FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Opony Felgi Śruby => Wątek zaczęty przez: Pepiedo w Marzec 08, 2013, 20:46:38 pm
-
Witam, mam takie pytanko- w jaki sposób w Polonezie przejść z rozstawu 4x98 na 5x100/108? Widziałem kilka Polonezów z takimi felgami także temat do ogarnięcia. Ale jak to jest zrobione?
-
dystanse zmieniające rozstaw :)
-
ewentualnie przeróbka piast :)
-
ewentualnie przeróbka piast :)
No tak ale dystans muszę jakoś przykręcić bądź dać go przelotowo przez dłuższe szpilki. Więc jak to tak... ;-)
-
Dystanas przykrecasz do piasty , a w dystansie masz juz nowy rozstaw na 5 śrub
-
tylko wtedy dobierasz już felge z calkiem innym et. Np jak jest et 30 i dajesz dysans na przód 20mm to et danej felgi musi miec 50 by wzgledem orginalu mialo 30 :)
-
na 5x98 to mozesz przerobic piasty seryjne,
na wiekszy rozstaw ,to juz przerobienie piasty na spilki ,bo jedna szpilka i 4 sruby troche glupio wyglada ,ale jest to tez jakis indywidualizm,
no i latwiej felge zarzucic na piste
-
Ewentualnie jeżeli felga ma np dekielek to zalewa się otwory w feldze i potem nawiert na 4x98. Zaraz każdy powie że druciarstwo ale temat sprawdzony na nie jednym aucie a i też szybko, nie drogo ani ET się nie zmienia
-
To ja bym wolał przerobić w piaście otwory, zaspawać seryjne i nawiercić nowe z dowolnym rozstawem, chyba jeszcze szybciej i łatwiej :p
-
Większego rozstawu niż 100 w piastach poloneza nie zrobisz, bo nie ma już w czym-piasty są za małe.
To piasty, a tarcze hamulcowe i bębny? też trzeba powiercić.
Moim zdaniem nie ma to sensu. przednie piasty jeszcze powiedzmy można dorobić nowe, większe i dać wtedy odpowiednie dla nich tarcze z wymaganym rozstawem śrub, z tyłu można dać najpierw nakładkę na półoś (coś co ją poszerzy) potem inny bęben/tarcze.
A wszystko to musi być po coś. Dla jakiś felg to nawet szkoda rąk brudzić, jak sobie można kupić inne.
-
A wszystko to musi być po coś. Dla jakiś felg to nawet szkoda rąk brudzić, jak sobie można kupić inne.
no wlasnie,
nawet sam proces jest na tyle pracochlonny,ze pochlonie wieksze pieniadze niz wymiana felg na inne
-
A zastanawiał się ktoś nad zamontowaniem piasty z innego auta tak żeby było na te 5 śrub. Niektóre nowsze modele fiata mają 5 otworów a piasty wyglądają podobnie do 4x98. Może którąś 5tke da się z powodzeniem założyć i przykręcić na zwrotnice poloneza. Oczywiście wiązałoby się to z przerobieniem płytki mocującej jarzmo zacisku no i na tylnej osi byłby chyba większy problem z przerobieniem
-
fiaty maja 5x98 i 5x108 - sa FWD ,wiec piasty nie wpasujesz,chyba ze tylna na przod,a pozostanie problem mostu