FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: Stingerek w Październik 16, 2014, 17:50:09 pm
-
Panowie drodzy, takowy dupowóz sobie zanabyłem, wszystko jest cukieraśne.
Jakiś czas temu naprawiłem sobie sterowanie nawiewami (podciśnieniowe) - nieszczelny był wężyk i nie działało sterowanie nawiewami.
Wężyk naprawiłem i jest szczelny (tzn nie ciągnie lewego powietrza)
Ale pojawił się problem z LPG.
Instalacja jest sekwencyjna STAG300.
Przełącznik mam tylko ON-OFF ze wskazaniem poziomu gazu.
Po zatankowaniu do pełna potrafi sobie nagle stwierdzić że gazu w butli nie ma i przełączyć się na benzynę.
Ale nie jest to wina wielozaworu w butli podejrzewam bo świecą cztery kropki a on piszczy.
Nie jest to też wina "przelewania się gazu" w zbiorniku, bo problem potrafi wystąpić np po długim postoju labo podczas jazdy (nie potrafię go wywołac samemu)
Włączam zapłon i już centralka piszczy.
Albo jadę sobie i nagle zaczyna piszczeć.
Przed naprawą nawiewów nic takiego nie miało miejsca - wnioskuję że ma to jakiś związek z podciśnieniem (podejrzewam że instalacja była zestrojona do "lewego powietrza" )
bo kiedy wężyk był nieszczelny wszystko działało ok. A jak naprawiłem to świruje.
Ktoś ma jakiś pomysł gdzie zajrzeć ?
-
To jest sekwencja więc bez podpięcia pod komputer to jak wróżenie z fusów. Wątpię by miało to związek z wężykiem podciśnienia.
-
Cos jest nie podpiete. Stawialbym na jakas elektryke niz na podcisnienie. Jaki jest mapsensor? Na przewodzie z parownika do listwy czy osobno? Czujnik temp. gazu na listwie, zacinajacy sie zawor przy parowniku, jest wiele przyczyn. Bez wykluczania kazdej po kolei niczego sie nie dowiesz.
-
na poczatek trzeba podpiac laptoka i zobaczyc,czy sie wiazka gdziesz przetarla ,czy mapsensor pokazuje co chce,czy moze parownik sie zacina i cis. leci na leb
-
W Scorpio moich rodziców był podobny problem i uszkodzony się okazał map sensor.
-
Po podłączeniu podciśnienia najpewniej ciśnienie się zmieniło i dlatego głupoty się dzieją. Jak się ma sekwencję, to trzeba mieć kabel i sobie popatrzeć co i jak.
-
Jak wyżej, ale obadaj czy przy naprawie podciśnienia do nawiewów nie uszkodziłeś podłączenia podciśnienia do mapsensora.