FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: markus w Grudzień 11, 2013, 15:29:02 pm
-
Witam ! Mam problem z demontazem ramek drzwi . W szukajkce owszem jest taki temat , koledzy sugeruja uzycie szpachelki i szerokiego srubokreta aby podwazyc ramki . Udalo mi sie sciagnac jedna !!!!!! ramke tj. poziomą dolną . Skorzystalem z szerokiej i twardej szpachelki . Niestety pionowa ani drgnie , nie chce nic na sile . bo juz dostrzeglem slady skancerowania na tej z ktora sie mocowałem .
Prosilbym bardzo kogos kto ma doswiadczenie w tym temacie , aby łopatologicznie nakreślił mi kolejnosc czynnosci , sposob i wskazanie konkretnego narzedzia aby zdemontowac te ramki . Kazda wskazowka bedzie mi pomocna i z gory dziekuje za jej zamieszczenie .
-
Niestety pionowa ani drgnie , nie chce nic na sile . bo juz dostrzeglem slady skancerowania na tej z ktora sie mocowałem .
Najpierw ściągnij uszczelkę z drzwi wysuwając ją z rantu ,a następnie odkręcić śrubę od pionowej ramki .
(jest pod uszczelką).
-
Wojciech to chodzi o ozdobne , przewaznie ze scierajacym sie lakierem ramki drzwi , te wokól szyby . Jak znasz patent , zeby je zdemontowac i nie uszkodzic przy tym to opisz go dokładnie . Nie jest to łatwa operacja .....
-
Cieniutkim śrubokrętem od wewnątrz. Delikatnie podważać, ale pewnie drobnych uszkodzeń od wewnątrz nie unikniesz.
-
Użyj dwóch śrubokrętów. Podważaj na przemian, lub weź grubszy śrubokręt, przyłóż do ramki (od wewnętrznej strony) i mocno, ale z wyczuciem uderz np. ręką. W obu przypadkach obyło się bez uszkodzeń.
-
Niestety demontaż tego draństwa to aptekarska robota - jeśli chcesz je ponownie zamontować.
Jeśli nie chcesz - to poprostu zdzierasz.
Podpowiedz - po co chcesz je ściągać ?
-
po co chcesz je ściągać ?
np. po to żeby je pomalować proszkowo?
-
Stingerek kupilem drzwi cale kompletne ze wszystkim : szyba poszycie , mechanizm , klamka , zamek , lusterko itd. zaplacilem za wszystko 30 pln z dostawa . niestety kolor nie ten co potrzebuje , ramki ze startym lakierem Chcialem drzwi polakierowac na moj kolor i wszystkie ogniska korozji w sumie delikatne usunac i zabezpieczyc . ramki tak jak pisze Silver tez chce polakierowac , zeby to jakos wygladalo .....dalej prosze o podanie roznych i skutecznych metod sciagniecia tych ramek .....cos w koncu zastosuje ale najpierw przecwicze na starych drzwiach podane przez forumowiczow patenty.....
-
Pytam po co chcesz ściągać bo to ważne :) czy chcesz je później wykorzystać.
Powiem ci tylko tyle że trzeba do tego na prawdę dużo cierpliwości i jeśli chcesz podważać to najlepiej tylko z jednej strony, i najlepiej od dołu, czyli od strony której nie widać.
Ciężko je później zamontować, tzn tak dogiąć żeby leżały jak fabryka.
A co do ich malowania , to powiem ci szczerze że nie warto ich do tego celu ściągać. Wystarczy usunąć stary lakier, dokładnie zmatowić papierem ściernym powiedzmy 600-800 i prysnąć czarnym matem (chyba że preferujesz inny kolor)
U mnie zdaje to egzamin, puszka szpraju kosztuje 10 zł... i wystarcza na cały samochód :)
-
Witam ponownie , jak mowi powiedzenie szukajcie az znajdziecie , okazuje sie ze istnieje specjalny przyrzad do zdejmowania tych ramek . Ma on oznaczenie A.78018 , w ksiazce Morawskiego jest nawet zdjecie tego przyrzadu tylko malo czytelne . Moze ktos spotkal sie z takim przyrzadem lub wie gdzie mozna go kupic , bo patrzac na zdjecia podejrzewam ze cena nie bedzie wygorowana , bo to uchwyt jak w śrubokręcie i ta specjalna koncowka . Znalazłem tez w internecie takie stronki gdzie w wykazie rowniez jest ten przyrzad :
http://www.ei-elektronik.pl/nadwozia-samochodowe/?wykaz-narzedzi-specjalnych,51
A po wpisaniu w Google hasła : przyrzad A.78018 pojawia sie takze
DOC]
komplet narzędzi specjalnych do samochodów fso i polonez
artmoto.com.pl/zdjecia/KOR.doc
Końcówka przyrządu A-40206/801 do ściągania łożyska ustalającego wałek sprzęgłowy .... A-78018. Przyrząd do demontażu listew ozdobnych. 1. 78. A-78024.
-
Czeka mnie przełożenie tych listewek na nowe drzwi. Na sama myśl robi mi się słabo. Ma ktoś jakiś pomysł lub info o tym przyrzadzie w morawskim mam jego zdjęcie.
-
mi te z sie słabo robiło na sama mysl o tym. ale najlepszy sposob na to, to od wewn strony (czyli tej co pracuje szyba) srubokret płaski i młoteczek gumowy i delikatnie zbijasz. Mi zesżło bardzo ładnie i szybko i bez problemu zamontowałem w nowych drzwiach nabijajac te listwy tez gumowym młoteczkiem.
-
Już gdzieś tu o tym pisałem, ale zobrazuję o co mi chodziło. Oczywiście przez szmatkę, aby nie porysować ramek, łapiemy i odchylamy do góry.
Ważne aby dobrze złapać (przy końcu ząbków kombinerek). Schodzą bez problemów.
(http://images62.fotosik.pl/674/730dd98ed5c2a7c4m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/730dd98ed5c2a7c4.html)
-
A dolną listwę pod szybą jak najlepiej zdjąć ?
Trzeba ściągać boczek i demontować szybkę trójkątną z tyłu ?
-
Podważyć szerokim płaskim śrubokrętem (szmatka na drzwi, śrubokręt pod listwę i podważać). Wchodzą one na rant drzwi.
Szybki i boczku ściągać nie trzeba ;)
-
Wczoraj zdemontowalem cały komplet ramek bez ich uszkodzenia, jest dosc prosta robota. Na dniach opisze dokladnie jak to zrobić.
-
Czekam z niecierpliwością
-
Witam nie mam niestety zdjęć ale wygląda to mniej więcej tak:
Sposób demontażu listewek/ramek zależy od celu w jakim to robimy, jeśli chcemy ramki zastosować ponownie i mają wyglądać estetycznie należy zdejmować je ostrożnie i precyzyjnie. Jeżeli ramki po zdjęciu idą do kosza można je po prostu zbić najszybciej jak się da.
W moim przypadku ramki zdejmowałem po to, aby je ponownie założyć w innym aucie, dlatego należało zrobić to dokładnie. W przypadku listew z nierdzewki w połysku, każde ewentualne uszkodzenie będzie dużo bardziej widoczne niż w przypadku listew malowanych na czarno.
Zdecydowanie odradzam zbijanie listew śrubokrętem płaskim. W takim przypadku powierzchnia styku pomiędzy śrubokrętem, a listwą jest mała w związku z czym przykładana siła działa na małą powierzchnię i listwa się uszkodzi, co będzie widoczne szczególnie w przypadku listew niemalowanych.
Ja do zdejmowania ramek używałem tylko szpachelek topex, i niedużego młotka Zastosowanie szpachelek pozwala rozłożyć siłę działającą na listwę na większą jej powierzchnię i zminimalizować ryzyko jej uszkodzenia.
Demontaż listewek zaczynamy od opuszczenia szyby.
1. Listwy dolne szyb, zaopatrzone w uszczelkę.
Listwy te są w moim zdaniem najbardziej delikatne. Są zamocowane na rancie drzwi na takich jego wypustkach. Zdejmowanie listwy zaczynamy od lusterka (drzwi przednie) lub od słupka środkowego (drzwi tylne) i stopniowo kierujemy się w drugim kierunku. Listwy zdejmujemy poprzez włożenie pod nie od strony zew. drzwi szpachelki. Następnie szpachelkę lekko odginamy w górę (szpachelka i drzwi tworzą kąt do 45 stopni) i jednoczenie drugą ręką odciągamy listwę pionowo w górę. Listwy drzwi przednich schodzą dość łatwo natomiast przed usuwaniem listew drzwi tylnych radziłbym zdjąć trójkątne okienko, chociaż można zdjąć listwę bez tego. Pod okienkiem listwa siedzi dość ciasno i może być problem z jej estetycznym zdjęciem.
Ściąganie listew śrubokrętem (podłożenie go na płasko pod listwę i przekręcanie do pionu) po pierwsze może uszkodzić lakier drzwi, a po drugie uszkodzi nam uszczelkę znajdującą się pod listwą (wegnie, przetnie ją).
2. Pozostałe listwy
Listwy te zdejmuje się poprzez zbicie ich z drzwi od strony szyby. Rant zagięcia listwy od strony szyby jest zdecydowanie mniejszy niż od strony drugiej. Przed przystąpieniem do ich usuwania należy sprawdzić jak listwy zachodzą na siebie od zew. strony drzwi. Oczywiście zbijanie listew zaczynamy od tych będących na wierzchu. Dodatkowo, aby mieć lepszy dostęp do listwy proponuję wyjąć uszczelkę która jest umieszczona od wew. strony ramki drzwi. Następnie przykładamy szpachelkę do listwy i delikatnie przy pomocy młotka zbijamy listwę z drzwi, kawałek po kawałku. Trzeba to zrobić z wyczuciem, ale generalnie listwy schodzą bez większego problemu.
W przypadku drzwi przednich, aby mieć dostęp do części listwy znajdującej się przy lusterku, należy lusterko zdjąć.
W przypadku listwy za szybą trójkątną drzwi tylnych, szybę tą należy przynajmniej odchylić. Należy zdjąć uszczelkę po zewnętrznej stornie drzwi, pod którą jest umieszczona śruba, którą jest przykręcona listewka pionowa trzymająca szybę. Śrubę odkręcamy, odchylamy listwę pionową i szybkę trójkątną, tym samym uzyskujemy dostęp do całej powierzchni listwy którą będziemy zdejmować.
Stosowałem dokładnie takie szpachelki, są dość sztywne, a przy tym elastyczne i mają drewnianą rączkę dobrze nadającą się do klepania w nią młotkiem.
(http://www.leroymerlin.pl/files/media/image/332/1336332/product/zestaw-szpachelek-malarskich-3-szt-18b330-topex,big.jpg)
Pozdrawiam
-
2. Pozostałe listwy.
Fachowo to się zdejmuje fabrycznym narzędziem. W Mrawskim OIDP pokazano jak zdejmować. Zakłada się na ramkę, zahacza końcówką po zewnętrznej stronie samochodu i podważa.
Każdy może sobie taki wygiąć. Dla porównania wielkości blaszka zamka wlewu.
Na zdjęciu słabo widać, po lewej stronie "U" jest na samym końcu delikatne podgięcie w prawo, taki haczyk.
(http://www.lesor.waw.pl/Polonez/klucz_do_ramek.jpg)
-
Dzieki za instrukcje, w najbliższych dniach sprawdze ten patent i dam znać
-
dolne ramki banalneeeee , srubokret szmatka i od zewnatrz podwarzasz schodzi idealnie , uszczelke od trojkata musisz wepchnać do srodka i schodzi , to sie trzyma na tj. wypustach , wlasnie przed chwila to sciągnołem bo bede malował