FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: Zuczek w Styczeń 25, 2013, 21:32:04 pm

Tytuł: zamiana 2,7 na 3.5
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Styczeń 25, 2013, 21:32:04 pm
czy ten silnik to jest tez z rodzini m20?  siada pod takie same skrzynie? bo chodzi mi poglowie zamiana 2.7 eta na ten..  wie ktos cos o tych silnikach? spotkal si ekiedys z takim lub oos gdzies?

http://allegro.pl/bmw-3-5-silnik-kompletny-i2970864124.html
Tytuł: Odp: zamiana 2,7 na 3.5
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Styczeń 25, 2013, 23:44:36 pm
Nie, 3.5 to juz rodzina M30 tzw duza szóstka(M20 -mała szóstka) -nie siada na skrzynie od M20 ale siadzie na skrzynie od M10 tylko nie wiem jak z trwałoscia
Tytuł: Odp: zamiana 2,7 na 3.5
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Styczeń 26, 2013, 00:09:08 am
kolo zamachowe rozumiem ze tez niesiadzie w takim razie?
o plan jest taki generalnie ze w sumie te 2.7 by zostawil w spokoju skoro niesiada nic praktycznie od m20( bo juz wszystko siedzi w aucie) a zamiast dohca wpakowal m30b35.. dmuchnol 0,4 podwojnym swistakiem ...
Tytuł: Odp: zamiana 2,7 na 3.5
Wiadomość wysłana przez: marcin88 w Styczeń 26, 2013, 00:30:11 am
to moze odrazu lepiej M70 :p ? wazy 240 kg i kolo 300 km :) wkoncu v12 jeszcze w Polonezie nie było :D albo cos takiego http://allegro.pl/bmw-e24-e28-silnik-m5-m6-3-5l-286ps-m88-s38-i2916284903.html
Tytuł: Odp: zamiana 2,7 na 3.5
Wiadomość wysłana przez: LUKI w Styczeń 26, 2013, 00:36:49 am
Jeeeny,a nie lepiej już zainwestować w coś nowszego mniej paliwożernego  i co najważniejsze lżejszego?? Przecież 3.5 to wielki żelbetonowy klocek. Zamiast tego to wolałbym wsadzic jakieś M50 i do tego dwie turbinki. Seryjny dół M50B25 motor bez bólu wytrzymuje 300KM
Tytuł: Odp: zamiana 2,7 na 3.5
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Styczeń 26, 2013, 00:55:50 am
moi drody nieprzekonacie mie do nowoczesnych lekkich ameliniowych elektronicznych silnikow.. ja chce silnik na klasycznym zaplonie , zasilany lpgiem, regulowany na srobke, niskoobrotowy.  ani sie tym autem niebede scigal ani bokiem latal. elektronika mnie wogule nie interesuje w samochodzie..  ma miec te okolo150 - 200km( wiecej tez ale niejest mi to niezbeddne) i momentu wiadro od samego dolu.. i sluzyc ma do spokojnej jazdy na weekendowe wycieczki(czasami grubo ponad 1000km..) a ze dohc wyzionol juz prawie ducha po 400km to cza cos z tym zrobic.. a ze cholduje zasadzie ze od duzej pojemnosci jest leprza tylko jeszcze wiekrza pojmnosc a jeszcze leprza jeszcze wiekrza lekko dmuchnieta.. wiec mysle wlasnie o tym silniku dmuchanym na 0.4czyli m30b35  .Bo m20b27 na glowicy2.5  juz siedzi w drugiej budzie kompresor w sumie tez lezy do tego.. ale skoro nic mi siespasuje do m30stki wiec mysle moze zamiast dohca wrzucic do krązownika zukowozowego takie 3.5T moze byc przyjemne w trasie.
Tytuł: Odp: zamiana 2,7 na 3.5
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Styczeń 26, 2013, 01:03:40 am
takie 3.5T
zmierz sobie jak długie masz m20, dodaj ok 20-30 cm( nie pamiętam ile dokłądnie ale różnica sie spora) i wyjdzie Ci długość m30,plus jakieś 100 kilo więcej wagi, bez mega rzeźby z grodzią nie widze szansy na wstawienie tego ;)
pozatym, po co kombinowac z innymi skrzyniami i kołami jak natłukli tego na potęgę i kompletne m30 z manualem nie kosztuje fortuny ?
Tytuł: Odp: zamiana 2,7 na 3.5
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Styczeń 26, 2013, 01:16:31 am
chodzilo mi  czy podejdzie do tej skrzyni bo pierwotnie mialem zamiar zmienic tylko silnik  - zamiast 2.7 wpakowac 3.5 .tak to wiadomo ze komplet bysie pakowalo odrazu. jesli by to bylo do 20cm wiecej to obeszlo by sie bez ciecia grodzi.. zwlaszcza ze aparat wdze jest z przodu. mowisz ze bylby az 100kilo cięższy?sprezyn z zuka sie napcha ( w 2.7 sa juz sprezyny z zuka) jakby bylo zamiekko chociaz akurat w tym oprzypadku twardo niejest wskazane.. pomysl narodzil sie gdyz myslalem ze moze  to jeszcze jest rodzina m20 - niewiedzialem w bmw skich silnikach niesiedze az tak.. ale zasiegnolem rady znajomego ktory sie orjentuje i powiedzial ze nto juz "duza szostka" czyli m30.. ale nadmenil ze silniki pancerne.- oczywisci przy normalnej eksploatacji.
Tytuł: Odp: zamiana 2,7 na 3.5
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Styczeń 26, 2013, 01:19:07 am
najbardziej chyba odda wymiary to ze do e30 ludzie wsadzając m30 klepią gródź by sie zmieścił, a tam m20 wygląda jak pryszcz ... fakt żę m30 jest pancerne i bardzo dobrze znosi doładowanie jest nie podważalny ale naprawde nie widze tego silnika w polonezie, nie te wymiary niestety...
Tytuł: Odp: zamiana 2,7 na 3.5
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Styczeń 26, 2013, 01:32:17 am
zawsze jak juz naprawde nawet ja stwierdze ze sie niezmiessci to zostaje syrena... tam sie upcha wszystko.. a sciane mozna se calkiem wyjac..;)
Tytuł: Odp: zamiana 2,7 na 3.5
Wiadomość wysłana przez: berecik w Styczeń 27, 2013, 09:05:25 am
A co z v6 4.0 od explorera?
Tytuł: Odp: zamiana 2,7 na 3.5
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Styczeń 27, 2013, 09:22:42 am
jest jeszcze jedna buda do tego..;)
Tytuł: Odp: zamiana 2,7 na 3.5
Wiadomość wysłana przez: berecik w Styczeń 27, 2013, 10:14:42 am
Jeszcze taki luźny pomysł. Do twoich wymagań idealnie pasował by 4.0 z Jeep Cherokee'go.
Mocny dół, pancerny, ok 170km w serii. Jedynie spiąć to z jakimś manualem. Ale nie wiem czy w ogóle wejdzie do komory silnika PN
Tytuł: Odp: zamiana 2,7 na 3.5
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Styczeń 27, 2013, 10:53:02 am
wiesz.. zawsze mozna proowac upchac to;p http://images38.fotosik.pl/1923/5ff58970baea8aefgen.jpg
a tak serio to silnk (4.4)juz nie siedziw w tej e36 plan jest ambitniejszy... e21...
Tytuł: Odp: zamiana 2,7 na 3.5
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Styczeń 27, 2013, 12:32:59 pm
a tak serio to silnk (4.4)juz nie siedziw w tej e36 plan jest ambitniejszy... e21...
niestety bez rezania fartuchów nie wejdzie, mierzyłem ;/
Tytuł: Odp: zamiana 2,7 na 3.5
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Styczeń 27, 2013, 16:21:03 pm
w inna strone projekt pojdzie... caly przod od szyby wylatuje w zupelnosci.. z przodu bedzie poł rama.. z tylu zreszta prawdopodbnie tez..
Tytuł: Odp: zamiana 2,7 na 3.5
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Styczeń 27, 2013, 16:32:43 pm
rama przestrzenna fajna rzecz, tylko trza przy niej być zajebiście dokładny, jak zaczniecie rzeźbić to daje relcje żuku ;)
Tytuł: Odp: zamiana 2,7 na 3.5
Wiadomość wysłana przez: kihas w Styczeń 28, 2013, 19:33:25 pm
Wszystko się zmieści do Poloneza, kto zgadnie co to za fura?

(http://bilstein.nazwa.pl/kom1.jpg)
Tytuł: Odp: zamiana 2,7 na 3.5
Wiadomość wysłana przez: pold20 w Styczeń 28, 2013, 19:36:45 pm
kto zgadnie co to za fura
Buda polonez z zawieszeniem od bmw
Tytuł: Odp: zamiana 2,7 na 3.5
Wiadomość wysłana przez: kihas w Styczeń 28, 2013, 19:37:54 pm
Gratulacje hehe.

(http://bilstein.nazwa.pl/kom2.jpg)
Tytuł: Odp: zamiana 2,7 na 3.5
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 28, 2013, 19:45:48 pm
Gratulacje hehe.

(http://bilstein.nazwa.pl/kom2.jpg)
nie prosciej by bylo bude e30 oblozyc blachami zewnetrznymi od PN ? wymiary zblizone ,roznice w rozstawie osi 6cm nie tak ciezko zniwelowac
Tytuł: Odp: zamiana 2,7 na 3.5
Wiadomość wysłana przez: elltry w Styczeń 28, 2013, 20:06:48 pm
Haha no to widze że ktoś tu ode mnie ściąga :P  Z tą różnicą że u mnie e36
(http://t.imgbox.com/acg0JDiB.jpg) (http://imgbox.com/acg0JDiB)
Tytuł: Odp: zamiana 2,7 na 3.5
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Styczeń 30, 2013, 23:23:05 pm
elltry, tak z ciekawości, czemu klatka nie ma zastrzałów do kielichów ?
Tytuł: Odp: zamiana 2,7 na 3.5
Wiadomość wysłana przez: elltry w Luty 02, 2013, 17:21:55 pm
Bo sztywność zapewniona jest przez profile zamknięte łączące ćwiartkę bmw z resztą poldka.
Dlatego dodatkowy zastrzał nie spowodowałby znacznego zwiększenia sztywności a tylko zwiększenie masy całkowitej.