FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: Żbiku w Październik 17, 2013, 19:58:35 pm
-
Witam jak te podkładki wyglądają najlepiej foto ?
Gdzie można kupić?
Grubości ich?
ewentualnie z czego je dorobić?
Chodzi mi o górny wahacz tam gdzie się reguluje kąt pochylenia koła w Poldku Caro :]
-
z blachy 0,5mm albo podobnej. Oryginały maja kształt litery U
-
Kąta, nie konta!
Oryginalne podkładki pod górny wahacz są z blachy 0.5 i 1mm, mają kształt prostokąta o wymiary około 30x15mm z otworem około fi12 w środku dla regulacji kąta pochylenia koła.
Do regulacji kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy są podkładki o kształcie koła o średnicy około 40mm z otworem około fi 12 w środku.
Dla łatwiejszego montażu podkładek nacina się je by uzyskać kształt "U", ponieważ można je wtedy podłożyć bez odkręcania wahacza.
-
ze zwykłej blachy to nie za słaby materiał?
-
ze zwykłej blachy to nie za słaby materiał?
To i tak jest mocno skręcone wiec co ma się niby z tym dziać? :)
-
A kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy nie reguluje sie na drążku reakcyjnym przytwierdzonym do pasa przedniego? poprzez rozkontowywanie nakretek i ich przesuwaniu?
-
A kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy nie reguluje sie na drążku reakcyjnym przytwierdzonym do pasa przedniego? poprzez rozkontowywanie nakretek i ich przesuwaniu?
Wyprzedznie zwrotnicy tak jak mówisz, a tu chodzi o kąt pochylenia.
Edit Kapsel a to przepraszam bardzo nie załapałem.
-
A kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy nie reguluje sie na drążku reakcyjnym przytwierdzonym do pasa przedniego? poprzez rozkontowywanie nakretek i ich przesuwaniu?
Ale tylko w niewielkim zakresie. Większe napięcie może masakrować tuleje.
-
Wyprzedznie zwrotnicy tak jak mówisz, a tu chodzi o kąt pochylenia.
Tylko, że odniosłem sie do drugiej części wypowiedzi kolegi Grzesiek.
-
Zapytam jeszcze czy podkładki są pod dwoma śrubami bo wahacz górny jest zamocowany na takiej miseczce ,a potem ta miska na dwie śruby czy te same wartość są podłożone pod obydwie śruby?
-
Wg rysunku w Trzeciaku podkładka jest tylko pod górną śrubą wspornika wahacza. Gdybyś dał podkładki pod obydwie śruby to byś nie zmienił kąta pochylenia koła - ja to tak rozumiem.
-
Oczywiście, że zmieni. Podkładki dawane są pod dwie śruby. łatwiej jest dać/wyjąć podkładkę z dolnej śruby miseczki, bez demontażu czegokolwiek odkręcić dwie nakrętki miseczki i po nagięciu łomem od dołu (przydatny kanał) można wyjąć/włożyć. górną w sumie też, ale ciężej.
a podkładki obojętnie jakie, można też dać zwykłe, powiększane, tyle, że grubawe są.
-
dobra dzięki za odpowiedzi znajde chwile czasu to działam abym żeby śruby chciały się odkręcić <spoko>
-
Człowieku, jedz do jakiegoś warsztatu i tam zrobią to porządnie. Ja zapłąciłem za robociznę 150zł, ale ustawiono wszystkie kąty i wymieniono co trzeba, no chyba , że sam masz taki sprzęt i więdzę to zwracam honor.
-
Wcześniej przed odkręceniem starych śrub trza natrzeć to tu ,to tam borsuczym sadłem i pojechać do Jadźki pod Kielce coby na swoje sposoby dała rade i pomogła.A podkładki owe to najlepsze z pancerza Radzieckiego okrętu podwodnego ,czyli z tytanium wraz z podkładką antyradarową z condoma-100% gwarancji.Pozdrawiam, a tak najlepiej to jechać na stację diagnostyczną ,jakąś starą porządną tam gość który wie o co chodzi przeważnie ma takie podkładki i wie jak to się ustawia w 15 -naście minut ,więc po co taki temat z cyklu ,w jakiej kolejności dokręcać śruby koła w FSO <blee> A tak dwa dni wcześniej to nie dawać za msze karaluchom co by te śruby się nie urwały przy odkręcaniu ,tylko WD 40 z bryzgać oczyścić szczotko druciano do żywego .próbować w lewą stronę odkęcać powoli w lewo i troczę w prawo itd drugi raz zbryzgać czymś podobnym odczekać,ropa na pędzel ,palnik itd .Jak się urwą to dospawać nowe szpilki, ale to ostatecznie.
-
Ja chce spróbować samemu ustawić bo widzę że koła są pochylone i opony zdziera , mniej więcej koła postawię w pion pod poziomnice jeżeli będzie tragedia żadnych efektów aby gorzej dopiero pojadę do fachowca. 150zł na drodze nie leży i ja jestem z takich ludzi co się nie boją rozebrać auta. Inni tylko po warsztatach i naciągaczach jeżdżą , bo mają dwie lewe ręce i pustkę w głowie.
-
W mojej okolicy za ustawienie zbieżności ,geometrię 70-80 na profesjonalnych przyrządach,a nie od poziomicy <rotfl2>
-
Żbiku, może najpierw sprawdź stan zawieszenia. Jest bardzo prawdopodobne, że tulejka dolnego wahacza powiedziała "goodbye".
-
No to zwracam honor , skoro chcesz sam pod poziomicę ustawić katy pochylenia koła. Właśnie w warsztacie by sprawdzili czy wszystkie elementy przedniego zawieszenia są dobre. Bo ja wolę zapłacić i mieć pewność, że coś się nie urwie podczas jazdy. Aha koła mogą się zdzierać również od złej zbieżności. Większość prac przy aucie robię sam, ale sprawy bezpieczeństwa wolę pozoztawić specjalistom i " naciągaczom".
-
a powiedzcie mi jak oni to ustawiają? z kołem czy bez?
-
Pytanko mam...
Czy jeśli spod górnego wahacza wyjąłem:
spod górnej śruby 1 grubą podkładkę i 3 cienkie
spod dolnej śruby 1 grubą podkładkę i 2 cienkie
To to jest dużo czy mało ?
Do wycięgnięcia jeszcze podkładki z drugiej strony i pojadę na geometrię.
Ustawić lekko zbieżny czy rozbieżny ? Co z kątem wyprzedzenia sworznia zwrotnicy ? Chciałbym żeby auto się dobrze prowadziło, ale czasem też lubię gdzieś coś bokiem poćwiczyć więc chciałbym jakiś kompromis sensowny. Ważne żeby też za bardzo opon nie żarło :)
-
A nie lepiej pojechać na geometrie i niech zrobią kąty i zbieżność ? Zawsze możesz powiedzieć że chcesz inny kąt czy coś i zrobią jak trzeba. U mnie zrobili na serie i wyszło kąt wyprzedzenia L 3 stopnie P 3 30`kąt pochylenia L 0 40`P 0 40` zbieżność przód 0,3 koszt 70zł.
-
Ja żyje w posranym "bogatym" mieście kopidołów, gdzie za 70-80zł ustawisz tylko zbieżność, a na dodatek nie wszędzie chcą się tykać Poloneza. Każde dodatkowe kombinacje w zawieszeniu i kwota idzie w górę, więc ile się da chce zrobić sam, nie dam zarobić komuś, a wyjęcie podkładek spod wahacza czy wymiana końcówki albo sworznia to nie problem dla mnie.
Póki co mam nadzieję, że z drugiej strony będzie tyle samo podkładek i wyjdzie taki sam negatyw lekki jak z lewej strony. Wolę to ogarnąć sam, tymbardziej, że mam warunki, niż zlecać jakiemuś baranowi, który stwierdzi, że chooy z Polonezem i można robić na odjeb.
Zawsze możesz powiedzieć że chcesz inny kąt czy coś i zrobią jak trzeba
Odnośnie pytania o kąty i zbieżność to wiadomo, że ostatecznie w końcu pojadę żeby ktoś to zrobił, ale chce mieć jakieś gotowe, sprawdzone dane i dać tylko człowiekowi do ustawienia, bo tu nikt nie będzie wiedział jak to ustawić inaczej niż seria, ale żeby było dobrze.
-
ja ustawiłem pod poziomice nic mnie nie kosztowało i jest miodzio nie ściąga i koła są prosto dal chcącego nic trudnego <lol2>
-
A jak by ustawić tak kąty pochylenia identycznie jak tył. Czyli linia pochylenia kół była by taka sama. Tym bardziej jak zglebowana bryka. Czy tak nie będzie sie auto prowadziło.
-
tyl ma pochylenie kola 0.0* wiec nie ma problemu by tak ustawic przod, zwlaszcza ze to fabryczne ustawienia dla srodkowej pozycji zawieszenia (obcizenie,a nie pochyły na zakretach),