FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: Bartek GSi w Luty 03, 2014, 18:14:18 pm
-
Cześć , macie w swoich Polonezach dysze z innych aut , które pasowałyby P&P i miały oczywiście wyższą wydajność od standardowych zamontowanych w Plusie ? Bo szału to one nie robią leci takim ciurkiem -najgorsze spryski z jakimi się spotkałem . Nie chodzi mi nawet o mgłowe bo nie wiem czy pompka by dała radę(http://allegro.pl/mglowe-spryskiwacze-dysze-uniwersalne-tuning-i3860550029.html ) Słyszałem o takich :
PUNTO I - dwudrożne
PUNTO II -trójdrożne ale dziurki są mniejsze niż w Poldku
Cienkol :d (też 3)
Tylko czy te "3" nie będą lały ?
Ma ktoś z tym jakieś doświadczenie ?
-
chyba nie widziałeś jak działają np w wąskim Caro (i pewnie we wcześniejszych) to jest dopiero tragedia :jezyk2:
-
Polecam mgłowe od opli (insignia, vectra itp), nówki do kupienia za grosze, nie są całkiem P&P ale dają rade nawet na pompce od "flaka" w minusie.
-
Może masz pompkę słabą, albo przewody niedrożne. Wg mnie spryskiwacze działają normalnie, jak na ten typ. Jak dasz trzy dysze z sc, to nie zyskasz wiele bez założenia drugiej pompki (masz miejsce, możesz próbować).
-
Pewnie zbyt wymagający jestem :P Może faktycznie gdzieś przytkany jest-sprawdzę .
Od Octavii II jeszcze znalazłem-mgłowe i chyba bardziej "Poldkowe" od Oplowskich .
http://allegro.pl/org-dysza-spryskiwacza-przod-skoda-octavia-ii-i3864872881.html
-
Mam 3 dyszowe z jakiegoś Fiata i jestem zadowolony :-)
-
Mgłowe ? Czy zwykłe ? P&P ;> ?
-
Cienkol :d (też 3)
DOKŁADNIEJ - dwa Cienkole (bo po jednym mają :P
Będą lały trzema dyszami. Miałem w Plusie; zalety: równiej całą szybę pokrywa wady: płyn szybciej się kończy :P Ciśnienie było wystarczające :P
-
Mgłowe ? Czy zwykłe ? P&P ;> ?
Zwykle. Identyczne są, tylko 3 dysze.
-
Będą lały trzema dyszami. Miałem w Plusie; zalety: równiej całą szybę pokrywa wady: płyn szybciej się kończy :P Ciśnienie było wystarczające :P
To raczej ciśnienie nie było wystarczające. Gdyby było, to byłby super wytrysk na cała szybę przy mniejszej ilości płynu.
-
Moim zdanien najlepiej by było założyć dysze od cinkola, pompkę dać wysokociśnieniową i skończyłby się problem słabych spryskiwaczy.
-
Ja mam dysze od CC, pompka jeszcze daje rade ale zbiorniczek przy nich się kurczy... :)
-
Kij tam , ważne żeby wytrysk był porządny na szybę ;p Bo tak to przez jakiś czas wycieraczki na sucho szurają praktycznie . A u Ciebie jest chyba tzw."worek moczowy" więc u mnie efekt powinien być jeszcze lepszy . Przynajmniej w teorii .
To jutro robię tournee po szrotach ;)
-
Ja mam 3 dysze od CC i nową pompkę i jest słabo, przewody drożne dysze też i nie ma szału.
-
ja nie wiem co wam nie pasuje w spryskiwaczach w plusie, działa dokładnie tak samo jak w passacie którego miałem, w jednym jak i w drugim wystarczyło ustawić odpowiednio dysze i było ok, a jeżeli coś jest ok to po co to ruszać <cwaniak2>
-
Odnośnie tych co ja mam:
http://allegro.pl/polonez-caro-koncowka-spryskiwacza-szyby-i3943733549.html
-
To są dokładnie takie jak w CC. ;)
-
to ja też takie mam, co prawda nie pierwszej młodości i może dlatego mi tak słabo psikają?
-
to ja też takie mam, co prawda nie pierwszej młodości i może dlatego mi tak słabo psikają?
Jak chcesz to jutro Ci zrobię wideo "na postoju" jak moje działają (wiadomo, że podczas jazdy powyżej 60km/h powietrze spycha strumienie i jest gorzej). ;) Ja brałem używane z CC na szrocie na test, po blacharce zamontuje nowe. ;)
-
Ja byłbym Tobie bardzo wdzięczny za taki filmik <spoko>
P.S Chyba znalazłem tę złączkę w sumie po lewej stronie to tylko jedna jest :d
-
Jesli chodzi o skuteczność przy wyższych predkosciach to mam drugą pompke przyszykowana do montażu :-)
-
u mnie spryskiwacz był bezpośrednio na wycieraczce, dwa otwory sikały przed wycieraczką a dwa za. nigdy wycieraczka nie szorowała po suchej szybie. na taki układ szybkość nie ma wpływu.
-
a ja polecam to
http://allegro.pl/zestaw-spryskiwaczy-na-ramie-wycieraczki-dysza-bus-i3912038293.html
-
to mam drugą pompke przyszykowana do montażu :-)
Też miałem montować drugą pompkę, ale akurat w przypadku minusowego worka na mocz jego pojemność to jakieś 2 litry co przy 2x3 oznacza bardzo szybkie wypompowywanie zbiornika, dlatego może to nie mieć ekonomicznego sensu. :P
-
to mam drugą pompke przyszykowana do montażu :-)
Też miałem montować drugą pompkę, ale akurat w przypadku minusowego worka na mocz jego pojemność to jakieś 2 litry co przy 2x3 oznacza bardzo szybkie wypompowywanie zbiornika, dlatego może to nie mieć ekonomicznego sensu. :P
To powieś jeszcze jeden worek :-)
Ja muszę wymyślić jakieś fajne spryski do lamp i drugi zbiornik do tego :d
-
Nie masz co myśleć, masz gotowca http://allegro.pl/skoda-octavia-1-lift-00-spryskiwacz-lampy-praw-i3915677180.html
-
1 spryskiwacz w cenie 4 zderzaków do Poloneza to nie problem wymyślić. Sztuką będzie zrobienie tego za grosze a porządnie :-)
-
Podałem Ci przykład, nawet nie brałem ceny pod uwagę.
-
To powieś jeszcze jeden worek :-)
Może kiedyś. ;)
Ja byłbym Tobie bardzo wdzięczny za taki filmik <spoko>
http://www.youtube.com/watch?v=ysvZQC40tdI
A spryskiwacze reflektorów do Caro też się da ogarnąć. :D
http://www.youtube.com/watch?v=kRwLNDDBOiU
Planuje zamontować zbiornik od plusa do reflektorów, dać dwie pompki i 2 dysze z CC (na filmie są jak widać z Polda jeszcze) żeby było ciśnienie które choć troszkę polepszy czystość lampy. ;)
Tylko kwestia tego, że trzeba jeszcze wymyślić mocowanie tych podstawek - oryginalnie jest na wcisk między noskiem a zderzakiem, ale chce to jakoś złączyć ze zderzakiem. Dysze są już przerobione tak, że mają skierowane pod kątem wejścia do rurek (normalnie jest na płasko) a w podstawkach jest już załatana dziura na rurkę. :)
Te podstawki to takie jak tu:
(http://s2.blomedia.pl/autokult.pl/images/2011/11/Polonezy-Analog.jpg)
Ma ktoś pojęcie jak to w nim jest zamontowane?
-
Dzięki za filmik :-) Jest różnica <spoko> I ciśnienie też chyba nie spadło w porównaniu do dwóch dysz .
A to ja też może pomogę :
Zobaczcie -tutaj to jest fest spryskiwacz na reflektory i taki to coś daje ;) Do tego jak ładnie zamaskowany -normalnie jak w autach wyższej półki . W ogóle autko chyba z forum tak mi świta . Kombi o ile się nie mylę .
http://www.youtube.com/watch?v=g21K2wEi_r0
-
Ja też miałem założone od CC.
Jest to samo jak przy polonezowskich tylko jest 6 dysz. Ciśnienie nie spada :) Pozdrawiam
-
Ciśnienie nie spada
Spada, ale niewiele. :)
-
jak będe miał jutro chwile to nagram wam filmik jak chodzi u mnie fabryczny układ :)
-
a próbował ktoś z tymi dyszami http://allegro.pl/mercedes-w124-88r-dysze-spryskiwaczy-podgrzewanne-i3873401397.html, w mercedesie sprawują się bardzo dobrze
-
Drogie zabawki :)
A czy to jest w stanie podgrzać przy psiknięciu "ad hoc" przepływający przez nie płyn? Bo szczerze mówiąc - jakoś w silną potrzebę rozmrażania samej dyszy (w której jest i tak płyn zimowy) - to wątpię...
Swoją drogą - można by pójśc tym tropem, ale trochę inaczej podejść do tematu - co powiecie na idee zamontowania grzałki do zbiorniczka spryskiwacza? Wahania temperatury dzień/noc, marznący deszcz, rano gruba "szklanka" na szybie, a ty człeku zamiast skrobać, włączasz grzanie zbiorniczka... i po kilku chwilach wycieraczki same już sobie radzą :)
No i było by pod co podpiąć kontrolkę "spryskiwacz" :P
-
co powiecie na idee zamontowania grzałki do zbiorniczka spryskiwacza?
W Mercedesach jest taka spiralka przez którą przepływa płyn chłodniczy podgrzewając płyn.
-
co powiecie na idee zamontowania grzałki do zbiorniczka spryskiwacza?
W Mercedesach jest taka spiralka przez którą przepływa płyn chłodniczy podgrzewając płyn.
(http://img16.allegroimg.pl/photos/oryginal/38/73/40/13/3873401397)
Domyślam się :) tylko coś mi podpowiada że nawet jak by to się do czerwoności nagrzało (w co wątpię), to za nadto tego przepływającego płynu nie nagrzeje... Chyba że źle mi się wydaje, to proszę o sprostowanie kogoś kto miał styczność z tym systemem.
----
Kurde, a w ten mój pomysł sam się coraz bardziej wkręcam :) W sumie tylko trzeba by pozyskać tanio grzałkę do podgrzewania płynu i zaczynam eksperymentować :) No i jeszcze docelowo zbiorniczek z pluszaka założyć by wypadało, coby to solidnie zmontować, od razu dołożyć drugą pompkę i czujniki poziomu (zaadaptować ten z hamulcowego?) też wrzucić - i jest full wypas :P
-
Domyślam się
Chodzi mi o spiralkę w zbiorniczku płynu chłodniczego panie. :P Nie mówię o podgrzewanych dyszach spryskiwaczy bo sensu w tym to akurat nie widzę żadnego.
(http://img05.tablica.pl/images_tablicapl/80220287_1_644x461_zbiornik-plynu-spryskiwaczy-mercedes-w-210-96-r-lublin.jpg)
Może mi się coś pochrzaniło i nie jest to spirala, niemniej jednak podgrzewanie zbiornika z płynem.
A tak w ogóle to jest jeden stary sposób, sprawdzony, dziwie się, że nikt na to nie wpadł.
-
Ja bym sie bał wkładać grzałki do zimowego płynu do spryskiwacza, bo moglby sie zapalić.
Bałbym się też polewać szybę zmrożoną rozgrzanym płynem, bo mogłaby pęknąć.
Jutro będę testował spryskiwacze mgiełkowe z Fabii to napiszę jak to się sprawuje. Mam zamiar je zastosować do pryskania po lampach, ale może zostaną jako sikawka na szybę.
-
Idea w mercu jest taka że powiem kolegom tak
Co do spirali to nie do końca spirala, bo ma to dziwny kształt, patent prosty i łopatologiczny wkońcu stosowany w mercu w latach 80.
Jeżdżę już drugi rok na letnim płynie, w W124 nagrzewa się to "borygiem" jest grzałka w zbiorniku, jest grzałka w dyszy (Elektryczna) i idzie przewód podgrzewający przez całą rurkę spryskiwacza(także elektryczny) ;)
Fakt że chwilę auto musi pochodzić, żeby to zadziałało i rozmroziło płyn ale działa i spełnia swoją funkcje ;) płyn nagrzany do tych 70-80 stopni :) jak leci na szybę :D to tylko paruje. Jedna dysza ma dwa dwa otwory, więc razem są 4 otwory wystarczająco :) jak narazie nie potrzebuje żadnych mgiełkowych dysz bo te działają idealnie w mercu
-
No to z tymi grzanymi dyszami się wyjaśniło - są żeby nie trzeba było zimowego płynu lać :P
Zapalić?
Myślę że roztwór glikolu bez kontaktu z otwartym ogniem/żarem się chyba nie zapali, a grzałka też nie musiała by grzać do "oporu", tylko za sprawą dołożenia np. termostatu lub wyłącznika czasowego (w sumie można by wykorzystać "automat" włączający grzanie tylnej szyby ) - do 40-70*C
-
Użytkownicy mercedesów nie narzekają na palące się auta ;) więc czemu polski mercedes miałby się zapalić?
-
Dodam od siebie, że ja rozwiązałem problem zamarzania płynu do spryskiwaczy w dość prosty, lecz mega skuteczny sposób, nie muszę stosować żadnych grzałek czy innych rurek grzewczych.
Uwaga, zdradzam tajemnicę: kupiłem i wlewam płyn zimowy! Nawet przy -20 na dworze nie zdarzyło mi się żeby zamarzło coś. ;)
-
To sie wie ;)
Nie do końca zrozumiałeś :) Nie szukamy tu sposobu na niezamarzanie płynu. bo we współczesnych czasach to żaden problem, tylko usprawnienia jego działania - żeby lepiej ropuszczał lód na szybie, a tu ciepły płyn może chyba szybciej pomóc niż czekanie na nagrzanie silnika i odmrażanie ciepłym nadmuchem...
-
Wiesz w dzisiejszych autach to masz coś takiego jak podgrzewanie elektryczne przedniej szyby :P. to tak OT. Wkońcu temat jest o dyszach nie o płynie czy podgrzewaniu płynu
-
Ostatnio miałem zamarznięty szron na szybie, taki troszkę grubszy, którego mi się nie chciało dokładnie skrobać, skrobnąłem "byle jak" po czym psiknąłem 2 razy i lód puścił bez problemu po 2-3 przejechaniach wycieraczki.
Myślę, ze grzanie płynu grzałką elektryczną albo będzie brało chore ilości prądu albo będzie trwało długo (a w międzyczasie silnik złapie trochę temperatury i zacznie dmuchać ciepłem stopniowo rozgrzewając szybę). ;)
-
jak ktoś jest już bardzo zdesperowany to zawsze są odmrażacze do szyb które niszczą lakier bądź co bądź ale mówię o osobach zdesperowanych ;). Ja mam rozumnych sąsiadów wiec mogę odpalić auto na parkingu na te 15 minutek aby silnik się zagrzał tak żeby ogrzewanie działało ;), paliwo aż takie drogie nie jest ...
-
To sie wie ;)
Nie do końca zrozumiałeś :) Nie szukamy tu sposobu na niezamarzanie płynu. bo we współczesnych czasach to żaden problem, tylko usprawnienia jego działania - żeby lepiej ropuszczał lód na szybie, a tu ciepły płyn może chyba szybciej pomóc niż czekanie na nagrzanie silnika i odmrażanie ciepłym nadmuchem...
Voila!:
włożyć do zbiorniczka płynu/worka rurkę miedzianą i podłączyć ją do obiegu płynu chłodzącego albo wmontować weń grzałeczkę z samochodowego ruskiego ogrzewacza kubka z piciem.
I już!
-
Wie ktoś czy będzie to pasować ?
http://allegro.pl/mglowe-spryskiwacze-dysze-uniwersalne-tuning-i3949046456.html
-
Z tego co widzę na filmiku jest chyba Cinkol czy tam Sejak . A dysze z Cinkola i Poloneza pasują (standardowe) P&P . Idąc dalej tym tropem :d według mnie te mgłowe uniwersalne również powinny pasować . Z tym ,że drogo trochę nie wiem czy nie lepiej kupić od innego auta np.Octavia/Fabia "na oko" przynajmniej moje pasi . A tak w ogóle dużo sprysków może pasować wystarczy Narzynka , podkładka i nakrętka tak jak jest to rozwiązane w tych uniwersalnych .
-
nie wiem czy nie lepiej kupić od innego auta np.Octavia/Fabia "na oko" przynajmniej moje pasi .
Nie pasi. Za małe są.
-
Nie wiem czy będą Plug&Play w Polonezie ,ale ja wcześniej w Hondzie miałem spryski mgłowe z Citroena C3. Koszt 28 zł w ASO. Działało świetnie , żadnych spadków ciśnienia czy coś. Jak to działało tam https://www.youtube.com/watch?v=1PflRTC3NyU (https://www.youtube.com/watch?v=1PflRTC3NyU) . I w Polonezie też się chyba o takie pokuszę ;)
-
ja to swojego czasu widzialem takie spryskiwacze mgłowe i pasowały do poloneza po porównywałem z polonezowskimi ale człowiek głupi i pomyślał "póżniej kupie" jak przyszło do kupienia to już nie było <uoee>
Ale teraz zakupiłem takie na wycieraczke jak zamontuje to sie pochwale... mam w busie coś podobnego i jestem zadowolony <lol>
-
Założył ktoś jakieś pasujące i działające? Kupiłem z Fiata na 3 dysze, ale jakaś china i nie działają...
-
Mowa o tych z CC ? Ja mam takie założone i śmigają, tylko zużycie płynu na nich jest ogromne.
-
Coś takiego https://allegro.pl/oferta/dysza-spryskiwacz-przod-do-fiat-doblo-ducato-panda-7575384219?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_content=supercena&utm_content=ps
-
Te dysze się nie nadają, choć pasują w miejsce polonezowskich.
Mam taki "tunink" z sejaka czy tam uno, pompka jest niewydajna na dodatkowe otwory wylotowe, zmiana na zbiornik i pompkę z e36 też nie poprawił sytuacji. Każda potrójna dysza powinna mieć oddzielną pompkę.
-
No to trzeba dać pompkę dedykowana do tych dysz, czyli z auta, z którego pochodzą spryski.
-
Ciekawy temat.
Każda potrójna dysza powinna mieć oddzielną pompkę.
No to trzeba dać pompkę dedykowana do tych dysz, czyli z auta, z którego pochodzą spryski.
A jakby tak założyć drugą pompkę? Ktoś tu coś kiedyś pisał o innym zbiorniku na płyn, pasującym do plusa, ale z miejscem na drugą pompkę, używaną do spryskiwaczy reflektorów, czy coś mi się przyśniło? To mowa o plusie, a w "przedliftach" przecież jeszcze łatwiej, bo po prostu można gdzieś drugą "torebkę na mocz" zawiesić. Zresztą, w plusie przecież tez można się tym posiłkować. Głupio tak trochę, ale cel uświęca środki.
-
Ciekawy temat.
Każda potrójna dysza powinna mieć oddzielną pompkę.
No to trzeba dać pompkę dedykowana do tych dysz, czyli z auta, z którego pochodzą spryski.
A jakby tak założyć drugą pompkę? Ktoś tu coś kiedyś pisał o innym zbiorniku na płyn, pasującym do plusa, ale z miejscem na drugą pompkę, używaną do spryskiwaczy reflektorów, czy coś mi się przyśniło? To mowa o plusie, a w "przedliftach" przecież jeszcze łatwiej, bo po prostu można gdzieś drugą "torebkę na mocz" zawiesić. Zresztą, w plusie przecież tez można się tym posiłkować. Głupio tak trochę, ale cel uświęca środki.
Zbiornik na płyn w plusie to na 90% (nie jestem pewien), zbiornik na spryski z daewoo nubira z tym, że okrojony o jedn pompke
-
Tak wystarczy zamontować drugą pompkę. Plusowski ma miejsce.
-
No niby ma, tylko trzeba zdaje się otwór wycinać?
(https://thumbs.img-sprzedajemy.pl/1000x901c/b8/50/b2/polonez-caro-plus-atu-kombi-zbiornik-podkarpackie-stalowa-wola-555565333.jpg)
Czyli jeśli chodzi o plusa, to sprawa rozwiązana, a z minusem, to jak pisałem, drugi worek.