FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: arek1995 w Czerwiec 18, 2013, 21:04:11 pm
-
Panowie czytając stare tematy o tym że w atu często nawala pochłaniacz par paliwa i czuć benzynę w środku auta chciałem się pozbyć tego dziadostwa(w sumie już to wywaliłem) tylko podobno do tego trzeba zaadoptować wlew z caro. Mam do Was pytanie czy ma ktoś zdjęcie,instruktaż jak to powinno być połączone? i wql jak to wygląda w atu? bo szukam i nic konkretnego nie znalazłem.
Z góry dzięki za pomoc ;)
-
Ja mam fabrycznie wlew i zbiornik z caro i jest git :)
-
Zbiornik też? Bardzo Cię prosze o jakieś zdjęcia bo zbiornik z caro mam tak samo wlew a teraz w atu mam garnek zamiast zbiornika i daleko nie pojadę na tym ;)
-
jutro porobie zdjecia zbiornik też bo z atu nie podejdzie do mnie bo jest w innym miejscu dziura na rure gumową
-
Problem zapachu benzyny w samochodzie jest sam wlew i jego "ch*"owa konstrukcja. Dzisiaj przerabiałem temat dokładnie. Jeśli rura karbowana jest cała (idzie ona w środku całego tego ustrojstwa i przechodzi przez wąż gumowy łączący zbiornik z wlewem i wchodzi głęboko do zbiornika) to problemem jest połączenie pierwszych dwóch członów wlewu + przelew. Żeby nie śmierdziało wystarczy to uszczelnić, lub wywalić klapkę która jest w środku - puszcza paliwo tylko jeśli zostanie wciśnięta przez pistolet, lub cokolwiek innego, jeśli pistolet nie jest włożony zbyt głęboko to przepływ jest mocno ograniczony i wszystko idzie przez przelew, a przelew ma średnicę 10x mniejszą niż właściwa rura prowadząca paliwo do zbiornika.
-
Tylko problem jest taki że ja już to wszystko wywaliłem,niechcący połamałem i generalnie i tak sie chciałem tego pozbyć ale jak się temu dokładniej przyjrzałem to ten wlew z caro chyba tak bezproblemowo nie podejdzie?
-
u mnie idzie aluminowa rurka potem gumowa rura i zbiornik
-
Ja ostatnio to wywalałem u siebie. I teraz mam tak: sam początek wlewu od Atu -> rura gumowa od Atu -> rura aluminiowa (zwykła rura kupiona w sklepie) -> rura gumowa od Caro -> zbiornik od Atu :)
Wlewa się normalnie i nic nie śmierdzi :)
Później może dam fotki :)
-
Ja ostatnio to wywalałem u siebie. I teraz mam tak: sam początek wlewu od Atu -> rura gumowa od Atu -> rura aluminiowa (zwykła rura kupiona w sklepie) -> rura gumowa od Caro -> zbiornik od Atu :)
Wlewa się normalnie i nic nie śmierdzi :)
Później może dam fotki :)
Bardzo bym Cie prosił o zdjęcia. bo porównam wszystkie różne rozwiązania i zastosuje najwygodniejsze :)
-
Panowie i co z tymi zdjęciami? ;)
Bo przez weekend chcialem coś pomodzić z tym wlewem a narazie nie mam punktu odniesienia ;p
-
Sorry, ale dzisiaj miałem egzamin na uczelni :)
http://imageshack.us/a/img402/3289/4muu.jpg
Tak to wygląda u mnie. Dalszej części nie mam zdjęć bo nic nie widać. To po prawej jak widać jest zaślepione śruba, tak samo jak wyjście do pochłaniacza w zbiorniku. Po lewej odpowietrzenie prosto poprowadzone do zbiornika.
-
Ja ostatnio to wywalałem u siebie. I teraz mam tak: sam początek wlewu od Atu -> rura gumowa od Atu -> rura aluminiowa (zwykła rura kupiona w sklepie) -> rura gumowa od Caro -> zbiornik od Atu :)
Wlewa się normalnie i nic nie śmierdzi :)
Później może dam fotki :)
Rura aluminiowa dokładnie jakiej średnicy , tak żeby wlazła w gumowe rurki ? Ogólnie patent się sprawdza ?
-
Rura aluminiowa dokładnie jakiej średnicy , tak żeby wlazła w gumowe rurki ? Ogólnie patent się sprawdza ?
Rura średnicy 60mm.
Patent działa, tyle czasu auto jeździ i nic złego się nie dzieje :)
-
Ja u siebie połączyłem wlew z caro i atu i spisuje się bardzo dobrze. Cały pochłaniacz i wszystko co z tym związane wywaliłem ;)
-
arek1995 zapodaj jakieś fotki :)
-
Nie ma problemu,Jutro jak nie zapomnę to postaram się zrobić jakieś ładne i wyraźne foto z opisem.Powiem tylko że wykorzystałem do tego : gumę wlewu z atu całą,kawałek gumy z caro,odcięty wlew(ten przy zbiorniku) z caro i wlew z caro z ramką z atu :) jutro Wam to zobrazuję.
Ps. nic nie cieknie przy tankowaniu i nie czuć benzyny w aucie więc się sprawdza
-
Więc porobiłem kilka zdjęć jak to u mnie wygląda. Zdjęcia nie są idealne,bo ciężko to wszystko uchwycić,bez demontowania tego wszystkiego więc zrobiłem jeszcze prosty szkic w paincie :
(http://img51.imageshack.us/img51/8302/vgsf.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/51/vgsf.jpg/)
(http://img36.imageshack.us/img36/86/e45w.JPG) (http://imageshack.us/photo/my-images/36/e45w.JPG/)
(http://img607.imageshack.us/img607/3866/58pj.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/607/58pj.jpg/)
(http://img440.imageshack.us/img440/395/9e71.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/440/9e71.jpg/)
(http://imageshack.us/a/img20/1042/pj90.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/20/pj90.jpg/)
(http://imageshack.us/a/img189/9160/mm9l.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/189/mm9l.jpg/)
Opis obrazka :
7-Wlew
10-rura wlewu z caro
11-przycięta guma z wlewu od caro
12-odcięty wlew paliwa ze zbiornika z caro(chodziło o rurę takiej średnicy żeby wchodziła na wcisk)
13-oryginalna guma do wlewu od atu
Wiem że jest z tym troche kombinacji ale dzięki temu wywaliłem całe to dziadostwo związane z orginalnym wlewem w atu
Pozdrawiam
-
Niezły patent. Dokumentacja techniczna profeska :]
Powiedz jeszcze jedną rzecz. W oryginale do tej magicznej śmierdzącej puszki dochodzi sporo wężyków, chyba 3. Jeden gruby z krućca koło wlewu w baku, jeden z samej góry cienki i jeden z pochłaniacza z przodu auta. Co z nimi? Co podłączyłeś do rury z caro a czego się pozbyleś?
-
Zapewne podłączył tam odpowietrzenie. :)
Ja u siebie wszystkie (poza odpowietrzeniem rzecz jasna) zaślepiłem. Problemów brak. A ten pochłaniacz co jest z przodu wyrzuciłem całkiem :)
-
Zapewne podłączył tam odpowietrzenie. :)
Ja u siebie wszystkie (poza odpowietrzeniem rzecz jasna) zaślepiłem. Problemów brak. A ten pochłaniacz co jest z przodu wyrzuciłem całkiem :)
Dokładnie tak zrobiłem.Pochłaniacz z przodu też wywaliłem,i nie odczułem jakiś negatywnych skutków pozbycia się go.
-
Mam ten sam problem z jebiącym paliwem "Maćko" podał wstępne rozwiązanie problemu, ale chciałbym się zapoznać także z opiniami innych z Was, którzy orginalna konstrukcję naprawili, Od czego zacząć? Co jest najczestszą przyczyną śmierdzoncego paliwa? Pozdrawiam!
-
Co jest najczestszą przyczyną śmierdzoncego paliwa?
Rozszczelnienie się tej dużej puszki, która składa się z dwóch części.
-
Rozbierz to na części pierwsze uszczelnij benzyno odpornym klejem (szary poxipol). Daj obficie na wszystkich łączeniach, ja tak mam od trzech lat i spokój. A śmierdzi Ci pewnie najprędzej przez wypchnięty od wsadzania pistoletu taki mały zaworek.
-
Ok wiem gdzie jest puszka, ale ten zaworek- nie mam pojęcia, moglibyście jakąś fotkę podesłać i tak apropo, skoro w caro wszystko zdawało egzamin po cóż tak przekombinowali to w atu? jakie to ma plusy? W starym passacie B2 którym jezdze do roboty mam np. tak, że gdy wepchnę cały pistolet to ropa się nie chce lać.
-
Patent z klejeniem tej puszki niestety działa ale tylko jako chwilowy drut-patent. W wakacje przerobiłem go całkowicie. Do tej przeróbki oprócz tego co fabrycznie jest w ATU potrzebna jest tylko guma od Caro. Puszka jest wywalona, przy czym zostawiony jest początek wlewu od ATU, na niego założona guma od Caro potem łącznik zrobiony z odciętego kawałka ATU-puszki i dalej guma od ATU. Ten patent sprawdził się u mnie w 100% i nic już nie śmierdzi nawet jak przystawimy nos do wlewu :d
Jutro zrobię foty.
-
Patent z klejeniem tej puszki niestety działa ale tylko jako chwilowy drut-patent.
ja tak mam od trzech lat i spokój.
Przyłożyć się do tej roboty i będzie działać wszystko jak należy. :jezyk2:
ale ten zaworek- nie mam pojęcia
To zajrzyj przez wlew tam gdzie wkładasz pistolet i zobaczysz go na wprost, dociśnij na miejsce od strony bagażnika i git.
-
Panowie jaka średnie wewnętrzne ma guma wlewowa od Caro?