FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ Hamulcowy => Wątek zaczęty przez: ujban88 w Luty 07, 2014, 08:24:42 am
-
Montuje w swoim fiacie inna hamulce, tłoczek w przednich zaciskach 60mm a tylne 42mm.
Czy seryjna pompa lukas pociagnie to?
-
Mam pompę lukasa z poloneza i tłoczki 54 przod, 38 tył. Pedał pracuje poprawnie, nie jest miękki, a hamulec pracuje bardzo dobrze.
Uważam, że nie powinieneś mieć problemu z za małą pompą.
Nawet jak by się okazało, że jest źle, to na to serwo podpasujesz inną pompę.
-
Nawet jak by się okazało, że jest źle, to na to serwo podpasujesz inną pompę.
Inna czyli jaką? z jakiego auta?
Wolałbym wiedzieć aby poźniej nie latać, szukać i niepotrzebnie stresować się ;)
-
tłoczek w przednich zaciskach 60mm a tylne 42mm.
chcesz miec system zero-jedynkowy ,czy rezygnujesz z serwa ?
-
hamulce pochodzą z forda scorpio 2 generacji, 260mm wentylowane przód i 253mm wentylowane tył i tłoczki takie jak pisałem wcześniej.
Serwo zostaje lukasa
-
Dobra ale chodziło mi o to jaka inna/wydajniejsza pompa podejdzie na serwo z pn lukas'a
-
Cały temat to teoretyzowanie póki co. Setup nie jest zły, bo o wiele cięższe Scorpio zatrzymuje sprawnie.
Myślę że nie będzie odkrywcze to co napiszę, ale pewnie pasować będą pompy od większych aut z tym samym systemem.
BTW sprawdzałeś jakie są parametry pompy w Scorpiaku ?
-
Na serwo Lucasa na pewno pasuje P&P pompa z któregoś landrovera ale nie jestem w stanie powiedzieć z którego.
-
Na serwo Lucasa na pewno pasuje P&P pompa z któregoś landrovera ale nie jestem w stanie powiedzieć z którego.
Dzięki, w razie czego w tym kierunku będe się rozgladać
Fiat po tych moich modach będzie ważył minimum 150kg od serii, wybrałem takie hamulce bo już sporo podzespołów mam z forda, auto będzie wazyć sporo i chce mieć dobry i pewny hamulec
Co do rzekomej nadwymiarowości hamulca to zgadzam się z BARTEK#1925, abs jest tylko po to aby użytkownicy aut nie pocili się na śliskiej nawierzchni a wieksza tarcza to tworzenie mniejszej siły hamowania czyli pedał hamulca pracuje z mniejszą siłą
-
wieksza tarcza to tworzenie mniejszej siły hamowania czyli pedał hamulca pracuje z mniejszą siłą
wieksza tarcza to wieksza sila hamowania ,bo ta jest na kolach
jaka srednice tloczka ma pompa w scorpio ?
zalozyc mozesz wlasciwie dowolna pompe na dowolne serwo ,bo to kwestia rozstawu otworow, a te mozna zmienic na rozne sposoby
-
jakiej długości ruch wykonuje tłok zacisku podczas hamowania?
-
Na serwo z lucasa pasuje pompa z terrano 2 - dziś taka wpadła mi w ręce i robiłem testy na zapasowym zestawie:
(http://www.kswiecicki.prospect.pl/hample/pompa_1.jpg)
(http://www.kswiecicki.prospect.pl/hample/pompa_3.jpg)
(http://www.kswiecicki.prospect.pl/hample/pompa_4.jpg)
i tak wyglada serwo z pompą
(http://www.kswiecicki.prospect.pl/hample/pompa_5.jpg)
jedyna wada takiego rozwiązania to że serwo musi zostać obrócone o 90 stopni bo w innych mieschach wypadają otwory mocujące pompę, po za tym tyły pomp są identyczne
obrócenie serwa spowoduje że wąż od serwa musi isć nieco inaczej oraz należy wykonać 2 otwory w tylneł alu płycie mocującej serwo do budy.
Więcej fotek jak powiercę to i posadzę na serwo zmodyfikowane.
-
Jaka jest różnica między pompą z terrano a lucasową ? (widać że ma chyba większą średnicę)
O dywagacji o hamulcach czytam już długo..
Wymieniłem u siebie KOMPLET hamulców (tarcze, bębny, szczęki , klocki)
Po wyregulowaniu tylnych hamulców i prawidłowym nasmarowaniu przednich...
Pedał ma może 15-20mm skoku i samochód staje dęba. Aż czuć że się człowiek z fotela zsuwa.
Może najpierw należało by seryjne hamulce doprowadzić do ładu ?
-
tu chodzi bardziej o zestaw kiedy masz tłoczki 54 czy 56 jak np z coupe turbo , do tego z tyłu też większe tłoczki a pompa zaczyna nie wyrabiać, wtedy pasuje nieznacznie zwiększyć średnicę tłoka w pompie
-
Dzięki Świety za tą cenną podpowiedz. Zapewne w zime na spokojnie ją wymienie bo ta oryginalna lukasowa niby daje rade z tych 160km/h czy więcej wyhamować auto ale jednak pedał leci do samej podłogi.
Same hamulce są w stanie bardzo dobrym, tarcze, klocki a nawet łożyska koł są nowe, ślizki wyczyszczone i posmarowane wszystko chodzi lekko, zaciski odbijają
-
wg tego co w necie znalazłem to pompa z poloneza ma tłoczek - 22.22 a ta z terrano 25.4 więc pedał nie powinien lecieć do samej podłogi, ja też skołowałem ją z myślą właśnie hamulcach 284 z fiata coupe, bo wiele osób twierdzi że spoko hamuje ale przy wiekszych prędkościach pedał jakby schodzi całkiem do podłogi - niby hamuje ale dupy nie urywa, tutaj myślę że wiekszy tłok pomoże , ale będzie pewnie pedał troszkę twardszy i mocniej trzeba go będzie naciskać za to zawsze coś zostanie pod nogą.
-
Święty - musisz siąść do mnie a ja do ciebie - zobaczymy jaka jest różnica.
Ja mam mega ciężkie auto... i seryjne hamulce - ale nowe.
Ty masz lekkie autko i większe heble..
Zobacyzmy czy jest różnica bo sam jestem ciekaw.
-
Różnice poczujesz gdy kilkakrotnie rozpędziesz auto do 100km/h i wyhamujesz do zera
-
Dokładnie. To, że poldkowe hamulce mogą być dobre, to wszyscy wiemy, problem zaczyna się powyżej 100. Na jednym dobrym hamowaniu ze 150 pogiąłem tarcze...
-
Nigdy mi się to nie zdarzyło, a 140km/h przekraczam regularnie jeżdżąc autostradą...
-
Ja nie mówię o jechaniu autostradą, tam to bez hamulców da radę się poruszać. Problem jest jak się zaczyna hamulców używać ostro, a jak się wsadza motor konkretny to wtedy już trzeba coś zrobić
-
Nigdy mi się to nie zdarzyło, a 140km/h przekraczam regularnie jeżdżąc autostradą...
A ile razy awaryjnie na niej hamowałeś ...
Uwierz miałem takie sobie hamulce lucasa zamieniłem je na takie sobie hamulce z tipo i różnica jest ogromna...
-
Hmmm może nie "do końca" ale pare razy mi się zdarzyło.... przez cztery lata "przycisnąć" pedał ze strachu do podłogi....
Nic się nie stało tarczom....
Ale przez ten czas zjeździłem 4 komplety klocków :D
-
Poszperałem trochę i znalazłem kilka przydatnych numerków OE do tego tematu (nie sprawdzone w praktyce, ale wyszukane na podstawie informacji z forum). Oto pompy i odpowiadające im fabrycznie serwa.
Polonez lucas plus :
• PSA434 9’ - serwo
• PMH444 śr. 22,2 - pompa hamulcowa
Na serwo Lucasa na pewno pasuje P&P pompa z któregoś landrovera ale nie jestem w stanie powiedzieć z którego.
Land Rover Freelander :
• PSA528 10' - serwo
• PMK490 śr. 23,8 - pompa hamulcowa
Land Rover Defender :
• PSA510 10' - serwo
• PML213 śr. 25,4 - pompa hamulcowa
Na serwo z lucasa pasuje pompa z terrano 2
Nissan Terrano 2 :
• PSA709 8/9’ - serwo
• PML351 śr. 25,4 - pompa hamulcowa
-
Wtrącę swoje 3 grosze
Posiadam pompę z jakiegoś landrovera 25.4
Z jakiego konkretnie modelu nie mam pojęcia dorwałem ja 5lat temu w kopalni na „złomie” ponoć przepuszczała, rozebralem z myślą wymiany gumek ale nie mogłem dorwać zestawu i o niej zapomniałem. Przez ten temat ja odkopalem i przymierzałem, nie trzeba obracać serwa pasuje bez problemu
Łapcie foto https://images89.fotosik.pl/36/6378586fc107bc9bmed.jpg