FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: Rajdowiec w Wrzesień 16, 2013, 00:44:41 am

Tytuł: Polonez + automatyczna skrzynia
Wiadomość wysłana przez: Rajdowiec w Wrzesień 16, 2013, 00:44:41 am
Witajcie,

marzy mi się Poldek z automatem, w budzie borka lub przejściówki.
Wiem, że kupno takiego to kwestia cudu, więc mowa jest o budowie.
Wiem, że to nie będzie tanie, ale od czego są marzenia.
Teraz kwestia techniki. Jak to zrobić?
1) Silnik z Fiata 132 (są 2 na allegro ...) + AT też z 132 (jak/gdzie to kupić? nie widziałem nigdzie ...)
2) Silnik 1.9GLD i dobrać jakiś automat z francuza? (były w ogóle w jakimkolwiek aucie automaty z 1.9D?)
3) Jakiś silnik z BMW e30 + automat (to kupić jest łatwo)

Poldek to jakieś 5.000zł, silnik zakładając opcję BMW to ze 2-3tys wyjdzie i teraz ile za złożenie tego do kupy? Bo ja wiem co chcę, ale jak to zrobić to nie mam pojęcia ;)

Dzięki za podpowiedzi ;)
Tytuł: Odp: Polonez + automatyczna skrzynia
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Wrzesień 16, 2013, 00:46:52 am
2) Silnik 1.9GLD i dobrać jakiś automat z francuza?
I stworzyć pierwszego przednio napędowego Poloneza ? ;>
Tytuł: Odp: Polonez + automatyczna skrzynia
Wiadomość wysłana przez: Rajdowiec w Wrzesień 16, 2013, 00:52:56 am
Widzisz ;) Teraz mnie olśniłeś jakiego stwora chciałem wymyślić ;)
Czyli 132 to chyba będzie truuuuudne do kupienia, 1,9D odpada, zostaje BMW? Da radę coś spasować?
Na autokąciku jest gość, co 1.8is do Łady wsadził, do Poldka też chyba wejdzie ;)
Tytuł: Odp: Polonez + automatyczna skrzynia
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Wrzesień 16, 2013, 04:01:16 am
były francuzy z klasycznym układem napędowym- silnik z przodu napędzający koła tylne. sam takiego posiadałem- Peugeot 604. był 404, 504, 505. były tylnonapędowe renówki, była Simca, Talbot i pewnie wiele innych.
Tytuł: Odp: Polonez + automatyczna skrzynia
Wiadomość wysłana przez: Bartekcom#1982 w Wrzesień 16, 2013, 05:04:20 am
Na autoscout24 widziałem 131 z automatami i silnikiem znanym nam jako 'DOHC'
Możesz też pomierzyć zestawy z Opla Omegi.
Tytuł: Odp: Polonez + automatyczna skrzynia
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Wrzesień 16, 2013, 08:55:34 am
Pytanie tylko czy to ma jeździć czy zapiii... jeśli tylko jeździć to jakiś mały silnik z BMW chyba będzie najszybciej wsadzić. Jeśli ma zapi...ć to będzie ostra rzeźba. Fordy też miały automat ale raczej wielki i ciężki. Sierra była montowana fabrycznie więc pod maskę wejdzie spokojnie...

Tytuł: Odp: Polonez + automatyczna skrzynia
Wiadomość wysłana przez: Bartekcom#1982 w Wrzesień 16, 2013, 10:47:07 am
Mogę pomierzyć w omedze 2.0 16V bo mam taką w automacie ale małe to to nie jest.
Tytuł: Odp: Polonez + automatyczna skrzynia
Wiadomość wysłana przez: Rajdowiec w Wrzesień 16, 2013, 10:58:11 am
To ma powolutku jezdzic i cieszyć właściciela :) tez mysle ze najłatwiej pójdzie z bmw. 1.6/1.8/2.0 z e30 i będzie ok. A nawet 100; konne 1.6 będzie szybsze od ohv.
Tytuł: Odp: Polonez + automatyczna skrzynia
Wiadomość wysłana przez: Ukash w Wrzesień 16, 2013, 12:02:55 pm
GSi ma w kompie coś do sterowania automatem więc może do niego jakąś skrzynie dobrać.
Tytuł: Odp: Polonez + automatyczna skrzynia
Wiadomość wysłana przez: Rajdowiec w Wrzesień 16, 2013, 12:16:04 pm
Ale skąd dobrać? :) nie chce miesiącami szukać gratów ...
Tytuł: Odp: Polonez + automatyczna skrzynia
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Wrzesień 16, 2013, 13:12:41 pm
1) Silnik z Fiata 132 (są 2 na allegro ...) + AT też z 132 (jak/gdzie to kupić? nie widziałem nigdzie ...)
imo pomysł kompletnie poroniony, zobacz sobie cene silnika i jego remontu i dorzuć remont skrzyni ...
tez mysle ze najłatwiej pójdzie z bmw. 1.6/1.8/2.0 z e30
to jest jedna z dróg, można też poszukać ścierki albo scorpio z automatem, jednak we wszystkich tych przypadkach bedzie to troche rzeźby...
nie chce miesiącami szukać gratów
a chcesz miesiącami dłubac przy tym ?
Tytuł: Odp: Polonez + automatyczna skrzynia
Wiadomość wysłana przez: Rajdowiec w Wrzesień 16, 2013, 13:22:57 pm
Chce znalezc najmadrzejsze rozwiązanie. Kupic graty a robote zlecic. Ja tego byn nigdy nie ogarnął.
Tytuł: Odp: Polonez + automatyczna skrzynia
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Wrzesień 16, 2013, 13:26:18 pm
no to kup e30 w auto i poprostu przełóż graty a i budżet lepiej pomnóż raz 2 i dorzuć jeszcze 2 tysiące, tak na wszelki zwyczaj ;)
Tytuł: Odp: Polonez + automatyczna skrzynia
Wiadomość wysłana przez: Macki w Wrzesień 16, 2013, 16:19:37 pm
Ostatnio gadałem z kumplem co w beemkach siedzi, i przedstawił swój pomysł - kupić 4-ro garowego ISa i go dłubnąć (turbo/kompresor). Ponoć, wśród beemkarzy jest to niedoceniony silnik, bo każdy myśląc o większym tunningu takiej bejcy swapuje go poprostu na 6 cylindrowego kuzyna... A ponoć ISy mają całkiem spory potencjał do wydobycia. Więc tym tropem można by pokombinować z nim do Poldka a potem ewentualnie rozwijać w miarę rośnięcia apetytu. PNa z 4 garami (ale skrzynia manual) od BMW w wakacje nawet gościliśmy u nas na spocie, wiec jest to do zrobienia. Ale...
Kolega
nie chce miesiącami szukać gratów ...
i chce
Kupic graty a robote zlecic. Ja tego byn nigdy nie ogarnął.
więc albo sra $$$, albo nie jest świadomy o czym pisze. :P
To są albo zabawy dla maniaków o łapach po łokcie w smarze którzy praktycznie mieszkają w garażu ze swoimi autami, albo mają naprawdę nadmiar gotówki i niewiedzą sami co z nią zrobić...
Tak jak piszesz - nie angażując się samemu, a w rozsądnych pieniądzach to można co najwyżej coś oklepanego jak byczy zad zlecić (czyt. np. swap na Rovera). Chyba że chcesz (imasz warunki by) zostać mecenasem-sponsorem dla jakiegoś młodego a niezamożnego Poloneziarza z zacięciem :]
Tytuł: Odp: Polonez + automatyczna skrzynia
Wiadomość wysłana przez: Trojan w Wrzesień 16, 2013, 16:32:50 pm
Mało który mechanik zgodziłby się na swap OHV->OHV/Rovera, jeśli już to pewnie za kwotę przewyższającą wartość auta, a co dopiero takie coś gdzie trzeba trochę pomyśleć i pokombinować :)
Tytuł: Odp: Polonez + automatyczna skrzynia
Wiadomość wysłana przez: Rajdowiec w Wrzesień 16, 2013, 19:49:31 pm
Bez przesady ;)
Wiem co to swap, bo dwa auta już swapowałem i nie robiłem tego sam, bo się po prostu na tak zaawansowanej mechanice nie znam. Oba auta jeździły, a ja nadal finansowo żyję ;) Fakt, były to prostsze swapy, bo w obrębie jednego producenta, ale jedno auto miało przy okazji moc +50% ;)
Teraz nie chcę żadnych cudów wianków, więc myślę, że jak ktoś dostanie bude PN'a bez silnika, skrzyni i większości wnętrza to da się to w jakiś ludzkich granicach zrobić. Chodzi mi tylko o "dobór" gratów. Co będzie najprostsze.
A to chyba logiczne, że nie chce miesiącami szukać gratów. Padnie wybór na BMW to od ręki na all do kupienia jest motor + skrzynia. Czego tu szukać? Dlatego chciałbym BMW, bo kupienie fiatowskiego automatu i silnika to faktycznie miesiące poszukiwań.

W każdym razie dziękuję za zainteresowanie, sam widziałem PN'a z is'em pod maską gdzieś tam kiedyś tam, więc skoro IS wszedł to pozostałe silniki z e30 też ;)

A, żeby nie było, wiem, że taki swap nie będzie kosztował 500 czy 1000zł, ale myślę, że w 4 cyfrowej kwocie da się to ogarnąć na miękko starczy jeszcze na trochę gratów.

Jakby ktoś miał jeszcze jakieś propozycje to chętnie wysłucham, pomysł nie jest na dziś, ani na jutro, ale miłość do FSO i miłość do automatów kiedyś zrodzi PN'a z automatem ;)
Tytuł: Odp: Polonez + automatyczna skrzynia
Wiadomość wysłana przez: Macki w Wrzesień 16, 2013, 20:37:32 pm
Tylko pamiętaj, że taki swap to już nie robota plug&paly, setki razy opisana w necie modyfikacja, tylko tworzenie PROTOTYPU. A przygoda z prototypem przy odbiorze od mechanika (po serii poprawek i nieprzewidzianych a koniecznych zmian w planach i koncepcjach już w trakcie montażu) dopiero się zaczyna, a nie konczy :p Musisz go kochać, na dobre i na złe, bo rzadko sie zdarza żeby za pierwszym razem osiągnąć efekt w pełni zadowalający. A poprawek będzie pewnie wiele, może nawet trzeba będzie wszystko rozebrać z powrotem i zacząć od 0, od początku według innej koncepcji?
I jeśli za każdym razem będziesz odwiedzać ze wszystkim mechanika, to z pewnością staniesz się jego "klientem roku", a miłość do projektu w czasie staje sie odwrotnie proporcjonalna do nieustannego upływu $$$, zwłaszcza gdy cel ostateczny nadal jest daleko...
W każdym razie nie zniechęcam :) (jedynie uczulam, i sugeruje jednak czasem pobrudzić rączki a nie wszystko robić za pieniążki :p ) i życzę dużo wytrwałości i żelaznej konsekwencji.
Tytuł: Odp: Polonez + automatyczna skrzynia
Wiadomość wysłana przez: Rajdowiec w Wrzesień 16, 2013, 21:32:46 pm
Bardzo chętnie bym sam zakasał rękawy i pobrudził rączki ;) Nie brzydzi mnie brud i czarne łapy, jam nie pedał  <rotfl2>
Tylko tu się niestety mści, że czego Jaś się nie nauczy, tego Jan nie będzie umiał. Teraz co sobie podłubie to sobie podłubie, troszkę mnie dwa Złombole nauczyły, zarówno w kwestii garażowych przygotowań jak i szukania przyczyny czemu auto 3000km od domu nie chce odpalić ;) na szczęście odpaliło ;) ale z taką wiedzą brać się za swapa to byłoby nierozsądne. Ale od czego ma się znajomych, myślę, że jak dojdzie co do czego to dam radę.

Cóż, wiem, że zamysł ambitny ;) teraz przynajmniej wiem na 100%, że to będzie rzeźba ;)
Tytuł: Odp: Polonez + automatyczna skrzynia
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Wrzesień 16, 2013, 23:55:20 pm
a ja mysle ze ISa jesli tylko fabrycznie występowaly z automatem to niebedziedzie ciezko taki zestaw ozenic z PN.. M20b.. siada bez wiekrych problemow.. to i to musi .... ja tam bym chetnie zmierzzyl sie z wyzwaniem...
Tytuł: Odp: Polonez + automatyczna skrzynia
Wiadomość wysłana przez: Rajdowiec w Wrzesień 17, 2013, 00:10:51 am
Nooooo, jeden pozytywny głos :)
Tytuł: Odp: Polonez + automatyczna skrzynia
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Wrzesień 17, 2013, 09:20:08 am
Był już taki temat: http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=30570.msg671401#msg671401
Silnik to sprawa poboczna, problemem jest wielkość automatu. Wszystkie są dość duże (automat z forda np. jest ogromny) i najzwyczajniej nie wejdą w tunel, do tego są sporo dłuższe. Każda ma na dole sporą misę olejową, która wymusza konieczność montowania do wyżej niż się da.
Czyli najpierw przeróbka konstrukcji auta (podłużnice, tunel konsola w środku, obudowa nagrzewnicy itd) potem silnik który da się wsadzić jakoś- tu bmw jest niezłe, bo automaty ma chyba najmniejsze, a na pewno krótkie. Dla zobrazowania-automat jest takiej średnicy jak dzwon od skrzyni poloneza, tyle, że na całej prawie długości.
Tytuł: Odp: Polonez + automatyczna skrzynia
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Wrzesień 17, 2013, 10:13:01 am
Szanowni koledzy- jak bedziecie mieli chwile czasu to proponuje schowac  :P miarke w kieszen i przejsc sie na najblizszy złom czy szrot ewentualnie połozyc sie pod scorpio wujka czy cioci lub znajomego/znajomej i zobaczyc wymiary skrzyni automatycznej poniewaz  mam nieodparte wrazenie ze niektórzy chyba nie wiedza do konca o czym własciwie mówia. A tunel na skrzynie w nadwoziu Fso nie jest niestety z gumy... Kolejna sprawa to ze automat jest cholernie ciezki podobnie jak i sam silnik forda DOHC 2.3 bo mniejszego 2.0 nie ma sensu wkladac, chyba ze rozmawiamy o 2.9 V6 ale to jest jeszcze ciezsze niz 2.3 i inna para kaloszy. Owszem mozna to próbowac samemu włozyc jak sie ma pojecie i zaplecze, ale nie za 5 tys i nie z automatem jezeli sie jest zielonym jak trawka w kwestii swapów

Dla przykladu decydujac sie na 2.3 16V to na dzien dobry:
-spawanie miski olejowej(obrócenie o 180 stopni  i przeróbka dna) 300zł + uszczelka pod miske ok 150zł(tylko orginał)
- kolektor wydechowy z zeliwa sie nie miesci - potrzebny rurowiec z galaxy -ok 120zł
-kolektor ssacy z tworzywa sztucznego równiez nie wchodzi- sam kolektor z RS 2000 to koszt okolo 50-200zł w zaleznosci czy sam odlew czy z reszta typu listwa paliwa itd, do tego dochodzi przekladka z tworzywa sztucznego pomiedzy głowice i dolna czesc kolektora - w orginale 308zł ,ale  znalazłem zamiennik za troche ponad 100zł oraz ciecie i spawanie kolektora ssacego (mam juz przygotowany ale nie pospawany ale tez pewnie okolo 200-300zł ) i juz mamy ok 1000zł a zrobione dopiero 3 rzeczy ! Pozdrawiam wiec zapalenców którzy mysla ze w 5 tys zmieszcza sie razem z motorem. Licze ze w ok 4 tys za same czesci i ich dorobienie sie zamkne ale ale robie wszystko co sie da samemu i mialem kompletnego dawce za ponad 2 tys choc z niego malo co sie wykorzysta w dalszych pracach. Z tym ze mówie  o swapie gdzie wszystko jest zrobione jak trzeba plus wyglada jak fabryka a nie o klepaniu i wycinaniu komory silnika bo kolektory nie wchodza itd
Tytuł: Odp: Polonez + automatyczna skrzynia
Wiadomość wysłana przez: Brysiek#1957 w Wrzesień 17, 2013, 12:22:11 pm
Tu masz komplet na swapa w dobrej cenie
http://otomoto.pl/opel-omega-C29777240.html
Tytuł: Odp: Polonez + automatyczna skrzynia
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Wrzesień 17, 2013, 12:50:11 pm
Tu masz komplet na swapa w dobrej cenie
http://otomoto.pl/opel-omega-C29777240.html
jeżeli skrzynia jest ta sama co w v6 to powodzenia życzę....
Tytuł: Odp: Polonez + automatyczna skrzynia
Wiadomość wysłana przez: Bartekcom#1982 w Wrzesień 17, 2013, 15:35:11 pm
Tam jest błąd w ogłoszeniu bo silnik to 2.0 16V o mocy 136KM
Tytuł: Odp: Polonez + automatyczna skrzynia
Wiadomość wysłana przez: El-Portero2 w Wrzesień 17, 2013, 18:05:29 pm
Ten zestaw od omegi z automatem jest za duży do budy fso- Poldek jest za wąski. Silnik to pół biedy - wejdzie śmiało ale skrzynia automat ni-ch-ja. Można ciąć tunel i rozszerzać, ale jak chcesz mieć taki sarkofag http://vlep.pl/5y1gjb.jpg i kolanami tłuc o konsole środkową to spoko ;p nagrzewnice trzeba będzie upychać przy nogach pasażera i z 250l przestrzeni robi się 150l :D

jest jedna opcja żeby sensownie przerobić podwozie pod automat ale nie będę się zdradzał z pomysłem bo sam chciałbym taką skrzynię w poldku :jezyk2: ;p
Tytuł: Odp: Polonez + automatyczna skrzynia
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Wrzesień 18, 2013, 00:56:41 am
zeby sensownie bylo  dobrym silnikiem o wide tylko rame....
Tytuł: Odp: Polonez + automatyczna skrzynia
Wiadomość wysłana przez: luka92 w Wrzesień 23, 2013, 18:57:27 pm
a skrzynia z w124? z silnikiem? niewiem jak skrzynia ale az takim kolosem sie nie wydaje do tego pancerna i skrzynia i silnik

upchniecie 2.0d wielkim problemem nie bedzie a i zero zabawy ze sterowaniem elektronika
Tytuł: Odp: Polonez + automatyczna skrzynia
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Wrzesień 24, 2013, 11:14:41 am
Tam skrzynia zf jest, bardzo podobna jak w moim volvo. Sama jej miska olejowa jest szersza jak podłużnice w tunelu...
Tytuł: Odp: Polonez + automatyczna skrzynia
Wiadomość wysłana przez: luka92 w Wrzesień 24, 2013, 12:15:21 pm
fakt ze micha jest spora, ale wydaje mi się to najlepszym i najmniej problemowym rozwiązaniem zapewniającym długie lata eksploatacji jeśli ktoś wie co i jak, co jak co każdy automat jest duży :). Mechanika z okresu w123 i w124 jest debilo, wstrzaso i przebiegoodporna :) zarówno silników jak i skrzyń, oczywiście przy właściwie ustawionym ciśnieniu modulacji i problematycznym zaworze k1 po dużych przebiegach (ktory w aso kosztuje 20zł?).
Tytuł: Odp: Polonez + automatyczna skrzynia
Wiadomość wysłana przez: Vornar0 w Listopad 30, 2013, 00:40:56 am
Pomyśl także nad jakąś rzędówką z volvo z automatem od 740,940 ja mam s90, ale tam jest Rzędowa 3 litrowa 6 więc raczej nie wejdzie do polda. Na pewno takie coś będzie mniej zarżnięte od silników i skrzyń BMW z doświadczenia widzę, że Volvo (przynajmniej to stare) to samochody składane naprawdę starannie. Ewentualnie może jeszcze wejść R5,była montwana w 960tkach. Każdy miał innej wielkości automat więc musisz wyczaić, w moim jest w miarę duży niestety. Przykładowy dawca: http://otomoto.pl/volvo-940-C28535978.html (http://otomoto.pl/volvo-940-C28535978.html) , a tutaj sama skrzynia: http://allegro.pl/skrzynia-biegow-volvo-940-90-2-3-b230fb-automat-i3635874633.html (http://allegro.pl/skrzynia-biegow-volvo-940-90-2-3-b230fb-automat-i3635874633.html)
Tytuł: Odp: Polonez + automatyczna skrzynia
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Listopad 30, 2013, 11:13:37 am
r5 nigdy nie było montowane wzdłużnie... a sama skrzynia jak każdy automat jest gigantyczna...
Tytuł: Odp: Polonez + automatyczna skrzynia
Wiadomość wysłana przez: Vornar0 w Listopad 30, 2013, 13:56:02 pm
sorry pomylka,  silnik 2.5 to rzeczywiscie byla R6
Tytuł: Odp: Polonez + automatyczna skrzynia
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Grudzień 01, 2013, 10:18:03 am
Będę miał dziś volvo na podnośniku, to wezmę metrówkę i zmierzę automat, by wątpliwości nie było :)
Jeśli chodzi o silnik, to pewno by wszedł, chociaż pomimo tego, że ma 4 gary, to mały nie jest.
Tytuł: Odp: Polonez + automatyczna skrzynia
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Grudzień 02, 2013, 17:07:42 pm
Automat zf4hp22 ma około 70cm długości i 29cm szerokości. Szerokość ta jest podobna na odcinku około 55cm od początku dzwonu. Wysokośc trudno było stwierdzić, ale na pewno powyżej 20kilku cm

Skrzynia poloneza ma długości 65, a szerokości i wysokości za dzwonem mniej jak 20cm.
Tytuł: Odp: Polonez + automatyczna skrzynia
Wiadomość wysłana przez: Vornar0 w Grudzień 03, 2013, 14:06:21 pm
Czyli wychodzi na to, ze aż tak źle nie jest, niemniej mała rzeźba i taj by była pewnie konieczna.
Tytuł: Odp: Polonez + automatyczna skrzynia
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Grudzień 03, 2013, 19:04:26 pm
Wiadomo, że się da. Tyle, że bez poszerzenia podłużnic o jakieś 5 cm się nie obędzie. Cały tunel też od nowa. Jest szansa by to wpasować i by w środku mocnych zmian nie robić.
Tytuł: Odp: Polonez + automatyczna skrzynia
Wiadomość wysłana przez: jacek1234567890 w Grudzień 13, 2013, 00:59:27 am
http://moto.trojmiasto.pl/Lewa-noga-odpoczywa-Zrob-sobie-automat-n58142.html# (http://moto.trojmiasto.pl/Lewa-noga-odpoczywa-Zrob-sobie-automat-n58142.html#)
Tytuł: Odp: Polonez + automatyczna skrzynia
Wiadomość wysłana przez: korzen w Styczeń 23, 2014, 18:56:24 pm
Mogę pomierzyć w omedze 2.0 16V bo mam taką w automacie ale małe to to nie jest.

Ktoś wystawiał na allegro ostatnio pn+ z 2.0 16v oraz ze skrzynią z omegi. Wystarczy zmienić skrzynię na automat. Ale ja nie wiem czy to wejdzie. Mechanikiem nie jestem :P
Tytuł: Odp: Polonez + automatyczna skrzynia
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Styczeń 23, 2014, 20:06:51 pm
Wystarczy zmienić skrzynię na automat.
to proszę Cie bardzo zmieniaj jak to takie proste <lol>
Tytuł: Odp: Polonez + automatyczna skrzynia
Wiadomość wysłana przez: Bartekcom#1982 w Styczeń 23, 2014, 23:09:11 pm
Mogę pomierzyć w omedze 2.0 16V bo mam taką w automacie ale małe to to nie jest.

Ktoś wystawiał na allegro ostatnio pn+ z 2.0 16v oraz ze skrzynią z omegi. Wystarczy zmienić skrzynię na automat. Ale ja nie wiem czy to wejdzie. Mechanikiem nie jestem :P

Wiem jest kilka takich polonezów z ręczną ale automat jest od ręcznej dużo większy, do omegi wchodzi a do poloneza może być ciasno.
Tytuł: Odp: Polonez + automatyczna skrzynia
Wiadomość wysłana przez: korzen w Styczeń 25, 2014, 15:47:18 pm
Wystarczy zmienić skrzynię na automat.
to proszę Cie bardzo zmieniaj jak to takie proste <lol>
Przecież mówię że mechanikiem nie jestem :P
Mnie mechanik powiedział że z benzyny na diesla to żaden problem przerobić a silnik 1,8 w c15 i 1,9 w polonezie są takie same, różnią się tylko pojemnością i miską. Miała być tylko potrzebna skrzynia i miska. Tylko potem przeróbek i pierdółek było tyle że można było dwa trucki w dieslu na chodzie kupić :(
Tytuł: Odp: Polonez + automatyczna skrzynia
Wiadomość wysłana przez: LUKI w Styczeń 25, 2014, 18:05:03 pm
Omegowska wejsć powinna bez większej rzeźby tunelu. Manual wydaje się zgrabniejszy ale tutaj tez nie powinno być wiele krzyku ;) Napewno jest dłuższa przez co trzeba bedzie skracać wał ;)
Tytuł: Odp: Polonez + automatyczna skrzynia
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Styczeń 25, 2014, 18:20:37 pm
Omegowska wejsć powinna bez większej rzeźby tunelu.
omegowski automat to wielka urwa, manual przy niej jest maleńki...
Tytuł: Odp: Polonez + automatyczna skrzynia
Wiadomość wysłana przez: korzen w Styczeń 25, 2014, 21:57:51 pm
a może opel miał różne automaty?
W każdym bądź razie wystawiony za 2 koła poldek caro plus miał silnik 2.0 16v, skrzynię i most tylny od omegi b.
Tytuł: Odp: Polonez + automatyczna skrzynia
Wiadomość wysłana przez: utek w Styczeń 25, 2014, 22:58:07 pm
A w jaki sposób zamontowany był most?
Tytuł: Odp: Polonez + automatyczna skrzynia
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Styczeń 25, 2014, 23:41:46 pm
W każdym bądź razie wystawiony za 2 koła poldek caro plus miał silnik 2.0 16v, skrzynię i most tylny od omegi b.
wystawiaona byłą czerwona druciarnia z ekokiblem i skrzynią z omy i mostem pn-a, pozatym, nie wiem gdzie ty widziałeś w omedze most <lol>
a może opel miał różne automaty?
jeżeli r4 miało tego samego manuala co v6 to automaty pewnie też te same ;)
Tytuł: Odp: Polonez + automatyczna skrzynia
Wiadomość wysłana przez: Bartekcom#1982 w Styczeń 26, 2014, 15:36:22 pm
Chyba jedynie 2.5TD miał inny automat - BMW ale możliwe że się myle.
Tytuł: Odp: Polonez + automatyczna skrzynia
Wiadomość wysłana przez: korzen w Styczeń 26, 2014, 16:14:11 pm
W każdym bądź razie wystawiony za 2 koła poldek caro plus miał silnik 2.0 16v, skrzynię i most tylny od omegi b.
wystawiaona byłą czerwona druciarnia z ekokiblem i skrzynią z omy i mostem pn-a, pozatym, nie wiem gdzie ty widziałeś w omedze most <lol>
a może opel miał różne automaty?
jeżeli r4 miało tego samego manuala co v6 to automaty pewnie też te same ;)
No przepraszam mam omke i ma mosta pod dupą :P
Tytuł: Odp: Polonez + automatyczna skrzynia
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Styczeń 26, 2014, 16:35:59 pm
No przepraszam mam omke i ma mosta pod dupą
polecam wizyte u okulisty...
http://allegro.pl/omega-b-zawieszenie-tylne-polos-dyfer-i3897566412.html <- omega
http://allegro.pl/jeep-grand-cheeroke-wj-4-7-most-tylny-tyl-i3895934182.html <- tylny most
widać różnice ?
Tytuł: Odp: Polonez + automatyczna skrzynia
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Styczeń 26, 2014, 16:38:31 pm
polecam wizyte u okulisty...
polecam zajrzeć do literatury...
most napędowy, to nie znaczy tylko sztywny most, panie Α & Ω. <ściana>