FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: Szakal# w Grudzień 23, 2012, 20:15:31 pm

Tytuł: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: Szakal# w Grudzień 23, 2012, 20:15:31 pm
Jako, że mosty z FSO się dość szybko kończą, a na rynku wtórnym to co zostało to już czysta loteria chciałbym dowiedzieć się jak to jest z zastosowaniem jakiegoś innego mostu.
Pomijam temat mostów z Volvo. Chodzi mi głównie o mosty na niezależnym zawieszeniu np. z BMW Ceny całych takich zestawów są dość niskie (koło 400-500zł), a za 600 idzie kupić ze szperą.
Chodzi mi o całe takie zestawy:
http://allegro.pl/bmw-e-36-wahacz-belka-most-polos-tarcze-tanio-i2877855627.html
W czym jest problem, żeby wstawić to do polda ??
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: pold20 w Grudzień 23, 2012, 20:40:11 pm
Wg mnie są tu dwie opcje albo dorobic ramę pomocniczą do tego zawieszenia dokręcana do podwozia poloneza ewentualnie przespawać pół podłogi z bmw. Druga sprawa kto takie coś dopuści do ruchu??
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: Brysiek#1957 w Grudzień 23, 2012, 20:56:13 pm
Problemem jest znalezienie ogarniętego spawacza, który wspawa to z kawałkiem podłogi
O przegląd bym się nie martwił
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: Tailgunner w Grudzień 23, 2012, 21:07:24 pm
W czym jest problem, żeby wstawić to do polda

w tym że trzeba ruszyć dupe sprzed kompa i sie za to wziąć.... i jest to problem nie mały ;P Reszta to detale
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: święty w Grudzień 23, 2012, 21:13:49 pm
tu jeszcze kwestia wspawania gniazd sprężyn i amortyzatorów , oraz uchwyt dyferencjału
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Grudzień 23, 2012, 22:19:28 pm
Jest gdzieś opis, jak ktoś ( nie pamiętam niestety kto) w fiacie profesjonalnie się za to zabrał, czytaj ustawił podwozie na odwracającej się ramie ustalającej, dopiero potem wyciął co niepotrzebne i przypasował zawias, zachowując geometrię itd.
Sam bym się za to nie brał, bez przyrządów i odpowiedniego przygotowania.
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: Multec w Grudzień 23, 2012, 22:25:00 pm
kania_ na racingforum.pl

http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=80330&hl=fiat&st=100
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Grudzień 23, 2012, 22:45:04 pm
No tak, dzięki Multec
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Grudzień 23, 2012, 23:17:28 pm
dla mnie kombinowanie z  niezależnym tylnym zawiasem w polskich konstrukcjach bez kompletnej modyfikacji przedniego to troche overkill ....
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Grudzień 24, 2012, 00:07:44 am
Zgadzam się jak najbardziej.
tu dochodzimy do momentu, gdzie musimy się zastanowić w którym miejscu jest granica, na której kończy się sens przerabiana tych samochodów.
Kasa jaką trzeba włożyć w takie przeróbki, które też do końca nie wiadomo, czy będą trafne, wystarczy na zakup ciekawego, dobrego samochodu w którym już to jest.
Udoskonaleniu seryjnego zawiasu mówię tak, dalej wchodzimy na poziom sztuki dla sztuki, często graniczącej z głupotą
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: CSR_GTI w Grudzień 24, 2012, 01:56:10 am
użytkownik eltry (jak cos pomyliłem w pisowni to przepraszam) chyba budował na nadwoziu caro właśnie zawieszenie przód i tył z BMW E36.

Na MP classic są fotki z prac o tutaj: http://www.mpclassic.pl/index.php/pl/galeria-projektow-zrealizowanych-3/3-polonez-caro


Kasy w ch... roboty jeszcze więcej. Masa auta wzrasta i już nie jest tak pięknie i kolorowo jakby tylko sam most z volvo zapodać.

Edit: Przypomniało mi sie że kiedyś mierzyłem belkę tył od sharana syncro (4x4) i w sumie prawie by pasowała jakby ją pomodzić - ale jest jedno ale bo skoro to jest 4x4 to czy wytrzyma napęd tylko na tył?
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Grudzień 24, 2012, 03:57:41 am
syncro ? bez szans napedy jak z plasteliny... lepiej mobinować z dyfrem z 4 motion, one potrafią przenieść w uj mocy w 4x4 do w rwd do pewnej wystarczą ;)
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Grudzień 24, 2012, 05:14:09 am
tylko sztywny most na resorze z jaakiegos jepa jak ktos tu juz wspominal.... na forum...  ja nie uznaje kompromisow..;p;)
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Grudzień 24, 2012, 10:33:50 am
Jest sporo mostów zza oceanu, może najtańsze nie są ale na pewno wytrzymałe :)
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: Szakal# w Grudzień 24, 2012, 10:56:44 am
Problem w tym, że z tego co czytałem to sztywnych mostów pasujących do polda po prostu nie ma ... jest w sumie tylko to volvo, i Bocian zakładał z Alfy ale coś wszyscy nie bardzo na to patrzyli ...
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: święty w Grudzień 24, 2012, 11:23:40 am
No jeszcze fiat ale to towar deficytowy przynajmniej u nas. Odnośnie zawiesznia z bmw to jak już robić rzeźbę to przynajmniej z aluminiowym zawieszeniem - wtedy mamy mniejsza masę
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Grudzień 24, 2012, 11:41:37 am
Szakal, żaden inny most nie pasuje do Poloneza.
Od amerykańców to wcale nie jest głupi patent, mosty od mustangów z lat 80-tych można kupić w okolicach 400-500 zł.
Przełożeń sporo różnych do wyboru.
Mosty od terenówek to inna para kaloszy, a jak się uprzesz to i most od busa wrzucisz.
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Grudzień 24, 2012, 11:50:02 am
Mosty od terenówek to inna para kaloszy, a jak się uprzesz to i most od busa wrzucisz.
A no pewnie,nie takie rzeczy ludzie robią.Półośki skracają itd. tak,że wszystko można zrobić.Przejrzałem te zdjęcia spod tych linków i naprawdę,kosztowało to chyba trochę kasy.O poziomie trudności się nie wypowiem,bo skoro robili to ludzie,którzy na tym zęby zjedli,to sobie poradzili.W przypadku takich dużych przeróbek,to trzeba mieć nie tylko troszkę grosza,ale i oleju w głowie,żeby potem auto nie robiło 4-ech śladów i nie skończyło się wizytą w rowie,albo na drzewie.Opłacalność tego,to już inna bajka.Jak ktoś ma kasę,to czemu nie?A kto bogatemu zabroni?  :P :P
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: Szakal# w Grudzień 24, 2012, 13:00:57 pm
nie spodziewałem się, że żeby wsadzić taki most z bmw to trzeba pociąć pół samochodu :/ myślałem, że wystarczy dorobić jakieś mocowania czy coś w tym stylu ...
no to w takim razie sens takiej przeróbki jest równy zeru ...
Od amerykańców to wcale nie jest głupi patent
a jak z szerokością tych mostów ?? bo jednak te samochody są dużo większe ...
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: CSR_GTI w Grudzień 24, 2012, 13:56:23 pm
myślałem, że wystarczy dorobić jakieś mocowania czy coś w tym stylu ...

Nie poddawaj się! Myśl a cos wymyślisz bo w sumie jakby pociąć trochę jakiś tylny wózek i trochę go dorobic pod poloneza a w samym polonezie wspawać mocowania+wzmocnienia to by sie obeszło bez wiekszej rzeźby.

Wózek może byc z czegoś innego a dyfer np z BMW. Wszystko można ze sobą pożenić jak się będzie tylko chciało.


Tutaj ten wózek z sharana:
(http://img01.allegroimg.pl/photos/oryginal/28/27/06/52/2827065227)
Przednie mocowania jak kiedyś mierzyłem dużo modyfikacji by nie potrzebowały żeby jakoś to zgrać z punktami mocowania resorów ale bez cięcia i spawania nie podejdzie. Tylne mocowanie to już trochę wiekszej rzeźby ale myślę że dla chcącego nic trudnego. Syncro do dupy ale może dyfer z e30 może by wszedł? Trzeba wszystko gdzieś pomierzyć.
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: święty w Grudzień 24, 2012, 14:43:46 pm
No tak ale w dalszym ciągu pozostaje problem gniazd sprężyn oraz amortyztorów, więc chyba najlepiej byłoby zrobić jak kania_ czyli wyformować jedno gniazdo na gotową kolumnę - amortyzator/sprężyna :)
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: RSilak w Grudzień 24, 2012, 20:04:19 pm
No tak ale w dalszym ciągu pozostaje problem gniazd sprężyn oraz amortyztorów, więc chyba najlepiej byłoby zrobić jak kania_ czyli wyformować jedno gniazdo na gotową kolumnę - amortyzator/sprężyna :)

czyli ogólnie posadzić tył na McPhersonie.
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: banned w Grudzień 26, 2012, 16:08:22 pm
Przyglądając się układowi De Dion, wpadłem na prostszy pomysł: zrobić własny most: Gruby kątownik w kstałcie litery J (mniej więcej) robiłby za ramę do której przyczepiamy dowolne piasty i dyfer z dowolnego auta. Półosie szły by na wierzchu. Wszystko zostałoby nawet na resorach z Poloneza. Konstrukcja prosta jak cep, wybór dyferencjałów i połosiek praktycznie nieograniczony.
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: berecik w Grudzień 26, 2012, 18:32:43 pm
Ktoś kiedyś wspominał o przeróbce dyfru z BMW na sztywny most. Ale nie rozwinął tematu.
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: red_p w Grudzień 26, 2012, 19:24:49 pm
A jak było w prototypie FSO? Widziałem wahacze wleczone, pytanie jak z resztą?
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: Szakal# w Grudzień 26, 2012, 20:22:40 pm
zrobić własny most
wiesz główna kwestia to:
- żeby było idealnie prosto, bo przekoszenie o nawet 1mm przy 150km/h odbije się od drzewa
- żeby było wytrzymałe i się nie rozleciało
Najlepiej jak by się udało coś wymodzić pod fabryczne punkty mocowań resorów, wtedy mamy pewność, że będzie prosto ...
Ponadto trzeba wziąć pod uwagę, że to ma przenosić ogromne siły (nie chodzi mi tu tylko o moc z silnika bo jak się wał urypie to mniejszy problem)
Bo jak wpadniemy w jakiś większy dół i się urwie koło przy jakiejś dużej prędkości to będzie już większy problem.
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: jasso w Grudzień 26, 2012, 23:44:11 pm
Kiedyś widziałem jak mechanik u znajomego robił taki wynalazek do Mustanga. Z profilu zamkniętego zrobił taką jakby ramę montowaną do oryginalnych mocowań resoru i opierała się o podwozie i w kilku miejscach była do niego przykręcona. Do tej ramy przymocował oryginalny wózek wyjęty z Forda (bodajże Scorpio V6) i jeździło to prosto. Popytam jutro czy ma jakieś fotki.
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: banned w Grudzień 27, 2012, 00:57:30 am
A jak było w prototypie FSO? Widziałem wahacze wleczone, pytanie jak z resztą?

Normalny sztywny most posadzony na wahaczach wleczonych.

- żeby było idealnie prosto, bo przekoszenie o nawet 1mm przy 150km/h odbije się od drzewa

Moim zdaniem będzie to łatwiejsze niż wspawanie prosto całej podłogi od BMW i nie trudniejsze niż wspawanie półramy pod takie zawieszenie.
- żeby było wytrzymałe i się nie rozleciało

Rura kwadratowa o grubej ściance i zastosowaniu budowlanym powinna załatwić sprawę... Z cieńszych się klatki bezpieczeństwa robi albo ramy prototypów wyścigowych.
Bo jak wpadniemy w jakiś większy dół i się urwie koło przy jakiejś dużej prędkości to będzie już większy problem.

Rura jw., blacha pancerna i grube śruby do przymocowania piasty powinny sobie poradzić.

Najlepiej jak by się udało coś wymodzić pod fabryczne punkty mocowań resorów, wtedy mamy pewność, że będzie prosto ...

O tym właśnie pisałem.

(http://img526.imageshack.us/img526/3848/custommostpolonez.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/526/custommostpolonez.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Jakby ktoś miał wątpliwości jak interpretować szkic to czarne z dyfrem to nasz nowy sztywny most uspawany w garażu, póśki idą do piast przymocowanych na sztywno do tego mostu. Normalny sztywny most, tyle że o dziwnym wyglądzie, home made i na flakach jakie chcemy. Co najlepsze, w razie awarii dyfra będzie można łatwo wymienić cały dyfer z przekładnią i wstawić nowy, nie martwiąc się o ustawianie łożysk itp.


Myślę że most własnej konstrukcji na rurach pancernych to najprostsze i najbezpieczniejsze rozwiązanie. W dodatku podwozie pozostaje nieprzerobione więc nie trzeba rejestrować jako sam, w najgorszym razie powie się diagnoście że to most z amerykańca, bo wiadomo że to chory na głowę naród, albo że z brytyjskiego TVRa, bardzo ekscentryczna konstrukcja :] Cała trudność w tej konstrukcji polega na odpowiednim wymierzeniu spawanych rur, oraz znalezieniu dyfra i półosiek które nam pasują, oraz równego przymocowania tego do ramy mostu. Ogarnięty spawacz powinien sobie poradzić.
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: leonidasso w Grudzień 28, 2012, 16:02:27 pm
Co do rozwiązania banned można obwinić na przeglądzie amerykana podobne rozwiązanie funkcjonuje w voyagerach awd
http://allegro.pl/chrysler-grand-voyager-most-tylny-awd-gs-ns-i2833973084.html
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: CSR_GTI w Grudzień 28, 2012, 16:18:22 pm
i też na resory siada :O  Ciekawe jak z wymiarami tej belki jest
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: Grzesiek w Grudzień 28, 2012, 18:10:52 pm
Ciekawe teorie.

Zrób jak Kania w 125p i będzie po sprawie.
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: matucha w Grudzień 28, 2012, 21:50:54 pm
i też na resory siada :O  Ciekawe jak z wymiarami tej belki jest
Rozstaw kół 1626mm
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: Brysiek#1957 w Grudzień 28, 2012, 22:04:25 pm
Lepiej od Voyager-owej tylnej belki pasuje belka od Volvo 340 i gdyby nie to, że dyfer jest razem ze skrzynią to pewnie już czekała by u mnie na montaż
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: banned w Grudzień 30, 2012, 00:18:59 am
W rozwiązaniu Voyagerowym trochę mnie martwi wpływ przestawiania mostu na półosie i dyfer przymocowany do budy.
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: święty w Grudzień 30, 2012, 11:19:48 am
fakt, pasowałyby jakieś drążki stabilizujące, ew półosie mogące pracować z dużymi przesunięciami.Natomiast ze względu na masę nieresorowaną to rozwiązanie jest genialne :)
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: Sławek#1978 w Grudzień 30, 2012, 16:00:57 pm
fakt, pasowałyby jakieś drążki stabilizujące, ew półosie mogące pracować z dużymi przesunięciami
Chodzi Ci o przesunięcie belki na boki tak?
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: CSR_GTI w Grudzień 30, 2012, 18:30:51 pm
Cytat: święty w Dzisiaj o 11:19:48
fakt, pasowałyby jakieś drążki stabilizujące, ew półosie mogące pracować z dużymi przesunięciami
Chodzi Ci o przesunięcie belki na boki tak?
chyba prędzej chodziło o to że belka pracuje góra dół w związku z czym oddala sie i przybliża do dyfra co byłby zawieszony pod autem.
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: banned w Grudzień 30, 2012, 20:50:40 pm
Chodzi Ci o przesunięcie belki na boki tak?

Tak. Most podwieszony na samych resorach i drążkach reakcyjnych lata spokojnie po 3 cm względem budy, jak nie więcej. Nie dość że półosie i dyfer by dostawał, to jeszcze by obciążyło budę w miejscu mocowania dyfra.


Natomiast ze względu na masę nieresorowaną to rozwiązanie jest genialne

Tylko że znowu znacznie trudniejsze techniczne, niż zabudowanie dyfra i półosi na sztywno w naszej customowej belce która prowadzenia nie poprawi ale jest rozwiązaniem idealnym pod względem prostoty i wyboru części oraz prawa, bo podłoga zostaje nieprzerobiona.

chyba prędzej chodziło o to że belka pracuje góra dół w związku z czym oddala sie i przybliża do dyfra co byłby zawieszony pod autem.

Właśnie zastanawiam się jak ten problem rozwiązany jest w tym amerykańcu i do niczego nie dojdę. Nie potrafię sobie tego wyobrazić i nie mam pojęcia o przegubach. Wiem tylko że im bardziej zgięty, tym większa szansa że się ukręci.
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: Brysiek#1957 w Grudzień 30, 2012, 20:58:21 pm
Przecież półoś w przegubie może się przesuwać więc przesunięcie belki tu niczemu nie szkodzi
A tak jak napisałem wyżej Volvo 340 ma taką samą belkę o szerokości mostu PN i dobrać tylko jakiś dyfer bo ten od Volvo nie przypasi i można montować do FSO
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Grudzień 30, 2012, 22:39:29 pm
Podstawowy problem przy adaptacji jakiegos tylniego zawieszenia do FSO jest po prostu brak miejsca na takie zabawy zwiazane z budowa ramy pomocniczej mocujaca zawieszenie niezalezne w miejsce sztywnego mostu -zeby cokolwiek wsadzic to i tak trzeba przerabiac podłoge, zbiornik paliwa i wydech. Jedyne co to mozna spróbowac zostawic seryjne punkty mocowania zawieszenia i wyciac tylko elementy nie bedace konstrukcja nosna ale to i tak roboty od cholery zeby to pozenic razem
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: Brysiek#1957 w Grudzień 31, 2012, 10:32:32 am
Coś w temacie zawieszenia od Volvo
http://www.volvo300mania.com/spgm/index.php?spgmGal=Gallery_06_-_Restoration_and_technical_pictures&spgmPic=45&spgmFilters=#pic
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Grudzień 31, 2012, 10:40:30 am
tyle że tu dyfer nie jest na stałe przymocowany do budy auta a sama ta belka pracuje?
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: Brysiek#1957 w Grudzień 31, 2012, 10:44:49 am
Dyfer to można zamontować od od innego rwd
a belka pracuje tak samo jak most w PN
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Grudzień 31, 2012, 10:51:45 am
No tak i wtedy dyfer przymocować do tej belki. w sumie na pierwszy rzut oka nic skomplikowanego
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: Brysiek#1957 w Grudzień 31, 2012, 10:55:02 am
Ja jednak myślałem żeby dyfer przymocować do podłogi
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Grudzień 31, 2012, 11:16:41 am
Przy takiej konstrukcji, wydaje się, że dało by radę to zrobić całkiem porządnie i ładnie. Dyfer dać do podłogi (powinien elegancko się zmieścić pod fotelem, jak coś podłogę można podnieść tam spokojnie o jakieś 10cm)
Drążki reakcyjne i stab też nie powinny kolidować. delikatna ewentualne przeróbka wydechu to nie problem.
Jaki jest rozstaw kól w tym wynalazku?
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Grudzień 31, 2012, 11:19:59 am
Ale nie trzeba kupować ewidentnie od tego modelu, można taką belkę samemu zrobić pod konkretny dyfer.
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: CSR_GTI w Grudzień 31, 2012, 11:21:16 am
Ale nie trzeba kupować ewidentnie od tego modelu, można taką belkę samemu zrobić pod konkretny dyfer.
banned już wcześniej pisał że można właśnie taką belkę zrobić ;]
 
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: Brysiek#1957 w Grudzień 31, 2012, 11:21:42 am
Z tego co pamiętam to tak jak w szerokim +/- niedużo :p

http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/volvo/340/hatchback/
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Grudzień 31, 2012, 11:23:40 am
banned już wcześniej pisał że można właśnie taką belkę zrobić ;]
Wiem wiem czytam ten temat od początku, teraz tylko kwestia fleksa w dłoń plus spawarka hehe
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Grudzień 31, 2012, 11:26:52 am
Ja jednak bym raczej budował coś na istniejącej belce, a nie robił od zera. Może być to nawet belka z jakiego fwd
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Grudzień 31, 2012, 11:29:22 am
No to można to zrobić na moście z poloneza.... rozebrać go doszczętnie wyciąć mocowanie tu na mechanizm różnicowy wstawić jakąś mocną rurę i mamy wszystkie mocowania z głowy ewentualnie wstawiając tą rurę można wygiąć ja lekko ku tyłowi auta by nowy dyfer miał więcej miejsca
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: Szakal# w Grudzień 31, 2012, 11:43:42 am
Przy takiej konstrukcji, wydaje się, że dało by radę to zrobić całkiem porządnie i ładnie. Dyfer dać do podłogi (powinien elegancko się zmieścić pod fotelem, jak coś podłogę można podnieść tam spokojnie o jakieś 10cm)
Drążki reakcyjne i stab też nie powinny kolidować. delikatna ewentualne przeróbka wydechu to nie problem.
Dokładnie nad takim samym rozwiązaniem się zastanawiam ... Bo wygląda to bardzo obiecująco :)
Też jestem za tym, żeby budować coś na istniejącej belce ... Mamy też dodatkowy plus, że wtedy nawet na przeglądzie wygląda jak fabryka ...
W sumie to jedyna kwestia to dobranie odpowiednio małego mostu i dorobienie półosi ...
No i ciekawe jak z hamulcami :/
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: CSR_GTI w Grudzień 31, 2012, 12:36:57 pm
dobranie odpowiednio małego mostu
BMW jest w miarę nieduże. Na oko na pewno mniejsze niż to na foto z volvo co brysiek wrzucił.
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Grudzień 31, 2012, 15:24:30 pm
BMW jest w miarę nieduże.
Sa dwa rodzaje mostów tzw duza i mała glowa. Do FSO spokojnie wystarczy ten mniejszy
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: święty w Grudzień 31, 2012, 15:38:27 pm
wg fotek wygląda że np honda s2000 ma mały dyfer, omega A też nie ma wielkiego dyfra, pewnie znajdzie się jeszcze 100 innych. Ciekawi mnie jakby się sprawował np Haldex z jakimś zewnętrznym sterownikiem - pewnie od jakiegoś mocnego quattro by wytrzymał jako główny dyfer w polonezie, problem z tym jest taki że trochę duże toto niestety

Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: Szakal# w Grudzień 31, 2012, 15:51:00 pm
BMW jest w miarę nieduże.
Sa dwa rodzaje mostów tzw duza i mała glowa. Do FSO spokojnie wystarczy ten mniejszy
No jak się już porywać na taką zmianę to dać taki most, żeby spokojnie te 160 kucy utrzymał i żeby nie było z nim zaraz problemów :)
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: Multec w Grudzień 31, 2012, 16:11:43 pm
160 kucy i tylko 174Nm, a to na dyfrach z BMW nie zrobi wrażenia. :P
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Grudzień 31, 2012, 16:33:07 pm
Do rowera 1.8 spokojnie starczy dyfer z e30 lub e36 mała głowa 2.0 one miały 150KM (na Vanosie)
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: Sławek#1978 w Grudzień 31, 2012, 17:04:05 pm
No i ciekawe jak z hamulcami
A może coś w tym stylu?
(http://www.jcna.com/library/tech/images/tech0009b.jpg)
Tracze hamulcowe umieszczone zaraz przy dyfrze.
 
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: banned w Styczeń 01, 2013, 01:48:14 am
fotelem, jak coś podłogę można podnieść tam spokojnie o jakieś 10cm)

Nie można tak łatwo, bo tuż przed tylnym mostem jest największa poprzecznica w całym aucie... Ta sama którą widzisz od środka gdy złożysz kanapę.

Ja jednak bym raczej budował coś na istniejącej belce, a nie robił od zera. Może być to nawet belka z jakiego fwd

Nie może bo belka od FWD raz że stanowi tylko bazę dla wachaczy, i znowu mamy mnóstwo roboty z niezależnym zawieszeniem, dwa że ustawienie zbieżności kół tylnych stwarza wtedy co najmniej taki sam problem jak ustalenie zbieżności gdy do belki na sztywno przyspawujesz kotwicę. Należy przy wykonaniu takiej belki ustawić zbieżność podobną do tej jaka jest w seryjnym moście. Dokładny pomiar, wykonanie i matematyka z liceum... W dalszym ciągu prostsze i mnie ryzykowne niż wycinanie podłogi i wspawywanie tam nie wiadomo czego.

Też jestem za tym, żeby budować coś na istniejącej belce ... Mamy też dodatkowy plus, że wtedy nawet na przeglądzie wygląda jak fabryka .

Nie będzie, bo i tak wygląd inny, a jeżeli zamocujesz dyfer do podłogi to możesz mieć problemy z racji "przerobienia ramy pojazdu"

Haldex z jakimś zewnętrznym sterownikiem

Que? Haldex masz tylko w TTce i różnych SUVach jako centralny dyfer. A6 itp. mają mechaniczne Torseny. Honda S2000 wydaje się ciekawym kandydatem bo szerokość chyba podobna jak w PNie więc pewnie by i półośki się z tego wzięło ,a potem tylko w najgorszym razie dało poszerzenia z tyłu.

No jak się już porywać na taką zmianę to dać taki most, żeby spokojnie te 160 kucy utrzymał i żeby nie było z nim zaraz problemów

Zważywszy że dyfer seryjny można 1.4 rozwalić to każda zmiana na mocniejsze będzie opłacalna, zwłaszcza jeżeli ktoś lubi sport a zamontowany dyfer będzie miał prawdziwą szperę.
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: Szakal# w Styczeń 01, 2013, 12:47:27 pm
Cytat: Szakal#1962 w Wczoraj o 15:51:00
    No jak się już porywać na taką zmianę to dać taki most, żeby spokojnie te 160 kucy utrzymał i żeby nie było z nim zaraz problemów
Zważywszy że dyfer seryjny można 1.4 rozwalić to każda zmiana na mocniejsze będzie opłacalna, zwłaszcza jeżeli ktoś lubi sport a zamontowany dyfer będzie miał prawdziwą szperę.
Żeby rozwalić to trzeba jeździć ... bo Ci co jeżdżą jak emeryci mostów nie wymieniają ;p więc im taka przeróbka nie potrzebna ;p

Cytat: Zoltan#1930 w Wczoraj o 11:16:41
    fotelem, jak coś podłogę można podnieść tam spokojnie o jakieś 10cm)
Nie można tak łatwo, bo tuż przed tylnym mostem jest największa poprzecznica w całym aucie... Ta sama którą widzisz od środka gdy złożysz kanapę.
Mi się wydaje, że ta belka, która jest na zdjęciu od Bryśka powinna bez problemu wejść w miejsce seryjnego mostu bez potrzeby jakichkolwiek przeróbek związanych z budą.
W sumie to nie wiem za bardzo dlaczego miało by się to nie zmieścić ?? Przecież wyjmiemy most i wsadzimy w jego miejsce rurę i jakiś mały dyfer.
Trzeba by do tej belki dospawać tylko mocowania resorów, amortyzatorów i stabilizatorów.

Cytat: Szakal#1962 w Wczoraj o 11:43:42
    Też jestem za tym, żeby budować coś na istniejącej belce ... Mamy też dodatkowy plus, że wtedy nawet na przeglądzie wygląda jak fabryka .
Nie będzie, bo i tak wygląd inny, a jeżeli zamocujesz dyfer do podłogi to możesz mieć problemy z racji "przerobienia ramy pojazdu"

Wydaje mi się, że jeśli mocowanie dyfra do podłogi będzie wykonane na zasadzie ZAADOPTOWANIA jakiegoś gotowego rozwiązania i jedynie przykręcenia go w dwóch miejscach do podłogi, a potem ładnie zabarankowaniu to nikt nie będzie w to wnikał. Chodzi mi o przykręcenie dyfra taką belką jak ta z tej aukcji:
http://allegro.pl/skrzynia-biegow-volvo-340-360-1986-i2853088406.html
tylko dobraną do mostu.
To tak jak w plusie masz przykręconą belkę pod skośne amortyzatory, której w minusie nie ma. Więc by były dwie.

Wydaje mi się, że jak będą chcieli się do czegoś na przeglądzie przyczepić to i tak się przyczepią i nie trzeba do tego nic przerabiać. Wszystko zależy od diagnosty.
Ważne żeby to wyglądało na masywnie zrobione i jak oryginał w innych autach. A polonezów schodziło tyle wersji, że diagnosta nie musiał widzieć wszystkich.
Nie ta stacja to inna ;p Mi trzy lata temu zabrał dowód bo stwierdził, że mam "ZA MAŁO POMARAŃCZOWE ŻARÓWKI" w kierunkach na błotniku.
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Styczeń 01, 2013, 22:56:09 pm
Banned, O wykorzystaniu belki z fwd miałem na myśli własnie pozyskanie mocowań kól, hamulców a nie przerabianiu na niezależne przecież.
Podniesienie podłogi nie uważam za skomplikowane-jest miejsce, wzmocnienie przenieść wyżej to nie problem i solidnie to zrobić też.
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: święty w Styczeń 02, 2013, 16:58:29 pm
Fak(t) z tym haldexem namieszałem bo tu chodzi o spiecie tyłu z przodem, a nie zeszperowanie tylnej osi - takie rozwiązanie miały któreś starsze quattro gdzie była blokada tylnego mostu sterowana elektronicznie.

Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: banned w Styczeń 03, 2013, 03:00:29 am
Podniesienie podłogi nie uważam za skomplikowane-jest miejsce, wzmocnienie przenieść wyżej to nie problem i solidnie to zrobić też.

Może można, ale nie trzeba... Chcesz podnosić belkę, to wyjdzie na to że nie będziesz mógł zamontować kanapy. Nie po to konstruktor dawał taką dużą poprzecznicę w miejscu gdzie silnik mostem budę chce rozwalić żeby to miejsce osłabiać, myśląc o przeróbce sportowej, bo mocowanie dyfra do budy nie ma większego sensu póki ci bardzo nie zależy na wynikach sportowych które można uzyskać tnąc przód żeby podpasować lepszy silnik, niż tracąc czas na tył przy ograniczonym budżecie.

takie rozwiązanie miały któreś starsze quattro gdzie była blokada tylnego mostu sterowana elektronicznie.

Que? Pierwsze Quattro miało jakieś szpery i ręczną blokadę centralnego dyfra. Potem wymienili to na Torseny gdzie cały rozkład napędu był realizowany samoczynnie w sposób czysto mechaniczny. Haldex siedzi w starejj TTce Quatro i w SUVach jako dyfer centralny ale rozwiazanie kijowe bo za wolno działa. Torsen szybszy i bardziej niezawodny. Z elektronicznych wynalazków jest jeszcze aktywny dyfer np. YAW control w Lancerach Evo, bodaj od VII do najnowszego, ale też nie we wszystkich wersjach bo amerykańskie MRy miały mechaniczne szpery. Lancery z elektroniką mają programowalny centralny dyfer i aktywny tylny dyfer YAW Control. Ale jakoś mi się nie widzi rzeźba w tym, kiedy już udało nam się wpaść na proste rozwiązanie z tym mostem... To znowu komplikować? Jak dojdziemy do poziomu Poldka z OBRu to już będzie dobrze, a tam nie było żadnych elektronicznych wynalazków. Dyfer z S2000 na pewno ma jakąś szperę. Co jeszcze? BMW, Opel, Nissany RWD, może nawet Torsen z Audi, rozwiązań od groma, bez bawienia się w komputery.
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Styczeń 03, 2013, 08:10:38 am
Hmmm u mnie kumpel miał jakiś dyfer z 80-tki w którym była elektroniczna szpera, 1 przycisk kilka sekund i 100%. Zamontowane to było w audi A4
Mam nawet filmik, fakt wtedy to audi nie miało już silnika ale zawias był na pewno taki jak opisałem
http://www.youtube.com/watch?v=ouTj7XwlY2Q&feature=youtu.be
A kiedyś to było audi quattro
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Styczeń 07, 2013, 00:31:05 am
ja bym osobiscie stawial na dyfer z volvo a dokladnie na skrzyniodyfer,,,  odrazu byly by regulowane przelozenia dyfra....
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Styczeń 07, 2013, 02:03:37 am
ja bym osobiscie stawial na dyfer z volvo a dokladnie na skrzyniodyfer,,,  odrazu byly by regulowane przelozenia dyfra....
z 360 ? bo to z pancerności nie słynie ....
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: Szakal# w Styczeń 08, 2013, 13:51:19 pm
Zakupiłem ten tylny zawias od tego Volvo co pisał wcześnie Brysiek ... Czekam teraz na wysyłkę i zobaczymy jak i do czego to będzie pasować.
Sądząc po wymiarach i zdjęciach to jest to praktycznie identyczne z mostem poloneza więc powinno być dobrze.
Jak przyjdzie to zacznę się rozglądać za jakimś dyfrem do kompletu. Mam drugi most z poldka więc jak będę miał oba to porobię foty jednego przy drugim i będzie można dalej myśleć :)
Czy szpery w mostach to się czymś różnią ?? Czy tylko stopniem zeszperowania podanym w procentach ??
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Styczeń 08, 2013, 13:54:13 pm
Zobaczcie w ten temat, obecnie na jegoostatniej stronie, ktoś zaproponował coś, czego chyba jeszcze tutaj nie omawialiście:
http://www.racingforum.pl/FSO-Polonez-SR20DET-t105763.html
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Styczeń 08, 2013, 14:07:26 pm
Zakupiłem ten tylny zawias od tego Volvo co pisał wcześnie Brysiek ...
można wiedzie od jakiego dokładnie to modelu volvo
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: Szakal# w Styczeń 08, 2013, 14:08:53 pm
No ale z tego co widzę to jest to nadal zawieszenie oparte o sztywny most ...
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: chudy8604#1971 w Styczeń 09, 2013, 22:48:34 pm
ja widziałem taki most z volvo i z tego co pamietam to rozstaw mocowan do resorów jest taki sam tylko tam most jest "wleczony" czyli nie ma resorów tylko są takie belki, most jest na sprężynach to trzeba dospawać kielich i miejsce na amortyzator nawet wychodzi w tym samym miejscu co w minusie (czyli do bagażnika) wiem też że wał będzie za krótki o jakieś 10 cm
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Styczeń 09, 2013, 23:09:21 pm
Sprecyzuję, most od Volvo jest na wahaczach wleczonych a nie żadnych belkach, mocowania resorów i tak trzeba przespawać z mostu FSO, tak samo mocowania amortyzatorów.
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Styczeń 09, 2013, 23:17:42 pm
most volvo 240 lub 740/940 jest na wahaczach i spręzynach a od 340 na resorach. Nie zmienia to faktu, ze o tak trzeba przespawać mocowania, zarówno resorów jak i drążków.
Ja mam most z 240 i wielkiej filozofii tam nie było.
Szakal teraz ma belkę z 340, do tego jakiś fajny mały dyfer ze szperą i zobaczymy co z tego wyjdzie.
Dyfer do podłogi, belka klasycznie na resorach, bez przeróbek w mocowaniu do budy, tylko dyfer zamontować.
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: banned w Styczeń 11, 2013, 23:19:59 pm
Mocowanie mostu jest wbrew pozorom najmniej ważne... Jeżeli tam jest przełożenie dłuższe niż 3.9 to poza dieslem taki most jest bezużyteczny.
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: święty w Styczeń 11, 2013, 23:23:30 pm
Jeżeli tam jest przełożenie dłuższe niż 3.9 to poza dieslem taki most jest bezużyteczny.
No nie całkiem , bo gdyby ktoś się decydował na silnik np 2.0T to długie przełożenie jak najbardziej wskazane ;)
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: Szakal# w Styczeń 12, 2013, 09:22:14 am
z bmw bez problemu można dostać mosty z przełożeniami 3.91 4.1 4.3 mowa oczywiście o mostach ze szperą
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: ujban88 w Styczeń 12, 2013, 17:41:12 pm
Ale to wszystko są krótkie przełożenia

Mam w 125p V6 forda ze skrzynią w której 5 bieg nie jest nadbiegiem, wiesz jaki jest wstyd gdy mając sporo mocy pod butem mogę jechac tylko 160km/h, tak tylko tyle bo na 5 biegu przy tej prędkości jest odcinka zapłonu. Osobiście będe celował w most raczej ze scorpio o przełożeniu 3.4 co by (teoretycznie) 200km/h przekroczyć :)

Widziałem tu projekt podobny do mojego pomysłu
Dyfer do podłogi na stałe a reszta na belce do resorów, chyba że mnie poniesie i zrobie wahacze :)
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: Brysiek#1957 w Styczeń 12, 2013, 17:55:53 pm
Ale po co i gdzie tak szybko jeździć gdy mamy takie polowanie na kierowców.
Mi na obecną chwile wystarczy dobre odejście, a tak wysokie maksymalne są mi niepotrzebne.
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Styczeń 12, 2013, 18:03:13 pm
mogę jechac tylko 160km/h
chyba Ci coś licznik przekłamuje bo n9 nie jest aż tak krótkie ... jak masz most w tym wynalazku ?
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: Szakal# w Styczeń 12, 2013, 18:12:09 pm
most raczej ze scorpio o przełożeniu 3.4 co by (teoretycznie) 200km/h przekroczyć
ja swoim Roverkiem 1.6 na moście 4.3 (fabryczny) leciałem ponad 200 więc nie wiem w czym problem z takim przełożeniem ??
Ale po co i gdzie tak szybko jeździć gdy mamy takie polowanie na kierowców.
Mi na obecną chwile wystarczy dobre odejście, a tak wysokie maksymalne są mi niepotrzebne.
No obecnie to tylko autostrady pozostają ;p
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Styczeń 12, 2013, 19:31:56 pm
ja na moscie z dizla i oponach 195/65.15 przekrocze dwie paki... nie tyle mi chodzilo o robienie takiego przelozenia w celu latania po 200na h a zeby jadac te 90 - 120 miec niskie obroty.. na przyspieszeniu mi az tak niezalezy ... ale i tak zbiera sie lepiej niz ohapałka na serjnym przelozeniu;p

do 2.7 sie zastanawiam nad mostem teraz.. silnik jest dosc nisko obrotowy... skrzynia jest z bmw tez ( niepamietam teraz dokladnie jaka)  jestem ciekaw co by sie stalo jakby wrzucil most  4.55.. czy to ma sens? auto ma przyspieszc jak szatan v max moze byc te 160.... tylko zeby tez nie przedobrzyc z tymi krotkimi przlozeniami bo i to niema zabardzo sesnu zwlaszcza ze mysle o kompresorze;p

Mam w 125p V6 forda ze skrzynią w której 5 bieg nie jest nadbiegiem
jakiej pojemnosci ta vka?  w zoltym?
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: ujban88 w Styczeń 12, 2013, 21:52:24 pm
Most ma 4.3 ale to nie w nim jest problem
Licznik na linkę nie działa ponieważ jest skrzynia MT-75 gdzie jest elektryczny predkościomierz
Co do samej wartosci pędu to opierałem się na tym co pokazywał licznik kumpla a poźniej Gps
Problem jest w przełozeniach skrzyni, gdyby miała takie przełozenia jak od ohv to byłbym szczęśliwy to jak wiadomo 5 bieg jest nadbiegiem :)
Silnik to dokładnie (narazie) 2.4 v6 12v
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: ujban88 w Styczeń 12, 2013, 21:54:26 pm
nie tyle mi chodzilo o robienie takiego przelozenia w celu latania po 200na h a zeby jadac te 90 - 120 miec niskie obroty..
Dokładniej o to mi chodzi ale zeby czasami możnabyło sobie troche pocisnąć :)
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Styczeń 13, 2013, 09:20:45 am
Masz przełożenia tej skrzyni spisane, bo mnie zaciekawiło.
Ja mam se scorpio 2.0 16V i Przekładnia prezentuje się tak jak w tabeli. http://www.fordscorpio.co.uk/mt75.htm

Do tego mam most 3.5 z volvo, silnik ma 140KM i 185Nm, ale już przy 2000obr, więc długie przełożenie jest jak najbardziej wskazane.
dzięki takiej konfiguracji, będę miał 3000obr i jakieś 115-120km/h -czyli spokojna jazda na trasie.
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: banned w Styczeń 13, 2013, 21:15:14 pm
Ja cały czas myślę o mocnym moście do silnika który ma między 70 do 130KM czyli zbliżonym do seryjnego lub popularnego swapa na 1.8. A w takim przypadku 3.9 to maks.

Nie mówiąc już o rajdach czy KJSach. Zwłaszcza w przypadku tych drugich jak się chce zrobić dobry czas to trzeba mieć tak krótki napęd żeby prędkość maksymalna wynosiła góra 140. Czy wiecie że na odcinku specjalnym prawdziwego profesjonalnego rajdu, tylko najszybsze, blisko 300 konne samochody są w stanie rozpędzić się (i to nie zawsze) maksymalnie do 180km/h?
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Styczeń 13, 2013, 21:17:36 pm
Do KJSów to OBRowe przełożenie 5.37 czy 5.27 trzeba zdobyć :P
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Styczeń 13, 2013, 23:48:40 pm
no tak... tylko ze te silniki sie kreca do niewiadomo ilu...wiec..a mi sie podoba jak samochod jedzie momentem od niskich obrootw a nie moca jak szlifierka... duuuzo niutkow bardzo nisko i bardzo dlug most to jest os co mi sie podoba....
ja sie scigal po kjsach niebede moim polonezem.. chce miec w miare komfortowe( tu pojecie wzgledne) auto do podrozowania klasykiem po polsce. mowa o 2.0T

zato 2.7 ma juz bardzie byc do upalania.. tylko jesli to niskoobrotowiec to czy 4,55 niezakrotkie bedzie? myslalem tez do niego o moscie z wolviacza....
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Styczeń 14, 2013, 08:18:18 am
Do codziennej jazdy 4,55 jest za krótkie nawet do wysokoobrotowego 1,4. Pierwszego biegu praktycznie nie ma. W trasie to masakra bo przy 100 silnik ma już blisko 4000RPM. Niemniej jednak do upalania to podstawa.

Dla wolnoobrotowego 2,7 sądzę że najlepiej dorwać most 3,7 z volvo. Przeżyje a i będzie cywilizowany w jeździe.
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Styczeń 14, 2013, 08:57:19 am
W trasie to masakra bo przy 100 silnik ma już blisko 4000RPM
hmmm przy moim moście (według oznaczeni 3.9) przy 100km/h mam ponad 3.5tys obr/min, a sprawdzałem na GPS i licznik nie kłamie....;/
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: piciek w Styczeń 14, 2013, 09:19:34 am
hmmm przy moim moście (według oznaczeni 3.9) przy 100km/h mam ponad 3.5tys obr/min, a sprawdzałem na GPS i licznik nie kłamie....;/
to sprzęgło wymień. Przy 3,5K obrotów na 3.9 leci się 120km/h
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Styczeń 14, 2013, 09:21:21 am
to sprzęgło wymień.
Które w żaden sposób się nie ślizga, przejechało 15kkm ma 200mm i oryginalne od roverka, hmm na pewno to jest przyczyną...
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: piciek w Styczeń 14, 2013, 09:42:07 am
a ślimak w skrzyni masz od 4.3, czy od 3.9?
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Styczeń 14, 2013, 10:12:44 am
tzn tak skrzynia jest oryginalna od rovera ja przy niej nic nie ruszałem więc przełożenie ślimaka jest oryginalne, wcześniej na oryginalnym moście 3.9 było tak jak pisałeś przy 3.5tys obr/min miałem około 120km/h prędkości faktycznej na liczniku około 100, potem wskoczył most od rovera a i tak miałem lekkie zakłamanie na liczniku teraz jest kolejny most jak byk pisze że przełożenie 3.9 a jednak licznik nic nie zakłamuje...
Co jeszcze ścigałem się parę razy z kumplami co mają na 100% oryginalne 1.4 i ich przełożenia i niestety odchodzą mi i to znacznie, wiem może być wiele innych przyczyn ale to nawet z "rolowanego" startu widać różnicę
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Styczeń 14, 2013, 11:40:12 am
2.7 ma juz bardzie byc do upalania.. tylko jesli to niskoobrotowiec to czy 4,55 niezakrotkie bedzie? myslalem tez do niego o moscie z wolviacza....

To 2.7 to zapewne ETA, czyli benzynowy diesel, silnik o dużym momencie i stosunkowo małej mocy, bardzo ekonomiczny, kręci się do 5000 obr/min więc logiczne jest zastosowanie długiego mostu.
Oryginalnie w BMW też jest długie, ale nie pamiętam jakie dokładnie.
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Styczeń 15, 2013, 16:05:42 pm
tak, to ETA na glowicy 2,5,
(http://images50.fotosik.pl/1787/7cc99379dc28da29gen.jpg)
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: Szakal# w Styczeń 21, 2013, 21:50:43 pm
Jako, że w temacie się zrobiło trochę cicho ;p to dodam parę fotek bo odebrałem już belkę z Volvo 340 ;p
(http://imageshack.us/a/img844/9265/dsc07403ik.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/844/dsc07403ik.jpg/)
(http://imageshack.us/a/img42/9284/dsc07410h.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/42/dsc07410h.jpg/)
Rozstaw szpilek 4x100
(http://imageshack.us/a/img822/5270/dsc07409et.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/822/dsc07409et.jpg/)
(http://imageshack.us/a/img51/557/dsc07408a.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/51/dsc07408a.jpg/)
(http://imageshack.us/a/img266/3487/dsc07407w.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/266/dsc07407w.jpg/)
(http://imageshack.us/a/img62/4752/dsc07406k.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/62/dsc07406k.jpg/)
(http://imageshack.us/a/img29/8378/dsc07405ev.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/29/dsc07405ev.jpg/)
(http://imageshack.us/a/img526/9641/dsc07404b.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/526/dsc07404b.jpg/)
system hamulcowy Lucas
(http://img856.imageshack.us/img856/4253/dsc07411a.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/856/dsc07411a.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: i66895@rppkn.com w Październik 16, 2013, 17:14:59 pm
Pozwolę sobie odkopać temat.

http://www.fiat125p.com/viewtopic.php?f=29&t=297&sid=37512a3e6f505de7b35ad927a8ffb102&start=240 - Tutaj ktoś wstawił do dużego fiata tylną belkę od VW syncro, docelowo ma tu zagościć most z nissan skyline GTR ,ECR33 GTS25T , przełożenie 4.11 szpera 65% wydaję mi się to super opcją.
Tytuł: Odp: Most z innego auta np. BMW
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Październik 16, 2013, 17:30:49 pm
utaj ktoś wstawił do dużego fiata tylną belkę od VW syncro,
zawias tył wygląda bardziej na e30 niż na passata, pomysł z 2d i r32 pod maską mega fajny :D