FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: Bocian_s#313 w Styczeń 21, 2013, 11:10:57 am
-
Jak w tytule, moze komuś wpadło w oko albo przypadkiem wie coś na temat wentylatorów chłodnicy polonezowskiej. Interesowałoby mnie jaką moc i obroty max posiada silnik i jaką ma wydajność przepompowywanego powietrza cały wiatrak.
Mile widziane info dla standardowego (jak w OHV) i płaskiego (roverkowy) silnika.
-
OHV
2300 obr/min
80 W
12 A
(http://naforum.zapodaj.net/thumbs/7f9771a564be.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/7f9771a564be.jpg.html)
-
A jakiś opis do wykresu bo nie bardzo kojarzę...
-
Bocian, na wykresie są naniesione krzywe sprawności urządzenia (η) , natężenia prądu (I), mocy (P), i obrotów (n) w funkcji wytwarzanego momentu obrotowego.
Przy prostym zaokrągleniu 1kg*cm = 1x(9.81N)x(0.01m) = 0,098Nm.
-
natężenia prądu (I), mocy (P), i obrotów (n)
To wiedziałem
sprawności urządzenia (η)
tego się domyślałem
wytwarzanego momentu obrotowego.
A tego mi brakowało.
O wydajności śmigłą nic nie wiemy ;)...
-
Nie będę zakładać nowego tematu.
Mam pytanie wentylator chłodnicy powinien zasysać powietrze do środka komory silnika czy dmuchać na zewnątrz. Mój wali na zewnątrz.
-
To masz źle, musi walić do komory.
-
Czyli trzeba będzie sprawdzić kable w wtyczce.
-
masz wentylator z 1.4/1.9 ?
-
musi ciągnąć powietrze zgodnie z jego normalnym biegiem . Inaczej gdy się włączy, a ty ruszysz i powstanie pęd powietrza podczas jazdy, oba strumienie będą miały przeciwne zwroty i powietrze będzie stało w miejscu. W rezultacie często bywa tak, że silnik się po ruszeniu z korka. Trzeba jak coś zamienić przewody w kostce miejscami. To są zwykłe silniki komutatorowe.
-
KGB wentylator z 1.4
-
to zmieniajac polaryzacje zmienisz kierunek obrotow,
z wentylami z OHV juz tak latwo nie jest - ale moze i latwiej,bo odwrotnie podlaczajac nie beda sie krecic
-
wcześniej miałem z OHV i działa poprawnie, ten od 1.4 dmucha w druga stronę. a nic z elektryka auta nie bylo ruszane.
-
Przepnij w kostce od wiatraka kable na odwrót i będzie git miałem podobnie jak do rovera dałem wentylatory od diesla wraz z chłodnicą . Na wentylach z 1.4 miałem okej a na Dieslu kręciło się na odwrót (a też są płaskie) .