FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: bred w Marzec 17, 2015, 01:24:04 am
-
Czy ten silnik podejdzie do oryginalnego poldforda pod fordowską skrzynię?
Nie pytam o aspekt ekonomiczny.
Czy się uda bez dużej rzeźby?
Jakby co ktoś z forum podejmie się takiej roboty?
http://allegro.pl/ford-focus-st-170-173km-2-0-16v-silnik-perfekcyjny-i5149946592.html
-
Wiem, że siada pod Borga T5, koła zamachowe pasują z Zeteców. Problemem przy wzdłużnym posadzeniu jest cholernie wielki filtr oleju. W PL nie jest to popularny silnik do swapów, biorąc pod uwagę delikatność i to, że niewiele pasuje do niego z popularnych zeteców. W podobnej mocy możesz wrzucić 2.3 DOHC, bardziej katoodporny silnik, z prostszą linią tuningu.
Jeśli się uparłeś na ten konkretnie silnik, to mogę czegoś poszukać.
Tak się składa, że mam poldoturboforda - ale nie oryginalnego :)
-
ogólnie to jest zetec i jedynie z bardziej zaawansowaną głowicą, mocny lekki, skrzynie fordowskie pasuja bez bolu, problemem może być miska i elektronika, jedna sierra jeździ z takim silnikiem w polsce i tak jest chyba zapięty stand alone
-
ogólnie to jest zetec
ale w szczegole to jednak duratec,
duratecow jest jak psow, w mondeo III byly montowane i wymontowywane - mozna sprawdzic,czy podejda pod skrzynie i jakie miski sa do wyboru
P.S.
faktycznie ten duratec ma odwrocone kolektory, czyli tak jak w zetecu - moze to faktycznie zetec z nazwa Duratec ,tak jak 1.7 to byl duratec z nazwa ZetecZS
-
To jest zetec z plakietka durateca i przez to jest całkiem popularny i nie drogi w modzeniu ;)
-
nie lepiej 2.9 v6??
https://www.youtube.com/watch?v=OkB7Z3nVKV0
-
takie rzeczy, to do muzeum, a nie pod maskę.
-
Wszystkie Zeteki siadają pod skrzynie MT75 i N9.