FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: radzio1975 w Marzec 09, 2014, 13:10:01 pm

Tytuł: m44 w polonezie
Wiadomość wysłana przez: radzio1975 w Marzec 09, 2014, 13:10:01 pm
Jako że zdobyłem już silnik ze skrzynią z e36 miałbym kilka pytań odnośnie swapa.Po pierwsze przeróbka misy co i jak,po drugie łapy,po trzecie rozwiązanie sprzęgła.Jeżeli ktoś już robił coś takiego to proszę o pomoc.
Tytuł: Odp: m44 w polonezie
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Marzec 10, 2014, 22:34:14 pm
Miska albo cała z e30 albo przespawana z e36(i w tym kierunku bym na dzien dzisiejszy poszedł ze wzgledu na stabilizator), albo E30 i zamiast dolnej czesci gruba blacha ale tego nie polecam, do przeróbki odrazu bagnet i  mocowanie pompy wspomagania - pompa wypadnie tam gdzie jest wzmocnienie mocowanie przedniego pasa choc moze w PN sie zmiesci bo w DF nie da rady, sprzegło i skrzynia fabryczna od bmw, czeka cie przeróbka pedalnicy pod hydraulike(wysprzeglik od E36 odpada bo za dlugi) ale to akurat jeden z mniejszych problemów z jakimi przyjdzie cie zmierzyc przy tym swapie.
Duzo wiecej pracy zejdzie ci na spawaniu kolektora wydechowego bo od wyjscia z głowicy do nadkola bedziesz miał jakies 7cm z czego 1 cm zabierze flansza -ale jest to wykonalne,choc mi zajeło kilka dni. Łapy zarówno pod skrzynie  jak i silnik trzeba dorobic od zera( u mnie blacha 4mm) i dodatkowo z lapy od strony alternatora przeniesc mase, i elementy do sterowania przepustnica w kolektorze oraz cofnac alternator na maksa. Poduszki daj odrazu od M20 albo fiat argenta bo poldkowe to papier i padna zanim sie obejrzysz. Pod skrzynie moga byc te co  sa. Najpierw wpakuj skrzynie w tunel ,skrec z motorem i dopiero pasuj - najbardziej newralgiczne punkty to odpowietrzenie wysprzeglika i wlasnie alternator. Puki masz motor na zewnatrz wykrec czujnik temp i przetocz ten od ohv pod zegar bo dojscie jest beznadziejne do niego na aucie
PS
I nie słuchaj kretynów którzy nic nie robią tylko wypisują jakieś pierdoły.Działaj. Tyle ze wybrales jeden z "ciezkich" motorów na swapa. A jak cos sie urodzi to sie pochwal
Tytuł: Odp: m44 w polonezie
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Marzec 10, 2014, 23:49:39 pm
tak sobie przejzalem parametry tego silnika.. to szalu niema... niedosc ze niepowalaja wynikami to jeszcze strasznie wysoko w obrotach moc i moment..
co do malutkiej ilosci miejsca na kolektor wydechowy.. w ta takim razie jesli cza spawac od zera to bym sie nie wahali uspawal cos pod delikatnego sofcika..
sprzeglo bym probowal przerobic na linke..
jak tam w skryni z wyjsciem na prędosciomierz? jest linka czy czujnik czy wogule w bmw jest z dyfra brany "sygnal"?
Tytuł: Odp: m44 w polonezie
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Marzec 11, 2014, 14:02:42 pm
jak tam w skryni z wyjsciem na prędosciomierz?

nie ma tam wyjścia na linkę, bo:
w bmw jest z dyfra brany "sygnal"

Może marudzę, ale myślę że nic z tego nie będzie.
Tytuł: Odp: m44 w polonezie
Wiadomość wysłana przez: barzyc w Marzec 11, 2014, 23:40:17 pm
Panowie, w tym samym temacie, bo jedna sprawa, chcę wsadzić 1.8 na łańcuchu 140km, nie pamietam oznaczenia, mam cały osprzęt razem z dyfrem itd itd, chcę przełożyć wszystko prócz zawieszenia, czy tu są jakieś ogromne komplikacje ? mogę nawet wydech wziąć, ale pytanie czy go brać czy nie ? możecie sie wypowiedzieć tak troszkę więcej na ten temat ? nie pytam orientacyjnie tylko za to się zabieram na 100 pro :)
Tytuł: Odp: m44 w polonezie
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Marzec 12, 2014, 22:47:59 pm
czy tu są jakieś ogromne komplikacje ? mogę nawet wydech wziąć, ale pytanie czy go brać czy nie ? możecie sie wypowiedzieć tak troszkę więcej na ten temat ? nie pytam orientacyjnie tylko za to się zabieram na 100 pro

Masz przeciez napisane - miska koliduje ze stabilizatorem  i w przypadku 1.8 IS jest problem z kolektorem wydechowym bo silnik jest pochylony a glowica szeroka, nastepnie ze wzgledu na hydraulike sprzegła trzeba przerabiac pedaliere pod jakis wysprzeglik od innego auta bo fabrycznie jest linka. Skrzynia wchodzi w tunel bez problemu, wał trzeba dorobic lub lepiej przerobic od bmw zeby co chwila nie wymieniac krzyzaków.  W zaleznosci jak ustawisz motor w budzie trzeba skracac sterowanie wajcha i dorobic mocowanie drazka w budzie - najlepiej wyciac fabryczne z bmw. Elektryka bez EWS jest prosta jak drut, weze od wody pasuja od bmw i fso wiec cos tam dorobisz bez problemu, potrzebny osobny zbiornik wyrównawczy bo chlodnica z bety nie wejdzie, wywalamy wiskoze. Wiecej niestety nie jestem w stanie napisac skoro sam nie wiesz jaki motor swapujesz i z jakiego auta. W zaleznosci od modelu i rocznika silniki sie róznia istotnymi szczegółami np kolektorem wydechowym i tłumikami oraz np mocowaniem pompy wspomagania ukladu kierowniczego wiec w zaleznosci od tego co jest swapowane to sa inne problemy
to sobie zobacz na poczatek ale w ładzie jest łatwiej bo ma szersza komore...
http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=259317
Tytuł: Odp: m44 w polonezie
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Marzec 13, 2014, 19:10:44 pm
ze stajni BMW to wolalbym jakies 2.8 Vanos badz jakies m62. pare dni trzeba przeznaczyc na robote ale wykonalne
Tytuł: Odp: m44 w polonezie
Wiadomość wysłana przez: Maciek BP w Luty 01, 2015, 19:30:39 pm
sorry za odgrzanie kotleta, krzyżak w wale jakoś szczególnie nie siada albo pewna osoba która ma taki motor u siebie wymienia sama. Rover 1.8 ma nie dużo mniej mocy i jakoś nie zrywa tych krzyżaków, kolektor wydechowy- da się zmieścic jest ciasno ale dobry spawacz da radę, chłodnica wchodzi od E30 1.8 jest skromna mała i ma wyrównawczy przy sobie jak to BMW.

ps. co najwyżej półoś można zerwać :D