FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SPORTOWO => Informacje ogólne => Wątek zaczęty przez: banned w Październik 29, 2014, 18:14:07 pm

Tytuł: Rajdowa płyta pod silnik
Wiadomość wysłana przez: banned w Październik 29, 2014, 18:14:07 pm
Kluczem do zrozumienia problemu jest ta fotka. Konkretnie, popatrzcie na element który wystaje pod samochodem, między osiami, zaraz za przednim kołem:

(http://bi.gazeta.pl/im/8/5605/z5605378Q.jpg)

O co chodzi? Pomińmy nawet ograniczoną wytrzymałość seryjnej osłony (i tak jest całkiem bardzo dobra jak na serię)- Zaraz za końcem osłony, nisko nad ziemią jest centralny drążek kierowniczy, niczym nie chroniony. Póki auto szaleje na drodze, raczej nic mu nie grozi, natomiast w razie wypadnięcia z trasy, zachodzi już ryzyko wygięcia drążka. Następny wrażliwy punkt to wystające mocowanie skrzyni biegów. Z tego co widać na fotkach, to płyta z Działu Badań Specjalnych OBR, sięgała prawdopodobnie aż do mocowania skrzyni biegów. Nie pamiętam w tej chwili kto to powiedział, ale któryś z mniej znanych kierowców z FSO wspominał że na rajdzie w NRD wyleciał Polonezem z drogi na pieńki po ściętych drzewach i auto nie odniosło uszkodzeń. To by potwierdzało że płyta sięgała do skrzyni, w przeciwnym razie prawdopodobnie zostałaby ona urwana.

Oczywiście taka płyta musi mieć dodatkowe ożebrowanie pod spodem albo podparcie gumowymi klockami gdzie się da, w przeciwnym razie będzie się łatwo wyginać.
Tytuł: Odp: Rajdowa płyta pod silnik
Wiadomość wysłana przez: Maciek BP w Wrzesień 08, 2015, 09:02:54 am
odgrzeje kotleta, szkoda że nie ma zdjęć jak ona od dołu wygląda, bo bardzo fajna sprawa taka płyta pod silnik.
a może Ktoś ma fotki swoich płyt pod silnik?
Tytuł: Odp: Rajdowa płyta pod silnik
Wiadomość wysłana przez: banned w Wrzesień 09, 2015, 10:37:48 am
No, przypomniało mi się, o tej przygodzie z pieńkami pisał Adam Polak:

http://www.kronikarajdow.pl/index.php/pl/aktualnosci/item/335-polacy-w-legendarnym-rallye-wartburg.html

Jeżeli zawieszenie nie jest bardzo niskie i odbojniki są na miejscu to na ogół powinno być w serii wszystko w porządku, chyba że po skoku będzie lądowanie na dużych kamieniach, koleinie, albo się wypadnie z drogi.

Ewidentnie ta duralowa płyta byłą półkoliście wygięta Na starym komputerze miałem też zdjęcie na którym było widać płytę z trzema okrągłymi wlotami. Prawdopodobnie do wszystkich płyt był też przymocowany hak.

(http://motokiller.pl/uimages/services/motokiller/i18n/pl_PL/201304/1364894370_by_Rusty.jpg?1364938887)
Jak widać ta jest dość cienka, więc musiała mieć pod spodem jakieś wzmocnienia żeby się nie wygiąć.

(http://img.sadistic.pl/pics/6f45f05448ba.jpg)


Tytuł: Odp: Rajdowa płyta pod silnik
Wiadomość wysłana przez: Maciek BP w Wrzesień 11, 2015, 09:51:01 am
Dla mnie bomba, na Borewiczach ładnie ją widać, ta zagięta łukiem musi mieć jakieś wsporniki bo faktycznie jest dość cieńka. jak w swoim zamontuje to postaram sie wrzucić zdjęcie od dołu jak moja wygląda.
Tytuł: Odp: Rajdowa płyta pod silnik
Wiadomość wysłana przez: banned w Wrzesień 11, 2015, 19:46:17 pm
(http://img35.staticclassifieds.com/images_tablicapl/131194415_1_644x461_pakiet-aerodynamiczny-obrso-polonez-rally-2000-grb-4-body-kit-rajdowy-ketrzyn.jpg)

(http://racebook.pl/img/vehicles/big/4fa/6f4/a45/605c.jpg)