FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Układ dolotowy i wydechowy => Wątek zaczęty przez: pkpintercity w Styczeń 25, 2014, 11:37:27 am

Tytuł: co zamiast kata ??
Wiadomość wysłana przez: pkpintercity w Styczeń 25, 2014, 11:37:27 am
Siemka , mam do was pytanie mam co lepiej dac zamiast pustego kata w wydechu bo te dzwonienie mnie dobija juz :P , i teraz lepiej dać rure i czy kupic strumienice?? opinie sa rozne na temat strumienic ogolnie nie wierze ze podnoszą moc itp. ostatni tlumik mam z WM ale ten kat psuje mi ten dzwiek ?? pomożecie
Tytuł: Odp: co zamiast kata ??
Wiadomość wysłana przez: zacekpl w Styczeń 25, 2014, 11:45:39 am
Tłumik przewidziany w to miejsce.
Tytuł: Odp: co zamiast kata ??
Wiadomość wysłana przez: pkpintercity w Styczeń 25, 2014, 11:50:12 am
mówisz?? ten z gle tam wsadzic ??
Tytuł: Odp: co zamiast kata ??
Wiadomość wysłana przez: Ukash w Styczeń 25, 2014, 11:52:34 am
Jak chcesz to mam do sprzedania kata lub tłumik przelotowy w jego miejsce.
Tytuł: Odp: co zamiast kata ??
Wiadomość wysłana przez: Maćko w Styczeń 25, 2014, 12:56:05 pm
Nie z GLE tylko oryginalny tłumik I do rovera z 94r. Zanim pojawił się kat,z fabryki wychodził z takimi tłumikami i można je wciąż kupić. Oryginał około 100zł, zamiennik połowę ceny albo i mniej.
Tytuł: Odp: co zamiast kata ??
Wiadomość wysłana przez: Michał_22 w Styczeń 25, 2014, 18:40:24 pm
Daje coś wstawienie tłumika, zamiast kata?
Tytuł: Odp: co zamiast kata ??
Wiadomość wysłana przez: Mariusz w Styczeń 25, 2014, 18:57:29 pm
Daje coś wstawienie tłumika, zamiast kata?


Jeśli masz na myśli dodatkowych 10 KM to nie daje.
Tytuł: Odp: co zamiast kata ??
Wiadomość wysłana przez: Kleofas w Styczeń 25, 2014, 19:18:36 pm
http://allegro.pl/tlumik-poczatkowy-polonez-caro-1-4-rok-94-95-i3877717742.html
o
Tytuł: Odp: co zamiast kata ??
Wiadomość wysłana przez: Michał_22 w Styczeń 25, 2014, 19:50:46 pm
Nie mam na myśli dodatkowych 10KM. Jest jakaś różnica w obrotach? Lepiej idzie od dołu/góry czy nie ma różnicy?
Tytuł: Odp: co zamiast kata ??
Wiadomość wysłana przez: Maćko w Styczeń 25, 2014, 19:57:48 pm
To zależy... jak miałeś zabitego kata to wsadzenie nowego tłumika go znacznie odmuli, ale jeśli kat jest w porządku i nie jest zapchany to jedyna różnica to będzie u Ciebie w głowie ;)
Tytuł: Odp: co zamiast kata ??
Wiadomość wysłana przez: Michał_22 w Styczeń 25, 2014, 20:00:18 pm
W takim razie, niech dalej "dzwoni".
Tytuł: Odp: co zamiast kata ??
Wiadomość wysłana przez: pkpintercity w Styczeń 26, 2014, 00:50:37 am
aha a teraz takie pytanko.. bo chcialbym bardziej basowy dzwiek miec i teraz zeby owy miec to lepiej dac ten poczatkowy czy kawalek rury ???
Tytuł: Odp: co zamiast kata ??
Wiadomość wysłana przez: Tybek w Styczeń 26, 2014, 09:07:00 am
Ja u siebie miałem różne kombinacje, aż w końcu mam taką: jednakowej długości rura, tłumik przelotowy przed mostem, strumienica obok zbiornika + silnik 1.6 i jest git. Nie jest zamulony i nie jest za bardzo odetkany. Taki sam wydech na 1.4 miał zdecydowanie mniej "basu" dlatego śmiem twierdzić na podstawie doświadczeń z 1.4 że ten silnik zawsze będzie ostro pierdział i wył sucho, bo to typowa wiertarka...
Tytuł: Odp: co zamiast kata ??
Wiadomość wysłana przez: Ukash w Styczeń 26, 2014, 10:46:37 am
aha a teraz takie pytanko.. bo chcialbym bardziej basowy dzwiek miec i teraz zeby owy miec to lepiej dac ten poczatkowy czy kawalek rury ???

U mnie był przelotowy zamiast kata, rura zamiast środkowego i końcowy rzemiosło. Do 3,5k rpm buczał basowo, a potem zaczynał świstać, gwizdać itp.
Tytuł: Odp: co zamiast kata ??
Wiadomość wysłana przez: Ukash w Styczeń 26, 2014, 10:47:20 am
aha a teraz takie pytanko.. bo chcialbym bardziej basowy dzwiek miec i teraz zeby owy miec to lepiej dac ten poczatkowy czy kawalek rury ???

U mnie był przelotowy zamiast kata, rura zamiast środkowego i końcowy rzemiosło. Do 3,5k rpm buczał basowo, a potem zaczynał świstać, gwizdać itp.
Tytuł: Odp: co zamiast kata ??
Wiadomość wysłana przez: pkpintercity w Styczeń 26, 2014, 12:07:54 pm
przeletowy to.moze byc ten co w linku do allegro ?? bo chyba sir zastosuje do porady ukasha a
Tytuł: Odp: co zamiast kata ??
Wiadomość wysłana przez: pkpintercity w Styczeń 26, 2014, 12:10:04 pm
a i jeszcze jedno a jak wywale komorowy jak sie zmieni.charakterystyka auta ??
Tytuł: Odp: co zamiast kata ??
Wiadomość wysłana przez: pkpintercity w Styczeń 26, 2014, 13:47:13 pm
a jeszcze takie pytanko a jakby dac kolektor z roverka oryginalny to trzeba dalej pzerabiac czy da sie go zamontowac do wydechu z poldka ?? czy wtedy musialbym robic juz caly wydech ??
Tytuł: Odp: co zamiast kata ??
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Styczeń 27, 2014, 09:00:19 am
a jeszcze takie pytanko a jakby dac kolektor z roverka oryginalny to trzeba dalej pzerabiac czy da sie go zamontowac do wydechu z poldka ?? czy wtedy musialbym robic juz caly wydech
Nie nie da się. Tak trzeba przerabiać.

Najszybciej to zastąpić kolektor żeliwny odpowiednio dostosowanym rurowcem 4w1 z rovera. Wtedy jest najmniej rzeźby bo reszta wydechu zostaje taka sama. Tyle że wg części speców poza zmniejszeniem wagi nic to nie daje a nawet pogarsza...

Wszelkiego rodzaju kolektory rurowe 4w2w1 lub inne 4w1 niż te co napisałem o rzeźba z początkiem wydechu, a jak dłubać początek wydechu to i lepiej od razu całą resztę przerzucając wydech na prawą stronę pod skrzynią. Dla mega hardcorowców polecam długi kolektor 4w2w1 według przepisu na stronie dave'a andrewsa. Resztę wydechu pogoniłbym 50mm rurami i tłumikami bo jednak fabryczny wydech trochę dusi roverka...

Dla leniwych:
Cytuj (zaznaczone)
best configuration for the 1.6/1.8K series is a 4-2-1 manifold with 30-32 inch primaries of 1.5inch diamter and 10-12 inch secondaries of 1.75 inch diameter culminating in a 2.25 inch system, this setup brings large gains in the low and mid range torque without affecting top end power.
Tytuł: Odp: co zamiast kata ??
Wiadomość wysłana przez: hans w Styczeń 27, 2014, 10:47:39 am
aha a teraz takie pytanko.. bo chcialbym bardziej basowy dzwiek miec i teraz zeby owy miec to lepiej dac ten poczatkowy czy kawalek rury ???

http://www.youtube.com/watch?v=fL4vLk8tq6M tak to chodzi z rurką zamiast kata i mugenem na końcu

http://www.youtube.com/watch?v=c1rSJyr9blI a tak z tłumikiem zamiast kata i mugenem na końcu
Tytuł: Odp: co zamiast kata ??
Wiadomość wysłana przez: Ukash w Styczeń 27, 2014, 10:59:36 am
przeletowy to.moze byc ten co w linku do allegro ?? bo chyba sir zastosuje do porady ukasha a

Przelotowy miałem ten na dole:

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/407/cncb.jpg
(oba są na sprzedaż :) )

a i jeszcze jedno a jak wywale komorowy jak sie zmieni.charakterystyka auta ??

Komorowy, czyli ostatni. Jak go wywalisz to będzie bardzo głośno. Dla mnie za głośno.
Tytuł: Odp: co zamiast kata ??
Wiadomość wysłana przez: pkpintercity w Styczeń 29, 2014, 14:43:35 pm
a jabkym na koniec zamiast mugena zalozyl takie cos ?? http://tablica.pl/oferta/tlumik-polonez-caro-sport-CID5-ID3FZux.html#d7dd6c07ac (http://tablica.pl/oferta/tlumik-polonez-caro-sport-CID5-ID3FZux.html#d7dd6c07ac)
Tytuł: Odp: co zamiast kata ??
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Styczeń 29, 2014, 15:12:47 pm
Ten tłumik nie jest z nierdzewki.
Tytuł: Odp: co zamiast kata ??
Wiadomość wysłana przez: pkpintercity w Styczeń 29, 2014, 18:55:07 pm
to wiadomo :):) ze nie z nierdzewki moze koncowka
Tytuł: Odp: co zamiast kata ??
Wiadomość wysłana przez: Ukash w Styczeń 29, 2014, 20:35:27 pm
Chromowaną końcówkę to sobie może każdy założyć. Czemu nie jest napisane czy to komorowy czy przelotowy, jaka średnica. Moim zdaniem nie warto.
Tytuł: Odp: co zamiast kata ??
Wiadomość wysłana przez: pkpintercity w Styczeń 31, 2014, 17:14:57 pm
kupilem ten tlumik z allegro , ale jedno flansze sa pok katem ?? tak ma byc ?? tj . lekko obrocone
Tytuł: Odp: co zamiast kata ??
Wiadomość wysłana przez: zacekpl w Luty 01, 2014, 12:53:05 pm
Tak ma być,
Tytuł: Odp: co zamiast kata ??
Wiadomość wysłana przez: pkpintercity w Luty 03, 2014, 09:20:16 am
dzieki wielkie za pomoc , temat do zamkniecia