FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: LUKI w Wrzesień 27, 2013, 00:34:16 am
-
Panowie przerabiał już ktoś ten temat od czego w miare pasuje? Otóż mój układ chłodzenia (miedziana chłodnica + dwa wiatraki OHV + układ zalany dynagelem + wywalony termostat) przy ostrym pałowaniu na torze poprostu nie wyrabiają i po jednym dobrym okrażeniu zaczyna mi temperatura wychodzic powyżej 100* Wie ktoś jaką chłodnice można wsadzić co bym nie miał z tym problemów? Bo jeszcze kilka takich akcji i uszczelka pod głowicą powie mi papa :/
-
Wiatraki chodza na stale? Z wlozonym termostatem tez tak sie dzieje?
-
Panowie przerabiał już ktoś ten temat od czego w miare pasuje? Otóż mój układ chłodzenia (miedziana chłodnica + dwa wiatraki OHV + układ zalany dynagelem + wywalony termostat) przy ostrym pałowaniu na torze poprostu nie wyrabiają i po jednym dobrym okrażeniu zaczyna mi temperatura wychodzic powyżej 100* Wie ktoś jaką chłodnice można wsadzić co bym nie miał z tym problemów? Bo jeszcze kilka takich akcji i uszczelka pod głowicą powie mi papa :/
Ale w Oplowskich silnikach to całkiem normalna sprawa. Niektóre czujniki do Opli są nawet na około 110 stopni. Popatrz sobie po katalogach :) mam kumpla co ma X20XEV w Astrze i tam normą jest utrzymywanie w mieście temperatury w okolicy 100 stopni :) czesto do niego mowie, ze u mnie w K16 juz dawno by poleciała uszczelka pod glowica, a u niego to normalna temperatura pracy :d
-
Wiatraki mam załączane w kabiny,a termostatem jeszcze szybciej temperatura skacze ;)
Rafał,no ale wyrzucanie wody ze zbiorniczka to chyba nie jest normalne... ;)
-
Ja myślę, że poszukaj porady w tej kwestii na forum Opli, oni bardziej będą wiedzieli co i dlaczego się dzieje :)
-
Ja nie pytam co i dlaczego sie dzieje,a dzieje się właśnie z braku odpowiedniego chłodzenia podczas jazdy bokiem ;) Pytam tylko czy zakładał ktoś wydajniejszą chłodnice do poldka i wie z czego jest najlepiej dopasowac ;)
-
A ja Ci pisze, ze to dla tego silnika nie jest mordercza temperatura. Właśnie sprawdziłem i w Astrze z silnikiem C20NE, czyli prawie to samo co Twoje C20SE są włączniki termiczne pracujące w zakresach:
Opcja 1:
1 bieg - 105-100
2 bieg - 120-115
Opcja 2:
1 bieg - 95-90
2 bieg - 120-115
Opcja 3:
1 bieg - 100-95
2 bieg - 110-105
-
A opowiadając Ci na pytanie: chłodnica w Dieslu ma dużo konkretniejsze rozmiary niż OHVkowska pierdółka. ;)
-
to widocznie wskaźnik temperatury trochę mi oszukuje skoro jego mi gotuje a na wskaźniku mam 110-115* Dynagel ma temperaturę wrzenia przy 130* Ale widać że chłodnica nie daje rady bo jak tylko zjade na wymianę opon,poldek chwile postoi zapalony z właczonymi wiatrakami to temp zaraz spada poniżej 90*
KUBA92 - w końcu konkretna odpowiedź :P A znasz moze wymiary?
-
to widocznie wskaźnik temperatury trochę mi oszukuje skoro jego mi gotuje a na wskaźniku mam 110-115* Dynagel ma temperaturę wrzenia przy 130* Ale widać że chłodnica nie daje rady bo jak tylko zjade na wymianę opon,poldek chwile postoi zapalony z właczonymi wiatrakami to temp zaraz spada poniżej 90*
A może masz korek zepsuty i ciśnienia nie trzyma i dlatego gotuje się ten płyn.
-
A to inna sprawa, to ja wyjaśnię, że jest to bardzo ważna sprawa bo ciecz w różnych ciśnieniach ma różną temperaturę wrzenia, tak więc korek dobrze jest jak masz sprawny. :)
-
Właśnie sprawdziłem "temp. wrzenia - 130* (w warunkach eksploatacyjnych)" Czyli można by się przyczepić do korka na wstępie.
-
Chłodnica z diesla to jest naprawdę wielkie bydle. W borku musiałem trochę podciąć pas żeby ją zmieścić. Do caro wchodzi chyba bez przeróbek. Jak będę na działce w weekend to Ci pomierzę.
-
Mi jak klękła chłodnica miedziana (kwadrat z przejściówki) to założyłem sobie (przy 2.0) chłodnicę od Sierry 2.0.
Po lekkim przemodelowaniu fartuchów (wyciąłem dwa kawałeczki blachy po obu stronach) chłodnica wlazła na miejsce.
W korkach trzyma temperaturę poniżej 100 stopni, zbiorniczek z korkiem mam z PLUSA.
Przy zakupie takiej chłodnicy trzeba zwrócić uwagę na to, aby była to chłodnica do silnika DOHC, ponieważ ta od OHC nie ma gniazda - tam włącznik termiczny jest na wężu od termostatu.
Koszt nowej chłodnicy to +/- 150 zł.
-
Chłodnica z diesla to jest naprawdę wielkie bydle. W borku musiałem trochę podciąć pas żeby ją zmieścić.
Ja tam nic nie podcinałem..
-
A tą blachę chociażby?:
http://i41.tinypic.com/1195wxy.jpg
Poza tym widzę, że chłodnicę masz dalej odsadzoną od pasa przedniego niż u mnie. Mi zależało na jak największej odległości silnika od chłodnicy.
-
Ta blacha nie przeszkadza w tym żeby chłodnica się zmieściła :)
A odsadzenie jest fabryczne, choć na pierwszym zdjęciu jest jeszcze nie przykręcona
-
Oooo to juz wiem z czego bede szukał :) Dzięki Panowie
-
Ja u siebie będę montował chłodnice od Kappy 2.0 16vt, dobrze siada i się nie gotuje. :] Sprawdzone w borku 2.0 16vt. <lol>
-
Kappy 2.0 16vt,
Dobra wiadomość. trzeba by jeszcze pogrzebać w katalogach, to może by się coś tańszego znalazło. Bo skoro udało się mi wyszukać dobrą dużą chłodnicę do 125p (i tanią), to i do polda coś będzie.
Chłodnica z diesla, oprócz tego, że jest duża i ciężka to stary kapeć, który zazwyczaj ma wyrdzewiałe blaszki i jest zabita syfem. Mieści w sobie więcej wody, dlatego auto nie gotuje się szybko, ale grzeje się podobnie jak na zwykłej. Jak by mieć taką nową, to ok, ale cena jest zaporowa.
-
a może dopasować chłodnice oleju do PN? zamiast szukać chłodnicy pokroju stara
-
ja mam u siebie chlodnice od diesla.. przerobilem ją nieco pod stary uklad tzn zamocowalem na niej korek i podpiolem pod stary zbiorniczk. efekt? w trasie samochod nawet w letnie upaly niosiągnol 50st;) w korkach dwa wiatraki robia ze w kilka minut z 90 jest 60.
a może dopasować chłodnice oleju do PN
mam tez chlodnice oleju. a nawet dwie. jedną od opla wpietą pod filtr oleju ze caly obieg wylazi poza silnik idzie pod zdezak i wraca dopiero a druga od subaru sti na przewodzie olejowym do turbiny(wyprowadzona przed chlodnice wody).
-
Chłodnice oleju bede montował z Kadetta GSi.
Co do wodnej to może coś takiego? Wyjścia wodne prawie idealnie tak jak w poldku,tylko nie wiem jak z szerokością:
http://allegro.pl/ford-transit-2-5d-2-5-d-chlodnica-wody-i3566839617.html
-
Co do wodnej to może coś takiego? Wyjścia wodne prawie idealnie tak jak w poldku,tylko nie wiem jak z szerokością:http://allegro.pl/ford-transit-2-5d-2-5-d-chlodnica-wody-i3566839617.html
Wymiary radiatora: 600-335-42
-
Ktoś się orientuje od czego to może być chłodnica?:
https://www.facebook.com/FSOsport/photos/pcb.785296218305263/785291134972438/?type=3&theater
-
dorabiana.