FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SPORTOWO => kjs'y deklaracje - relacje => Wątek zaczęty przez: burat w Styczeń 19, 2015, 22:43:49 pm
-
Więc jak już sezon 2015 ruszył to czas coś wkleić nowego <spoko>
Walimska Zimówka była mega loterią oponiarską ,a wyszło na to ,że najlepsze na te warunki były prawie gładkie slicki choć trzeba było mieć jaja aby je założyć i się odważyć po takiej zmarzniętej breji lecieć na prawie gładkiej oponie ]:->
Klasę wygrał kolega Kuraś , ja byłem drugi potem Skoda Favorit i Polonez Wolf kolegi Koniecznego ,a potem dwa fiaty 125p Adama Tomaszewskiego i Darka Nowickiego <ok>
To mój filmik ,a ja juz nie mogę doczekać się imprezy 28 marca czyli "Fregaty" która będzie jechała przy Jeziorze Bystrzyckim w Zagórzu Śląskim czyli na odcinku na którym się wychowałem w mega specyfikacji to jest mój cel nr1 w tym roku <spoko> <spoko>
https://www.youtube.com/watch?v=epKElRLqOi8
-
jeszcze taki fajny klip z klimatem wczorajszego dnia <spoko>
https://www.youtube.com/watch?v=Epr0PcHG5OI&feature=youtu.be
-
W drugiej części filmu jazda zajefajna, a to was chyba nowa przekładnia zdradziła
http://youtu.be/epKElRLqOi8
Gdyby tam był nawrót w lewo to złożenie byłoby bezbłędna :P
Nie myślałeś żeby go całego dać w żółć i czerń?
-
żółć czerń taki był plan ,ale sponsor nie dogadał się z firmą reklamową co do oklejenia i teraz było tak a od następnej imprezy będzie już w barwach odpowiednich :]
-
Moje wypociny bo do jazdy to duzo brakowalo .Tak spokojnie to chyba nigdy nie jechalem.
Brak treningu zrobil swoje, zjechalismy z lawety i odrazu pojechalismy na start a Poldem nie jezdzilem od Bielawy czyli jakies 3 mc.
Ale na nastepnych zawodach bedzie juz ogien taki jak powinien byc <spoko>
https://www.youtube.com/watch?v=CT-Gum6kZDk&feature=youtu.be
-
Całkiem ładną jazdę zaprezentowali też Sławczyński/Konieczny, gdyby ten Polonez miał kilkadziesiąt KM więcej, to byłoby naprawdę wspaniale.
https://www.youtube.com/watch?v=Rqr00x2BUdA
-
odwrotna kolejność jeśli chodzi o załogę , gwoli kronikarskiej ścisłości :], ale tak Mateusz fajnie jedzie tylko musi podregulować jakoś te 2.0 i będzie dobrą konkurencją :-)
-
Od poczatku mowie kola kola i jeszcze raz kola!
Ale w koncu chyba zrozumieli i Mateusz cos mowil ze na nastepnej imprezie pojedzie juz na 15", bo na tych motorynkowych 13 i 14 na niskim profilu nie da sie szybko pojechac sprawdzone!!!
-
Powierzchnia styczna jest mała przy 13 na niskim profilu, ale na wysokim, albo na 15 się przełożenie wydłuży, a to auto brzmi jakby już schodziło za bardzo z obrotów przy zmianie.
Tego silnika mało kto potrafi ugryźć i dużo to kosztuje. Dowgird robił samą głowicę i też to słabo jedzie.
Przy replice do rajdów amatorskich bym w ogóle odszedł od Fiat DOHCa, tylko poszedł w podrasowane VVC.
Tak a propo burat, to nie wiem czy był to zamierzony efekt, ale udało Ci się podrobić dźwięk wydechu:
https://www.youtube.com/watch?v=_yiiV8QGW3U
-
absolutnie nie ,ale teraz ten dźwięk mi się podoba i zostanie raczej tak ,a jak jeszcze mi pokazałeś to ,to na bank już tak zostanie <lol> <lol>
jeszcze trzeba będzie tylko ten gwizd jakoś spróbować zamontować ;> ]:-> ]:->
-
Banned nie tyle chodzi o powierzchnie styku co o srednice kola! Male kolo duzo szybcie traci przyczepnosc i zybciej sie blokuj epodczas chamowania
Ale ten 2000 pieknie chodzi marzenie <cwaniak2>
Szymon w 10;19 min tego filmu co jedzie Bubel Coupeta nie szla czasem nasza dojazdowka na Walimiu teraz. Bo odrazu jak tamtedy jechalem to miejsce mi sie przypomnialo nawet mowilem to mojemu pilotowi
-
A i zapomnialem nadmienic ze u Mateusza lezy juz w garazu 1.8 vvc z ZR-a :d
W nastepnym sezonie moze byc ciekawie w klasie bo buduje sie pare aut a inni caly czas modifikuj ai ulepszaja
-
Banned nie tyle chodzi o powierzchnie styku co o srednice kola! Male kolo duzo szybcie traci przyczepnosc i zybciej sie blokuj epodczas chamowania
Ale z czego to się bierze? Bo mnie wydaje się, że po prostu przy większej średnicy koła, powierzchnia opony jest bardziej płaska i dlatego jest większa powierzchnia styku. Prędkość obrotowa koła przy różnych średnicach powinna być bez wpływu na układ hamulcowy, ponieważ większa prędkość obrotu jest rekompensowana przez mniejszą siłę jaka wynika z krótszej dźwigni tworzonej przez mniejsze koło. Czyż nie?
Ale ten 2000 pieknie chodzi marzenie
3:37, Polonez podstawiony dla Johna Lyonsa i Polonez Stawowiaka też się doskonale kręcił.
https://www.youtube.com/watch?v=44jdHKoCzF4
W nastepnym sezonie moze byc ciekawie w klasie bo buduje sie pare aut a inni caly czas modifikuj ai ulepszaja
A jak wyglądają czasy Twojego Poloneza w porównaniu np. do aut w normalnej klasie pojemnościowej?
A i zapomnialem nadmienic ze u Mateusza lezy juz w garazu 1.8 vvc z ZR-a
Oby dał mocny przelot co by ten ryk był odpowiedni i koniecznie jakiś krótki most, to wtedy już tylko kłówki braknie żeby to jeździło jak trzeba.
Skądinąd, tu by można coś poszukać o strojeniu:
http://www.dvapower.co.uk/
-
Jechalem w pojemnosciowej 2 razy w tamtym sezonie i 2 razy 1 miejsce.
Z golfami gti astrami GSI 16v bmw 2.0 jakies meganki celiki radzi sobie bez problemu , gorzej jest z reno Clio sport przed i po lifcie to sa male lekkie i bardzo mocne auta i je trudo ugrysc.
W normalnych kjs-ach bez problemuy mozna wygrac klase pojemnosciowa jak i bardzo wysoko wbic sie w generalke.
Na takich imprezach jak Walim czy Kamionki jest caly czas mocno pod gore czego nie widac na filmach i tu juz barkuje mocy zeby walczyc jak rowny z rownym . Ale caly czas nad tym pracuje <spoko>
-
Kuraś tak to jest to miejsce.
Raczej VVC nie trafi do Wolfa Mateusza jak z nim rozmawiałem ,a raczej do jakiegoś innego projektu , ten ma zostać jako replika raczej i w sumie mu się nie dziwię <cwaniak2>
-
Eee tam, co pod maską to tylko na BK widać, za to widać że Fiat DOHC nie jedzie, a w tych barwach powinien jechać bardzo.
-
W nastepnym sezonie moze byc ciekawie w klasie bo buduje sie pare aut a inni caly czas modifikuj ai ulepszaja
samo auto nie zrobi wyniku, ważny o ile nie ważniejszy jest ogarniający driver
-
no auta się budują ale coś słabo przybywają , jednak mamy nadzieję ,że jednak sukcesywnie będzie ich przybywać. Sami mamy pomysł i już w sumie to realizujemy, a mianowicie "KDL Trophy" na zasadzie takiej ,że sami się dogadujemy jakie imprezy nominujemy do zdobywania punktów , punktacja jest zależna od ilości aut w danej imprezie i na koniec sezonu z rzutki po 20 zł dajmy na to zwycięzcy cyklu dostają pucharki ,a jak się uda sponsora cyklu to może coś więcej ;) Pierwsza eliminacja poszła ,czyli Zimówka Walimska. Imprezy mogą być dla zaklatkowanych jak i KJSy dla aut bez klatki , kwestia dogadania się czy punktują wszystkie imprezy czy na przykład 6 w roku i wtedy są wyrównane szanse :)
-
Juz 28 marca Grand Car Trophy .Rajd w kolo jeziora Bystrzyckiego. Odcinek z dawnego rajdu Polski ,Elmot
Lista startowa opierwa na 106 aut z wplaconym wpisowym .
Bedzie 5 Polonezow 3 Fiaty 125 1 lada Vfts i 1 Skoda <spoko>
-
burat, pochwaliłbyś się co tam jest na rzeczy z amortyzatorami, bo widziałem na stronie BOB Car że je wymieniliście bo poprzednie były za krótkie i jakieś problemy wyszły.
-
no tak wymiana nastąpiła na amorki z Isuzu ponieważ tamte jak się okazało w ogóle nie pracowały ,a więc auto skakało jak pingpong. Do tego wszystkie drążki nowe , poliuretany (NIE polecam szczerze firmy Strongflex :P ) ,oraz wspomaganie kierownicy.
Teraz też walczymy przed Grand Car Trophy z autem , jest wymiana przełozenia mostu dzięki największemu konkurentowi w klasie ;) (dzięki Kuraś :) ) na 5,37 , do tego zaspawany most wyleciał ale nastraszył mnie Kuraś aby satelity się nie rozpadły i nie zmieliły przełożenia więc jestem w kropce :/
Układ hamulcowy cały przebudowany z korektorem siły hamowania w kabinie oraz hydrołapą. Na 90% wpadną jeszcze poliwęglany zamiast szyb. Zobaczę jak będzie ze sprzęgłem bo się kończy chyba i to raczej tyle na ten sezon.
-
Czyli jak rozumiem MTSy do obniżonego T4 to zły zestaw do Poloneza
Satelity może przez jakiś czas wytrzymają, ale będzie problem z odpychaniem.
Na tych długich serpentynach przypuszczalnie będziesz zostawiał ładne kłęby dymu z jednego koła.
Przy poliwęglanach to by warto podnieść przód żeby przerzucić masę na tył, bo się bardzo balans od poliwęglanów pogorszy ,a w efekcie trakcja.
-
Szymon, gratulacje, widać że auto nieporównanie lepiej się zbiera i harmonijniej prowadzi, choć widać na filmie że przód nie trzyma negatywu w zakręcie, no ale może tak musi być. OBRowski Polonez też nie trzymał. Mam nadzieję że dojechałeś jak zwykle w jednym kawałku. Byłem w szoku jak zobaczyłem że biały Polonez jedzie niekompletny i uszkodzony.
-
No niestety byla mala ocierka o bariere i do konca sam nie wiedzialem co sie stalo , bo kontrolowalem auto bez problemu jak zawsze az nagle sam skrecil na barierke. Do czasu uderzenia jechalismy bardzo czysto i pewnie robiac 18 czas w generalce na 115 aut i 1 w klasie i byly smaki na poprawe czasow ale po uderzeniu juz nawet o tym nie myslalem bo auto przestalo sie zupelnie prowadzic.Po zawodach i po ochlonieciu poskladalem fakty i juz wie co sie stalo . Na dojazdowce do startu moja uwage zwrocilo ze krzywo jest kierownica ale auto jechalo normalnie wiec nie zaglebialem sie ,co sie okazalo byl pekniety drazek reakcyjny tylnego mostu i tuz przed walnieciem w barierke urwal sie zupelnie i prawe tylne kolo sie cofnelo widac to nawet na filmiku, co spowodowalo ze auto samo skrecilo
-
Jak on pękł? Bo u siebie to zauważyłem że pręty są ledwie złapane spawem z tulejkami i dałem do wzmocnienia żeby były obspawane solidnie łączenia.
-
Pękanie dotyczy również fabrycznych łączników tylnego stabilizatora przy mocniejszych przechyłach nadwozia.
-
https://www.youtube.com/watch?v=gh9e4Et6S88 o takie przygody były między innymi jak goniłem wynik , choć mogłem odpuścić ]:-> ]:->
No generalnie powrót do zaspawanego dyfra to pomysł wymuszony i bardzo zły , teraz na pewno będzie otwarty ale czy 5,37 czy 4,55 to się zobaczy , jednak przy 13tkach 5,37 może być trochę za krótkie ,a nie chcę przechodzić na 15tki z powodów ekonomicznych też :-)
Wrażenia fajne , można było kolegów poganiać , drugi przejazd 3 auta zmieściły się z 06 sek <spoko> <spoko> <spoko> co musiało robić wrażenie
tu więcej z naszego startu
https://www.youtube.com/watch?v=IQdBkAsEGGs
-
(http://naforum.zapodaj.net/thumbs/93d82f6f5f23.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/93d82f6f5f23.jpg.html)
-
o psuja jedna , tak poloneza potraktować :D
-
No nieźle.
Przypomniało mi się to konkretne zdjęcie:
(http://faimg1.forum-auto.com/mesimages/220183/TAP80.jpg)
-
Jadymy
https://www.youtube.com/watch?v=lJZPc7HQBCI
-
Aż widać na filmie że jedzie skosem.
-
Trzeba trochę odświeżyć temat :] to onboard z pierwszego przejazdu naszego na "1 rajdzie zdrojowym" w Lądku Zdroju wczoraj :] Było szybko <spoko>
https://www.youtube.com/watch?v=xoX40npfhoo
-
i drugi przejazd gdzie trochę mnie w drugiej części poniosła prędkość i szykana wybiegła nam na drogę ;>
https://www.youtube.com/watch?v=F34es1_fcdk
-
"Golf nie jest tak szybki żeby nam zagrażał" haha, jak fajnie taki tekst usłyszeć
https://www.youtube.com/watch?v=W8gnn2lZxsg
-
https://www.youtube.com/watch?v=w_vm_U6kfgM
burat, z dedykacją:
https://www.youtube.com/watch?v=UKDDu_0NsEk
Wstaw w końcu właściwe pierwsze kolanko i podwieście ten wydech jak należy bo to antyreklama dla Twojego tunera, no i dalej jestem zdania że byłoby lepiej gdyby przód był wyżej. Poza tym, warto by przetestować chociaż jakiś phantom grip, bo takie jeżdżenie na okrągło jest bez sensu w Polonezie. Honda ma większą moc, lepsze zawieszenie, lepsze hamulce, i customowe części na rynku, więc przy poleganiu tylko na przednich kołach lepiej jeździć Hondą. Pozdrawiam <ok>
-
Banned to nie ja powoziłem :] tylko właśnie mój tuner , ja byłem pomysłodawcą i dyrektorem tego rajdu :-)
tu masz moją jazdę z ostatniego kryterium Kamionki
https://www.youtube.com/watch?v=OrgrQnYBcBc
Power grip odpuściłem co do szpery sami myślimy z Kurasiem co by tu zrobić ale tak aby miało to sens i aby nie rwało się co rajd. Na razie pomysł jest taki aby dojechać jeszcze 2wie imprezy w tym roku potem Poldolot idzie pod młotek może się znajdzie chętny <cwaniak2>
-
Takie moje wypociny z ostatnich zawodów na Walimskiej Jesieni czym przypieczętowaliśmy tytuł vice mistrza w klasie w sezonie 2015 :) i tak poza tym Poldolot jest do sprzedaży jak by ktoś chciał ;)
https://www.youtube.com/watch?v=pJM_tFGpbjU&feature=youtu.be
-
Szkoda. Na spawie fajnie boki ogarniałeś, było widowisko.
Sklonowałbyś zawias od kurasa, tylko może z resorem progresywnym i by się zrobiła ostra rywalizacja, a w każdym razie byłoby sporo zamieszania <ok>
-
Widzę że sporo się działo.
Bardzo ładna, szybka jazda, choć chyba z rekordowymi jak dotąd stratami w sprzęcie:
https://www.youtube.com/watch?v=LkJEaDrSiZA
https://www.youtube.com/watch?v=EskY15qnRFM
-
Działo się bardzo dużo , szczególne podziękowania dla Kurasia za udostępnienie mostu i 15tek a i pomoc w ratowaniu sprzętu jak na 2gim oesie odpadło koło i dalsza jazda stała pod znakiem zapytania. Pierwszy oes to odkręcona linka sprzęgła na chwilę po starcie , drugi to właśnie szpilki wypadają z koła ,a drugi dzień wyrwany tłumnik na wysokości kolektora i jazda na tak zwane "jedź co widzisz" bo nie mamy interkomu i nie słyszałem pilota.
Tutaj macię najgrubszą akcję rajdu na ostatniej szykanie, niestety za górką padało , a ja złapałem trochę piasku na dohamowaniu i było ostro ;) inne onbordy na kanale na yt ;)
https://www.youtube.com/watch?v=6KRGskZTLP8
-
no i fso trochę się wykruszyło na ostatnich zawodach u nas.
Ja skończyłem tak https://www.youtube.com/watch?v=KTPkopZ-iYE tu onboard z dzwonu https://www.youtube.com/watch?v=JWQDJILL_oo
a ogólnie działo się tak i tu też jest dzwon Kurasia https://www.youtube.com/watch?v=vjL8EgWFEG4
-
Silnik nawet działał po dzwonie, to chyba spoko, myślałem że będzie gorzej.
-
Nie wydaje mi się, żeby koszt zniszczeń w częściach przekroczył 400zł. Jeżeli jest tak jak myślę, i zniszczeniu uległ jedynie pas przedni, chłodnica i sanki, samochód powinien być nawet do odbudowania w 1 dzień.
-
no nie wygląda to źle , ściągnięte wszystko i chyba na spokojnie się odbuduje , choć teraz zrealizuję to co miałem w planach od zawsze czyli przód od przejściówki bo taki był mój pierwszy poldon ale zawsze nie chciałem tego robić od tak , a teraz nadarzyła się okazja ;)
-
To zderzak tylny od Borewicza obowiązkowo musi być <ok>