FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => PTK CLASSIC => Forum klasycznych pojazdów FSO => Wątek zaczęty przez: krasu3 w Grudzień 30, 2012, 16:59:57 pm
-
Cześć , mam pytanie , czy tylko mi sięwydaje czy wloty powietrza turbinki były zapożyczone z fiata 130 ? i jeśli macie taką wiedzę to jakie inne części polonez 78 dzielił z innymi samochodami ? wiem wiem , płyta i silnik z 125p , mam na mysli takie smaczki jak właśnie wloty itp
-
w silnikach identyczne są chyba tylko korbowody. płyta podłogowa w 78 różniła się tunelem, podłogą bagażnika, przeniesienie napędu i ukł. kierowniczy są inne. w zasadzie, pomiędzy 125p z początku '78, a polonezem '78, nie ma części zamiennych. dopiero z biegiem czasu, postępowała unifikacja obu aut.
-
Praktycznie wszystko co zostało zapożyczone ze 125p, przeszło tyle modyfikacji już na początku, że to są inne części. Jedyne co mi przychodzi na myśl że może być tożsame to tarcze hamulcowe i zaciski. Buda już w ogóle jest oryginalna więc pozamiatane. Jedynie takie bzdury jak kiera ze 132 w pierwszych seriach i lusterka Cromodora które były montowane w wielu autach.
-
dokładnie, chyba ze koło kierownicy zunifikowane.. tak to wszystko inne....
-
Jeszcze kołpaki i śruby od kół takie same. :d I wyłączniki krańcowe w drzwiach. :)
-
Klapka wlewu paliwa? :]
-
Wydaje mi sie ze przełącznik pod kierownice też jest taki sam,stacyjka,nakładki na pedaly ;d
-
przełącznik od 80r, stacyjka dopiero od 88r jest taka sama tu i tu. nakładki na pedały też nie do końca, jeśli brać pedał gazu pod uwagę.
-
To jaka stacyjka byla przed 88r?
-
w polonezie od początku z 4 kablami, w 125p z 5. poza tym, stacyjka w 125p, jeszcze we wczesnych mr-ach, miała 4 położenia kluczyka, a nie 3.
-
No to różniły się kostką stacyjki którą można zmienić,ale sama stacyjka z wierzchu wygląda identycznie. Za to w kilku maluchach i w jednym polonezie widziałem stacyjkę niby normalną i oryginalną ale otwór na kluczyk jakiś inny,całkiem inny kształt. tak samo w lublinie taką widziałem. Wiecie od czego ta stacyjka jest?
-
stacyjka z eleganta i lublina, na kluczyk dwustronny. stacyjka w plusie to inna bajka.
-
W plusie wiem że inna bajka bo mam porównanie ze swoim obecnym autkiem i poprzednim ;)
Ale kiedyś jak rozbierałem eleganta to miał identyczną stacyjke jak poldek. różnił się tylko kluczykiem do drzwi
-
Taki sam będzie jeszcze korek od chłodnicy oraz zbiornik wyrównawczy wraz z korkiem. No i korek od oleju i bezpieczniki. :)
-
Dodajmy lampy przednie mowa o h4 ( przejściówka i ościenne).
Felgi z ostatnich roczników....
-
A ja dodam: rozrusznik, regulator napięcia, przełączniki, klapki nawiewów, głośnik Tonsil, cięgno do otwierania bagażnika, maski i ssania, rączka hamulca ręcznego..
-
rozrusznik, regulator napięcia, przełączniki, cięgno do otwierania (...) maski
gówno prawda, były różne.
-
Do maski w 125p była krótka linka bo zamek był koło przedniej szyby. Do tego na końcu nie miała dźwigni tylko takie coś w kształcie litery T... Niemniej regulator napięcia, przełączniki, cięgno do ssania itd. i owszem będą pasować. Pasują też części od gaźnika, czujnik ciśnienia oleju, duża część nagrzewnicy, podnośniki szyb z tylnych drzwi, przerywacz wycieraczek, cewka zapłonowa, przerywacz, kopułka, korki od zbiorniczków płynu hamulcowego, no i oczywiście światła przednie. :) Jeszcze klaksony, dźwignia ręcznego hamulca, zapalniczka, prawdopodobnie takie same będą też szyny od foteli. :)
-
Do maski w 125p była krótka linka bo zamek był koło przedniej szyby. Do tego na końcu nie miała dźwigni tylko takie coś w kształcie litery T... Niemniej regulator napięcia, przełączniki, cięgno do ssania itd. i owszem będą pasować. Pasują też części od gaźnika, czujnik ciśnienia oleju, duża część nagrzewnicy, podnośniki szyb z tylnych drzwi, przerywacz wycieraczek, cewka zapłonowa, przerywacz, kopułka, korki od zbiorniczków płynu hamulcowego, no i oczywiście światła przednie. :) Jeszcze klaksony, dźwignia ręcznego hamulca, zapalniczka, prawdopodobnie takie same będą też szyny od foteli. :)
Nie tak do końca, bo od 1987 była linka długa, gdzie zrezygnowano z cięgna w kształcie litery T.
-
Niemniej regulator napięcia, przełączniki, cięgno do ssania itd. i owszem będą pasować.
nie będą. regulator napięcia jest różny dla altka 6 i 9 diodowego, a pn miał od początku 9-cio. w 125p były przełączniki z kontrolkami, w polonezie nie.
odnośnie cięgna maski, było dłuższe, ale raczej nie aż tak, by sięgnąć do zamka na pasie przednim.
-
odnośnie cięgna maski, było dłuższe, ale raczej nie aż tak, by sięgnąć do zamka na pasie przednim.
[/quote]
dokładnie....
-
w 125p były przełączniki z kontrolkami, w polonezie nie.
Zależy które. Przełącznik od świateł pozycyjnych/mijania jest identyczny. Identyczny jest też wyłącznik dmuchawy od późniejszych wersji 125 i przełącznik tylnej wycieraczki i oczywiście całe tylne hamulce łącznie z korektorem, tylny most i drążki pośrednie. :)
-
Panowie, zapędziliście się trochę. Temat jest o tym co polonez z 1978 dzielił z innymi fiatami, a nie co zostało w 125 zunifikowane z polonezem.
-
Ja piszę o tym co dzielił z 125 (kombi) z 1981 rocznika bo taki posiadałem. Zmiany od 1978 były raczej minimalne. Z tego co wymieniłem w moim Kombi nie było tylko tego dużego wyłącznika dmuchawy. Cała reszta owszem. Łącznie z lampką z tyłu nadwozia identyczną z tą w Polonezie.
-
Całe zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy też były wspólne chyba...
-
Układ kierowniczy niecały, bo inaczej wyglądał wał kierownicy i inaczej był mocowany, ale reszta jak najbardziej. Przednie zawieszenie takie samo, w Polonezie były tylko mocniej tłumiące amortyzatory i nie wiem czy sprężyny nie były nieco twardsze. Tylne zawieszenie było takie samo odkąd zrezygnowali w 125p z resorów wielopiórowych na rzecz dwupiórowych i dodali drążki reakcyjne. Układ hamulcowy niemal identyczny, ale w Polonezie nie było czujnika różnicy ciśnień pod maską i zbiorniczki płynu hamulcowego były na pompie, a nie koło niej na błotniku. Oczywiście mam na myśli Fiata z dwuobwodowym układem hamulcowym.
-
Układ kierowniczy niecały, bo inaczej wyglądał wał kierownicy i inaczej był mocowany, ale reszta jak najbardziej. Przednie zawieszenie takie samo, w Polonezie były tylko mocniej tłumiące amortyzatory i nie wiem czy sprężyny nie były nieco twardsze. Tylne zawieszenie było takie samo odkąd zrezygnowali w 125p z resorów wielopiórowych na rzecz dwupiórowych i dodali drążki reakcyjne. Układ hamulcowy niemal identyczny, ale w Polonezie nie było czujnika różnicy ciśnień pod maską i zbiorniczki płynu hamulcowego były na pompie, a nie koło niej na błotniku. Oczywiście mam na myśli Fiata z dwuobwodowym układem hamulcowym.
Zbiorniczki na błotniku były również we wczesnych PNach, jest nawet foto w Morawskim, a sprężyny fakt były twardsze.
-
w Polonezie nie było czujnika różnicy ciśnień pod maską
był, tylko przy pompie, a nie na podłużnicy.
w układzie kierowniczym minimalnie inna była przekładnia, a w 80r była zmiana ramienia zwrotnicy na polonezowską.