie potrzeby korzystania z pełni bagażnika.
-
Preparatu przeciwko parowaniu szyb w aerozolu używałem i polecam, spełnia swoje zadanie. Akurat na tylnej szybie w Caro najgorzej, przy dużej wilgotności widać jak warstwa na szybie się "poci", ale jakaś tam przejrzystość jest zachowana. Zamiast aerozolu można też przecierać szyby szamponem do włosów, było już o tym na forum.
Na jesień dobra rzecz, ale na mrozie Anti-Fog nie działa - szyba zamarza aż miło. Przy nie działającym podgrzewaniu zmieniłbym szybę, albo kupił klej przewodzący i pobawił się w "lutowanie" pasków.
-
Ja osobiście myślałem o ogrzewaniu "dwustrefowym" kosztem części bagażnika - nagrzewnica elektryczna (z Clio bodaj) oraz zwykłe rury jak pod deską i nawiewy.Tylko trzeba by to fajnie rozplanować i zrobić to demontowalne w razie potrzeby korzystania z pełni bagażnika.
To samo miałem pisać.To by było dobre.Nawiewy można poprowadzić z boku,przez te plastiki po bokach,gdzie głośniki są.Ogólnie,to dało by się tak zrobić,żeby grzało elegancko na boczne szyny ina tylną.
-
O czymś takim właśnie myślałem, wykorzystać obudowę nagrzewnicy zwykłą, przymocować ją jakoś "tymczasowo" np do oparcia kanapy (choćby na jakieś haczyki), zrobić jakiś prosty w obsłudze system odpinania całego badziewia coby się to w 2 minuty dało zdemontować i zostawić w garażu jeśli byłaby taka potrzeba. ;)
-
Albo zadbać o dobra wentylację.
Pomagają w tym bardzo owiewki szyb bocznych. Kiedy jeszcze nie ma mrozu wystarczy uchylić szyby o 1 cm i już jest drastyczna zmiana. W tych autach jest tak zwana wentylacja bezprzeciągowa. Może warto by przyjrzeć się otworom wentylacyjnym z tyłu i jakoś poprawić odprowadzenie powietrza. Może jakimiś małymi wiatrakami komputerowymi? Teraz nie mam Caro więc nie ma problemu ani obiektu do eksperymentów...
Na marginesie dodam, że ostatnie 2 miesiące pojeździłem trochę nubirą... W polonezie naprawdę szyby bardzo mało parują.
-
a to nie przypadkiem tu na forum ktos robil nagrzwnice na tyl? wpietą w obieg wody silnika?
-
Ja z roboty muszę zabrać pochłaniacz wilgoci.
-
a to nie przypadkiem tu na forum ktos robil nagrzwnice na tyl? wpietą w obieg wody silnika?
Ktoś robił eksperymenty ale używał wody z czajnika. :P
-
Byłem dzisiaj w NORAUTO oblookać takie cudo:
(http://www.img.chh.pl/large_size/2d87a7f9800300af523a346d33d98658.jpg)
Udało się toto włączyć i sprawdzić. Jednym słowem porażka. Mój laptop generuje więcej ciepła i silniej dmucha. Sam element grzejny to taki radiator może z 4x4cm więc szału nima. Sam wiatraczek to jakieś 8cm średnicy i moze ze 2cm wysokości.
Ciekawe jak to by się spisało:
(http://img11.allegroimg.pl/photos/oryginal/27/20/72/85/2720728536)
W sumie to przynajmniej element grzewczy wydaje się być duży...
-
http://allegro.pl/lublin-kombi-grzejnik-nagrzewnica-tylna-kpl-nl-10-i2858974014.html
To jest bardzo ciekawa opcja ja już myslałem żeby zrobić ogrzewanie dwu strefowe bo jak wiadomo z tyłu bywa zimno. Jest też pompka do płynu bo raczej sam tak daleko nie pójdzie.
Problemem jak na razie jest cena 500 zł + pompka 150 zł ale też można popatrzeć na nagrzewnice z T4 carawelli
-
cena nieco kosmiczna jak za nagrzewnicę i dmuchawę z malucha.
-
Swoją drogą to można by coś takiego samemu zrobić, ciepło brać np z rury wydechowej, wężownica do okołą środkowego tłumika, wymuszony obieg np przez pompkę od spryskiwaczy i będzie git ;)
-
Swoją drogą to można by coś takiego samemu zrobić, ciepło brać np z rury wydechowej, wężownica do okołą środkowego tłumika, wymuszony obieg np przez pompkę od spryskiwaczy i będzie git ;)
Niniejszym konkurs na druciarza roku uważam za otwarty. Mamy pierwszego kandydata.
-
Niniejszym konkurs na druciarza roku uważam za otwarty. Mamy pierwszego kandydata.
Dziękuję za nominację, wiem że zawsze mogę na Ciebie liczyć, Swego czasu znałem pewnego gazownika który w podobny sposób montował ogrzewanie parownika w maluchach (tak można założyć do niego legalnie gaz)
-
druciaz nie druciaz ale bedzie mial nawiew i cieplo i szyby odparowane.. i kase dalej w kiermanie.. a nie biadolil ze sie neda albo ze drogo.. ;) mnie sie wydaje ze z silnika wode mozna wzioasc do nagrzewnicy poldkowej nawet a jak za daleko to wstawic wlasnie pompe w ten dodatkowy obieg elektryczna...
-
druciaz nie druciaz ale bedzie mial nawiew i cieplo i szyby odparowane..
Ja nie mówię że tak zrobię bo meni to nie potrzebne, tylko czysto teoretyzuje
-
a i mnienie potrzebne bo zima ani w deszcz nie jezdze...
o niezmania faktu ze mozna kolegą pomoc cos wymyslic jesli potrzebuja...
kazdy przejaw "druciarstwa" jak to teraz sie okresla ( dawniej mowilo sie pomyslowosc) uwazam za oznake tworczego myslenia.. a nie tylko gotowce zakladac.... takze jestem na tak..
-
Proponyje takie coś pod zderzak
http://allegro.pl/listing.php/search?category=620&sg=0&string=wywietrznik
-
Takie coś jest oryginalnie w caro w tylnej klapie (dziurki na dole szyby od środka i oz zewnątrz po bokach) i to nawet lepiej usytuowane niż w zderzaku, bo powietrze przechodzi przy samej szybie i teoretycznie lepiej ją odparowuje.
Zaobserwowałem, ze raczej to działa (w jednym mi nie działa w ogóle, a w drugim rzadko używam)-po 10km jazdy (jazdy, nie stania) zaparowana tylna szyba w większej częsci robiesię przejrzysta.
-
Teraz sobie przypominam że czytałem o tym w Morawskim
-
Zoltan ma rację,podczas szybszej jazdy szyba tylna odparowuje.
-
tylko jak tu się rozpędzić w korku.
Będę kombinował z wiatrakiem założonym na tylnej półce podłączonym pod obwód podgrzewania tylnej szyby. Kto wie moze też zapodam nagrzewnicę elektryczną po odpowiedniej modyfikacji.
-
tak pół żartem pół serio - zawsze jeszcze można wycieraczkę od wewnątrz zamontować <lol>
-
oo to akurat jest niezly pomysl;) hehe
ja akurat niemam wycieraczki w meru na tylnej szybie ..i jeszcze chwila i szlak mnie trafi jak po miescie jezdze w deszu i zaloze z poloneza... ( w trasie to wogle nie przeszkadza ze niema.. ale w miescie drama...)
wiec kolego.. niezly pomysl;)
-
A nie przesadzacie troche z tą przejrzystościa tylnej szybki?
To znaczy, że autkiem dostawczym albo z dużą paczką z tyłu już nie pojedziecie?
W czasach kiedy wszyscy nauczeni cofać na lustereczka...
-
ja powiem tak... lubie obserwowac droge za soba przez tylna szybe.. zwlaszcza gdy jest cemno a chce sie dostrzec nieproszonych gosci na ogonie... wie wole ich zobaczyc niz pozniej placic... w nocy w deszcz odparowana i przjzysta szyba daje duuuuzo..
-
To znaczy, że autkiem dostawczym albo z dużą paczką z tyłu już nie pojedziecie?
Najeżdżę się w pracy więc po pracy tęsknię za widokiem za autem.
W czasach kiedy wszyscy nauczeni cofać na lustereczka...
Przez cofanie na lusterka już kilka słupów zaliczyłem. Ale to przez lenistwo i niechęć do odwracania głowy bardziej.
-
Ja dalej nie czaje dlaczego taka kombinacja :) szybe zmienić i po kłopocie, ale jak już tak, to zmodyfikował bym pomysł z nagrzewnicą grzaną z tłumika-zamiast stosować ciecz, co też złym pomysłem nie jest, tylko dochodzi problem jej nalania i kontroli temperatury, to niech przez nagrzewnice przechodzą spaliny po prostu-najszybciej się nagrzeje, kontrolować nie będzie czego wiatraczek i będzie grzało. Wsadzić to w błotnik prawy, pobór powietrza ze zderzaka. Jedna rura w boczny plastik pod szybą by nań dmuchała, drigą rurę można pusćić w słupku i grzać z dachu tylną kanapę albo coś.
Ale pomysły :)
-
spaliny w nagrzewnicy to niezbyt bezpieczny pomysł. jakakolwiek nieszczelność i nieszczęście gotowe.
-
No a podobno tylko ja druciarz jestem :D
-
w trabancie tak było i działało.
-
W czasach kiedy wszyscy nauczeni cofać na lustereczka...
To gdzie są ci wszyscy bo ja mało kogo widzę żeby na lusterka cofał. Teraz to się ludzi uczy jak zdać egzamin, a nie jak jeździć.
-
W czasach kiedy wszyscy nauczeni cofać na lustereczka...
To gdzie są ci wszyscy bo ja mało kogo widzę żeby na lusterka cofał. Teraz to się ludzi uczy jak zdać egzamin, a nie jak jeździć.
Teraz na egzaminie wymagane jest że trzeba się obrócić przy cofaniu :)
-
To gdzie są ci wszyscy bo ja mało kogo widzę żeby na lusterka cofał. Teraz to się ludzi uczy jak zdać egzamin, a nie jak jeździć.
niby rok temu zrobilem prawko a na egzaminie sie nie odwrocilem, a uczony tak jak jezdzic na egzaminie bylem uczony moze przez 3 godziny, reszta to byla jak sprawnie sie poruszac, nie jeden sie wstydzil jak elka go wyprzedzala albo ruszala pierwsza ze swiatel, a jedna babka malo synchronizatorow nie pogubila w skrzyni tak chciala dogonic ;p
-
A może takie coś ?
http://allegro.pl/elektryczne-ogerzewanie-webasto-12v-i3000128741.html
-
Jestem pewien, że więcej ciepła dadzą i lepiej osuszą szybę trzy żarówki h4...
Przy okazji dobrze oświetlą tył... :-)
-
Jestem pewien, że więcej ciepła dadzą i lepiej osuszą szybę trzy żarówki h4...
Przy okazji dobrze oświetlą tył... :-)
Jestem pewien, ze taki pomysl jak sie rozwinie, to zamiast zarnika w zarowce wykorzystuje sie pasek grzewczy na szybie, czyli podsumowujac lepiej wymienic szybe na taka, ktora posiada sprawne ogrzewanie.
-
http://allegro.pl/grzejnik-samochodowy-farelka-wentylator-12v-150w-i3021238963.html
Ktoś coś takiego testował? Co to daje?
Chodzi mi głównie o wrażenia ludzi którzy mieli to w łapach. :P
Nie chodzi mi o to, żeby to rzeczywiście grzało a tylko pomagało odparowywać szybę tylną.
-
ja mam cos takiego... i nic nie grzeje. do odparowywania nieuzywalem w sumie ale jsli chcesz kupowac za swoje wlasne pieniądze to daj sobiespokoj.. juz lepiej kupic "elfika" mocniej dmucha....
-
juz lepiej kupic "elfika" mocniej dmucha....
W sensie?
Chodzi mi o odparowywanie bardziej niż grzanie... :)
-
ale to ani nie dmucha ani nie grzeje;p