FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: kawka90 w Październik 16, 2013, 14:28:56 pm

Tytuł: Praca inżynierska na temat swap'u poloneza
Wiadomość wysłana przez: kawka90 w Październik 16, 2013, 14:28:56 pm
Witam
Jestem nowy na forum, ale mam nadzieje że zawitam tu na dłużej.
Rozpoczynam właśnie pisanie pracy inżynierskiej, której tematem jest poprawa osiągów samochodu FSO Polonez (tzw. "borewicz")
Ma to polegać między innymi na wymianie silnika i elementów układu napędowego. Podjąłem ten temat ze względu na zamiłowanie do rodzimej motoryzacji a także ze względu na to, że po obronie mam zamiar przejśc do realizacji tego projektu. Po przejrzeniu forum mam jeszcze więcej wątpliwości.
W związku z tym mam pytanie czy ktoś mógłby mi zaproponować 3 sliniki po jednym z rodziny forda, fiata, i rovera które można wstawić do borewicza bez większych kombinacji? Chodzi o to, że każdą nową część muszę zaprojektowac i narysowac w cadzie albo inventorze więc zależy mi na tym aby korzystać z jak największej ilości gotowych części. Proszę o pomoc. W miarę postępów w pisaniu pracy będe się dzielił z wami moimi postępami a na koniec mogę także wrzucić na forum pracę w wersji elektronicznej.
Tytuł: Odp: Praca inżynierska na temat swap'u poloneza
Wiadomość wysłana przez: Tomasz#1969 w Październik 16, 2013, 14:51:01 pm
musisz konkretnie poszperać na forum, bo akurat te 3 motory wychodziły z fabryki w budzie Poloneza seryjnie, także ciężko tu mówić o jakimś swapie.

Tu o Fiacie 2.0 DOHC http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=14076.0
Tu o Fordzie 2.0 OHC http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=23276.0
Tu o Roverze 1.4 K16 , kurczę nie mogę znaleźć ale to akurat łatwy swap : )

Każdy z tych 3 swapów polega na zakupie dawcy i przełożenia z niego do swojego auta wszystkich części którymi się różnią.

Oczywiście, były próby udane lub mniej wsadzenia innych motorów, niektóre z powiązaniami rodzinnymi z tym co wymieniłeś, ale też zupełnie inne pomysły.
Tytuł: Odp: Praca inżynierska na temat swap'u poloneza
Wiadomość wysłana przez: kawka90 w Październik 16, 2013, 17:12:46 pm
A czy istnieją silniki równie łatwe w przełożeniu, które nie były montowane do polonezów, że tak to nazwę "seryjnie"? Np bazujące na większości podzespołów z wyżej wymienionych, ale jednak takie w których trzeba przeprojektować kilka elementów? Wiem, że tego typu tematy był już wielokrotnie poruszane na forum  ale niestety nie jestem na tyle w temacie, żeby ocenić złożoność danego przedsięwzięcia.
Tytuł: Odp: Praca inżynierska na temat swap'u poloneza
Wiadomość wysłana przez: Multec w Październik 16, 2013, 17:35:59 pm
1.6 Rover (111KM) 1.8 Rover (117KM lub 135KM w wersji z ostrzejszymi wałkami) albo 1.8 VVC (zmienne fazy rozrządu, 145KM - niewiele rzeźby o ile jest kompletny lub 160KM gdzie rzeźby elektrycznej jest sporo). :]
Tytuł: Odp: Praca inżynierska na temat swap'u poloneza
Wiadomość wysłana przez: w0mbat w Październik 16, 2013, 17:42:16 pm
był jeszcze silnik diesel-a z citroena montowany seryjnie. W polonezach caro o mniejszym nakładzie i w truck-ach już wielkoseryjnie.
tu masz linki z innego forum
1.4 rover http://www.fsopomorze.pl/viewtopic.php?t=17
2,0 fiat http://www.fsopomorze.pl/viewtopic.php?t=18

innych silników w polonezach nie było. No chyba że ktoś robił we własnym zakresie swap na inny silnik. Jak dobrze poszukasz w internecie to znajdziesz tematy o swapie na 2.0 z bmw, V8 z mercedesa, 1.6 z volkswagena i pewnie jeszcze kilka innych :P
Tytuł: Odp: Praca inżynierska na temat swap'u poloneza
Wiadomość wysłana przez: Tomasz#1969 w Październik 16, 2013, 17:45:14 pm
A czy istnieją silniki równie łatwe w przełożeniu, które nie były montowane do polonezów, że tak to nazwę "seryjnie"?

No nie, bo łatwość wpasowania swapa polega właśnie na użyciu części produkcji wielkoseryjnej.

Chyba, że chodzi o swap z rovera 1.4 na rovera 1.8 zostawiając wszystko oprócz wtrysków ;]

Są różne pomysły, np jest tu opisany Polonez z silnikiem V6 Forda.
Są jednostki Opla np C20xe.

W miejsce seryjnego OHV pasuje po drobnych przeróbkach silnik Łady.

Jest Polonez VR6 - grubsza rzeźba. Powstaje Polonez z silnikiem od Hondy S2000. Są auta z motorami z BMW, tak 4cyl jak i 6cyl.
Silnik fiata z DOHC 4 i 5 cyl.

Ale jeśli to jest temat o przeróbkach Poloneza z początku produkcji to powinieneś się skupić na rozwiązaniach stosowanych w tamtych czasach..
To dwa odrębne tematy, chcesz opisywać to co robili nasi ojcowie i inżynierowie z czasów PRL, czy jakieś wielkobudżetowe projekty jakie realizuje się w dzisiejszych czasach.

Trzeba przewertować miliard stron forów w poszukiwaniu tych info : )
Tytuł: Odp: Praca inżynierska na temat swap'u poloneza
Wiadomość wysłana przez: kawka90 w Październik 16, 2013, 18:20:25 pm
Plan jest taki żeby nie był to silnik skomplikowany jeżeli chodzi o elektronike. Jak najwięcej prostej mechaniki. Studiuje mechanike i budowe maszyn więc nie chciałbym pod czas pisania pracy bawić sie w elektronika. Poza tym w moim odczuciu to nie pasuje do starszych polonezów, że tak to nazwe ma być w duchu epoki. Dzięki za dotychczasowe podpowiedzi narazie muszę skonsultować kilka pomysłów z promotorem bo praca musi być także innowacyjna więc musze się zapytać czy to nie będzie poprostu odgrzewanie kotletów.
Tytuł: Odp: Praca inżynierska na temat swap'u poloneza
Wiadomość wysłana przez: banned w Październik 16, 2013, 18:24:30 pm
Chyba, że chodzi o swap z rovera 1.4 na rovera 1.8 zostawiając wszystko oprócz wtrysków

I pompy paliwa...

Dzięki za dotychczasowe podpowiedzi narazie muszę skonsultować kilka pomysłów z promotorem bo praca musi być także innowacyjna więc musze się zapytać czy to nie będzie poprostu odgrzewanie kotletów.

Z naszej perspektywy nie ma w tym nic innowacyjnego, a silnik 2.0 z Fiata 132 jest pomysłem innowacyjnym jak rok 1978...

Skądinąd chciałbym mieć jakiś dokument stwierdzający że z FSO wychodziły Polonezy 1.6/1.8 16v, bo wiem że były ale przydałby mi się jakiś dokument.
Tytuł: Odp: Praca inżynierska na temat swap'u poloneza
Wiadomość wysłana przez: sikorak w Październik 16, 2013, 18:34:49 pm
Nie wiem czy jeszcze możesz zmienić temat ale ja będąc na Twoim miejscu wybrałbym temat: Budowa i specyfikacja, któregoś z rajdowych polonezów. Na bazie silnika fiata 2.0 DOHC.
Myślę, że jak taka praca by powstała to ja z chęcią bym poczytał co dokładnie o jakiej charakterystyce było zmienione w silniku i nie tylko. Nigdzie do precyzyjnych materiałów nie dotarłem ale myślę, że można dotrzeć do ludzi i to opisać. Z drugiej strony spotkałem się z pewną niechęcią dzielenia się wiedzą ale pewnie wynika to z tego, że wiedza ma swoją cenę :)
Tytuł: Odp: Praca inżynierska na temat swap'u poloneza
Wiadomość wysłana przez: sikorak w Październik 16, 2013, 18:39:32 pm
Dzięki za dotychczasowe podpowiedzi narazie muszę skonsultować kilka pomysłów z promotorem bo praca musi być także innowacyjna więc musze się zapytać czy to nie będzie poprostu odgrzewanie kotletów.

No to nic tylko wkładać małolitrażowy silnik i dołożyć turbo np. 1.1 - 1.4, byłoby w trendzie jaki obecnie panuje w motoryzacji. To byłoby innowacyjne?
Kolega KGB chyba coś kiedyś wspominał ale pewnie zaraz wyjaśni dokładnie.
Tytuł: Odp: Praca inżynierska na temat swap'u poloneza
Wiadomość wysłana przez: luka92 w Październik 16, 2013, 20:01:54 pm
Nie zapominajcie koledzy o dieslach, kolega Speed montował 2.1TD Xud11 :) swap ciekawy, przeróbek kilka jest lecz pamiętaj ze im więcej pracy włożysz w inżynierkę tym bardziej się to może zwrócić jeśli zamierzasz robić jakiś projekt był też przez jakiś czas montowany 2.0TD z rodziny VM do poloneza fabrycznie, z tymże teraz ze świecą go szukać :)
Tytuł: Odp: Praca inżynierska na temat swap'u poloneza
Wiadomość wysłana przez: matucha w Październik 16, 2013, 22:17:36 pm
Jest jeszcze 1,9 TD Snikers'a bodajże.
Tytuł: Odp: Praca inżynierska na temat swap'u poloneza
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Październik 16, 2013, 22:34:39 pm
Zobacz ten temat to moze cos wydumasz :
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=17238.0

Jak KONIECZNIE chcesz robic gruby swap i ma to byc na prace magisterska to proponuje V6 2.4/2.9 ford scorpio - silnik ze skrzynia kupisz za niewielkie pieniadze( a najlepiej całe scorpio), usiadze bez ruszania miski olejowej tyle ze trzeba zrobic wlot na masce bo brakuje kilka centymetrów lub przerabianie misy i wtedy z zewnatrz nic nie widac a maska sie zamyka, skrzynia MT75 bez problemu wchodzi w  tunel po przerobieniu wybieraka(skróceniu), elektryka łatwa do ogarniecia pod warunkiem ze komputer EEC-IV. Mozna tez załozyc gaznik i aparat zapłonowy od starszej wersji tego silnika tj 2.8 V6 ale w polonezie to nie wiem czy sie maska zamknie bo gaznik jest wysoki  Sa takze gotowe egzemplarze tj polonez  2.9 pana z Mławy na którym mozesz sie oprzec oraz równiez zółty 125p z motorem 2.4 V6(to samo co 2.9 tylko 20 Km słabszy) oraz polonez kolegi z forum 2.8 na wtrysku K-jet. Silnik tak samo dobrze jezdzi jak i wyglada, jest tani i ogolnie dostepny, podobnie jak 4.0 V6 ale tutaj juz zabawy bedzie troche a nawet sporo wiecej... a auto bardzo niebezpieczne w prowadzeniu
Tytuł: Odp: Praca inżynierska na temat swap'u poloneza
Wiadomość wysłana przez: ujban88 w Październik 19, 2013, 21:48:01 pm
Jak chcesz info o swapie 2.4 V6 ze scorpio to wal śmiało, nawet jakieś świeze fotki się zrobi bo silnik będe wyciagał na zime
Tytuł: Odp: Praca inżynierska na temat swap'u poloneza
Wiadomość wysłana przez: Thomson#1976 w Październik 19, 2013, 22:55:45 pm
Jak o fordzie, to może jakiś Zetec? Nie widziałem go jeszcze w Polonezie, ale gabarytami chyba byłby odpowiedni.  <mysli>
Tytuł: Odp: Praca inżynierska na temat swap'u poloneza
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Październik 19, 2013, 23:02:28 pm
Jak o fordzie, to może jakiś Zetec?
gdzieś sie przewijał fiat z takim silnikiem, pomysł bdb...
Tytuł: Odp: Praca inżynierska na temat swap'u poloneza
Wiadomość wysłana przez: święty w Październik 20, 2013, 11:14:13 am
tutaj były fotki, choć nic więcej - http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=27215.0 (http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=27215.0)

(http://images36.fotosik.pl/95/8fac487134973661.jpg)

(http://images43.fotosik.pl/114/9a39a45ce5560cc7.jpg)

tutaj masz opis mojego swapu polegającego na zastosowaniu nowszego bloku przednionapędowego silnika fiata oraz głowicy 16v:

(http://www.kswiecicki.prospect.pl/16v/umyty1.jpg)

http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=20548.0 (http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=20548.0)

generalnie dzięki takiej modyfikacji masz otwartą drogę do silników 1.6,1.8,2.0 występujących w wersji 8v , bądź 1.8 , 2.0 16v oraz turbo :) Niestety kilka części trzeba dorobić (np smok pompy oleju, czy przerobić miskę, kolektor ssący, wydechowy) ale podaję to jako możliwość wykorzystania nowszej rodziny silników fiata/lancii - bazujących w dalszym ciągu na zmodyfikowanym bloku z fiata 132.
Tytuł: Odp: Praca inżynierska na temat swap'u poloneza
Wiadomość wysłana przez: El-Portero2 w Październik 20, 2013, 13:33:02 pm
są tanie naboje forda granada kompletne 2.3 V6 + skrzynia za ok. 600-800zł na gaźniku to ma 114KM - elektryka jest w tym prosta no i klimat bo silniki są z lat 77-85. Silnik się mieści spokojnie. wysokość gaźnikowca nie różni się wiele od wysokości silnika w wersji z k-jetem. Nie trzeba nic wycinać w masce, wystarczy przy projektowaniu mocowań poduszek silnika obniżyć wysokość łap. W swoim mam rozrusznik od nowszego scorpio 1cm od belki i jest jeszcze sporo miejsca do od airbox'a do klapy. Skrzynie lepiej dać mt75 do v6 ze scorpio 2.9 -raz to mocniejsza i wytrzymała, -dwa to możliwość skrócenia można też odwrócić wybierak o 180' i wajcha zmiany biegów wychodzi w fabrycznym otworze nadwozia fso -trzy to 5 biegów z dobrym przełożeniem. W silniku lepiej przerobić kolektory wydechowe ale na upartego można by było tym seryjnym żeliwnym miejsce zrobić.

jak byś się zdecydował na swap "Cologne" V6 forda i potrzebował jakieś info to pisz.
Tytuł: Odp: Praca inżynierska na temat swap'u poloneza
Wiadomość wysłana przez: KGB w Listopad 06, 2013, 21:48:12 pm
No to nic tylko wkładać małolitrażowy silnik i dołożyć turbo np. 1.1 - 1.4, byłoby w trendzie jaki obecnie panuje w motoryzacji. To byłoby innowacyjne?
Kolega KGB chyba coś kiedyś wspominał ale pewnie zaraz wyjaśni dokładnie.
1.0 turbo bez turbo - to bylby wypas :d
praca inż. tak mocno teoretyczna i na temat tak malo inżynierski i mocno warsztatowy nie wnosi nic ciekawego,
wkladanie silnika bardziej egzotycznego to wiecej roboty i wiecej ciekawych rozwiazan,
ciekaw jestem jedynie tego ,jak masz zamiar narysowac element nie wiedzac jak on w rzeczywistosci bedzie wygladal,
pomys o ty ,bo okazac sie moze ,ze rysowania bedzie wiecej niz sie wydaje np. stworzenie calej komory silnika w inventorze  to juz masakra ,a tylko tak bedziesz mogl zaprojektowac dodatkowe elementy,

nie myslales o wzmocnieniu seryjnego silnika 1.6 ? roboty sporo ,ale jezeli twoja praca inż. i tak jest teoretyczna to mozna duzo gdybac nad silnikiem i jezeli nie doczeka to sie realizacji w praktyce to wyniki nie sa wazne,
bedzie to maks meritum i miniumum sensu,
jezeli twoja specjalnoscia nie sa silniki ,to mozna sie skupic na zawieszeniu
Tytuł: Odp: Praca inżynierska na temat swap'u poloneza
Wiadomość wysłana przez: kawka90 w Listopad 28, 2013, 14:33:56 pm
Dobra są już pewne ustalenia co do wyboru silnika. W pracy zostaną porównane ze soba silniki 1.8 z bmw serii 3, 1.8 z rovera (136 km) i właśnie brakuje mi 3 silnika. Fajnie by było gdyby to był jakiś diesel dla odmiany. Dlatego zwracam się (znowu  ;p) z prośbą o wskazówki dotyczące silnika bmw (może już ktoś robił taki swap) oraz w kwestii propozycji co do 3 silnika(najlepiej jakiegoś diesla, może jakiś z vw?). Wszystkie 3 silniki zostaną ze sobą porównane, a także zostaną porównane do silników 2.0 fiata i 2.0 forda które były montowane w poldkach. Dokładne obliczenia charakterystyki i rysunki złożeniowe i wykonawcze zostaną sporządzone do silnika 1.8 k16 z rovera gdyż taki silnik ma być docelowo montowany w poldku. Wiem, że 1.8 k16 to żadna nowość ale to jest praca inż i najwazniejsze jest tak naprawde to żeby ją napisać i obronić więc nie może to być zbyt skomplikowane.
Tytuł: Odp: Praca inżynierska na temat swap'u poloneza
Wiadomość wysłana przez: Ukash w Listopad 28, 2013, 14:38:58 pm
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=30108.0 tu masz fajnego diesel'a :)
Tytuł: Odp: Praca inżynierska na temat swap'u poloneza
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Listopad 29, 2013, 08:18:49 am
Dokładne obliczenia charakterystyki i rysunki złożeniowe i wykonawcze zostaną sporządzone do silnika 1.8 k16 z rovera gdyż taki silnik ma być docelowo montowany w poldku.
Chcesz coś uczciwego i praktycznego zaprojektować to zaprojektuj dzwon do skrzyni N9 forda pod silnik 1,8 z jego seryjnym kołem zamachowym. Jak jeszcze uda ci się to wykonać w praktyce to kto wie czy nie będziesz miał okazji tego sprzedać bo takie zestawienie napędu będzie mogło być zastosowane nie tylko w Polonezie ale i w innych autach RWD czy KitKar... Ja mam coś takiego u siebie ale niestety pod zamach 1,4 i sprzęgło 200mm a nie 215 jak ma seria 1,8. O wkładaniu skrzyni N9 do rovera poczytasz w artykułach...
Tytuł: Odp: Praca inżynierska na temat swap'u poloneza
Wiadomość wysłana przez: luka92 w Listopad 30, 2013, 20:09:15 pm
Co do diesla sprawdź sobie temat kolegi Speed :) on majstrował nad projektem na którym i ja miałem ze swoim majstrować lecz swojego sprzedałem a on dał radę :). Chodzi dokładniej o XUD11 :) 2.1 TD koncernu PSA :) bardzo dobre silniki. Do VW jak dla mnie jest to za bardzo popularna marka i ich sławetne TDI nad którym myślały niemieckie głowy przez długie długie godziny a nawet lata co widać na przestrzeni czasu :P, ale jak dla mnie jak sama nazwa marki wskazuje jest to po prostu kolejny prosty "samochód dla ludu" :P. Pozatym mimo wszystko do 2.1 masz już jakieś ułatwienie w postaci takiej iż do poloneza montowano bliźniaczy silnik o pojemności 1.9 XUD9 bez turbiny
Tytuł: Odp: Praca inżynierska na temat swap'u poloneza
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Grudzień 07, 2013, 02:29:35 am
z prośbą o wskazówki dotyczące silnika bmw (może już ktoś robił taki swap)
Ja robiłem. :D Jest gotowy odpalajacy i jezdzacy model z 1.8 IS z bmw tyle ze czeka na skonczenie(lakier)
1.8 rovera równiez wkladalem. Co do zestawienia silników proponuje np
1) 1.8 rovera - najtaniej
2) 2.9 V6 ford - nie najtaniej ale 6 garów +bulgot
3) 2.1 TD z cytryny - rozwiniecie 1.9D w prostej lini i oszczednosc na paliwie
4) mega hardcore czyli np 3.5 L v6 z infiniti :] lub 4.0 V6 z explorera

Tytuł: Odp: Praca inżynierska na temat swap'u poloneza
Wiadomość wysłana przez: kawka90 w Grudzień 07, 2013, 10:57:46 am
Już wybrałem: 1.8 (M40 b18) z bmki; 1.8 z rovera (100 kW) i 2.1 TD z citroena xm (XUD11 ATE). Ma ktoś może charakterystyki tzn wykresy mocy i momentu w.w silników a także zwykłego poldka 1.5 AA?
Tytuł: Odp: Praca inżynierska na temat swap'u poloneza
Wiadomość wysłana przez: banned w Grudzień 07, 2013, 18:09:17 pm
Morawski podaje jedynie wartości:
 moment
AB 114/3400, CB 132/3800, AE, 115/2800, CE 125/3200, AF 115/2800, CF 125/3200,

moc wg DIN w kW
AB 60,5/5200, CB 64/5200, AE 56/2800, CE 59/5200, AF 57/5400, CF 60/5200
Tytuł: Odp: Praca inżynierska na temat swap'u poloneza
Wiadomość wysłana przez: kawka90 w Grudzień 12, 2013, 11:31:21 am
Wiem że można te dane znaleźć w odpowiednich tematach (są one porozrzucane po całym forum) ale czy osoby które robiły takie swapy lub po prostu mają takie dane mogły by w tym poście napisać z jakimi zmianami (np pod maską lub w układzie napędowym) wiążą się swapy do realizacji które wymieniłem w poprzednim poście? (1.8 Rover, 1.8 bmw, 2.1 TD PSA)? I czy w przypadku swapa nie bylo by warto wymienić dodatkowo innych części (wał, most, hamulce) w związku z podniesieniem mocy i momentu? A jeżeli jak to na jakie?

Właśnie kończe porównanie tych 3 silników (wykresy, obliczenia) więc moge wrzucić te dane w excelu gdyby ktoś chciał.
Tytuł: Odp: Praca inżynierska na temat swap'u poloneza
Wiadomość wysłana przez: MarCaro#1977 w Grudzień 12, 2013, 11:55:54 am
Wrzuć, chętnie obejrzymy wyniki ;)

Jeśli chodzi o rovera to jest od pyty takich aut tu na forum w różnych konfiguracjach.
Ale BMW i ten PSA to są pojedyncze egzemplarze i jeśli ich właściciele się nie pofatygują z napisaniem dla Ciebie artykułu to raczej nikt Ci nie pomoże :P

O hamulcach i zawieszeniu jest też dużo już napisane na forum, poszukaj znajdziesz coś dla siebie :)
Tytuł: Odp: Praca inżynierska na temat swap'u poloneza
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Grudzień 12, 2013, 17:13:15 pm
kawka90
na poczatek poczytaj tutaj jezeli chodzi o bmw,
http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=259317
ale uprzedzam ze w FSO czeka cie troche wiecej pracy głownie ze wzgledu na bardzo ciasna komore silnika, jutro postaram sie skleic jakis opis co i jak trzeba przerobic oraz jakie czesci sa potrzebne zebys miał w głowie jakis obraz  co i jak, napisze tez na co zwrócic uwage bo teraz po kilku latach od wlozenia czesc rzeczy wykonałbym troche  inaczej

Co do rovera to tematów jest na forum multum łacznie z opisami i zdjeciami- co i jak zrobic zalezy skad pochodzi silnik oraz jakie czesci z osprzetu pozostawiasz od 1.4 a jakie przekladasz z dawcy(komp, przepustnica, kolektor wydechowy) W prostej wersji to majac auto z silnikiem 1.4 odkrecasz wszystko od silnika(lapy od motoru moga wymagac drobnej korekty w zaleznosci od rocznika), przykrecasz do 1.8, wbijasz łozysko w wał korbowy oraz wymieniasz wtryskiwacze na wieksze i juz masz 1.8 na osprzecie od 1.4  Zakres prac w tym przypadku jest porównywalny z wymiana silnika seryjnego silnika Fso 1500 na 1600

2.1 nie wiem
Tytuł: Odp: Praca inżynierska na temat swap'u poloneza
Wiadomość wysłana przez: El-Portero2 w Grudzień 12, 2013, 17:31:34 pm
Jak dla mnie to na pracę inżynierską temat jest zbyt rozbudowany - ja bym skupił się na jednym konkretnym swapie i porównał go do serii bo przy 3 to zarypiesz się na amen i możliwe, że polegniesz gdzieś w połowie- Takie rozbudowane porównania to bardziej przeznaczyłbym na wieloletnie badania i zbieranie dorobku naukowego na doktorat a inżynierka to wystarczyłby jeden porządny swap opisany od a do z. Nawet przy jednym pracy będzie od groma a co dopiero przy 3 więc radziłbym abyś przemyślał temat jeszcze raz.  :-)
Tytuł: Odp: Praca inżynierska na temat swap'u poloneza
Wiadomość wysłana przez: kawka90 w Styczeń 05, 2014, 19:58:46 pm
Mam wielka prośbę. A mianowicie potrzebuje kilku zdjęć poprzeczki zawieszenia silnika od poldorovera 1.4. Tzn jak to wygląda od spodu pod silnikiem.
Tytuł: Odp: Praca inżynierska na temat swap'u poloneza
Wiadomość wysłana przez: kawka90 w Styczeń 08, 2014, 20:39:51 pm
Ponawiam prośbę. Mógłby jakiś szczęśliwy posiadacz poldka z silnikiem rovera zrobić kilka fotek silnika od spodu i umieścić tu na forum lub wysłać mi na maila (kawka900@gmail.com)? Jest mi to bardzo potrzebne na wczoraj.
Tytuł: Odp: Praca inżynierska na temat swap'u poloneza
Wiadomość wysłana przez: kawka90 w Styczeń 10, 2014, 18:15:24 pm
Zna ktoś może dokładne wymiary łap do silnika rovera? Są mi ona bardzo potrzebne do wykonania rysunków mocowania silnika. Bez tego bede musiał coś ściemniać.  A praca jest juz na wykończeniu. Jak wszystko dobrze pojdzie to do 20.01 złoże do dziekanatu i wrzuce takze tutaj efekt swoich prac.
Tytuł: Odp: Praca inżynierska na temat swap'u poloneza
Wiadomość wysłana przez: Ukash w Styczeń 10, 2014, 20:00:46 pm
https://imagizer.imageshack.us/v2/778x484q90/28/2w5p.jpg

Takie coś znalazłem, może Ci pomoże chodź trochę :)
Tytuł: Odp: Praca inżynierska na temat swap'u poloneza
Wiadomość wysłana przez: kawka90 w Styczeń 10, 2014, 21:27:34 pm
To jest poprzeczka zawieszenia przedniego, a mi są potrzebne wymiary łap silnika
Tytuł: Odp: Praca inżynierska na temat swap'u poloneza
Wiadomość wysłana przez: kawka90 w Styczeń 26, 2014, 09:39:25 am
Link do pracy. brona 6 lutego :D

http://www.speedyshare.com/XdyhT/Praca.pdf
Tytuł: Odp: Praca inżynierska na temat swap'u poloneza
Wiadomość wysłana przez: Tomasz#1969 w Styczeń 26, 2014, 12:34:12 pm
Skrzywdziłeś trochę BMW tym mostem :P

No i te zmiany jakie zaproponowałeś to praktycznie to co fabryka wprowadziła, ale wcale Ci się nie dziwię bo po co się niepotrzebnie męczyć ;]