FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: piciek w Styczeń 21, 2013, 16:37:44 pm
-
Proponuję rozwiązanie Bociana#313 z amelinium, przynajmniej nie bedzie korodować jak zwykła rurka
(http://imageshack.us/a/img803/4835/20121208141051.jpg)
-
Witam, kupię nową oryginalną rurkę płynu chłodzącego idącą nad kolektorem wydechowym w Polonezie 1.4 (tą co posiada uchwyt na linkę gazu)?
W rozsądnych pieniądzach.
Jeśli jeszcze się nie rozsypuje i nie ma dziur to polecam wypiaskować i pomalować proszkowo. Spokój na jakiś czas.
Albo dorobić z nierdzewki, takie jak fabryka, ale to już grubszy wydatek. :) Polecam. <lol>
-
Właśnie można byłoby zlecić wykonanie kompletu rurek z nierdzewki na wzór fabryczny ze wszystkimi detalami, mniam <lol2>
Przy większej ilości zamówień może byłby jakiś rabacik, nic nie pozostaje innego jak się zastanowić i w wolnym czasie do dzieła <spoko>
-
Multec, a mógłbyś przybliżyć koszt wykonania takiej rurki? Ogólnie cały układ możnaby wykonać z nierdzewki, dodatkowo przy okazji zmiany układu możnaby się przesiąść na PRT?
Przepraszam za wcięcie, w temat, ale moze do czegoś dojdziemy i się wydzieli nowy temat, jeśli Kolego Thomson nie masz nic przeciwko? :)
-
Kosztów nie jestem w stanie podać, bo "usługa" chwilowo nie dostępna. Ale jak coś się ruszy w temacie to dam znać. Ja u siebie mam wszystkie dorobione z nierdzewki, łącznie z czwórnikiem do podgrzewania przepustnicy.
Trzebaby popytać np. w motoweld.pl - oni na pewno by się tego podjęli.
-
hmmm, a czy w plusie musi być czwórnik, skoro płyn cały czas idzie przez nagrzewnicę? Tam jest zwężka, wiec raczej nie miałoby to wpływu większego, a układ byłby mniej pogmatwany.
sorry wizę że chodzi o przepustnicę, u mnie bedzie inna przepucha więc ten czwórnik mam wywalony :P
-
Czwórnik jest do grzania przepustnicy i nie jest wymagany. Nagrzewnica jest zasilana i ma powrót z/do rurki z boku/tyłu silnika. Zwężka jest zdaje się tylko w rurkach z minusa. :)
-
Nagrzewnica jest zasilana i ma powrót z/do rurki z boku/tyłu silnika
właśnie o tą mi chodziło :) czy można całosć puścić nagrzewnicą? jak myślisz?
-
A o miedzi nikt nie myślał ??
-
W sumie miedziane rurki + lutowane kolanka tak, jak w domowym CO i można mieć każdy kształt. Ciekawe, czy zbyt duża ilosc miedzi w układzie nie zacznie się gryźć z amelinową głowicą i blokiem.
-
Jak by co mam do polecenia dobry zakład, który by to profesjonalnie wykonał.
koszty szacuję na jakieś 400 zł za dwie grube rury, reszta w sumie niepotrzebna, no może czwórnik do przepustnicy
Na dobrą sprawę potrzebna jest tylko rura nad kolektorem wydechowym
Można też wykonać ze zwykłej, grubszej jak oryginał stali, pomalować proszkowo, bądz po prostu polakierować-koszty na pewno będą niższe.
-
Proponuję rozwiązanie Bociana#313 z nierdzewki, przynajmniej nie bedzie korodować jak zwykła rurka
Tyle że kolega ma tą rurę z amelinium ;)... W aucie żony jak swapowałem 1,4 to nie mam nawet kawałka oryginalnego układu chłodzenia z poldorovera. Wszystkie kolanka to kawałki przewodu gumowego a łączenia robiłem właśnie na rurze aluminiowej. Żeby było szczelniej składałem wszystko na hermetic. Po wstępnym okresie podsączania i dociskania opasek wszystko się ładnie uszczelniło i od dawna nie ma problemu z wyciekami...
-
Ja za swoje z nierdzewki dałem 200zł ,mam 2 duze i tą małą co idzie przy bloku. Zrobione pod oryginał z wszystkimi mocowaniami itp
(http://images42.fotosik.pl/740/13b3391d1d8f16a3m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/13b3391d1d8f16a3.html)
-
Dobra robota <spoko>
-
Ja za swoje z nierdzewki dałem 200zł ,mam 2 duze i tą małą co idzie przy bloku. Zrobione pod oryginał z wszystkimi mocowaniami itp
(http://images42.fotosik.pl/740/13b3391d1d8f16a3m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/13b3391d1d8f16a3.html)
Jesteś w stanie tego więcej wykonywać ? Ja bym chętnie kupił, żeby nigdy nie mieć problemu z tym :)
-
Ja za swoje z nierdzewki dałem 200zł ,mam 2 duze i tą małą co idzie przy bloku. Zrobione pod oryginał z wszystkimi mocowaniami itp
(http://images42.fotosik.pl/740/13b3391d1d8f16a3m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/13b3391d1d8f16a3.html)
Jesteś w stanie tego więcej wykonywać ? Ja bym chętnie kupił, żeby nigdy nie mieć problemu z tym :)
+1, choc u mnie gorna rurka bedzie musiala zostac tak, jak jest ze wzgledu na klime.
-
Moge napisać meila do tej firmy
-
Moge napisać meila do tej firmy
byłoby super, jestem chętny na komplet.
-
Ja tez ale tylko na 2 duże, bo podgrzewanie przepustnicy mam wywalone. Chyba że z mała, ale bez wyjścia na podgrzewanie przepustnicy da się zamówić.
to chyba jest już 4. :)
-
może i ja bym się skusił ;p
-
To wpisywać sie kto chętny np do 5 .02 i pisze mejla
-
Ok, więc zaczynam listę, kto jest 100% chętny niech się dopisuje
1. SilverArrow#1967 - komplet.
-
1. SilverArrow#1967 - komplet.
2. Szakal#1962 - komplet.
-
3. Rafał#1951 - komplet
-
1. SilverArrow#1967 - komplet.
2. Szakal#1962 - komplet.
3. Rafał#1951 - komplet
4.mateo# - komplet tylko dla mnie mala bez króćców na ogrzewanie przepustnicy
-
Marcin, jak sytuacja ?
-
1. SilverArrow#1967 - komplet.
2. Szakal#1962 - komplet.
3. Rafał#1951 - komplet
4. mateo# - komplet tylko dla mnie mala bez króćców na ogrzewanie przepustnicy
5. Arti28 - 2 komplety
-
Czekam na info od MG takze cierpliwośc
-
1. SilverArrow#1967 - komplet.
2. Szakal#1962 - komplet.
3. Rafał#1951 - komplet
4. mateo# - komplet tylko dla mnie mala bez króćców na ogrzewanie przepustnicy
5. Arti28 - 2 komplety
6. RSilak - komplet bez króćców na przepustnice.
-
zedytowałem swój zestaw :)
1. SilverArrow#1967 - komplet -> bez króćców do ogrzewania przepustnicy
2. Szakal#1962 - komplet.
3. Rafał#1951 - komplet
4. mateo# - komplet tylko dla mnie mala bez króćców na ogrzewanie przepustnicy
5. Arti28 - 2 komplety
6. RSilak - komplet bez króćców na przepustnice.
-
Prosze pełny komplet. pozdrawiam
-
Jeżeli można się jeszcze dopisać to poproszę komplecik.
-
dopisujcie się do listy!!
1. SilverArrow#1967 - komplet -> bez króćców do ogrzewania przepustnicy
2. Szakal#1962 - komplet.
3. Rafał#1951 - komplet
4. mateo# - komplet tylko dla mnie mala bez króćców na ogrzewanie przepustnicy
5,6. Arti28 - 2 komplety
7. RSilak - komplet bez króćców na przepustnice.
8. Wojtas - komplet
9. J1612 - komplet
-
Ja też zmodyfikuję:
1. SilverArrow#1967 - komplet -> bez króćców do ogrzewania przepustnicy
2. Szakal#1962 - komplet.
3. Rafał#1951 - komplet -> bez króćców do ogrzewania przepustnicy
4. mateo# - komplet tylko dla mnie mala bez króćców na ogrzewanie przepustnicy
5,6. Arti28 - 2 komplety
7. RSilak - komplet bez króćców na przepustnice.
8. Wojtas - komplet
9. J1612 - komplet
-
Chciałbym komplet za 200zł zamówić.
Bez dodatkowych króćców pod GAZ prosiłbym tj chcę taką jak FABRYKA dała w caro96 (minus) rover.
Boże, jakie to szczęście że trafiłem tu w samą porę..
Zenolop
-
dopisujcie się do listy!!
1. SilverArrow#1967 - komplet -> bez króćców do ogrzewania przepustnicy
2. Szakal#1962 - komplet.
3. Rafał#1951 - komplet
4. mateo# - komplet tylko dla mnie mala bez króćców na ogrzewanie przepustnicy
5,6. Arti28 - 2 komplety
7. RSilak - komplet bez króćców na przepustnice.
8. Wojtas - komplet
9. J1612 - komplet
10. zenolop - komplet -> bez króćców do ogrzewania przepustnicy
-
Chciałbym coś uściślić. Poleciałem do garage zobaczyć resztę rurek, tj ten czwórnik wyjściami na przepustnicę - jak widzę, nie wchodzi w skład kompletu na zdjęciach. Bo zależy mi na komplecie tak jak fabryczny (bez modyfikacji) i zdaje się taki komplet przedstawia zdjęcie. Nie ma tam czwórnika chyba, tak? Chciałbym z czwórnikiem lub bez, ale bez modyfikacji względem fabryki caro96minus
W sumie grzanie przepustnicy jak widzę mam oryginalne, i takie powinno zostać. Kwestia tego czwórnika (nie poznaje go na zdjęciach).
Oczywiście jestem zainteresowany, tylko chciałem rozwiać swoje wątpliwości.
-
Ten czwórnik jest plastikowy,a więc nie koroduje.Można zostawić stary.Ale jak ktoś się uprze,to pewnie wszystko da się zrobić. :-)
-
Ale łatwo go połamać... :)
-
mod
1. SilverArrow#1967 - komplet -> bez króćców do ogrzewania przepustnicy
2. Szakal#1962 - komplet -> bez króćców do ogrzewania przepustnycy
3. Rafał#1951 - komplet
4. mateo# - komplet tylko dla mnie mala bez króćców na ogrzewanie przepustnicy
5,6. Arti28 - 2 komplety
7. RSilak - komplet bez króćców na przepustnice.
8. Wojtas - komplet
9. J1612 - komplet
10. zenolop - komplet -> bez króćców do ogrzewania przepustnicy
-
Do kiedy się trzeba określić ?
-
ogólnie to trzeba było się określać do 5go lutego ... Marcin pisał wyżej ...
-
Jak zamknięta lista to trudno.
-
Nie powiedziałem, że zamknięta tylko, że zbierał zapisy do 5 lutego i że miał wysłać info co i jak ... więc może jeszcze nie zamawiał
-
myślę że jeśli się podejmą tego wykonać w większej ilości to nie będzie problemu jak ktoś się zgłosi i teraz, tylko też muszą być zdecydowani klienci... Marcin jeszcze odpowiedzi nie dał :)
-
Jak narazie odpowiedzi nie dostałem . Jutro napisze jeszcze raz do nich.
-
A więc tak dostałem dziś odpowiedz od MG ,że podejmą się zrobienia większej ilości rurek ,ale niestety wyskoczyli z zaporową ceną 350zł za 2 sztuki rurek. Takze chyba za dużo chętnych nie bedzie.
-
też o to kiedys pytałem i też mi dali takącene z kosmosu cenę że nie kontynuowałem tematu :)
-
Cena za 2 rurki w cenie silnika 1.4, jednym słowem odpuszczam sobie.
-
Myślą ze chce zrobić z tego biznes i dlatego taką cene zapodali , tak mi sie wydaje
-
Na pewno, no nic trzeba szukać innych źródeł.
-
Ja też odpadam
-
cenę podbili bo zobaczyli że Marcin chce większą ilość i poczuli kasę... ale niestety na nas nie zarobią :)
-
No ja też odpadam, poszukajmy innego wykonawcy :)
-
Jak pisze Rafał poszukajmy kogoś innego do wykonania.
-
no trzeba, robił ktoś coś jeszcze coś podobnego w takich firmach?
-
Cena nie może rosnąć wraz ze zwiększeniem zamówienia. Widocznie pierwszy komplet rurek zrobili na zachętę ew z litości. Teraz jak szanowny kolega może niech zapyta o jedną sztukę rurki nr 2 (środkowej), w ramach ćwiczenia im charakteru. Przy okazji naprawdę potrzebuję ją mieć..
-
Ja również za tą cenę odpadam.
-
Podepnę się do tematu z moim pytankiem, ostatnio zdemontowałem te 3 rurki, o ile dwie grubsze dostałem w sklepie nowe tak ta mała z wyjściami na nagrzewnice jest niedostępna (a za chwilę by się rozpadła, od wewnątrz zapchana rudą i innym gównem) czy mogę ją zastąpić trójnikami w kształcie Y jak na "schemacie" ? W minusach ta rurka ma zwężke mniej więcej tam gdzie zaznaczone, czy jak jej nie będzie to wpłynie to jakoś na silnik/ogrzewanie ?
(http://trojanowskipawel.w.interii.pl/rurka.jpg)
-
Jak najbardziej, jednak warto dać w rurkę zaznaczoną strzałką jakąś zwężkę, która pozwoli na lepszy przepływ chłodziwa przez nagrzewnicę po jej otwarciu.
-
Ja miałem swego czasu wywaloną ta malutką rurkę i obieg puszczony wężami.Nie zauważyłem żadnych problemów z nagrzewaniem.Ta rurka to tylko powoduje później problemy,bo koroduje strasznie i ogranicza się jej przepustowość.A co do dorabiania,to pogadajcie z chłopakami z Tarnowa.Może Motoweld podjął bu się czegoś takiego?Wszyscy chyba widzieli kolektor świętego,więc dorobienie takich śmiesznych rureczek to będzie dla nich jak zasznurowanie buta ]:->
-
Ok czyli robię tak jak zaplanowałem, szkoda żeby jakieś problemy czy HGF były spowodowane zapchaniem się tej badziewnej rureczki :)
-
Jak najbardziej, jednak warto dać w rurkę zaznaczoną strzałką jakąś zwężkę, która pozwoli na lepszy przepływ chłodziwa przez nagrzewnicę po jej otwarciu.
Mógłby kolega podać więcej szczegółów: tj ile zapłacił, jaki sklep?
Pytanko do wszystkich: przyszło mi do głowy aby rurki dorobić z rur PCV jakie teraz świętują tryumfy w branży hydraulicznej. Ich trwałość oceniania jest na 60-70 lat ciągłej pracy, przenoszą gorącą wodę, ale tu trzeba by aby głos zabrał jakiś fachowiec. Co o tym sądzicie?
-
Ja zrobiłem tak jak pisałem wcześniej :)
(http://trojanowskipawel.w.interii.pl/Zdjecie2587.jpg)
-
Bardzo ładna robota. Mógłby kolega podpowiedzieć jakie średnice rurek i trójników zastosował? Mam zamiar obejść swoją żelazną rurkę bez demontażu jej z silnika, bo ten okazuje się być trudny. Bardzo mocno przykręcił ją mój mechanik (były już) do bloku silnika. Bardzo by mi ułatwiło pracę gdyby szanowny kolega podał średnicę. Znalazłem już na allegro pana który tym handluje:
http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=5303128&string=TR%C3%93JNIK&search_scope=userItems-5303128
Zdjęcie jest zrobione przy zdemontowanym kolektorze dolotowym? Right? Mam zamiar się pogimnastykować i zrobić robotę bez demontażu kolektora..
Prosiłbym o średnicę trójników, i w miarę możliwości przekrój (wewnętrzny) i długość rurek.
-
[mea culpa]
-
Trójniki kupowałem takie http://allegro.pl/trojnik-do-lpg-16-16-16mm-y16-zlaczka-vario-gas-i3139612541.html a rurki to standardowe dociąłem te co były, chyba tylko jedną z jakiegoś innego auta dałem ale taka sama średnica. Polecam zdjąć kolektor bo dostęp jest słaby a warto przykręcić tam jakiś wspornik na te rurki tak jak ja dałem żeby nie latały luźno.
-
Panowie jaka średnice maja duże rurki a jaka ma mała.