FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: KGB w Lipiec 07, 2013, 00:23:21 am
-
Szukalem tematu,ale musial jednak wyleciec - a mowilem,zeby zostawic.
Otóż pytanie w temacie :
czy ktos kiedys widzial te slawne sprezyny Truck Diesel ,czy to kolejna legenda forum ?
spiesze wyjasnic,ze juz kilka lat temu wysunąłem hipoteze,ze nie ma sprezyn do Trucka Diesla o srednicy drutu 14.7 mm ,ale sa to sprezyny do Trucka ROY ,ktory jako jedyny truck ma wieksze dopuszczalne obciazenie osi przedniej,
niecaly miesiac pozniej kupilem nowe sprezyny sygnowane w sklepie opisem ,ze sa przeznaczone do Trucka Diesla (jeden jedyny żółty pasek),
oczywiscie forum twardo twierdzilo ,ze to Truck Diesel ma takie sprezyny i sa z drutu 14.7mm, co po wstepnym pomiarze nie pasowalo mi,
ale lata minely i nagle pojawili sie tacy,ktorzy "zmierzyli" swoje sprezyny w Plusie na 14.3mm ,co bylo dziwne do dotychczasowych danych ,ktore mowily o 14.0 mm,
tak wiec moje pomiary suwmiarka mechaniczna to :
C+ 1998 ,fabryczne sprezyny po oczyszczeniu z brudu o dziwo nie zardzewiale,farba w miejscu pomiaru trzyma sie dobrze 14.1 mm
nowe sprezyny Td ,farba na bogato ,jeden pasek żółty 14.6 mm
odpalilem tez suwmiarke elektroniczna i pokazala wyniki do 14.10 mm ,ale najczesciej 14.08mm i 14.55 do 14.57 mm,
chyba jasnym jest,ze te sprezyny sa wykonane z drutu 14.0 i 14.5 mm,
pytam wiec, skad sie wziely sprezyny 14.3 mm w osobowkach i dlaczego slawny Truck Diesel jest 14.5 ,a nie 14.7 ?
czy ktos kiedys to sprawdzil i prawidlowo zmierzyl ,czyli czy ktos wyciagnal sprezyny z Trucka benzyna ,Trucka diesel i ewentualnie Trucka ROY i zmierzyl te sprezyny lezace obok siebie ?
zdaje sobie sprawe,ze nie istnieje zaden Truck diesel 14.7 ,tylko Trucki maja poprostu 14.5 mm ,ale w takim razie ,czy sprezyny 14.7 mm w ogole istnieja ,czy porpostu nielicznym,ktorzy podeszli do nich z suwmiarka chcialo sie je oczyscic przed pomiarem ?
-
ja już kiedyś o tym pisałem że sprężyny o różnych grubościach to legenda. Mierzyłem sprężyny ze swojego OHV i raz miały 14 mm raz 14.5 mm a raz 14.7 mm w porywach było do 15 mm więc nie mam przekonania do sprężyn Truck Diesel, zależy jak kto mierzy :)
-
no własnie, żeby pomiary porównawcze byly miarodajne to pokaż KGB jak ustawiałeś suwmiarkę względem zwoju
-
nie chce mi sie specjalnie foty robic ,bo dla mnie to sa oczywiste sprawy,
mierzylem w kilku miejscach ,ale najwazniejsze,zeby miezyc srodkowe zwoje (nie na koncach) i oczywiscie tam gdzie drut nie jest deformowany obrobka - suwmiarka swoim najdluzszym wymiarem ma byc rownolegle do osi sprezyny,
ma obejmowac drut szczekami jak najmniejsza powierzchnia,
jezeli ktos dalej nie wie ,to niech mierzy tak,zeby uzyskac jak najmniejszy wynik i ten bedzie wlasciwym,
jak wygrzebie aparat ,to moze podesle fotke na tej sprezynie z Trucka jak to wyglada
-
mierzylem swoje po zakupie 14,5-15 w zależności od miejsca. Stare nie mialy nawet 14(bez farby)
Zakupione jeszcze w serwisie daewoo mówiłem ze maja być te najgrubsze truck klekot. Podobno mierzyli ktora jest najgrubsza
mierzone nowe z farba wiec wynik 15 w wielu miejscach mnie nie nie zdziwil
-
zrzucilem prawy blotnik i sprezyna prawa ma 14.2 mm,
nie chcialo mi sie wyciagac elektronicznej suwmiarki ,zeby bawic sie dokladnosci,ktore nic nei wnosza,
na tej sprezynie sa wyrazne zacieki od farby,albo konserwacji ,wiec nie wykluczam,ze warstwa farby jest grubsza,
drut nadal wyglada na 14.0 mm
co do starych sprezyn, to traktuje o nich np. Morawski i sa podane dane : srednica drutu 13.30 +/- 0.05 mm, oraz oznaczenia selekcji paskami : żółta - mocniejsza , zielona - słabsza ,
jakby nie patrzec ,to 13.3 mm jest mniejsze niz 14 mm
-
Ja ostatnio kupowalem od trucka diesla, ponoc z takowego wyjęte, przed odbiorem zmierzylem wyszlo między 14.7-14.9 i zamontowałem, mimo że są obcięte więcej niz moje seryjne z plusa były to auto lepiej się zachowuje
-
ja kupilem nowki z polmozbytu poszedlem i poprosilem do traka dizela... dali z zoltymmpaskiem po zmierzeniu przed zamontwaniem bylo 14,8/9 z lakieerem...
-
Wg katalogów Polonez PLUS miał sprężyny o numerze 061089 (śr. 14 mm) natomiast Truck PLUS miał takie same sprężyny (model z roku 1998) oraz o numerze 028345 (śr. 14.5 mm) od roku modelowego 2000.
http://springs.pl/ofertanwin.php?search=POLONEZ - grubości
http://www.fsoautoklub.pl/forum/viewtopic.php?p=170155
-
na zlocie mierzylem jedna pare sprezyn Td z jednym zoltym paskiem,
wlasciciel twierdzil ,ze maja 14.8 a nawet 15mm,
zmierzylem je tak,ze z trudem dobily do 14.6mm ,czyli sa 14.5mm
-
Wg katalogów Polonez PLUS miał sprężyny o numerze 061089 (śr. 14 mm) natomiast Truck PLUS miał takie same sprężyny (model z roku 1998) oraz o numerze 028345 (śr. 14.5 mm) od roku modelowego 2000.
To ciekawe jest, bo oczyszczone sprężyny w moim Caro, czyli raczej fabryczne mają również 14.5mm przykładając suwmiarkę tak, że swoją długością jest równolegle do amortyzatora. W Atu jeszcze nie mierzyłem, ale podejrzewam, że też jest tak samo. Wobec tego stwierdziłem, że nie mam zamiaru szukać mitycznych sprężyn z Trucka.
-
W moim Truck-u DC 1.9 dzisiaj pomierzyłem (w środkowej części sprężyn, na tyle ile mogłem włożyć rękę z suwmiarką do nadkola) i jedna wyszło mi 14,7 a druga 14,6mm.
Mierzone bez lakieru bo odpada płatami, przynajmniej wiadomo że sprężyny od nowości. Mierzyłem końcówką szczęk suwmiarki gdzie są cienkie, ścisnąłem mocno więc raczej pomiar prawidłowy. Za jakiś czas będę robił przednie zaciski to będzie lepszy dostęp do zdjęciu kół i zmierzę jeszcze raz.
-
Jak lakier już odpada to ruda już mogła pogrubić o te magiczne 0,1mm :]
-
Pytanie czy wymiary podane w książce są podane razem z lakierem, czy surówego pręta.
Ja myślę, że razem z lakierem.
-
jakiej ksiazce ?
w Morawskim jest rysunek techniczny sprezyny 13.3mm ,a sprezyny robi sie z drutu nie malowanego ;]
-
czy jest ktoś w stanie zwymiarować sprężynę z poloneza trucka uciętą o 2 zwoje.
myślałem aby zamówić sobie takowe w firmie śnieżek.
ile to ma zwojów, jaka wysokość itp
-
chcesz miec rysunek sprezyny bez dwoch zwoi, czy sprezyny pelnej (10 zwoi) o wysokosci 8 zwoi ?
-
w tej firmie mają w ofercie sprężyny do poloneza trucka.
Z tego co się orientuje do zwykłego 125p / poloneza były różne sprężyny, różniły się długością w spoczynku i być może jeszcze czymś.
chodzi mi o przekazanie podstawowych parametrów sprężyny z trucka tak aby w firmie śnieżek mogli takowe wykonać tylko od razu w wersji pomniejszonej o 2 zwoje.
więc w sumie potrzebna mi zwymiarowana sprężyna z trucka, dwa zwoje mogę sobie sam odjąć w moich obliczeniach
pozdrawiam
-
to przeciez maja w ofercie sprezyny do trucka,wiec kupujesz i tniesz dwa zwoje,
myslisz ,ze jak inaczej to zrobia, jak bedziesz chcial 8 zwojow zamiast 10 ? jedynie koncowke zagną
a gdybys chcial jednak sprezyne 10 zwojow o wysokosci sprezyny 8 swojow to rysunek masz w Morawskim dla sprezyny 13.3mm ,tylko wysokosc luzem trzeba zmniejszyc,
bo charakterystyki sztywnosci dla sprezyn 14.0 i 14.5 mm nie widzialem nigdzie - jest tylko ten rysunek techniczny dla 13.3 mm
-
problem mój polega na tym, że pamiętam z książki morawskiego, że były różne długości sprężyn. Wiem, że mają w swojej ofercie sprężyny z trucka, nie mam jednak pewności, że sprężyna jest identyczna z oryginałem do trucka. Dlatego pytam o wymiary oryginalnej truckowskiej sprężyny 14.5 mm
-
sprezyny luzem sa robione na taka sama dlugosc,
dopiero pozniej jest selekcja w zaleznosci od sztywnosci i polega ona na tym,ze sprezyny osiagaja rozna dlugosc przy danym obciazeniu,
przy wykonaniu 2 szt selekcji nie przeprowadza
-
witam, a czy ktoś próbował włożyć sprężyny z innego auta?ja włożyłem z terrano bo były dłuższe i wydawało by się ze twardość identyczna to mówię będą do poldka, po włożeniu okazało się że wysokość zawiasu się nie zmieniła(na czym mi zależało po swapie na 3.2 v6) charakterystyka pracy tak teraz jest miękko, co by tu wsadzić żeby lekko dźwignąć auto do góry?
-
Może żuk. Gt żerań chyba takie miał w swojej v6-tce.
-
skoro te od terano sa bardziej miekkie niz fabryczne, to zaloz fabryczne i podnies karoserie inaczej,
ile chcesz zwiekszyc przeswit ?
-
Pod V6tkę Żuk może mieć sens.
-
Zamawiałem truckowe obniżone o dwa zwoje kilka lat temu, sami sobie liczyli.
-
Truck Diesel o średnicy drutu 15mm.
Najlepiej poszukać firmy która produkuje sprężyny i zrobić nowe - rysunek jest chyba w książce Morawskiego.
Do tego gdybyś chciał obniżyć to olać druciarstwo w postaci obcinania zwojów i oddać sprężyny do prasowania. Ewentualnie od razu wykonać je niższe - pytanie jakie ma możliwości wykonawca.
-
Truck Diesel o średnicy drutu 15mm.
nie ma czegos takiego, Trucki maja sprezyny o srednicy drutu 14.5mm
-
mówicie że od żuka spróbować, nie będzie za sztywna, z jakiej średnicy drutu jest wykonana i jaką ma długość <mysli>