FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Układ dolotowy i wydechowy => Wątek zaczęty przez: fxer w Listopad 24, 2013, 17:39:53 pm
-
Witam
Zakładam ten post z powodu iż niestety nie mam jak (miejsca) samemu pogrzebać w układzie wydechowym. Chciał bym lekko zmodyfikować układ wydechowy w swoim caro z 94r i niestety muszę mechanikowi podać kompletny plan przeróbek. W tej chwili w aucie jest: katalizator+środkowy+końcowy. Chciał bym żeby odgłos był trochę bardziej basowy ale nie może być za głośny gdyż czasami robię niewielkie trasy i nie chciał bym ogłuchnąć :-) Fajnie by było gdyby miało to też wpływ na poprawie pracy silnika (osiągi). Przymierzałem się do zrobienia układu: kataliza+środkowy+końcowy ze starego poldka ale nie wiem czy to da zamierzony efekt. Tak więc był bym wdzięczny za podanie kiliku dokładnych projektów układu wydechowego.
Pozdrawiam
-
Napewno zrrobiony układ jako przelotowy trochę odmuli autko, czyli w miejsce katalizatora tłumik dedykowany w to miejsce, środkowy jak nowego typu to może zostać i końcowy od starego modelu. Dzwięk za bardzo się nie zmienił w moim atu, ale czuć, że lepiej się zbiera.
-
czyli zamiast kata pierwszy tłumik z gle? tylko czy na przeglądzie nie będą burczeć?
-
Ja mam rure z dospawana jakas rurka w to miejsce ale jeszcze nie na aucie. Jak dlugo jezdze a nigdy nie sprawdzal mi nikt czystosci spalin ;>
-
Jak wywalisz kata i podepną auto na przeglądzie to mogą być problemy.
Zakładając przelot (czyli pierwszy od GLE i ostatni od borka) przyrost mocy (o ile w ogóle będzie) to będzie nieodczuwalny, jedynie dźwięk się zmieni.
Jak nie masz sprzętu, żeby samemu zrobić wydech to kup co potrzebne i jedź do ogarniętego tłumikarza :)
-
tak zamierzam chcę zrobić żeby zawieźć to co ma zamontować, tylko co ma zamontować? :) a co to katalizy to wolał bym ją zostawić bo wiem że czasami jak nie częściej czepiają się na przeglądach
-
kolektor wydechowy rurowy z GSI, sprzedaj kata na skupie i za te pieniądze kup sobie cały nowy układ, ewentualnie końcowy od borka dla dźwięku i tyle :)
-
Koncowy od borka pasuje w uchwyty od caro <co>
-
Koncowy od borka pasuje w uchwyty od caro <co>
Bez przeróbki nie :)
-
kataliza musi zostać przynajmniej "wizualnie" bo nie chce się stresować na przeglądach :)
kolektor z gsi będzie lepszy niż z 1.5 gli?
czyli polecacie zestaw:
kolektor z gli+kataliza+środkowy z caro+końcowy z borka
-
kolektor z GSI, nie GLI
Z tego co mi wiadomo, to auto z 94r. nie musi mieć katalizatora. Jak diagnosta nie będzie chciał podbić to i tak coś znajdzie.
-
Ponoć nie patrzą na rocznik tylko czy jest wtrysk. Musze o tym poczytać czy faktycznie tak jest.
A czy ktoś ma w aucie taki właśnie zestaw tłumików i może powiedzieć czy dźwięk jest tylko głośniejszy czy też bardziej basowy.
-
Katalizatora być nie musi, nie ważne czy jest wtrysk. Po prostu samochód z pierwszą rejestracją przed lipcem 95 ma inne, wyższe dopuszczalne normy składu spalin i bez problemu samochód bez katalizatora się w nich mieści, a jak jest z lpg, to spełnia nawet normy z XXI wieku, jak silnik nie padaka.
-
silnik ma 105tys jakaś połowa na gazie
czyli podsumowując:
kolektor z GSI 1.6
pierwszy tłumik z GLE/(wybebeszony katalizator ze wspawaną rurą)
środkowy tłumik z caro
końcowy tłumik z borewicza/caro do 92
Czy ktoś śmiga na takim zestawie bo mam nadzieje że dźwięk będzie bardziej basowy a nie pierdzący :)
A czy sonda lambda nie dostanie szału?
-
Posłuchaj sobie jak słychać fiaty/borewicze bo to niemal taki sam zestaw. Raczej nie basoooowy, tylko tzw "gwizd"
najlepiej sobie posłuchaj.
Dlaczego sonda ma dostać szału? Postaraj się jedynie, aby wszystko było szczelne, to i sonda będzie działać prawidłowo, i dla ucha przyjemniej
-
to żeby nie przedłużać tematu bo już jedno rozwiązanie jest mam jeszcze dwa pytanka:
1- jaki polecanie bezproblemowy w montażu końcowy "tuningowy" tłumik który poprawił by brzmienie ale nie zagłuszał by wszystkiego dokoła
2- a gdyby tak po tłumiku środkowym pociągnąć przelotową rurę aż do końca bez montażu końcowego tłumika
-
2- a gdyby tak po tłumiku środkowym pociągnąć przelotową rurę aż do końca bez montażu końcowego tłumika
mam tak u siebie (kolektor gsi, 1 tłumik caro, 2 caro, zamiast 3 rura), fajnie brzmi na wolnych obrotach, na wyższych też. jest za to dość głośny na zewnątrz, szczególnie przy przyspieszaniu i jak się jedzie blisko ściany, w tunelu itp. we wnętrzu do wytrzymania, nawet w trasie. tylko o jakimkolwiek basowym brzmieniu zapomnij.
-
Nie wiem czy jak środkowego nie wyrzucisz to nie zacznie buczeć.
-
Ma ktoś w swoim poldku jakiś "uniwersalny" sportowy tłumik. Na allegro pełno tego w cenach 100-150zł
-
(wybebeszony katalizator ze wspawaną rurą)
Nein, nein, nein, nein, nein! W OHV musi być kat/1tłumik na swoim miejscu, inaczej dostanie dziury w obrotach, bo tam potrzebna jest komora rozprężna. Rura w obudowie kata absolutnie nie zda egzaminu.
-
Nic takiego się nie stanie, katalizator w abimexie wypatroszyłem dawno i nic się nie dzieje nie ma żadnej dziury w obrotach. Jedynie przy 900 obr ma lekko metaliczny dźwięk wydechu.
Pozdrawiam.
Przy wypatroszeniu kata zostaje komora rozprężna, więc wszystko zostaje mnie więcej w porządku. Co innego jeżeli obudowa robi za atrapę a wydech idzie przez rurę. A jeżeli wstawiłeś rurę, to może w Abimexie jest coś inaczej. Rozmawiałem z właścicielem Boscha który właśnie po wstawieniu rury dostał dziury w obrotach. Po zamontowaniu tłumika auto zaczęło znowu normalnie pracować.
-
A widziałeś jak wygląda pierwszy tłumik w PN?
Kawałek perforowanej rury wsadzonej w puszkę, która wypełniona jest wełną.
Więc jak to ma robić za jakąś komorę rozprężną?
-
A widziałeś jak wygląda pierwszy tłumik w PN?
Jak tłumik przelotowy :]
Kawałek perforowanej rury wsadzonej w puszkę, która wypełniona jest wełną.
Wełna nie zajmuje całej objętości puszki, bo w jej strukturze są szczeliny. Gdyby ich nie było, to nie byłaby "wełna".
Więc jak to ma robić za jakąś komorę rozprężną?
Tak samo jak w każdym innym samochodzie.
-
http://tablica.pl/oferta/komora-rozprezna-do-ukladu-wydechowego-do-sportu-samochodowego-CID5-ID3AjT9.html
to jest komora rozprężna, a nie jakieś szczeliny w wełnie he he
-
to jest komora rozprężna, a nie jakieś szczeliny w wełnie he he
I z czego się śmiejesz? W prawie żadnym seryjnym aucie się nie montuje czegoś takiego. Tak się składa że komora rozprężna nie jest jakimś osobnym urządzeniem, tylko jej funkcję może pełnić strumienica, katalizator, tłumik albo "ślepa kiszka". Tłumik przelotowy ma większą pojemność niż rura z której bierze spaliny i dlatego jest komorą rozprężną.
Albo inaczej: Na czym polega zjawisko dźwięku i co się musi dziać w tłumiku skoro wpływa on na przebieg tego zjawiska?
-
Poskładałem wydech: 1-GLE 2-GLI 3-borek czyli wszystkie tłumiki są przelotowe ale efekt dźwiękowy niestety mnie nie zadowala choć jest trochę lepszy niż był seryjnie. W planach jest jeszcze zmiana kolektora z GLI na GSI ale to pewnie też nie będzie miało wpływu na dźwięk. Czy zamontowanie rury fi50-55 za środkowym tłumikiem aż do końca spowoduje że dźwięk będzie bardziej basowy czy tylko stanie się głośniejszy?
-
złóż to na tłumikach z golfa 2 gti . na rurze 50mm .kolektor trzeba wspawać od początku z 50. w 4-2-1.(obciąć flansze). zabawa w pełen przelot nic nie da auto traci na mocy i na momencie.
-
fxer, a co chcesz uzyskać? Wydech, który poprawi parametry silnika czy po prostu głośne buczenie ?
Jeśli to pierwsze to zacznij od studiowania informacji na temat budowy wydechów do silników wolnossących. Jak to drugie - to wyrzuć któryś tłumik po prostu. Najlepiej dwa ostatnie.
-
interesuje mnie bardziej basowy dźwięk ale nie głośne buczenie. Poprawa osiągów na razie mnie nie interesuje dopóki silnika nie "dłubne"
-
to sobie nałóż dyfuzor na ostatni tłumik i tyle w temacie a nie zawracasz gitare
-
interesuje mnie bardziej basowy dźwięk ale nie głośne buczenie
Wywalaj tłumiki, aż uzyskasz to co chcesz.
-
A używa ktoś jakiś "sportowych" końcowych tłumików? Kiedyś montowaliśmy taki pseudo sportowy w golfie ale był tak głośny że budził wszystkich sąsiadów a w trasie nie dało 50km wytrzymać.
-
Efektem będzie większy hałas...
-
Witam może się podepne pod temat.
Mam gli z 96 i kat i on mi widzi bo jest za nisko (mam dość opuszczonego poldka 😂) wiecie tutaj mi nie przeszkadzało jeździć ale gdy założyłem 14" na naciągu to zawieszam się na progu od garażu ehhh (ps gdy zmienię telefon to zrobię opis autka)
-
Współczujemy.
-
Jak się ma wstawienie zestawu tłumików od borka do caro z abimexem? Chcę wstawić kombinację dwuruka borkowa - przelotka na sondę lambda - tłumik środkowy i ostatni borek zagięty do dołu, żeby wyglądało mniej więcej, jak fabryka. Nie zdławię w ten sposób auta, nic się nie zmieni i nie popsuje? Gdzieś już o to pytałem na forum, ale posty zaginęły. Wydech borkowy z tego co widziałem ma trochę mniejszą średnicę rur niż caro. A pomysł na taką zmianę stąd, że dźwięk wydechu starego typu znacznie bardziej mi się podobał, no i jest tańszy. <mysli>
-
Z tego co pamiętam to masz Abimexa, tak? Zrób tak jak zrobiłem ja, będzie pan zadowolony:
dwururka ===> zamiast kata tłumik z GLE ===> tłumik tylny fabryka ===> tłumik ostatni fabryka ale opróżniony ze wszystkich przegród.
Daje to fajny, głęboki dźwięk który bardzo przyjemnie mruczy basem i przy tym nie zatyka uszu wyciem. Jutro postaram sie nagrać jak to u mnie gada choć filmik i tak pewnie nie odda nawet 50% efektu.
-
Tak, tylko ja lubię fiatowski warkot, nie bas wyprutego tłumika ;p Kiedyś miałem podobną konfigurację, ale potem szybko przeszedłem na układ fiata, z tym, że było to w wąskim GLE.
-
Ale z układu wtryskowego nigdy nie uzyskasz dźwięku tak jak na gaźniku. Zrobi sie qpa po prostu.
-
ostatni borek zagięty do dołu
Konia z rzędem temu kto potrafi zgiąć rurę nie robiąc z niej harmonijki i nie łamiąc jej.
Nie zdławię w ten sposób auta, nic się nie zmieni i nie popsuje?
Powinno być ok, bo kolektory dolotowe i puszka filtra są prawie takie same.
-
Myślałem o czymś takim jak tutaj: http://allegro.pl/tlumik-srodkowy-koncowy-rury-fiat-125p-komplet-i6144002254.html
Nie o gięciu na chama prostego :). Skoro nic się nie stanie, to złożę sobie taki zestaw, będę musiał jedynie dorobić jakieś mocowania.
-
Ale z układu wtryskowego nigdy nie uzyskasz dźwięku tak jak na gaźniku. Zrobi sie qpa po prostu.
Chodzi Ci o gwizd? To załatwia jedynei ostatni tłumik. Starego typu, odpowiedniego producenta i z pewnego okresu produkcji. Nie wiem z jakiego niestety.
A co do mocowania starego tłumika w caro proponuje swój patent:
(https://lh6.googleusercontent.com/-o1kXXMUTkao/UVQLY7v-x-I/AAAAAAAAAZ4/JfNClbpTQM8/s640/IMG_0975.JPG)
(https://lh6.googleusercontent.com/-Wumbo0SSv08/UVQLZuq357I/AAAAAAAAAZ0/kbNVuDyMz6Y/s640/IMG_0978.JPG)
-
Mocowanie wygięte ze szpilki? Fajne, ja myślałem o dospawywaniu mocowań ze starego tłumika, co by było bez sensu na dłuższą metę. Może da się tak pozostałe też podwiesić :). Najfajniej było w wąskim caro, jeszcze była nakrętka na podłużnicy i go po prostu przykręciłem.
Co do gwizdu, miałem i brodnicę i polmostów, żaden z nich nie gwizdał, ale to współczesna produkcja, biedne rzemiosło też miałem i tylko fajniej "pierdziało". Ale gwizdu już nawet nie oczekuję, bo w tym momencie nawet radzieccy naukowcy nie byliby w stanie dojść, co wywoływało ten gwizd, nikt nie chciał by poświęcić zdrowego, gwiżdżącego tłumika do pocięcia. :]
-
Ehhh znafffcy... burza mózgów a rozwiązanie tej zagadki jest takie proste:
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/473d5de73018.jpg) (https://naforum.zapodaj.net/473d5de73018.jpg.html)
<cwaniak2> <cwaniak2> <cwaniak2>
-
Turystyczna maszynka do mięsa?
-
Turystyczna maszynka do mięsa?
To przyrząd do wabienia kaczek, ten pierdzielnik mocuje się do czapki z daszkiem (tylko jest przykręcony do góry nogami) , z jednej strony masz ustnik a z drugiej mały megafon z modulatorem.
-
Żarty sobie stroicie :P
https://www.youtube.com/watch?v=TO6jw9YZ86o
Niemniej, widzę, że jest to niebywałe gówno, jakich w sprzedaży wiele.Taki gwizd, to by wydawał zwykły korek od starego czajnika <lol2>
Edit: Widzę, że kosztuje to kosmiczne pieniądze, więc pewnie jednak produkt jest najwyższej jakości i nie rozleci się po paru kilometrach.
https://allegro.pl/listing?string=TURBO%20WHISTLER%20GWIZDEK%20DO%20T%C5%81UMIK%20JAK%20NITRO%20TUNING&order=m&bmatch=base-relevance-floki-5-nga-aut-1-4-0511
-
Wrzucam obiecany filmik z dźwiękiem mojego przerobionego tłumika. Polecam oglądać na słuchawkach lub z dobrym subwooferem <cwaniak2>
Gwiazdą w tle się nie przejmujcie. Ten hicior gniecie od 15lat mój koleżka z którym dziś latałem na 2 Polonezy :]
A właśnie, link: https://www.youtube.com/watch?v=FZMKBRSjy7Y
-
Ale ja nie chce dławić ukłądu wydechowego...
-
A gdzie widzisz zdławiony układ wydechowy?
-
Jest przyczyna gwizdu w 125p.
Aktualnie mam nową Brodnicę ze starych zapasów z lat 90.
Na początku ni groma gwizdu nie było.
Dopiero po około 5 latach eksploatacji pojawił się charakterystyczny gwizd w całym zakresie obrotów.
Czyli nie tylko u mnie ale z czasem jak się tłumik przepalał to pojawiał się gwizd.
Najlepsze jest to że do Plusa GSI dołożyłem końcówkę Ultera, okrągła co najlepsze jest gwizd od 3,5tyś obr/min. Gwiżdże jak głupi.
Dodam że mam kata i wszystkie tłumiki od nowości.
Kiedyś wsadziłem końcówkowe od VW garbusa do 125p, gwizdu nie było ale za to świerszczenie i hamowanie przepływu spalin.
-
Ehhh znafffcy... burza mózgów a rozwiązanie tej zagadki jest takie proste:
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/473d5de73018.jpg) (https://naforum.zapodaj.net/473d5de73018.jpg.html)
<cwaniak2> <cwaniak2> <cwaniak2>
Co to za ustrojstwo? i Gdzie sie je zakłada?
-
ooo panie, to już jest wyższa szkoła rozrzucania obornika.
-
Co to za ustrojstwo? i Gdzie sie je zakłada?
Nawet nie raczyłeś spojrzeć pod link, który wrzuciłem.Wtedy byś nie zadawał niepotrzebnych pytań.Tam jest wszystko pokazane, gdzie to byle gówno się wkłada.Ja też nie wiedziałem, co to jest, ale zamiast bezsensownie pytać, to wrzuciłem to zdjęcie w google i w ciągu kilku sekund, znałem odpowiedź.Ale ludzie się teraz wygodni zrobili, że się nawet poszukać nie chce.
A skoro nadal mowa o dźwięku z wydechu, to przypomina mi się odcinek pimp my ride, (usa) gdzie zamontowali komuś pod spodem głośniki, z których wydobywał się dźwięk każdego możliwego silnika, w zależności od ustawień i podpięte to było jakoś tam do pedału gazu, że przy naciśnięciu reagowało tak, że wydawało dźwięk w taki sposób, jakby to był prawdziwy silnik.A tak żartem pisząc, to można by jeszcze do kompletu nagrać łututututu, czyli odcinkę rovera, coby u niektórych silniki dłużej pożyły, a by sobie i tak pofolgowali, bo te głośniki tam dosyć głośno dawały, bo musiały zagłuszać odgłos prawdziwego silnika, siłą rzeczy, bo było by to bez sensu.Nie chce mi się szukać tego odcinka, bo małe szanse, że znajdę.
-
Te głośniki pod podwoziem to żadna nowość. Tzn może nie pod podwoziem ale imitowanie dźwięku silnika. Takie modulatory ma już nowa Octavia RS, Megane GT, Clio RS, Mustang V6 i coś tam jeszcze. Możesz sobie wybrać na ekranie navi czy jedziesz V8 czy doładowaną R6 czy kompresorem <cwaniak2> Wy tu jakimś roverem się podniecacie kiedy inne marki oferują takie cuda :)
-
Ja wiem, że już takie coś jest, bo nawet poszperałem z ciekawości po necie i pełno na ten temat artykułów.Z tego, co pisali, to te bajery dopiero wejdą w użycie, kiedy już wszystkie silniki samochodowe wykastrują i każden jeden będzie chodził jak kosiarka do trawy.Wtedy taki "imitator" się przyda, żeby przynajmniej samopoczucie ludziom poprawić <lol2>
A co do rovera, to tak bardziej żartem to było, nawiązując do pewnego rejonu kraju, gdzie lubią sobie połututować na parkingu.Jak by mieli taki bajer, to by sobie "odcinali" cały dzień, bez szkody dla silnika. :P Wilk syty i owca cała.Ewentualnie "zainstalować" na fotelu pasażera takiego delikwenta.Tylko musi się nauczyć odcinki K16 <lol2>
https://www.youtube.com/watch?v=9ssJlJbeFV8
-
Ale ludzie się teraz wygodni zrobili, że się nawet poszukać nie chce.
Szkoda mi czasu na oglądanie takiego badziewia.
Ale wszedłem w link, zajebiste urządzenie. Straciłem 10 sekund życia.
Dzięki.
-
Drobiazg. Na nas zawsze możesz liczyć :]
-
Chcę wstawić kombinację dwuruka borkowa - przelotka na sondę lambda
czyli chcesz zalozyc tzw. portki ?
raczej nie ma jak tam umiesci sondy lambada, bo gdy zrobisz gwint w portkach to bedzie ona znacznie dalej niz pierwotnie, co zle wplynie na prace nie grzanej sondy,
lepiej zostaw tak jak jest do rury srodkowej wlacznie, a do niej podlacz tlumik srodkowy ze starego ukladu,
jedynie srednica rur moze sie troche roznic,wiec bedzie to jedyny problem z polaczeniem
-
Dokładnie tak chcę zrobić, za portkami chciałem dać taką przelotkę z gniazdem sondy:
(http://gktrading.pl/files/prod/46318-1.jpg)
Ale fakt, w "nowej" dwururce sonda jest jednak bliżej kolektora, niż w tym moim wymyśle.