FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: mruk1313 w Styczeń 10, 2013, 13:06:49 pm
-
Witam. Szybkie pytanie, czy do silnika 115C ( fiatowski na łańcuszku rozrządu) idzie dołączyć bez problemu skrzynkę V z Poloneza np Caro, Caro plus, czy nawet starszego??
i czy coś trzeba zmieniać typu rozrusznik lub obudowę sprzęgła??
-
z tego co wiem to polonezowska skrzynia powinna spasować bez problemów i można bez problemu zostawić sprzegło polonezowskie
-
z tego co wiem to polonezowska skrzynia powinna spasować bez problemów i można bez problemu zostawić sprzegło polonezowskie
sprzęgło w 115C mam już nowego typu jak w Polonezie, martwi mnie tylko dzwoń i rozrusznik bo do 125p jest inna głowiczka i nie wiem czy takowy rozrusznik podszedł by do dzwonu ze skrzynią Poloneza.
-
jak masz wolna skrzynie pn to wymień dzwon dla pewności :)
-
jak masz wolna skrzynie pn to wymień dzwon dla pewności :)
tak tez zrobię bo mam dawce 125p ale w nim siedzi AA polonezowskie a mi się zamaniło aby do 115C założyć skrzynkę V. Jak to wymontuje to porównam, ale wolałbym założyć komplet i cieszyć się mniejszymi obrotami:)
-
z tego co wiem to polonezowska skrzynia powinna spasować bez problemów i można bez problemu zostawić sprzegło polonezowskie
sprzęgło w 115C mam już nowego typu jak w Polonezie, martwi mnie tylko dzwoń i rozrusznik bo do 125p jest inna głowiczka i nie wiem czy takowy rozrusznik podszedł by do dzwonu ze skrzynią Poloneza.
rozrusznik pasuje, tylko elektromagnes jest w innym miejscu.
-
Pasuje wszystko.
Rozrusznik ma inaczej umiejscowiony elektromagnes ze względu na kolektor wydechowy.
Warto raczej zakładac nowszą skrzynie z poloneza, bo jest pewność, że V bieg ma przełożenie 0,80, w starych skrzyniach do 1.5 V miała 0.88
-
Pasuje wszystko.
Rozrusznik ma inaczej umiejscowiony elektromagnes ze względu na kolektor wydechowy.
Warto raczej zakładac nowszą skrzynie z poloneza, bo jest pewność, że V bieg ma przełożenie 0,80, w starych skrzyniach do 1.5 V miała 0.88
no ok, oto mi chodziło. Czyli rozumiem że np skrzynka z Caro razem z dzwonem podchodzi bez problemu, tylko jak rozwiązać sprawę rozrusznika??
-
Jak zostawisz kolektor z 115c to rozrusznik też z 115c i analogicznie przy kolektorze z poloneza.
Proponuje kolektor z poloneza, dwururkę krótką, albo kolektor GSI i dać pierwszy tłumik-będzie ciszej.
-
Jak zostawisz kolektor z 115c to rozrusznik też z 115c i analogicznie przy kolektorze z poloneza.
Proponuje kolektor z poloneza, dwururkę krótką, albo kolektor GSI i dać pierwszy tłumik-będzie ciszej.
nie no zostawiam tak jak wyszedł na kolektorze 115C plus skrzynka z Caro razem z dzwonem.
dzięki za wyjaśnienie tematu.
TEMAT WYCZERPANY I UZYSKAŁEM ODPOWIEDŹ STOSOWNĄ, WIĘC MOŻNA ZAMKNĄĆ.
-
starych skrzyniach do 1.5 V miała 0.88
do kiedy mniej wiecej byla krotsza piatka... do konca silnikow 1.5? ja mam skrzynie z 94 roku od silnika 1.5AB mam nadzieje ze to juz dluższa ..?
-
Prawdopodobnie z początkiem Caro zaczeli dawać dłuższe skrzynie a jedyna różnica pomiedzy caro 1.5 a 1.6 to most
-
I jak wyszło z tą skrzynią ?:)
-
Nie zapomnieliście o czymś?
Czy czasem skrzynie piątki z poloneza, od pewnego momentu, nie mają zalanego mocowania "sanek" kolektora wydechowego, tzw. "portek"?
Bo chyba "portki" miały na dole kawałek blaszki, który z drugiej strony przykręcało się do skrzyni.
-
ja miałem IV pod skosem, włozyłem od rozbitka 125p V i działa z silnikiem 115 bez problemu.